- Ауругъанны сау билмез, ач къарынны токъ билмез.
- Джолда аягъынга сакъ бол, ушакъда тилинге сакъ бол.
- Къазанны башы ачыкъ болса, итге уят керекди.
- Иши джокъну, сыйы джокъ.
- Рысхы – насыбха къор.
- Аман адам элни бир-бирине джау этер.
- Тил – миллетни джаны.
- Баш – акъыл ючюн, акъылман – халкъ ючюн.
- Тин – байлыгъынг, терен саулугъунг.
- Джыйырма къойну юч джыйырма эбзе кюте эди.
- Къонакъ болсанг, ийнакъ бол.
- Байлыкъ келсе, акъыл кетер.
- «Ма», - дегенни билмесенг, «бер», - дегенни билмезсе.
- Чарсда алчыны эл кёреди.
- Тойгъандан сора, ашны сёкме.
- Кюн – узун, ёмюр – къысха.
- Элиб деген, элге болушур.
- Эки къатын алгъан – эки ташны ортасына башын салгъан.
- Намысы болмагъанны, сыйы болмаз.
- Билимсиз иш бармаз.
- Кесине оноу эте билмеген, халкъына да эте билмез.
- Юйлю уругъа ит чабмаз.
- Кимни – тили, тиши онглу, кимни – къолу, иши онглу.
- Ойнай билмеген, уруб къачар.
- Билим – акъылны чырагъы.
- Сабий кёргенин унутмаз.
- Чыбыкълыкъда бюгюлмеген, къазыкълыкъда бюгюлмей эди.
- Кюл тюбюндеги от кёрюнмейди.
- Ёзденликни джайгъан – джокълукъ.
- Къызгъанчдан ычхыныр, мухардан ычхынмаз.
- Нёгерсизни джолу узун.
- Сибиртки да сыйлы болду, кюрек да кюнлю болду.
- Бети бедерден, намыс сакълама.
- Бал – татлы, балдан да бала – татлы.
- Тойну къарнашы – харс, джырны къарнашы – эжиу.
- Аууздан келген, къолдан келсе, ким да патчах болур эди.
- Билгенни къолу къарны джандырыр.
- Къаллай салам берсенг, аллай джууаб алырса.
- Ашарыкъда сайлагъаннга – чий гырджын.
- Кёбге таш атма.
- Ишленмеген джаш – джюгенсиз ат, ишленмеген къыз – тузсуз хант.
- Ашлыкъны арба юйге келтирир, чана базаргъа элтир.
- Дуния аламаты сен эсенг да, игиме деб айтма.
- Дуния мал дунияда къалады.
- Адебни адебсизден юрен.
- Халкъгъа джарагъан, джарлы къалмаз.
- Ётюрюкню башын керти кесер.
- Адамны артындан къара сабан сюрме.
- Окъугъан озар, окъумагъан тозар.
- Алгъанда – джууукъ, бергенде – джау.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)