- Окъдан джара эртде-кеч болса да бителир, сёз джара, ёмюрге къалыр.
- Гугурук къычырмаса да, тангны атары къалмаз.
- Кечеси – аяз, кюню – къыш, джарлы къаргъагъа бир аш тюш!
- Байлыкъ адамны сокъур этер.
- Джарлы джети элни сёзюн этер.
- Адамны сабийин сюйген джюреги, бычакъча, джитиди.
- Эркишини аманы тиширыуну джылатыр.
- Юй ишлеген балта эшикде къалыр.
- Тойгъа барсанг, тоюб бар, эски тонунгу къоюб бар.
- Окъугъан – асыу, окъумагъан – джарсыу.
- Кёбню кёрген – кёб билир.
- Тёрени джагъы джокъ.
- Накъырданы арты керти болур.
- Къарт бла баш аша, джаш бла аякъ аша.
- Аман адамны тепсинге олтуртсанг, къызынгы тилер.
- Гугук кесини атын айтыб къычыргъанча, мен, мен деб нек тураса?
- Къызгъанчдан ычхыныр, мухардан ычхынмаз.
- Бек анасы джыламаз.
- Адам къыйынлыгъын кёлтюрюр, зауукълугъун кёлтюрмез.
- Тешик этген тынчды, аны джамагъан къыйынды.
- Джюрекден джюрекге джол барды.
- Къралынгы – душмандан, башынгы от бла суудан сакъла.
- Рысхы – насыбха къор.
- Баргъанынга кёре болур келгенинг.
- Аджашхан тёгерек айланыр.
- Магъанасыз сёз – тауушсуз сыбызгъы.
- Дженгил джетерикме деб, узун джолну къоюб, къысхасын барма.
- Сабийликде юретмесенг, уллу болса – тюзелмез.
- Окъугъан озар, окъумагъан тозар.
- Биреу ашаб къутулур, биреу джалаб тутулур.
- Айныгъанлы алты кюн, тогъайгъанлы тогъуз кюн.
- Суугъа – таянма, джаугъа – ийнанма.
- Джуртун къоругъан озар.
- Чакъырылмагъан къонакъ – орунсуз.
- Билгенни къолу къарны джандырыр.
- Сабыр джетер муратха, сабырсыз къалыр уятха.
- Аманны эки битли тону болур, бирин сеннге кийдирир, бирин кеси киер.
- Чоюнну башы ачыкъ болса, итге уят керекди.
- Ариу – кёзге, акъыл – джюрекге.
- Адеб этмеген, адеб кёрмез.
- Киштикге къанат битсе, чыпчыкъ къалмаз эди.
- Ашхылыкъ джерде джатмайды, аманлыкъ суугъа батмайды.
- Эртде тургъан бла эртде юйленнген сокъуранмаз.
- Ауурну тюбю бла, дженгилни башы бла джюрюген.
- Бир абыннган – минг сюрюнюр.
- Джашлыкъ этмеген, башлыкъ этмез.
- Агъач халкъгъа алтынды, иссиликге салкъынды.
- Босагъа таш юйге кирмей эди, тыбыр таш эшикге чыкъмай эди.
- Ата – билек, ана – джюрек!
- Айранын берсенг, челегин да къызгъанма.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)