- Башланнган иш битер, къымылдагъан тиш тюшер.
- Къобан да къуру да къобханлай турмайды, адам да къуру да патчахлай турмайды.
- Халкъгъа джарагъан, джарлы къалмаз.
- Эл бла кёргенинг эрелей.
- Илму – джашауну джолу.
- Ётюрюкден тюбю джокъ, кёлтюрюрге джиби джокъ.
- Тулпарлыкъ, билекден тюл – джюрекден.
- Тамбла алтындан бюгюн багъыр ашхы.
- Джеринден айырылгъан – джети джылар, джуртундан айырылгъан – ёлгюнчю джылар.
- Джолунга кёре – джюрюшюнг, джагъанга кёре – юлюшюнг.
- Аманнга алтын чыдамаз.
- Терек ауса, отунчу – кёб.
- Бюгюн дуния кибик, тамбла ахыратды.
- Элиб деген, элге болушур.
- Таула не мийик болсала да, аууш табылыр.
- Мал кёб болса, джууукъ кёб болур.
- Таукел адам тау тешер.
- Хар зат кесини орнуна иги.
- Рысхы – насыбха къор.
- Джыйырма къойну юч джыйырма эбзе кюте эди.
- Къралынгы – душмандан, башынгы от бла суудан сакъла.
- Тешигини къатында, чычхан да батыр болур.
- Тилчи тилден къаныкъмаз.
- Къар – келтирди, суу – элтди.
- Тау башында, тау болмаз, джангыз терек, бау болмаз.
- Ауурну тюбю бла, дженгилни башы бла джюрюген.
- Къарнынг къанлынга кийирир.
- Эринчекни аурууу – кёб.
- Игилик игилик бла сингдирилиучю затды.
- Таукелге нюр джауар.
- Баш – акъыл ючюн, акъылман – халкъ ючюн.
- Акъыл бла адеб эгизледиле.
- Шапа кёб болса, аш татымсыз болур.
- Тёрдеги кюлсе, эшикдеги ышарыр.
- Сабийликде юретмесенг, уллу болса – тюзелмез.
- Джылар джаш, атасыны сакъалы бла ойнар.
- Къарыусузгъа кюлме, онгсузгъа тийме.
- Этек чакъмакълары баш джаргъан, сёлешген сёзлери таш джаргъан.
- Ётюрюкчюню шагъаты – къатында.
- Тура эдим джата, къайдан чыкъды хата?
- Акъыллы айтыр эди, акъылсыз къоймайды.
- Таукел тауну аудурур.
- Биреуню къыйынлыгъы бла кесинге джол ишлеме.
- Тойгъандан сора, ашны сёкме.
- Эте билген, этген этеди, эте билмеген, юретген этеди!
- Адам сёзге тынгыла, акъыл сёзню ангыла.
- Тюкюрюк баш джармаз, налат кёз чыгъармаз!
- Кёпюр салгъан кеси ётер, уру къазгъан кеси кетер.
- Эркиши – от, тиширыу – суу.
- Хунаны тюбюн къазсанг, юсюнге ауар.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)