- Бичгенде ашыкъма, тикгенде ашыкъ.
- Джаралыны джастыгъында сау ёлюр.
- Сескекли кесин билдирир.
- Акъдан къара болмаз.
- Сууда джау джокъ, кёб сёзде магъана джокъ.
- Эл ауузу – элек, анга ийнаннган – халек.
- «Ма», - дегенни билмесенг, «бер», - дегенни билмезсе.
- Кёбню кёрген – кёб билир.
- Бет бетге къараса, бет да джерге къарар.
- Къызгъанчдан ычхыныр, мухардан ычхынмаз.
- Адамгъа аман кюн соруб келмейди.
- Тилчиден кери бол.
- Билим ат болуб да чабар, къуш болуб да учар.
- Джол бла сёзню къыйыры джокъ.
- Айтхан – тынч, этген – къыйын.
- Къанны къан бла джуума, аманны аман бла къуума.
- Тил бла келеди джыр да.
- Кюн – узун, ёмюр – къысха.
- Ата Джуртун танымагъан, атасын да танымаз.
- Таукелге нюр джауар.
- Aдам боллукъ, сыфатындан белгили.
- Дуния аламаты сен эсенг да, игиме деб айтма.
- Эл тойса, тоймагъан, эл къойса, къоймагъан.
- Къар – келтирди, суу – элтди.
- Аш хазыр болса, иш харам болур.
- Адамны бетине къарама, адетине къара.
- Адам къаллай бир ишленмесе, аллай бир кесин уллу кёреди.
- Аджал соруб келмез, келсе, къайтыб кетмез.
- Хар сёзню орну барды.
- Джарлыны тону джаз битер.
- Бетинги сатма, малынгы сат.
- Уллу сёлешме да, уллу къаб.
- Игиге айтсанг – билир, аманнга айтсанг – кюлюр.
- Ушамагъан – джукъмаз.
- Башынга джетмегенни сорма.
- Тойну къарнашы – харс, джырны къарнашы – эжиу.
- Сормай – алма, чакъырылмай – барма.
- Сакъ юйюне сау барыр.
- Къонагъынгы артмагъын алма да, алгъышын ал.
- Телини эшигин, махтау джабар.
- Уясында не кёрсе, учханында аны этер.
- Тёрени джагъы джокъ.
- Джашынгы кесинг юретмесенг, джашау юретир.
- Ашхылыкъ джерде джатмайды, аманлыкъ суугъа батмайды.
- Ашыкъгъан cуу, тенгизге джетмез.
- Ойнаб айтсанг да, эслеб айт.
- Адеб джокъда, намыс джокъ.
- Адамны джюреги нени кёрюрге сюйсе, кёзю да аны кёрюрге ёч болады.
- Игини сыйлагъан адетди.
- Ашлыкъны арба юйге келтирир, чана базаргъа элтир.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)