- Адамны бетине къарама, адетине къара.
- Ач – эснер, ат – кишнер.
- Юй ишлеген балта эшикде къалыр.
- Аман адамны тепсинге олтуртсанг, къызынгы тилер.
- Акъыл сабырлыкъ берир.
- Къартха ушагъан джаш – акъыллы, джашха ушагъан къарт – тели.
- Атадан ёксюз – бир ёксюз, анадан ёксюз – эки ёксюз.
- Башда акъыл болмаса, эки аякъгъа кюч джетер.
- Кёзю сокъурдан – къоркъма, кёлю сокъурдан – къоркъ.
- Башы джабылгъан челекге, кир тюшмез.
- Керти сёзге тёре джокъ.
- Акъыл аздырмаз, билим тоздурмаз.
- Тойгъан джерден туугъан джер игиди.
- Кюн – узун, ёмюр – къысха.
- Ашхы болсанг, атынг чыгъар, аман болсанг, джанынг чыгъар.
- Адамны аты башхача, акъылы да башхады.
- Джетген къыз джерли эшекни танымаз.
- Тойгъанлыкъ къойгъа джарашады.
- Мухардан ач ычхынмаз.
- Эртде тургъан джылкъычыны эркек аты тай табар.
- Тойгъа алгъа да барма, тойда артха да къалма.
- Байлыкъдан саулукъ ашхыды.
- Агъач – джерни чырайы, кийим – эрни чырайы.
- Экеулен сёлеше тура эселе, орталарына барыб кирме.
- Байлыкъ тауусулур, билим тауусулмаз.
- Чомарт бергенин айтмаз.
- Джангызны оту джарыкъ джанмаз!
- Эм ашхы къайын ана мамукъ бла башынгы тешер.
- Ата Джуртуму башы болмасам да, босагъасында ташы болайым.
- Мал ёлсе, сюек къалыр, адам ёлсе, иши къалыр.
- Джырына кёре эжиую.
- Адамны артындан къара сабан сюрме.
- Ишин билген, аны сыйын чыгъарады.
- Кёбден умут этиб, аздан къуру къалма.
- Сууда джау джокъ, кёб сёзде магъана джокъ.
- Уллу къашыкъ эрин джыртар.
- Байма, деб да, къууанма, джарлыма, деб да, джылама.
- Аз айтсам, кёб ангылагъыз.
- Рысхы джалгъанды: келген да этер, кетген да этер.
- Харам къарнашдан, халал тенг ашхы.
- Адамны аманы адамны бети бла ойнар.
- Къолу уллу – асыу, аягъы уллу – джарсыу.
- Бетинги сатма, малынгы сат.
- Биреуге аманлыкъны тилеме да, кесинге ашхылыкъны тиле.
- Ишге юренсин къоллары, халкъ бла болсун джоллары.
- Сагъышы джокъ – джукъучу, акъылы джокъ – къаугъачы.
- Ётген ёмюр – акъгъан суу.
- Ачыу алгъа келсе, акъыл артха къалады.
- Сыфатында болмагъаны, суратында болмаз.
- Ашда уялгъан – мухар, ишде уялгъан – хомух.
Текени юсюнден
04.05.2008 13:10:38
Саламуалейкум багъалы джамагъат! Мени бир соруум барды. Текени юсюнден ким не биле эсе бир джазыгъыз! Аны обязонностьларыны башны юсюнден...
|
|
|
|
05.05.2008 00:17:11
А вапше, тойда болады деб да билмейме, чалкъычыла зат алай этиб ойнай эдиле, деб эшитгенме.. :smt017
|
|
|
|
05.05.2008 00:20:31
мен "текелик" адетни юсюнден да биринчи кере эшитдим, тоба.)))
Кертда, хапары болгъан джаза берсин бери, бек сейир болдум...))
|
|
|
|
05.05.2008 01:35:34
честно говоря, уже то немногое, что было написано, мне понравилось, это ж здорово такой "теке" тойда...проголосовала за "хоу".))
|
|
|
|
05.05.2008 02:34:24
[b:0f912c94de]ne angel[/b:0f912c94de], точно, заводила. Это как на русских свадьбах тамада.примерно так, наверно.
|
|
|
|
05.05.2008 19:58:03
вот что нашла на том же сайте по поводу "теке":
Одной из лучших песен-танцев, исполняемых в кошарах, а затем и в ауле, была синкретическая хореография под названием "Баппахан" (Одуванчик). Она представляла собой вариант песни-танца "Сандракъ", которую следует отнести к одному из замечательных явлений карачаево-балкарского песенно-музыкального искусства. Дети и взрослые собирались в кошаре у кого-либо, играли на музыкальных инструментах, а одетый в ряженого (чаще козла - "теке" - с острыми рогами) один из мальчиков лет 12 - 13 исполнял этот танец. Присутствующие же хлопали в ладоши и трещетками, сопровождая танец песенкой:
Юй тюбюнде сары теке,
"Сандыракъгъа" бара теке.
Баппа, баппа, "Баппахан".
Адамланы ура теке.
Тёгерекни буза теке,
Сабийлени къууа теке.
Бап,бап, "Баппахан".
Мюйюзлери жютю теке,
Эки кёзю къызыл теке,
Аякълары къынгыр теке,
Аман къылыкъ эте теке.
Бап, бап, "Баппахан".
"Сандыракъгъа" бара теке,
"Сандыракъда" ура теке.
Ой, в комнате желтый козел,
Он исполняет (танец) "Сандракъ".
Бапа, баппа, "Баппахан".
Людей бодает козел,
Кругом все рушит козел,
За детьми гонится козел.
Бап, бап, "Баппахан".
Рога у козла остры,
Глаза у него красные,
Ноги у него кривые,
Грубо ведет себя козел.
Бaп, бап, "Баппахан".
"Сандракъ" исполняет козел,
В "Сандраке" бодается козел.
Иногда на свадьбах устраивали конкурс между детьми на лучшее исполнение данной хореографии. Победителей одаривали подарками.
Как видно из контекста, в нем два детерминантных объекта: реальный - ряженый в образе козла - и отвлеченный - танец "Сандракъ", исполняемый им. Почему же хореография называется "Баппахан" (Одуванчик)? На это мы получили следующий ответ: танец был быстрым, а потому в нем старались принять участие все дети. Исполнивший же свой номер танцор, согласно традиционным правилам этой хореографии, должен был исчезнуть в толпе мгновенно, как исчезает после дуновения пух одуванчика.
|
|
|
|
05.05.2008 22:08:12
всем салам! Я сам тоже у многих старейшин поспрашивал, и они мне ответили как уже Айшат сказала это был танец под песню! но потом это все потехоньку перекинулась на той! Теке должен был быть человеком который очень хорошо танцует, знает все обычаю тоя, чтоб он мог веселить народ шутками рассказами и.т.д. А самая фишка в том что бы его ни кто не узнал! И весь окружающий народ ломал голову кто же он' вот что я мог вытянуть от старейшин!
|
||||
|
|
|||
Читают тему (гостей: 1)