- Хаухну атма, ёнгкючню сатма.
- Окъугъан – асыу, окъумагъан – джарсыу.
- Экеулен сёлеше тура эселе, орталарына барыб кирме.
- Къыйынлы джети элге оноу этер.
- Шапа кёб болса, аш татымсыз болур.
- Ачлыкъда тары гырджын халыуадан татлы.
- Таукел тауну аудурур.
- Тин – байлыгъынг, терен саулугъунг.
- Аманны эки битли тону болур, бирин сеннге кийдирир, бирин кеси киер.
- Онгсузну – джакъла, тенгликни – сакъла.
- Биреуге аманлыкъны тилеме да, кесинге ашхылыкъны тиле.
- Татлы тилде – сёз ариу, чемер къолда – иш ариу.
- Билим насыб берир, билим джолну керир.
- Ата – билек, ана – джюрек!
- Адам сёзюнден белгили.
- Ашлыкъ – бюртюкден, джюн – тюкден.
- Къарт айтханны этмеген, къартаймаз.
- «Ма», - дегенни билмесенг, «бер», - дегенни билмезсе.
- Айранын берсенг, челегин да къызгъанма.
- Тюз сёз баргъан сууну тыяр.
- Бек ашыкъгъан меннге джетсин, дегенди аракъы.
- Джыгъылгъанны сырты джерден тоймаз.
- Дуния аламаты сен эсенг да, игиме деб айтма.
- Гугук кесини атын айтыб къычыргъанча, мен, мен деб нек тураса?
- Тёзгеннге, джабылгъан эшик ачылыр.
- Оюмсуз атлагъан, аджалсыз ёлюр.
- Алтыннга тот къонмаз.
- Болджал ишни бёрю ашар.
- Биреуню эскиси биреуге джангы болмайды.
- Алим болгъандан эсе, адам болгъан къыйынды.
- Аш иеси бла татлыды.
- Аякъларынгы джууургъанынга кёре узат.
- Къыз чыгъаргъан – къызыл къымжа.
- Кёлю джокъну – джолу джокъ.
- Ёлген эшек бёрюден къоркъмайды.
- Джыланны къуйругъундан басарынг келсе, аны башы болгъанын унутма.
- Сууда джау джокъ, кёб сёзде магъана джокъ.
- Джашны джигитлиги сорулур, къызны джигерлиги сорулур.
- Рысхы – насыбха къор.
- Акъылсызны джууукъгъа алма, акъыллыны кенгнге салма.
- Телиге от эт десенг, юйюнге от салыр.
- Ёлмесенг да, къарт дамы болмазса?
- Сакъалы текени да бар, мыйыгъы киштикни да бар.
- Огъурлуну сёзю – суу, огъурсузну сёзю – уу.
- Аманнга игилик этсенг, юйюнге сау бармазса.
- Юйюнг бла джау болгъандан эсе, элинг бла джау бол.
- Тулпарлыкъ, билекден тюл – джюрекден.
- Ауругъан – джашаудан умутчу.
- Окъдан джара эртде-кеч болса да бителир, сёз джара, ёмюрге къалыр.
- Нафысынгы айтханын этме, намысынгы айтханын эт.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)