- Ойнай билмеген, оюн бузар.
- Таш бла ургъанны, аш бла ур.
- Сёлеш деб шай берген, тохта деб, сом берген.
- Эртде тургъан бла эртде юйленнген сокъуранмаз.
- Къаллай салам берсенг, аллай джууаб алырса.
- Эллинг бла джау болсанг да, юйюнг бла джау болма.
- Аз айтсам, кёб ангылагъыз.
- Адамгъа аман кюн соруб келмейди.
- Бети – къучакълар, джюреги – бычакълар.
- Окъумагъан сокъурду, сокъур ташха абыныр!
- Мураты болгъанны джюрек тебюую башхады.
- Экеулен сёлеше тура эселе, орталарына барыб кирме.
- Аман хансны – урлугъу кёб.
- Уллу къазанда бишген эт, чий къалмаз.
- Тойгъан джерге джети къайт.
- Харам къарнашдан, халал тенг ашхы.
- Онгсузну – джакъла, тенгликни – сакъла.
- Бал ашаргъа сюе эсенг, чибин ургъаннга тёз.
- Ач – эснер, ат – кишнер.
- Билмезни кёзю кёрмез, этмезни къулагъы эшитмез.
- Къоркъакъны кёзю экили кёрюр.
- Ётюрюкден тюбю джокъ, кёлтюрюрге джиби джокъ.
- Бек анасы джыламаз.
- Эшекге миннген – биринчи айыб, андан джыгъылгъан – экинчи айыб.
- Иги болса, тамадама – махтау, аман болса, меннге – айыб.
- Кёб джат да, бек чаб.
- Сёз садакъдан кючлюдю.
- Кесинге джетмегенни, кёб сёлешме.
- Ёмюрлюк шохлукъну джел элтмез.
- Ач къалгъандан, кеч къалгъан къолай.
- Билим насыб берир, билим джолну керир.
- Сакъалы текени да бар, мыйыгъы киштикни да бар.
- Башланнган иш битер, къымылдагъан тиш тюшер.
- Ёгюзню мюйюзюнден тутадыла, адамны сёзюнден тутадыла.
- Бал чибинни ургъаны – ачы, балы – татлы.
- Ишленмеген джаш – джюгенсиз ат, ишленмеген къыз – тузсуз хант.
- Болджал ишни бёрю ашар.
- Джан саулукъ бермей, сан саулукъ бермезсе.
- Къолу уллу – асыу, аягъы уллу – джарсыу.
- Аман адам этегингден тутса, кес да къач.
- Уллу суу бла уллу ауруудан башынгы сакъла.
- Ашхы атаны – джашы ашхы, ашхы ананы – къызы ашхы.
- Тойгъан антын унутур.
- Гугурук къычырмаса да, тангны атары къалмаз.
- Сангырау къулакъ эл бузар.
- Суугъа – таянма, джаугъа – ийнанма.
- Шайтан алдады, тюзлюк къаргъады.
- Джукъу тёшек сайламайды.
- Элге къуллукъ этмеген, элге ие болмаз.
- Телиге от эт десенг, юйюнге от салыр.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)