- Джолда аягъынга сакъ бол, ушакъда тилинге сакъ бол.
- Миллетни бойну – базыкъ, аны бла кюрешген – джазыкъ.
- Тил бла келеди джыр да.
- Орундукъ тюбюнде атылсам да, орта джиликме, де да айлан.
- Адам сёзге тынгыла, акъыл сёзню ангыла.
- Чыкълы кюнде чыкъмагъан, чыкъса къуру кирмеген.
- Баргъанынга кёре болур келгенинг.
- Сакъалы текени да бар, мыйыгъы киштикни да бар.
- Аш берме да, къаш бер.
- Ёксюзню къалачы уллу кёрюнюр.
- Айтылгъан сёз ызына къайтмаз.
- Байлыкъ адамны сокъур этер.
- Дуния аламаты сен эсенг да, игиме деб айтма.
- Билимли ёлмез, билимсиз кёрмез.
- Ариу сёзде ауруу джокъ.
- Азыгъы аз, алгъа къабар, аты аман, алгъа чабар.
- Ачлыкъда тары гырджын халыуадан татлы.
- Иги сёз – джаннга азыкъ, аман сёз башха – къазыкъ.
- Кёкдеги болмаса, джердегин кёрмейди.
- Таукел къуру къалмаз.
- Ауузу бла къуш тута айланады.
- Тенгинг джокъ эсе – изле, бар эсе – сакъла!
- Айран тёгюлсе, джугъусу къалыр.
- Ата Джуртуму башы болмасам да, босагъасында ташы болайым.
- Тюз сёз баргъан сууну тыяр.
- Эки къатын алгъан – эки ташны ортасына башын салгъан.
- Эл ауузу – элек, анга ийнаннган – халек.
- Ариуну – ауруу кёб.
- Азыкъ аз болса, эртде орун сал.
- Къонагъы джокъну – шоху джокъ.
- Джашны джигитлиги сорулур, къызны джигерлиги сорулур.
- Тил – миллетни джаны.
- Аман киши кеси юйюнде – къонакъ.
- Джылар джаш, атасыны сакъалы бла ойнар.
- Къонакъ болсанг, ийнакъ бол.
- Гугурук къычырмаса да, тангны атары къалмаз.
- Чалманны аллы къалай башланса, арты да алай барады.
- Джогъун бар этген, барын бал этген.
- Джеринден айырылгъан – джети джылар, джуртундан айырылгъан – ёлгюнчю джылар.
- Тойгъан джерден туугъан джер игиди.
- Ариу сёз – къылычдан джити.
- Ашхы адам – халкъ байлыгъы, ашхы джер – джашау байлыгъы.
- Кёзюнде тереги болгъан, чёбю болгъаннга кюле эди.
- Джаным-тиним – окъуу, билим.
- Насыблыны баласы кюн кюнден да баш болур, насыбсызны баласы, кюн кюнден да джаш болур.
- Сютден ауузу кюйген, суугъа юфгюре эди.
- Тёгюлген тюгел джыйылмайды.
- Къатын байлыкъны сюер, эр саулукъну сюер.
- Билгенни къолу къарны джандырыр.
- Башы ишлегенни, ауузу да ишлер.
Текени юсюнден
04.05.2008 13:10:38
Саламуалейкум багъалы джамагъат! Мени бир соруум барды. Текени юсюнден ким не биле эсе бир джазыгъыз! Аны обязонностьларыны башны юсюнден...
|
|
|
|
05.05.2008 00:17:11
А вапше, тойда болады деб да билмейме, чалкъычыла зат алай этиб ойнай эдиле, деб эшитгенме.. :smt017
|
|
|
|
05.05.2008 00:20:31
мен "текелик" адетни юсюнден да биринчи кере эшитдим, тоба.)))
Кертда, хапары болгъан джаза берсин бери, бек сейир болдум...))
|
|
|
|
05.05.2008 01:35:34
честно говоря, уже то немногое, что было написано, мне понравилось, это ж здорово такой "теке" тойда...проголосовала за "хоу".))
|
|
|
|
05.05.2008 02:34:24
[b:0f912c94de]ne angel[/b:0f912c94de], точно, заводила. Это как на русских свадьбах тамада.примерно так, наверно.
|
|
|
|
05.05.2008 19:58:03
вот что нашла на том же сайте по поводу "теке":
Одной из лучших песен-танцев, исполняемых в кошарах, а затем и в ауле, была синкретическая хореография под названием "Баппахан" (Одуванчик). Она представляла собой вариант песни-танца "Сандракъ", которую следует отнести к одному из замечательных явлений карачаево-балкарского песенно-музыкального искусства. Дети и взрослые собирались в кошаре у кого-либо, играли на музыкальных инструментах, а одетый в ряженого (чаще козла - "теке" - с острыми рогами) один из мальчиков лет 12 - 13 исполнял этот танец. Присутствующие же хлопали в ладоши и трещетками, сопровождая танец песенкой:
Юй тюбюнде сары теке,
"Сандыракъгъа" бара теке.
Баппа, баппа, "Баппахан".
Адамланы ура теке.
Тёгерекни буза теке,
Сабийлени къууа теке.
Бап,бап, "Баппахан".
Мюйюзлери жютю теке,
Эки кёзю къызыл теке,
Аякълары къынгыр теке,
Аман къылыкъ эте теке.
Бап, бап, "Баппахан".
"Сандыракъгъа" бара теке,
"Сандыракъда" ура теке.
Ой, в комнате желтый козел,
Он исполняет (танец) "Сандракъ".
Бапа, баппа, "Баппахан".
Людей бодает козел,
Кругом все рушит козел,
За детьми гонится козел.
Бап, бап, "Баппахан".
Рога у козла остры,
Глаза у него красные,
Ноги у него кривые,
Грубо ведет себя козел.
Бaп, бап, "Баппахан".
"Сандракъ" исполняет козел,
В "Сандраке" бодается козел.
Иногда на свадьбах устраивали конкурс между детьми на лучшее исполнение данной хореографии. Победителей одаривали подарками.
Как видно из контекста, в нем два детерминантных объекта: реальный - ряженый в образе козла - и отвлеченный - танец "Сандракъ", исполняемый им. Почему же хореография называется "Баппахан" (Одуванчик)? На это мы получили следующий ответ: танец был быстрым, а потому в нем старались принять участие все дети. Исполнивший же свой номер танцор, согласно традиционным правилам этой хореографии, должен был исчезнуть в толпе мгновенно, как исчезает после дуновения пух одуванчика.
|
|
|
|
05.05.2008 22:08:12
всем салам! Я сам тоже у многих старейшин поспрашивал, и они мне ответили как уже Айшат сказала это был танец под песню! но потом это все потехоньку перекинулась на той! Теке должен был быть человеком который очень хорошо танцует, знает все обычаю тоя, чтоб он мог веселить народ шутками рассказами и.т.д. А самая фишка в том что бы его ни кто не узнал! И весь окружающий народ ломал голову кто же он' вот что я мог вытянуть от старейшин!
|
||||
|
|
|||
Читают тему (гостей: 1)