- Кёл ашады да, кеси ашады.
- Ёнгкюч къууана барыр, джылай келир.
- Аууздан келген, къолдан келсе, ким да патчах болур эди.
- Акъыл аздырмаз, билим тоздурмаз.
- Джумушакъ терекни къурт ашар.
- Джашны джигитлиги сорулур, къызны джигерлиги сорулур.
- Биреу къой излей, биреу той излей.
- Тил – миллетни джаны.
- Ашхы адам – халкъ байлыгъы, ашхы джер – джашау байлыгъы.
- Къуру гыбыт бек дыгъырдар.
- Мухардан ач ычхынмаз.
- Аш берме да, къаш бер.
- Ата джурт – алтын бешик.
- Дуния малгъа сатылма, кесингден телиге къатылма.
- Суу да къайтады чыкъгъан джерине.
- Ариу – кёзге, акъыл – джюрекге.
- Аз айтсам, кёб ангылагъыз.
- Бичгенде ашыкъма, тикгенде ашыкъ.
- Тенгинг джокъ эсе – изле, бар эсе – сакъла!
- Билими азны – ауузунда кирит.
- Билимден уллу байлыкъ джокъду.
- Биреуню къыйынлыгъы бла кесинге джол ишлеме.
- Тилчи тилден къаныкъмаз.
- Кёрмегеннге кебек – танг, битмегеннге сакъал – танг.
- Ашхы тенг джолгъа салыр, аман тенг джолдан тайдырыр.
- Сангырау къулакъ эл бузар.
- Тилчи бир сагъатха айлыкъ хата этер.
- Алма терегинден кери кетмез.
- Артына баргъанны, къатына барма.
- Ичимден чыкъды хата, къайры барайым сата?
- Айныгъанлы алты кюн, тогъайгъанлы тогъуз кюн.
- Джангыз торгъай джырламаз.
- Битмегеннге сакъал – танг.
- Ашхы атаны – джашы ашхы, ашхы ананы – къызы ашхы.
- Тилчиден кери бол.
- Рысхысына кёре, джаш ёсер, къышлыгъына кёре, мал ёсер.
- Шекер бла туз – бир болмаз, ушамагъан – юй болмаз.
- Чыкълы кюнде чыкъмагъан, чыкъса къуру кирмеген.
- Эллинг бла джау болсанг да, юйюнг бла джау болма.
- Чомарт къонакъ юй иесин сыйлар.
- Чакъырылгъанны аты, чакъырылмагъанны багъасы болур.
- Билимли ёлмез, билимсиз кёрмез.
- Тенги кёбню джау алмаз, акъылы кёбню дау алмаз.
- Атадан ёксюз – бир ёксюз, анадан ёксюз – эки ёксюз.
- Термилгенинги табмазса, кюлгенинге тюберсе.
- Къонакъ аман болса, къонакъбай джунчур
- Чарсда алчыны эл кёреди.
- Къолунгдан къуймакъ ашатсанг да, атаны борчундан къутулмазса.
- Ата Джуртун танымагъан, атасын да танымаз.
- Айран тёгюлсе, джугъусу къалыр.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)