- Ата Джуртча джер болмаз, туугъан элча эл болмаз.
- Ханы къызы буюгъа-буюгъа киштик болду.
- Кёб ант этген, кёб ётюрюк айтыр.
- Тойгъа алгъа да барма, тойда артха да къалма.
- Айран тёгюлсе, джугъусу къалыр.
- Шекер бла туз – бир болмаз, ушамагъан – юй болмаз.
- Узун джолну барсанг, бюгюн келирсе, къысха джолну барсанг, тамбла келирсе.
- Адамны аты башхача, акъылы да башхады.
- Кёб джашагъан – кёб билир.
- Бастасын ашагъан, хантусун да ичер.
- Окъ къызбайны джокълайды.
- Аман адам элни бир-бирине джау этер.
- Джашынгы кесинг юретмесенг, джашау юретир.
- Игини сыйлагъан адетди.
- Мухардан ач ычхынмаз.
- Аллахдан тилесенг, кёб тиле.
- Мен да «сен», дейме, сен да «кесим», дейсе.
- Аурууну келиую тынч, кетиую – къыйын.
- Келгинчи, къонакъ уялыр, келгенден сора, къонакъбай уялыр.
- Ашатыргъа иш – ашхы, ишлетирге аш – ашхы.
- Хар адамгъа кеси миннген тау кибик.
- Экеулен сёлеше тура эселе, орталарына барыб кирме.
- Къууут – джелге, берне – бошха.
- Башы джабылгъан челекге, кир тюшмез.
- Ишге юренсин къоллары, халкъ бла болсун джоллары.
- Къралынгы – душмандан, башынгы от бла суудан сакъла.
- Чомартха хар кюн да байрамды.
- Тин – байлыгъынг, терен саулугъунг.
- Ач къарынны, токъ билмез
- Эм уллу байлыкъ – джан саулукъ.
- Уллу къашыкъ эрин джыртар.
- Дууулдаса – бал чибин, къонса – къара чибин.
- Иги адамны бир сёзю эки болмаз.
- Сагъышы джокъ – джукъучу, акъылы джокъ – къаугъачы.
- Аджашхан тёгерек айланыр.
- Къайтырыкъ эшигинги, къаты уруб чыкъма.
- Билмегенинги, билгеннге сор.
- Башсыз урчукъ тюзюне айланмаз.
- Ёпкелегенни ашы татлы болады.
- Ариу сёз аурууунгу алыр.
- Бек ашыкъгъан меннге джетсин, дегенди аракъы.
- Кийиминг бла танылма, адамлыкъ бла таныл.
- Нарт сёз къарт болмаз.
- Биреуню къыйынлыгъы бла кесинге джол ишлеме.
- Къолунгдан къуймакъ ашатсанг да, атаны борчундан къутулмазса.
- Ёлген эшек бёрюден къоркъмайды.
- Акъыл аздырмаз, билим тоздурмаз.
- Эллинг бла джау болсанг да, юйюнг бла джау болма.
- Джукъу тёшек сайламайды.
- Бозанг болмагъан джерге, къалагъынгы сукъма.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)