- Экиндини кеч къылсанг, чабыб джетер ашхам.
- Билмегенинги, билгеннге сор.
- Арбаз сайлама да, хоншу сайла.
- Акъыл бла адеб эгизледиле.
- Баланы адам этген анады.
- Юйюнг бла джау болгъандан эсе, элинг бла джау бол.
- Этни бети бла шорпасы.
- Адамны аты башхача, акъылы да башхады.
- Башда акъыл болмаса, эки аякъгъа кюч джетер.
- Сёз – кюмюш, джыр – алтын.
- Къонакъ кёб келюучю юйню, къазаны отдан тюшмез.
- Юре билмеген ит, къонакъ келтирир.
- Къонагъынгы артмагъын алма да, алгъышын ал.
- Ашхы – джыяр, аман – джояр.
- Ашатыргъа иш – ашхы, ишлетирге аш – ашхы.
- Адебсиз адам – джюгенсиз ат.
- Орундукъ тюбюнде атылсам да, орта джиликме, де да айлан.
- Адам туугъан джеринде, ит тойгъан джеринде.
- Башсыз урчукъ тюзюне айланмаз.
- Кёзден кетген, кёлден да кетеди.
- Ачны эсинде – аш.
- Кёбню кёрген – кёб билир.
- Таукел адам тау тешер.
- Къарнынг тойгъунчу аша да, белинг талгъынчы ишле.
- Кесине гебен этелмеген, биреуге черен эте эди.
- Ёнгкюч къууана барыр, джылай келир.
- Джауумдан сора, кюн кюйдюрюр, ётюрюкден сора, айыб кюйдюрюр.
- Къанны къан бла джуума, аманны аман бла къуума.
- Ашхы атаны – джашы ашхы, ашхы ананы – къызы ашхы.
- Босагъа таш юйге кирмей эди, тыбыр таш эшикге чыкъмай эди.
- Къарнынг ауруса, ауузунгу тый
- Мадар болса, къадар болур.
- Къонакъ болсанг, ийнакъ бол.
- Ата – баланы уясы.
- Халкъгъа джарагъан, джарлы къалмаз.
- Ашлыкъ – бюртюкден, джюн – тюкден.
- Аджалсыз ёлюм болмаз.
- Кюн кёрмеген, кюн кёрсе, кюндюз чыракъ джандырыр.
- Эм уллу байлыкъ – джан саулукъ.
- Чабакъсыз кёлге къармакъ салгъанлыкъгъа, чабакъ тутмазса.
- Сабийни джумушха джибер да, ызындан бар.
- Джаралыны джастыгъында сау ёлюр.
- Тай асырагъан, атха минер.
- Босагъагъа джууукъ орун болса, ашыгъыб тёрге озма.
- Ач – эснер, ат – кишнер.
- Къонакъ аман болса, къонакъбай джунчур
- Кёпюр салгъан кеси ётер, уру къазгъан кеси кетер.
- Ашда – бёрю, ишде – ёлю.
- Кёкдеги болмаса, джердегин кёрмейди.
- Ишлемеген – тишлемез.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)