- Ёзденликни кёбю ётюрюк.
- Таугъа чыгъаллыкъ эсенг, тюзде къалма.
- Къайгъы тюбю – тенгиз.
- Биреуню къыйынлыгъы бла кесинге джол ишлеме.
- Адебсиз адам – джюгенсиз ат.
- Элде адам къалмаса, ит тахтагъа минер.
- Ёлген аслан – сау чычхан.
- Эки элинги тыйсанг, джети элде махталырса.
- Сабийни джумушха джибер да, ызындан бар.
- Байлыкъ келсе, акъыл кетер.
- Кесинге джетмегенни, кёб сёлешме.
- Гугурук къычырмаса да, тангны атары къалмаз.
- Ашыкъгъан cуу, тенгизге джетмез.
- Тенги кёбню джау алмаз, акъылы кёбню дау алмаз.
- Иги джашны ышаны – аз сёлешиб, кёб тынгылар.
- Керек ташны ауурлугъу джокъ.
- Тил – кесген бычакъ, сёз – атылгъан окъ.
- Сабыр джетер муратха, сабырсыз къалыр уятха.
- Тёзген – тёш ашар!
- Ачыкъ джюрекге джол – ачыкъ.
- Ата – баланы уясы.
- Иги адамны бир сёзю эки болмаз.
- Ауругъаннга – кийик саулукъ, джетген къызгъа – чилле джаулукъ.
- Чакъырылгъанны аты, чакъырылмагъанны багъасы болур.
- Игиге айтсанг – билир, аманнга айтсанг – кюлюр.
- Джолунга кёре – джюрюшюнг, джагъанга кёре – юлюшюнг.
- Ёксюзню тилеги къабыл болур.
- Чомарт бергенин айтмаз.
- Тюкюрюк баш джармаз, налат кёз чыгъармаз!
- Эртде тургъан бла эртде юйленнген сокъуранмаз.
- Сыфатында болмагъаны, суратында болмаз.
- Адамны адамлыгъы къыйынлыкъда айгъакъланады.
- Ишни аллы бла къууанма да, арты бла къууан.
- Хоншуну тауугъу къаз кёрюнюр, келини къыз кёрюнюр.
- Джарлы тюеге минсе да, ит къабар.
- Аманнга да, игиге да оноусуз къатышма.
- Терек ауса, отунчу – кёб.
- Ач, тоймам, дейди, тойгъан, ач болмам, дейди.
- Арба аугъандан сора, джол кёргюзтюучю кёб болур.
- Уруну арты – къуру.
- Адам бла мюлк юлешмеген эсенг, ол адамны билиб бошагъанма, деб кесинги алдама.
- Чыкълы кюнде чыкъмагъан, чыкъса къуру кирмеген.
- Тойгъан джерге джети къайт.
- Джангыз терек къынгыр ёсер.
- Бичгенде ашыкъма, тикгенде ашыкъ.
- Телиге от эт десенг, юйюнге от салыр.
- Арбаз къынгырды да, ийнек сауалмайма.
- Кюн – узун, ёмюр – къысха.
- Хар ишни да аллы къыйынды.
- Билим къая тешер.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)