- Ёгюзню мюйюзлери ауурлукъ этмейдиле.
- Къартха ушагъан джаш – акъыллы, джашха ушагъан къарт – тели.
- Айранын берсенг, челегин да къызгъанма.
- Тил бла келеди джыр да.
- Этни да ашады, бетни да ашады.
- Адамны бетине къарама, адетине къара.
- Ашына кёре табагъы, балына кёре къалагъы.
- Нарт сёз къарт болмаз.
- Джангызны оту джарыкъ джанмаз!
- Арпа, будай – ащды, алтын, кюмюш а – ташды.
- Аманнга игилик этсенг, юйюнге сау бармазса.
- Кийимни бичсенг, кенг бич, тар этген къыйын тюлдю.
- Нафысынгы айтханын этме, намысынгы айтханын эт.
- Атлыны кёрсе, джаяуну буту талыр.
- Шекер бла туз – бир болмаз, ушамагъан – юй болмаз.
- Кёбге таш атма.
- Аууз сакълагъан – джан сакълар.
- Адам бла мюлк юлешмеген эсенг, ол адамны билиб бошагъанма, деб кесинги алдама.
- Эринчекни эр алмаз, эр алса да, кёл салмаз, кёл салса да, кёб бармаз!
- Джукъу тёшек сайламайды.
- Экеу тутушса, биреу джыгъылыр.
- Намыс сатылыб алынмайды.
- Тёзгеннге, джабылгъан эшик ачылыр.
- Джыгъылгъанны сырты джерден тоймаз.
- Бир онгсуз адам адет чыгъарды, деб эштирик тюлсе.
- Сабийни джумушха джибер да, ызындан бар.
- Тойгъа барсанг, тоюб бар, эски тонунгу къоюб бар.
- Аш иеси бла татлыды.
- Байны оноуу, джарлыгъа джарамаз.
- Къарт бла баш аша, джаш бла аякъ аша.
- Терслик кетер, тюзлюк джетер.
- Чакъырылмагъан къонакъ къачан кетерин сормаз.
- Байлыкъдан саулукъ ашхыды.
- Къыйынлы джети элни къайгъысын этер.
- Аджаллыгъа окъсуз шкок атылыр.
- Юре билмеген ит, къонакъ келтирир.
- Эм ашхы къайын ана мамукъ бла башынгы тешер.
- Берекет берсин деген джерде, берекет болур.
- Иши джокъну, сыйы джокъ.
- Къоркъакъны кёзю экили кёрюр.
- Ашаса, ашамаса да, бёрюню ауузу – къан.
- Булут кёкге джарашыу, уят бетге джарашыу.
- Мураты болгъанны джюрек тебюую башхады.
- Миллетни бойну – базыкъ, аны бла кюрешген – джазыкъ.
- Ишлемеген – тишлемез.
- Абынмазлыкъ аякъ джокъ, джангылмазлыкъ джаякъ джокъ.
- Таукелге нюр джауар.
- Нарт сёз – тилни бети.
- Къан бла кирген, джан бла чыгъар.
- Джуртун къоругъан озар.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)