- Тюз сёз баргъан сууну тыяр.
- Тойгъанлыкъ къойгъа джарашады.
- Джашлыкъ этмеген, башлыкъ этмез.
- Игилик игилик бла сингдирилиучю затды.
- Ичимден чыкъды хата, къайры барайым сата?
- Къыз чыгъаргъан – къызыл къымжа.
- Малны кют, джерни тюрт.
- Элни кючю – эмеген.
- Бозанг болмагъан джерге, къалагъынгы сукъма.
- «Ма», - дегенни билмесенг, «бер», - дегенни билмезсе.
- Тели турса – той бузар.
- Ариу – кёзге, акъыл – джюрекге.
- Джарлыны эшигин махтагъан джабар.
- Тик ёргени, тик энгишгеси да болады.
- Юйюнгден чыкъдынг – кюнюнгден чыкъдынг.
- Айтханы чапыракъдан ётмеген.
- Аууздан келген, къолдан келсе, ким да патчах болур эди.
- Азыгъы аз, алгъа къабар, аты аман, алгъа чабар.
- Джыгъылгъанны сырты джерден тоймаз.
- Къалгъан ишге къар джауар.
- Тенгинг джокъ эсе – изле, бар эсе – сакъла!
- Ашаса, ашамаса да, бёрюню ауузу – къан.
- Аджашханны ызындагъы кёреди, джангылгъанны джанындагъы биледи.
- Байны къызы баймакъ болса да, юйде къалмаз!
- Кёз – сюйген джерде, къол – ауругъан джерде.
- Кёзюнде тереги болгъан, чёбю болгъаннга кюле эди.
- Джылар джаш, атасыны сакъалы бла ойнар.
- Джюрек кёзден алгъа кёрюр.
- Къулакъдан эсе, кёзге ышан.
- Биреуге аманлыкъ этиб, кесинге игилик табмазса.
- Эртде тургъан бла эртде юйленнген сокъуранмаз.
- Эртде тургъан джылкъычыны эркек аты тай табар.
- Башда акъыл болмаса, эки аякъгъа кюч джетер.
- Узун джолну барсанг, бюгюн келирсе, къысха джолну барсанг, тамбла келирсе.
- Билим насыб берир, билим джолну керир.
- Къарнынг ауруса, ауузунгу тый
- Артына баргъанны, къатына барма.
- Баш – акъыл ючюн, акъылман – халкъ ючюн.
- Ашына кёре табагъы, балына кёре къалагъы.
- Байны оноуу, джарлыгъа джарамаз.
- Айран ичген – къутулду, джугъусун джалагъан – тутулду.
- Мал кёб болса, джууукъ кёб болур.
- Ёгюзню мюйюзлери ауурлукъ этмейдиле.
- Адам сёзге тынгыла, акъыл сёзню ангыла.
- Тёрдеги кюлсе, эшикдеги ышарыр.
- Эрни эр этерик да, къара джер этерик да, тиширыуду.
- Суу да къайтады чыкъгъан джерине.
- Чомартны къолу берекет.
- Кёрмегеннге кебек – танг, битмегеннге сакъал – танг.
- Шайтан алдады, тюзлюк къаргъады.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)