- Ханнга да келеди хариблик.
- Аурууну келиую тынч, кетиую – къыйын.
- Окъугъанны бети джарыкъ.
- Билимден уллу байлыкъ джокъду.
- Халкъны юйю – туугъан джери.
- Джерни букъусу кёкге къонмаз.
- Ач, тоймам, дейди, тойгъан, ач болмам, дейди.
- Рысхы джалгъанды: келген да этер, кетген да этер.
- Ашарыкъда сайлагъаннга – чий гырджын.
- Намысы джокъну – дуниясы джокъ.
- Сютню башын джалагъан къутулур, тюбюн ичген тутулур.
- Тюкюрюк баш джармаз, налат кёз чыгъармаз!
- Ёлген аслан – сау чычхан.
- Окъуусуз билим – джокъ, билимсиз кюнюнг – джокъ.
- От этилмеген джерден тютюн чыкъмайды.
- Игини сыйлагъан адетди.
- Кийиминг бла танылма, адамлыкъ бла таныл.
- Илму – джашауну джолу.
- Аякъларынгы джууургъанынга кёре узат.
- Тил – кесген бычакъ, сёз – атылгъан окъ.
- Къартны сыйын кёрмеген, къартлыгъында сыйлы болмаз.
- Тынгылагъан тынгы бузар.
- Тулпарлыкъ, билекден тюл – джюрекден.
- Чабакъгъа акъыл, табагъа тюшсе келеди.
- Къонакъны къачан кетерин сорма, къачан келлигин сор.
- Акъыл аздырмаз, билим тоздурмаз.
- Башланнган иш битер, къымылдагъан тиш тюшер.
- Аууздан келген, къолдан келсе, ким да патчах болур эди.
- Таш бла ургъанны, аш бла ур.
- Кёбден умут этиб, аздан къуру къалма.
- Гугурук къычырмаса да, тангны атары къалмаз.
- Бозаны арты дауур болур.
- Иги адам абынса да, джангылмаз.
- Къарт бла баш аша, джаш бла аякъ аша.
- Тойгъан джерге джети къайт.
- Билмезни кёзю кёрмез, этмезни къулагъы эшитмез.
- Чарсда алчыны эл кёреди.
- Окъ къызбайны джокълайды.
- Сёз садакъдан кючлюдю.
- Кёб къычыргъандан – къоркъма, тынч олтургъандан – къоркъ.
- Битмегеннге сакъал – танг.
- Ышармагъан – кюлмез, кюлмеген – къууанчны билмез.
- Къонакъ болсанг, ийнакъ бол.
- Ашлыкъны арба юйге келтирир, чана базаргъа элтир.
- Айырылмаз джууугъунга, унутмаз сёзню айтма.
- Элиб деген, элге болушур.
- Джашда акъыл джокъ, къартда къарыу джокъ.
- Тик ёргени, тик энгишгеси да болады.
- Окъугъан озар, окъумагъан тозар.
- Ойнай билмеген, уруб къачар.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)