- Эки къатын алгъан – эки ташны ортасына башын салгъан.
- Чакъырылмагъан джерге барма, чакъырылгъан джерден къалма.
- Джыланны къуйругъундан басарынг келсе, аны башы болгъанын унутма.
- Таукел къуру къалмаз.
- Бек ашыкъгъан меннге джетсин, дегенди аракъы.
- Юреннген ауруу къалмаз.
- Чабакъгъа акъыл, табагъа тюшсе келеди.
- Элде адам къалмаса, ит тахтагъа минер.
- Мухарны эси – ашарыкъда.
- Юре билмеген ит, къонакъ келтирир.
- Ашхы тенг джолгъа салыр, аман тенг джолдан тайдырыр.
- Эринчекни аурууу – кёб.
- Битмегеннге сакъал – танг.
- Къарт болгъан джерде, берекет болур, сабий болгъан джерде, оюн болур.
- Эр сокъур болсун, къатын тилсиз болсун.
- Акъыл къартда, джашда тюйюлдю – башдады.
- Адеб джокъда, намыс джокъ.
- Ишлегенде эринме, ишде чолакъ кёрюнме.
- Суу да къайтады чыкъгъан джерине.
- Чомартны къолун джокълукъ байлар.
- Зар адам ашынгы ашар, кесинги сатар.
- Насыб бютеу халкъны юлюшюдю.
- Джыгъылгъанны сырты джерден тоймаз.
- Адамны сабийин сюйген джюреги, бычакъча, джитиди.
- Айран ичген – къутулду, джугъусун джалагъан – тутулду.
- Билими азны – ауузунда кирит.
- Тойгъа алгъа да барма, тойда артха да къалма.
- Чалманны аллы къалай башланса, арты да алай барады.
- Кесине гебен этелмеген, биреуге черен эте эди.
- Эм ашхы къайын ана мамукъ бла башынгы тешер.
- Чомартны къолу берекет.
- Ат да турмайды бир териде.
- Къуру гыбыт бек дыгъырдар.
- Айтылгъан сёз ызына къайтмаз.
- Аджалсыз ёлюм болмаз.
- Кечеси – аяз, кюню – къыш, джарлы къаргъагъа бир аш тюш!
- Ачны эсинде – аш.
- Къошда джокъгъа – юлюш джокъ.
- Иши джокъну, сыйы джокъ.
- Бир абыннган – минг сюрюнюр.
- Ишленмеген джаш – джюгенсиз ат, ишленмеген къыз – тузсуз хант.
- Арбаз къынгырды да, ийнек сауалмайма.
- Кёб къычыргъандан – къоркъма, тынч олтургъандан – къоркъ.
- Кенгеш болса, уруш болмаз.
- Джангыз торгъай джырламаз.
- Акъыллы башны – тили къысха.
- Рысхысына кёре, джаш ёсер, къышлыгъына кёре, мал ёсер.
- Эшекге миннген – биринчи айыб, андан джыгъылгъан – экинчи айыб.
- Намыс болмагъан джерде, насыб болмаз.
- Башынга джетмегенни сорма.
Черкес, карачай, абаза и ногай. Заметки мусульманина
24.03.2010 18:45:24
Статья показалась интересной и в общем правдивой.. Хотя, как тут прокемментировал один имам: не все черкесы и абазины такие, можно было увидеть и положительные стороны тоже..
|
|
|
|
24.03.2010 20:58:54
И прошу, не превращать топик в очередное место споров, я не для этого копировал статью..
|
|
|
|
24.03.2010 21:17:13
Мусульманам такая структура сегодня очень нужна. Лучше было бы если бы она существовала при Духовных управлениях. Кроме того, у нас должен существовать и консультационный орган, который мог бы предоставлять правовые консультации по шариатским вопросам, разъяснять людям спорные моменты. Необходимо всячески повышать правовую грамотность мусульман, как относительно Шариата, так и относительно российского законодательства?.
P. S. В завершение данного материала я хотел бы коснуться того вопроса, что предыдущая моя статья ?Черкес, карачай, абаза и ногай? была несколько остро воспринята некоторой частью черкесской и абазинской молодежи. Не спорю, она была в некоторой степени острой. Свои мотивы, которыми я руководствовался при ее написании, я разъяснил представителям черкесской молодежи и общественности, вышедшим на меня, представил их более широкой публике на черкесских электронных ресурсах. Любой желающий и сегодня может связаться со мной и задать волнующие его вопросы. Я же со своей стороны, как верующий и практикующий мусульманин, желающий обрести довольство Господа, заявляю, что не имел намерения обидеть своих братьев по вере. Тем же ребятам, кого задел мой материал, приношу свои искренние извинения в надежде на то, что Всевышний окажется Милостив ко мне в Судный день... Руслан Курбанов http://www.islam.ru/pressclub/tema/werkesabaza/ |
|
|
|
24.03.2010 23:12:54
Для справки
уа алейкум салам, джазакаЛлаху хайран за участие и вторую статью. |
|
|
|
Читают тему (гостей: 1)