- Кёлю джокъну – джолу джокъ.
- Аманны къуугъан, аманлыкъ табар.
- Кёзню ачылгъаны – иги, ауузну джабылгъаны – иги.
- Ишленмеген джаш – джюгенсиз ат, ишленмеген къыз – тузсуз хант.
- Босагъагъа джууукъ орун болса, ашыгъыб тёрге озма.
- Джашда акъыл джокъ, къартда къарыу джокъ.
- Тешик этген тынчды, аны джамагъан къыйынды.
- Халкъгъа джарагъан, джарлы къалмаз.
- Эки къатын алгъанны къулагъы тынгнгаймаз.
- Таш ата билмеген, башына урур.
- Арпа, будай – ащды, алтын, кюмюш а – ташды.
- Ата – билек, ана – джюрек!
- Ёлюр джаннга, ёкюл джокъ.
- Атынг аманнга чыкъгъандан эсе, джанынг тамагъынгдан чыкъсын.
- Ауругъанны сау билмез, ач къарынны токъ билмез.
- Рысхы – насыбха къор.
- Дуния мал дунияда къалады.
- Кеси юйюмде мен да ханма.
- Сёлеш деб шай берген, тохта деб, сом берген.
- Иги болса, тамадама – махтау, аман болса, меннге – айыб.
- Кютгени беш эчки, сызгъыргъаны уа, джерни джарады.
- Тёзген – тёш ашар!
- Адеб этмеген, адеб кёрмез.
- Адамны аты башхача, акъылы да башхады.
- Намысы джокъну – дуниясы джокъ.
- Бети – къучакълар, джюреги – бычакълар.
- Джан саулукъ бермей, сан саулукъ бермезсе.
- Юйюнгден чыкъдынг – кюнюнгден чыкъдынг.
- Джолда аягъынга сакъ бол, ушакъда тилинге сакъ бол.
- Сабий кёргенин унутмаз.
- Асхат ашлыкъ сата, юйдегиси ачдан къата.
- Джерни букъусу кёкге къонмаз.
- Тюзню ётмеги тюзде къалса да, тас болмаз.
- Ачыу алгъа келсе, акъыл артха къалады.
- Чыбыкълыкъда бюгюлмеген, къазыкълыкъда бюгюлмей эди.
- Эркишини аманы тиширыуну джылатыр.
- Сёз къанатсыз учар.
- Джангызны оту джарыкъ джанмаз!
- Кийиминг бла танылма, адамлыкъ бла таныл.
- Игилик игилик бла сингдирилиучю затды.
- Татлы сёз – балдан татлы.
- Къайгъыны сюйген, къайгъы табар.
- Мал кёб болса, джууукъ кёб болур.
- Босагъа таш юйге кирмей эди, тыбыр таш эшикге чыкъмай эди.
- Сакъламагъан затынга джолукъсанг, не бек къууанаса, не бек ачыйса.
- Соргъан айыб тюлдю, билмеген айыбды.
- Юй кюйдю да, кюйюз чыкъды, ортасындан тюйюш чыкъды.
- Адам къаллай бир ишленмесе, аллай бир кесин уллу кёреди.
- Адамны бетине къарама, адетине къара.
- Тура эдим джата, къайдан чыкъды хата?
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)