- Эл ауузу – элек, анга ийнаннган – халек.
- Эл элде бирер малынг болгъандан эсе, бирер тенгинг болсун.
- Къыз чыгъаргъан – къызыл къымжа.
- Къан бла кирген, джан бла чыгъар.
- Ашхы – джыяр, аман – джояр.
- Къумурсхала джыйылсала, пилни да джыгъадыла.
- Aдам боллукъ, сыфатындан белгили.
- Къозулугъунда тоймагъан, къойлугъунда тоймаз.
- Баш – акъыл ючюн, акъылман – халкъ ючюн.
- Башы джабылгъан челекге, кир тюшмез.
- Адам туугъан джеринде, ит тойгъан джеринде.
- Зар адам ашынгы ашар, кесинги сатар.
- Аш иеси бла татлыды.
- Хатерли къул болур.
- Байны оноуу, джарлыгъа джарамаз.
- Татлы тилде – сёз ариу, чемер къолда – иш ариу.
- Аз сёлешген, къайгъысыз турур.
- Тил бла келеди джыр да.
- Бойнуму джети джерден кессенг да, мен ол ишни этеллик тюлме.
- Кёзню ачылгъаны – иги, ауузну джабылгъаны – иги.
- Ким бла джюрюсенг, аны кёзю бла кёрюнюрсе.
- Адам къыйынлыгъын кёлтюрюр, зауукълугъун кёлтюрмез.
- Аман адам элни бир-бирине джау этер.
- Сёз къанатсыз учар.
- Тас болгъан бычакъны сабы – алтын.
- Ашда – бёрю, ишде – ёлю.
- Чомарт джарлы болмаз.
- Ауругъанны сау билмез, ач къарынны токъ билмез.
- Адамны аты башхача, акъылы да башхады.
- Ашхы тенг джолгъа салыр, аман тенг джолдан тайдырыр.
- Байлыкъ келсе, акъыл кетер.
- Арба аугъандан сора, джол кёргюзтюучю кёб болур.
- Башынга джетмегенни сорма.
- Джангыз торгъай джырламаз.
- Ишлемеген – тишлемез.
- Ата – баланы уясы.
- Къаллай салам берсенг, аллай джууаб алырса.
- Азыкълы ат арымаз, къатыны аман джарымаз.
- Дженгил джетерикме деб, узун джолну къоюб, къысхасын барма.
- Сангырау къулакъ эл бузар.
- Тюзню ётмеги тюзде къалса да, тас болмаз.
- Биреуге кёлтюрген таягъынг, кесинги башынга урур.
- Къолу уллу – асыу, аягъы уллу – джарсыу.
- Ханнга да келеди хариблик.
- Ёксюзню къалачы уллу кёрюнюр.
- Илму – джашауну джолу.
- Чакъырылмагъан къонакъ къачан кетерин сормаз.
- Тамырсыз терекге таянма – джыгъылырса.
- Кёб ашасанг, татыуу чыкъмаз, кёб сёлешсенг, магъанасы чыкъмаз.
- Ач къалгъандан, кеч къалгъан къолай.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 2)