- Къонагъы джокъну – шоху джокъ.
- Къыз чыгъаргъан – къызыл къымжа.
- Ишлегенде эринме, ишде чолакъ кёрюнме.
- Джылкъыдан – ат чыгъар, тукъумдан – джаш чыгъар.
- Тил джюрекге джол ишлейди.
- Уллу атлама – абынырса, уллу къабма – къарылырса.
- Мухар, кеси тойса да, кёзю тоймаз.
- Джети тилни билген джети кишиди.
- Акъдан къара болмаз.
- Этек чакъмакълары баш джаргъан, сёлешген сёзлери таш джаргъан.
- Этни да ашады, бетни да ашады.
- Душманны тышы – акъ, ичи – къара.
- Айтылгъан буйрукъ, сёгюлмез
- Бети къызарыучу адамны, джюреги харам болмаз.
- Онгсузну – джакъла, тенгликни – сакъла.
- Хар зат кесини орнуна иги.
- Тулпарлыкъ, билекден тюл – джюрекден.
- Игиге айтсанг – билир, аманнга айтсанг – кюлюр.
- Ач къалгъандан, кеч къалгъан къолай.
- Къаллай салам берсенг, аллай джууаб алырса.
- Айран ичген – къутулду, джугъусун джалагъан – тутулду.
- Джахил болса анасы, не билликди баласы?
- Уллу къазанда бишген эт, чий къалмаз.
- Байлыкъ адамны сокъур этер.
- Чабакъгъа акъыл, табагъа тюшсе келеди.
- Кимни – тили, тиши онглу, кимни – къолу, иши онглу.
- Шекер бла туз – бир болмаз, ушамагъан – юй болмаз.
- Джангызны оту джарыкъ джанмаз!
- Адамны адамлыгъы къыйынлыкъда айгъакъланады.
- Ханнга да келеди хариблик.
- Эте билген, этген этеди, эте билмеген, юретген этеди!
- Ачлыкъда тары гырджын халыуадан татлы.
- Окъ къызбайны джокълайды.
- Окъуу – билимни ачхычы, окъуу – дунияны бачхычы.
- Эри аманны, къатыны – аман.
- Ач уят къоймаз.
- Тешик этген тынчды, аны джамагъан къыйынды.
- Аман адам этегингден тутса, кес да къач.
- Ёпкелегенни ашы татлы болады.
- Баланы адам этген анады.
- Аман адам элни бир-бирине джау этер.
- Терслик кетер, тюзлюк джетер.
- Ач отунчуну ачыуу – бурнунда.
- Эски джаугъа ышанма.
- Хазыр ашха – терен къашыкъ.
- Ашлыкъ – бюртюкден, джюн – тюкден.
- Бек ашыкъгъан меннге джетсин, дегенди аракъы.
- Алтыннга тот къонмаз.
- Тёгюлген тюгел джыйылмайды.
- Сангырау къулакъ эл бузар.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)