- Аз айтсам, кёб ангылагъыз.
- Ойнай-ойнай кёз чыгъар.
- Ишлегенден, къарагъан уста.
- Ишлемеген – тишлемез.
- Джангызны оту джарыкъ джанмаз!
- Тойчу джашха къарама, къойчу джашха къара.
- Малны кют, джерни тюрт.
- Дженгил джетерикме деб, узун джолну къоюб, къысхасын барма.
- Сагъышы джокъ – джукъучу, акъылы джокъ – къаугъачы.
- Азыкълы ат арымаз, къатыны аман джарымаз.
- Татлы тилде – сёз ариу, чемер къолда – иш ариу.
- Бойнуму джети джерден кессенг да, мен ол ишни этеллик тюлме.
- Бек анасы джыламаз.
- Ишленмеген джаш – джюгенсиз ат, ишленмеген къыз – тузсуз хант.
- Акъыл къартда, джашда тюйюлдю – башдады.
- Баргъанынга кёре болур келгенинг.
- Ариу сёз аурууунгу алыр.
- Ана кёлю – балада, бала кёлю – талада.
- Ётген ёмюр – акъгъан суу.
- Намыс болмагъан джерде, насыб болмаз.
- Бети – къучакълар, джюреги – бычакълар.
- Джашны джигитлиги сорулур, къызны джигерлиги сорулур.
- Магъанасыз сёз – тауушсуз сыбызгъы.
- Ашлыкъ – бюртюкден, джюн – тюкден.
- Тай асырагъан, атха минер.
- Ёлюк кебинсиз къалмаз.
- Чомарт къолда мал къалмаз.
- Кёлю джокъну – джолу джокъ.
- Кимни – тили, тиши онглу, кимни – къолу, иши онглу.
- Кёб джашагъан – кёб билир.
- Джетген къыз джерли эшекни танымаз.
- Билеги кючлю, бирни джыгъар, билими кючлю, мингни джыгъар.
- Джаш болсун, къыз болсун, акъылы, саны тюз болсун.
- Тенгинг джокъ эсе – изле, бар эсе – сакъла!
- Къыйынлы джети элни къайгъысын этер.
- Уллу сёлешме да, уллу къаб.
- Кюл тюбюндеги от кёрюнмейди.
- Ат да турмайды бир териде.
- Тик ёргени, тик энгишгеси да болады.
- Хантына кёре тузу, юйюне кёре къызы.
- Накъырданы арты керти болур.
- Адамны аты башхача, акъылы да башхады.
- Ишленмеклик адамлыкъды.
- Зар адамны насыбы болмаз.
- Къыйынлы джети элге оноу этер.
- Къарын къуру болса, джюрек уру болур.
- Таякъ этден ётер, тил сюекден ётер.
- Гыдай эчки суугъа къараб, мюйюзле кёрмесе, джашма алкъын, дегенди.
- Сангырау къулакъ эл бузар.
- Баш – акъыл ючюн, акъылман – халкъ ючюн.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)