- Сабыр джетер муратха, сабырсыз къалыр уятха.
- Мухардан ач ычхынмаз.
- Адамны сыфатына къарама, сёзюне къара.
- Чакъырылмагъан къонакъ тёрге атламаз.
- Билим – акъылны чырагъы.
- Чакъырылмагъан къонакъ къачан кетерин сормаз.
- Юй ишлеген балта эшикде къалыр.
- Биреуню эскиси биреуге джангы болмайды.
- Эте билген, этген этеди, эте билмеген, юретген этеди!
- Мал ёлсе, сюек къалыр, адам ёлсе, иши къалыр.
- Чомартха Тейри да борчлуду.
- Адеби болмагъан къыз – тузсуз хант.
- Кёл – къызбай, къол – батыр.
- Билим ат болуб да чабар, къуш болуб да учар.
- Ёлюк кебинсиз къалмаз.
- Дууулдаса – бал чибин, къонса – къара чибин.
- Айранны сюйген, ийнек тутар.
- Зарда марда джокъ.
- Татлы тилде – сёз ариу, чемер къолда – иш ариу.
- Тыш элде солтан болгъандан эсе, кесинги элде олтан болгъан игиди!
- Къатыны харакетли болса, эри къымсыз болур.
- Бек анасы джыламаз.
- Мал кёб болса, джууукъ кёб болур.
- Эри аманны, къатыны – аман.
- Элни кючю – эмеген.
- Аман киши кеси юйюнде – къонакъ.
- Тойну къарнашы – харс, джырны къарнашы – эжиу.
- Этек чакъмакълары баш джаргъан, сёлешген сёзлери таш джаргъан.
- Тилчи бир сагъатха айлыкъ хата этер.
- Окъуусуз билим – джокъ, билимсиз кюнюнг – джокъ.
- Гитче джилтин уллу элни джандырыр.
- Ёзденликни джайгъан – джокълукъ.
- Окъ къызбайны джокълайды.
- Къулакъдан эсе, кёзге ышан.
- Алма терегинден кери кетмез.
- Аджаллыгъа окъсуз шкок атылыр.
- Къууут – джелге, берне – бошха.
- Атадан ёксюз – бир ёксюз, анадан ёксюз – эки ёксюз.
- Ауругъан – джашаудан умутчу.
- Арбаз къынгырды да, ийнек сауалмайма.
- Рысхысына кёре, джаш ёсер, къышлыгъына кёре, мал ёсер.
- Кюн – узун, ёмюр – къысха.
- Келинин тута билмеген, къул этер, къызын тута билмеген, тул этер.
- Ишни аллы бла къууанма да, арты бла къууан.
- Эркишини аманы тиширыуну джылатыр.
- Босагъагъа джууукъ орун болса, ашыгъыб тёрге озма.
- Бети бедерден, намыс сакълама.
- Ётюрюк хапар аякъ тюбю бла джюрюйдю.
- Къыз келсе, джумуш эте келеди, къатын келсе, ушакъ эте келеди.
- Адебсиз адам – джюгенсиз ат.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)