- Билим ат болуб да чабар, къуш болуб да учар.
- Иги джашны ышаны – аз сёлешиб, кёб тынгылар.
- Джаралыны джастыгъында сау ёлюр.
- Биреу ашаб къутулур, биреу джалаб тутулур.
- Зарда марда джокъ.
- Намыс сатылыб алынмайды.
- Чоюнну башы ачыкъ болса, итге уят керекди.
- Ариу – кёзге, акъыл – джюрекге.
- Джахил болса анасы, не билликди баласы?
- Тенгинг джокъ эсе – изле, бар эсе – сакъла!
- Кёз – сюйген джерде, къол – ауругъан джерде.
- Ётюрюкден тюбю джокъ, кёлтюрюрге джиби джокъ.
- Чакъырылмагъан къонакъ – орунсуз.
- Башсыз урчукъ тюзюне айланмаз.
- Къонакъ болсанг, ийнакъ бол.
- Ёгюзню мюйюзюнден тутадыла, адамны сёзюнден тутадыла.
- Джарлыны тону джаз битер.
- Ачыу алгъа келсе, акъыл артха къалады.
- Джырчы джырчыгъа – къарнаш.
- Бойнуму джети джерден кессенг да, мен ол ишни этеллик тюлме.
- Тешик этген тынчды, аны джамагъан къыйынды.
- Къонагъынгы артмагъын алма да, алгъышын ал.
- Кёпюр салгъан кеси ётер, уру къазгъан кеси кетер.
- Джашда акъыл джокъ, къартда къарыу джокъ.
- Биреуню тёрюнден, кесинги эшик артынг игиди.
- Биреуге кёлтюрген таягъынг, кесинги башынга урур.
- Къазанда болса, чолпугъа чыгъар.
- Джарлы джети элни сёзюн этер.
- Ат басханны джер билед.
- Мен да «сен», дейме, сен да «кесим», дейсе.
- Ач къалгъандан, кеч къалгъан къолай.
- Экиндини кеч къылсанг, чабыб джетер ашхам.
- Бермеген къол, алмайды.
- Орундукъ тюбюнде атылсам да, орта джиликме, де да айлан.
- Ауурну тюбю бла, дженгилни башы бла джюрюген.
- Хар адамгъа кеси миннген тау кибик.
- Илму – джашауну джолу.
- Ач къарным, тынч къулагъым.
- Къызгъанчдан ычхыныр, мухардан ычхынмаз.
- Къуллукъчума, деб махтанма, къуллукъ – хаух джамчыды!
- Эшекни не къадар тюйсенг да, ат болмаз.
- Алим болгъандан эсе, адам болгъан къыйынды.
- Насыблы элин сюер, насыбсыз кесин сюер.
- Кечеси – аяз, кюню – къыш, джарлы къаргъагъа бир аш тюш!
- Эски джаугъа ышанма.
- Ана кёлю – балада, бала кёлю – талада.
- Къыз тиширыу кеси юйюнде да къонакъды.
- Ашда уялгъан – мухар, ишде уялгъан – хомух.
- Хазыр ашха – терен къашыкъ.
- Ана – юйню кюн джарыгъы.
Текени юсюнден
04.05.2008 13:10:38
Саламуалейкум багъалы джамагъат! Мени бир соруум барды. Текени юсюнден ким не биле эсе бир джазыгъыз! Аны обязонностьларыны башны юсюнден...
|
|
|
|
05.05.2008 00:17:11
А вапше, тойда болады деб да билмейме, чалкъычыла зат алай этиб ойнай эдиле, деб эшитгенме.. :smt017
|
|
|
|
05.05.2008 00:20:31
мен "текелик" адетни юсюнден да биринчи кере эшитдим, тоба.)))
Кертда, хапары болгъан джаза берсин бери, бек сейир болдум...))
|
|
|
|
05.05.2008 01:35:34
честно говоря, уже то немногое, что было написано, мне понравилось, это ж здорово такой "теке" тойда...проголосовала за "хоу".))
|
|
|
|
05.05.2008 02:34:24
[b:0f912c94de]ne angel[/b:0f912c94de], точно, заводила. Это как на русских свадьбах тамада.примерно так, наверно.
|
|
|
|
05.05.2008 19:58:03
вот что нашла на том же сайте по поводу "теке":
Одной из лучших песен-танцев, исполняемых в кошарах, а затем и в ауле, была синкретическая хореография под названием "Баппахан" (Одуванчик). Она представляла собой вариант песни-танца "Сандракъ", которую следует отнести к одному из замечательных явлений карачаево-балкарского песенно-музыкального искусства. Дети и взрослые собирались в кошаре у кого-либо, играли на музыкальных инструментах, а одетый в ряженого (чаще козла - "теке" - с острыми рогами) один из мальчиков лет 12 - 13 исполнял этот танец. Присутствующие же хлопали в ладоши и трещетками, сопровождая танец песенкой:
Юй тюбюнде сары теке,
"Сандыракъгъа" бара теке.
Баппа, баппа, "Баппахан".
Адамланы ура теке.
Тёгерекни буза теке,
Сабийлени къууа теке.
Бап,бап, "Баппахан".
Мюйюзлери жютю теке,
Эки кёзю къызыл теке,
Аякълары къынгыр теке,
Аман къылыкъ эте теке.
Бап, бап, "Баппахан".
"Сандыракъгъа" бара теке,
"Сандыракъда" ура теке.
Ой, в комнате желтый козел,
Он исполняет (танец) "Сандракъ".
Бапа, баппа, "Баппахан".
Людей бодает козел,
Кругом все рушит козел,
За детьми гонится козел.
Бап, бап, "Баппахан".
Рога у козла остры,
Глаза у него красные,
Ноги у него кривые,
Грубо ведет себя козел.
Бaп, бап, "Баппахан".
"Сандракъ" исполняет козел,
В "Сандраке" бодается козел.
Иногда на свадьбах устраивали конкурс между детьми на лучшее исполнение данной хореографии. Победителей одаривали подарками.
Как видно из контекста, в нем два детерминантных объекта: реальный - ряженый в образе козла - и отвлеченный - танец "Сандракъ", исполняемый им. Почему же хореография называется "Баппахан" (Одуванчик)? На это мы получили следующий ответ: танец был быстрым, а потому в нем старались принять участие все дети. Исполнивший же свой номер танцор, согласно традиционным правилам этой хореографии, должен был исчезнуть в толпе мгновенно, как исчезает после дуновения пух одуванчика.
|
|
|
|
05.05.2008 22:08:12
всем салам! Я сам тоже у многих старейшин поспрашивал, и они мне ответили как уже Айшат сказала это был танец под песню! но потом это все потехоньку перекинулась на той! Теке должен был быть человеком который очень хорошо танцует, знает все обычаю тоя, чтоб он мог веселить народ шутками рассказами и.т.д. А самая фишка в том что бы его ни кто не узнал! И весь окружающий народ ломал голову кто же он' вот что я мог вытянуть от старейшин!
|
||||
|
|
|||
Читают тему (гостей: 1)