- Къарын къуру болса, джюрек уру болур.
- Тас болгъан бычакъны сабы – алтын.
- Эр абынмай, эл танымаз.
- Къонагъынгы артмагъын алма да, алгъышын ал.
- Аманны эки битли тону болур, бирин сеннге кийдирир, бирин кеси киер.
- Ургъан суудан башынгы сакъла.
- Аманнга игилик этсенг, юйюнге сау бармазса.
- Адам сёзге тынгыла, акъыл сёзню ангыла.
- Зарда марда джокъ.
- Татлы тилде – сёз ариу, чемер къолда – иш ариу.
- Акъыллы эркиши атын махтар, акъылсыз эркиши къатынын махтар.
- Итли къонакъ джарашмаз.
- Къаллай салам берсенг, аллай джууаб алырса.
- Билеги кючлю, бирни джыгъар, билими кючлю, мингни джыгъар.
- Кёл ашады да, кеси ашады.
- Олтуруб кёрюнмей эди да, ёрге туруб кёрюне эди.
- Ашда – бёрю, ишде – ёлю.
- Терслик кетер, тюзлюк джетер.
- Сёлеш деб шай берген, тохта деб, сом берген.
- Ачыкъ джюрекге джол – ачыкъ.
- Иги сеники эсе да, сюйген кесимикин этеме.
- Суу кетер, таш къалыр.
- Дуния малгъа сатылма, кесингден телиге къатылма.
- Юреннген ауруу къалмаз.
- Ач къарынны, токъ билмез
- Юйюнг бла джау болгъандан эсе, элинг бла джау бол.
- Шекер бла туз – бир болмаз, ушамагъан – юй болмаз.
- Иги бла джюрюсенг, джетерсе муратынга, аман бла джюрюсенг, къалырса уятха.
- Окъугъан озар, окъумагъан тозар.
- Аман адам этегингден тутса, кес да къач.
- Эр сокъур болсун, къатын тилсиз болсун.
- Арыгъан къош чамчы болур.
- Чарсда алчыны эл кёреди.
- Тешигини къатында, чычхан да батыр болур.
- Кёзюнде тереги болгъан, чёбю болгъаннга кюле эди.
- Джашны джигитлиги сорулур, къызны джигерлиги сорулур.
- Орну джокъну – сыйы джокъ.
- Чомартны къолу берекет.
- Ёлген эшек бёрюден къоркъмайды.
- Аурууну келиую тынч, кетиую – къыйын.
- Игини сыйлагъан адетди.
- Кюн кёрмеген, кюн кёрсе, кюндюз чыракъ джандырыр.
- Ашаса, ашамаса да, бёрюню ауузу – къан.
- Тилсиз миллет джокъ болур.
- Телини эшигин, махтау джабар.
- Чомартха Тейри да борчлуду.
- Абынмазлыкъ аякъ джокъ, джангылмазлыкъ джаякъ джокъ.
- Ауругъанны сау билмез, ач къарынны токъ билмез.
- Намысы джокъну – дуниясы джокъ.
- Ёзденликни кёбю ётюрюк.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)