- Тойгъан антын унутур.
- Айранны сюйген, ийнек тутар.
- Мухардан ач ычхынмаз.
- Ашарыкъда сайлагъаннга – чий гырджын.
- Эртде тургъан джылкъычыны эркек аты тай табар.
- Дуния аламаты сен эсенг да, игиме деб айтма.
- Ауругъан – джашаудан умутчу.
- Къыз чыгъаргъан – къызыл къымжа.
- Къарны аманнга къазан такъдырма, къолу аманнга от джакъдырма.
- Телини эшигин, махтау джабар.
- Ашхы сёз таш тешер.
- Тилчиден кери бол.
- Насыблыны баласы кюн кюнден да баш болур, насыбсызны баласы, кюн кюнден да джаш болур.
- Тойгъа барсанг, тоюб бар, эски тонунгу къоюб бар.
- Билимден уллу байлыкъ джокъду.
- Ач отунчуну ачыуу – бурнунда.
- Артына баргъанны, къатына барма.
- Нафысынгы айтханын этме, намысынгы айтханын эт.
- Джан саулукъ бермей, сан саулукъ бермезсе.
- Ёзденликни кёбю ётюрюк.
- Тойгъандан сора, ашны сёкме.
- Къарнынг тойгъунчу аша да, белинг талгъынчы ишле.
- Эркишиге тары кебек танг кёрюнюр.
- Адам бла мюлк юлешмеген эсенг, ол адамны билиб бошагъанма, деб кесинги алдама.
- Эски джаугъа ышанма.
- Ашыкъгъан cуу, тенгизге джетмез.
- Ишни аллы бла къууанма да, арты бла къууан.
- Уллу айтханны этмеген – уллаймаз.
- Къонакъ кёб келюучю юйню, къазаны отдан тюшмез.
- Керилген да, ургъан кибикди.
- Джашынгы кесинг юретмесенг, джашау юретир.
- Къонагъынгы артмагъын алма да, алгъышын ал.
- Нёгер болсанг, тенг бол, тенг болмасанг, кенг бол.
- Аш хазыр болса, иш харам болур.
- Къарын къуру болса, джюрек уру болур.
- Душманны тышы – акъ, ичи – къара.
- Ёгюзню мюйюзлери ауурлукъ этмейдиле.
- Къартха ушагъан джаш – акъыллы, джашха ушагъан къарт – тели.
- Айран ичген – къутулду, джугъусун джалагъан – тутулду.
- Окъугъан озар, окъумагъан тозар.
- Рысхы джалгъанды: келген да этер, кетген да этер.
- Таш ата билмеген, башына урур.
- Бети – къучакълар, джюреги – бычакълар.
- Аз сёлешген, къайгъысыз турур.
- Окъумагъан сокъурду, сокъур ташха абыныр!
- Джолда аягъынга сакъ бол, ушакъда тилинге сакъ бол.
- Бичгенде ашыкъма, тикгенде ашыкъ.
- Чоюнну башы ачыкъ болса, итге уят керекди.
- Эл ауузу – элек, анга ийнаннган – халек.
- Сууда джау джокъ, кёб сёзде магъана джокъ.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)