- Терек ауса, отунчу – кёб.
- Ёлген аслан – сау чычхан.
- Эри аманны, къатыны – аман.
- Намыс болмагъан джерде, насыб болмаз.
- Окъуусуз билим – джокъ, билимсиз кюнюнг – джокъ.
- Кирсизни – саны таза, халалны – къаны таза.
- Аууздан келген, къолдан келсе, ким да патчах болур эди.
- Къатыны харакетли болса, эри къымсыз болур.
- Гитче джилтин уллу элни джандырыр.
- Аман эсирсе, юйюн ояр.
- Къатын байлыкъны сюер, эр саулукъну сюер.
- Иги – алгъыш этер, аман – къаргъыш этер.
- Айыбны суу бла джууалмазса.
- Ойнаб айтсанг да, эслеб айт.
- Ашлыкъ – бюртюкден, джюн – тюкден.
- Хар ишни да аллы къыйынды.
- Джангызны оту джарыкъ джанмаз!
- Билим ат болуб да чабар, къуш болуб да учар.
- Накъырда – кертини келечиси.
- Адамны джюреги нени кёрюрге сюйсе, кёзю да аны кёрюрге ёч болады.
- Билимден уллу байлыкъ джокъду.
- Элни кючю – эмеген.
- Акъыл неден да кючлюдю.
- Джангыз торгъай джырламаз.
- Уллу къазанда бишген эт, чий къалмаз.
- Къанны къан бла джуума, аманны аман бла къуума.
- Тау башында, тау болмаз, джангыз терек, бау болмаз.
- Эшекни не къадар тюйсенг да, ат болмаз.
- Ач къалгъандан, кеч къалгъан къолай.
- Джаным-тиним – окъуу, билим.
- Адам туугъан джеринде, ит тойгъан джеринде.
- Эки элинги тыйсанг, джети элде махталырса.
- Джангыз терек къынгыр ёсер.
- Адамгъа аман кюн соруб келмейди.
- Башы ишлегенни, ауузу да ишлер.
- Нёгер болсанг, тенг бол, тенг болмасанг, кенг бол.
- Адам сёзюнден белгили.
- Тёгюлген тюгел джыйылмайды.
- Ашын ашагъанынгы, башын да сыйла.
- Булут кёкге джарашыу, уят бетге джарашыу.
- Азыгъы аз, алгъа къабар, аты аман, алгъа чабар.
- Джыланны къуйругъундан басарынг келсе, аны башы болгъанын унутма.
- Кеси юйюмде мен да ханма.
- Байлыкъ келсе, акъыл кетер.
- Намысы джокъну – дуниясы джокъ.
- Чакъырылмагъан къонакъ тёрге атламаз.
- Атлыны кёрсе, джаяуну буту талыр.
- Хаухну атма, ёнгкючню сатма.
- Къонакъ хазыр болгъанлыкъгъа, къонакъбай хазыр тюлдю.
- Сакъламагъан затынга джолукъсанг, не бек къууанаса, не бек ачыйса.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)