- Байлыкъ адамны сокъур этер.
- Билеги кючлю, бирни джыгъар, билими кючлю, мингни джыгъар.
- Булут кёкге джарашыу, уят бетге джарашыу.
- Атынг аманнга чыкъгъандан эсе, джанынг тамагъынгдан чыкъсын.
- Ашына кёре табагъы, балына кёре къалагъы.
- Джети тилни билген джети кишиди.
- Чабар ат – джетген къыз.
- Иги джашны ышаны – аз сёлешиб, кёб тынгылар.
- Къазанны башы ачыкъ болса, итге уят керекди.
- Чакъырылмагъан къонакъ къачан кетерин сормаз.
- Аджашханны ызындагъы кёреди, джангылгъанны джанындагъы биледи.
- Эрни эр этерик да, къара джер этерик да, тиширыуду.
- Джылкъыдан – ат чыгъар, тукъумдан – джаш чыгъар.
- Кийимни бир кюнню аясанг, минг кюннге джарар.
- Къазанчы аман болса, къазаны къайнамаз.
- Аш берме да, къаш бер.
- Билим ат болуб да чабар, къуш болуб да учар.
- Адамны джюреги нени кёрюрге сюйсе, кёзю да аны кёрюрге ёч болады.
- Кёб къычыргъандан – къоркъма, тынч олтургъандан – къоркъ.
- Аллахдан тилесенг, кёб тиле.
- Баш – акъыл ючюн, акъылман – халкъ ючюн.
- Юреннген ауруу къалмаз.
- Ойнай-ойнай кёз чыгъар.
- Къарт айтханны этмеген, къартаймаз.
- Тёгюлген тюгел джыйылмайды.
- Магъанасыз сёз – тауушсуз сыбызгъы.
- Аз сёлешген, къайгъысыз турур.
- Тау башында, тау болмаз, джангыз терек, бау болмаз.
- Ёксюзню тилеги къабыл болур.
- Дуния аламаты сен эсенг да, игиме деб айтма.
- Эл бла кёргенинг эрелей.
- Чомарт джарлы болмаз.
- Сютню башын джалагъан къутулур, тюбюн ичген тутулур.
- Къайгъы тюбю – тенгиз.
- Намыс болмагъан джерде, насыб болмаз.
- Таукелге нюр джауар.
- Аджашхан тёгерек айланыр.
- Бети бедерден, намыс сакълама.
- Кёб джашагъан – кёб билир.
- Джырчы джырчыгъа – къарнаш.
- Тойчу джашха къарама, къойчу джашха къара.
- Билмейме деген – бир сёз
- Аманны тукъумуна къарама, игини тукъумун сорма.
- Мал кёб болса, джууукъ кёб болур.
- Къуллукъчума, деб махтанма, къуллукъ – хаух джамчыды!
- Иги бла джюрюсенг, джетерсе муратынга, аман бла джюрюсенг, къалырса уятха.
- Къарнынг бла ёч алма.
- Окъугъан озар, окъумагъан тозар.
- Ариу сёз джыланны орнундан чыгъарыр.
- Ата – билек, ана – джюрек!
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)