- Нёгер болсанг, тенг бол, тенг болмасанг, кенг бол.
- Чомартха хар кюн да байрамды.
- Билими азны – ауузунда кирит.
- Кёкдеги болмаса, джердегин кёрмейди.
- Аз айтсам, кёб ангылагъыз.
- Джангызны оту джарыкъ джанмаз!
- Узун джолну барсанг, бюгюн келирсе, къысха джолну барсанг, тамбла келирсе.
- Адам къыйынлыгъын кёлтюрюр, зауукълугъун кёлтюрмез.
- Акъылсызны джууукъгъа алма, акъыллыны кенгнге салма.
- Ана къойну – балагъа джандет.
- Эринчекни эр алмаз, эр алса да, кёл салмаз, кёл салса да, кёб бармаз!
- Джыланны къуйругъундан басарынг келсе, аны башы болгъанын унутма.
- Эки ойлашыб, бир сёлешген.
- Орну джокъну – сыйы джокъ.
- Ишленмеген джаш – джюгенсиз ат, ишленмеген къыз – тузсуз хант.
- Къууут – джелге, берне – бошха.
- Билимден уллу байлыкъ джокъду.
- Суу кетер, таш къалыр.
- Ётюрюкню башын керти кесер.
- Эринчекни аурууу – кёб.
- Къарнынг бла ёч алма.
- Аманнга да, игиге да оноусуз къатышма.
- Адамны адамлыгъы къыйынлыкъда айгъакъланады.
- Сёз – кюмюш, джыр – алтын.
- Къая джолда джортма, ачыкъ сёзден къоркъма.
- Хансыз джомакъ болмаз.
- Адам боллукъ, атламындан белгили болур.
- Билим насыб берир, билим джолну керир.
- Ким бла джюрюсенг, аны кёзю бла кёрюнюрсе.
- Сютню башын джалагъан къутулур, тюбюн ичген тутулур.
- Уллу сёлешме да, уллу къаб.
- Тюзлюк шохлукъну бегитир.
- Бек анасы джыламаз.
- Аллахдан тилесенг, кёб тиле.
- Элде адам къалмаса, ит тахтагъа минер.
- Сабийликде юретмесенг, уллу болса – тюзелмез.
- Тюзлюк тас болмайды.
- Гитче джилтин уллу элни джандырыр.
- Тенги кёбню джау алмаз, акъылы кёбню дау алмаз.
- Байны къызы баймакъ болса да, юйде къалмаз!
- Адамны бетине къарама, адетине къара.
- Ашхы тенг джолгъа салыр, аман тенг джолдан тайдырыр.
- Къатыны харакетли болса, эри къымсыз болур.
- Сууда джау джокъ, кёб сёзде магъана джокъ.
- Адамны артындан къара сабан сюрме.
- Атадан ёксюз – бир ёксюз, анадан ёксюз – эки ёксюз.
- Азыгъы аз, алгъа къабар, аты аман, алгъа чабар.
- Тюзню ётмеги тюзде къалса да, тас болмаз.
- Ашхы сёз таш тешер.
- Берекет берсин деген джерде, берекет болур.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)