Расширенный поиск
22 Апреля  2024 года
Логин: Регистрация
Пароль: Забыли пароль?
  • Джылыгъа джылан илешир.
  • Таукелге нюр джауар.
  • Намыс болмагъан джерде, насыб болмаз.
  • Ханнга да келеди хариблик.
  • Алим болгъандан эсе, адам болгъан къыйынды.
  • Сабыр джетер муратха, сабырсыз къалыр уятха.
  • Уруну арты – къуру.
  • Чёбню кёлтюрсенг, тюбюнден сёз чыгъар.
  • Тёзгеннге, джабылгъан эшик ачылыр.
  • Къонакъ болсанг, ийнакъ бол.
  • Биреуню къыйынлыгъы бла кесинге джол ишлеме.
  • Джерни букъусу кёкге къонмаз.
  • Огъурлуну сёзю – суу, огъурсузну сёзю – уу.
  • Хаухну атма, ёнгкючню сатма.
  • Чабакъсыз кёлге къармакъ салгъанлыкъгъа, чабакъ тутмазса.
  • Къазанчы аман болса, къазаны къайнамаз.
  • Тюзлюк тас болмайды.
  • Дуния малгъа сатылма, кесингден телиге къатылма.
  • Ана къолу ачытмаз.
  • Ашатыргъа иш – ашхы, ишлетирге аш – ашхы.
  • Джылар джаш, атасыны сакъалы бла ойнар.
  • Сёз – кюмюш, джыр – алтын.
  • Кёб джат да, бек чаб.
  • Тёзген – тёш ашар!
  • Тилчиден кери бол.
  • Ач, тоймам, дейди, тойгъан, ач болмам, дейди.
  • Арыгъан къош чамчы болур.
  • Билмегенинги, билгеннге сор.
  • Ач отунчуну ачыуу – бурнунда.
  • Аджаллыгъа окъсуз шкок атылыр.
  • Ишлерге уял да, ашаргъа табма.
  • Ач да бол, токъ да бол – намысынга бек бол.
  • Билеги кючлю, бирни джыгъар, билими кючлю, мингни джыгъар.
  • Акъыллы айтыр эди, акъылсыз къоймайды.
  • Атлыны кёрсе, джаяуну буту талыр.
  • Биреуге аманлыкъны тилеме да, кесинге ашхылыкъны тиле.
  • Тюкюрюк баш джармаз, налат кёз чыгъармаз!
  • Айтхан – тынч, этген – къыйын.
  • Уллу сёзде уят джокъ.
  • Зарда марда джокъ.
  • Элге къуллукъ этмеген, элге ие болмаз.
  • Тешигини къатында, чычхан да батыр болур.
  • Босагъа таш юйге кирмей эди, тыбыр таш эшикге чыкъмай эди.
  • Чомартны къолун джокълукъ байлар.
  • Чабакъгъа акъыл, табагъа тюшсе келеди.
  • Орну джокъну – сыйы джокъ.
  • Ишин билген, аны сыйын чыгъарады.
  • Урама да – ёледи, сатама да – келеди.
  • Сёз садакъдан кючлюдю.
  • Ач уят къоймаз.

История и этнография / Этнография

Мусукаев Александр
Балкарский тукъум

В истории и этнографии Балкарии большой интерес представляют ее общественный строй и быт конца XIX—начала XX века, характеризовавшиеся переплетением элементов начального этапа капитализма, незрелого феодализма и пережиточных форм общинно-родового строя. Наименее изученными общественными институтами Балкарии этого периода являются патронимическая организация и «фамилия» (в балкарском языке данные формы организации людей носят наименование «тукъум», далее — тукум), представлявшие собой коллективы и группы родственных семей, в которые входили родственники как по крови, так и по браку, и объединявшиеся различной степенью экономических, социальных и идеологических отношений.

Нальчик, 1978.
Дата: 30.01.2014
Скачали: 1041
Размер PDF: 10.37 МБ
Скачать:

Комментариев нет

Популярные в разделе