- Aдам боллукъ, сыфатындан белгили.
- Гитче джилтин уллу элни джандырыр.
- Кийиминг бла танылма, адамлыкъ бла таныл.
- Сютден ауузу кюйген, суугъа юфгюре эди.
- Чоюнну башы ачыкъ болса, итге уят керекди.
- Баш болса, бёрк табылыр.
- Джангызны оту джарыкъ джанмаз!
- Билгенни къолу къарны джандырыр.
- Къыз тиширыу кеси юйюнде да къонакъды.
- Кесине гебен этелмеген, биреуге черен эте эди.
- Аурууну келиую тынч, кетиую – къыйын.
- Кёкдеги болмаса, джердегин кёрмейди.
- Окъуу – билимни ачхычы, окъуу – дунияны бачхычы.
- Къазанны башы ачыкъ болса, итге уят керекди.
- Тили узунну, намысы – къысха.
- Дуния аламаты сен эсенг да, игиме деб айтма.
- Таш бла ургъанны, аш бла ур.
- Окъугъанны бети джарыкъ.
- Уллу айтханны этмеген – уллаймаз.
- Джылар джаш, атасыны сакъалы бла ойнар.
- Мал кёб болса, джууукъ кёб болур.
- «Ёгюз, джаргъа джууукъ барма, меннге джюк боллукъса», - дегенди эшек.
- Бал ашаргъа сюе эсенг, чибин ургъаннга тёз.
- Ёзденликни кёбю ётюрюк.
- Алтыда кюлмеген, алтмышда кюлмез.
- Джашынгы кесинг юретмесенг, джашау юретир.
- Билим насыб берир, билим джолну керир.
- Онгсузну – джакъла, тенгликни – сакъла.
- Мадар болса, къадар болур.
- Къулакъдан эсе, кёзге ышан.
- Кирсизни – саны таза, халалны – къаны таза.
- Асхат ашлыкъ сата, юйдегиси ачдан къата.
- Къарнынг тойгъунчу аша да, белинг талгъынчы ишле.
- Кийим тукъум сордурур.
- Тешигини къатында, чычхан да батыр болур.
- Адамны аты башхача, акъылы да башхады.
- Кёлю джокъну – джолу джокъ.
- Къанны къан бла джуума, аманны аман бла къуума.
- Тойгъанлыкъ къойгъа джарашады.
- Сютню башын джалагъан къутулур, тюбюн ичген тутулур.
- Айран тёгюлсе, джугъусу къалыр.
- Огъурлуну сёзю – суу, огъурсузну сёзю – уу.
- Сёз къанатсыз учар.
- Къыйынлы джети элге оноу этер.
- Билеги кючлю, бирни джыгъар, билими кючлю, мингни джыгъар.
- Джылкъыдан – ат чыгъар, тукъумдан – джаш чыгъар.
- Сакъламагъан затынга джолукъсанг, не бек къууанаса, не бек ачыйса.
- Тёрдеги кюлсе, эшикдеги ышарыр.
- Бир абыннган – минг сюрюнюр.
- Джан саулукъ бермей, сан саулукъ бермезсе.
Текени юсюнден
04.05.2008 13:10:38
Саламуалейкум багъалы джамагъат! Мени бир соруум барды. Текени юсюнден ким не биле эсе бир джазыгъыз! Аны обязонностьларыны башны юсюнден...
|
|
|
|
05.05.2008 00:17:11
А вапше, тойда болады деб да билмейме, чалкъычыла зат алай этиб ойнай эдиле, деб эшитгенме.. :smt017
|
|
|
|
05.05.2008 00:20:31
мен "текелик" адетни юсюнден да биринчи кере эшитдим, тоба.)))
Кертда, хапары болгъан джаза берсин бери, бек сейир болдум...))
|
|
|
|
05.05.2008 01:35:34
честно говоря, уже то немногое, что было написано, мне понравилось, это ж здорово такой "теке" тойда...проголосовала за "хоу".))
|
|
|
|
05.05.2008 02:34:24
[b:0f912c94de]ne angel[/b:0f912c94de], точно, заводила. Это как на русских свадьбах тамада.примерно так, наверно.
|
|
|
|
05.05.2008 19:58:03
вот что нашла на том же сайте по поводу "теке":
Одной из лучших песен-танцев, исполняемых в кошарах, а затем и в ауле, была синкретическая хореография под названием "Баппахан" (Одуванчик). Она представляла собой вариант песни-танца "Сандракъ", которую следует отнести к одному из замечательных явлений карачаево-балкарского песенно-музыкального искусства. Дети и взрослые собирались в кошаре у кого-либо, играли на музыкальных инструментах, а одетый в ряженого (чаще козла - "теке" - с острыми рогами) один из мальчиков лет 12 - 13 исполнял этот танец. Присутствующие же хлопали в ладоши и трещетками, сопровождая танец песенкой:
Юй тюбюнде сары теке,
"Сандыракъгъа" бара теке.
Баппа, баппа, "Баппахан".
Адамланы ура теке.
Тёгерекни буза теке,
Сабийлени къууа теке.
Бап,бап, "Баппахан".
Мюйюзлери жютю теке,
Эки кёзю къызыл теке,
Аякълары къынгыр теке,
Аман къылыкъ эте теке.
Бап, бап, "Баппахан".
"Сандыракъгъа" бара теке,
"Сандыракъда" ура теке.
Ой, в комнате желтый козел,
Он исполняет (танец) "Сандракъ".
Бапа, баппа, "Баппахан".
Людей бодает козел,
Кругом все рушит козел,
За детьми гонится козел.
Бап, бап, "Баппахан".
Рога у козла остры,
Глаза у него красные,
Ноги у него кривые,
Грубо ведет себя козел.
Бaп, бап, "Баппахан".
"Сандракъ" исполняет козел,
В "Сандраке" бодается козел.
Иногда на свадьбах устраивали конкурс между детьми на лучшее исполнение данной хореографии. Победителей одаривали подарками.
Как видно из контекста, в нем два детерминантных объекта: реальный - ряженый в образе козла - и отвлеченный - танец "Сандракъ", исполняемый им. Почему же хореография называется "Баппахан" (Одуванчик)? На это мы получили следующий ответ: танец был быстрым, а потому в нем старались принять участие все дети. Исполнивший же свой номер танцор, согласно традиционным правилам этой хореографии, должен был исчезнуть в толпе мгновенно, как исчезает после дуновения пух одуванчика.
|
|
|
|
05.05.2008 22:08:12
всем салам! Я сам тоже у многих старейшин поспрашивал, и они мне ответили как уже Айшат сказала это был танец под песню! но потом это все потехоньку перекинулась на той! Теке должен был быть человеком который очень хорошо танцует, знает все обычаю тоя, чтоб он мог веселить народ шутками рассказами и.т.д. А самая фишка в том что бы его ни кто не узнал! И весь окружающий народ ломал голову кто же он' вот что я мог вытянуть от старейшин!
|
||||
|
|
|||
Читают тему (гостей: 1)