Расширенный поиск
20 Мая  2024 года
Логин: Регистрация
Пароль: Забыли пароль?
  • Сууда джау джокъ, кёб сёзде магъана джокъ.
  • Къатын къылыкъсыз, эр тынчлыкъсыз.
  • Аджалсыз ёлюм болмаз.
  • Ёлген ийнек сютлю болур.
  • Аурууну келиую тынч, кетиую – къыйын.
  • «Ёгюз, джаргъа джууукъ барма, меннге джюк боллукъса», - дегенди эшек.
  • Бозаны арты дауур болур.
  • Къарнынг ауруса, ауузунгу тый
  • Сёз сёзню айтдырыр.
  • Кечеси – аяз, кюню – къыш, джарлы къаргъагъа бир аш тюш!
  • Бек анасы джыламаз.
  • Акъыл аздырмаз, билим тоздурмаз.
  • Тенгни тенглиги джашай барсанг билинир.
  • Сакъламагъан затынга джолукъсанг, не бек къууанаса, не бек ачыйса.
  • Кюл тюбюндеги от кёрюнмейди.
  • Къаллай салам берсенг, аллай джууаб алырса.
  • Адам сёзге тынгыла, акъыл сёзню ангыла.
  • Окъумагъан сокъурду, сокъур ташха абыныр!
  • Нафысынгы айтханын этме, намысынгы айтханын эт.
  • Биреуню къыйынлыгъы бла кесинге джол ишлеме.
  • Таш ата билмеген, башына урур.
  • Джашынгы кесинг юретмесенг, джашау юретир.
  • Атлыны кёрсе, джаяуну буту талыр.
  • Къазанны башы ачыкъ болса, итге уят керекди.
  • Айныгъанлы алты кюн, тогъайгъанлы тогъуз кюн.
  • Эшекни не къадар тюйсенг да, ат болмаз.
  • Суу да къайтады чыкъгъан джерине.
  • Ач да бол, токъ да бол – намысынга бек бол.
  • Ишге юренсин къоллары, халкъ бла болсун джоллары.
  • Азыкълы ат арымаз, къатыны аман джарымаз.
  • Къазанда болса, чолпугъа чыгъар.
  • Къонакъ кёб келюучю юйню, къазаны отдан тюшмез.
  • Орну джокъну – сыйы джокъ.
  • Тик ёргени, тик энгишгеси да болады.
  • Ашатыргъа иш – ашхы, ишлетирге аш – ашхы.
  • Мухар, кеси тойса да, кёзю тоймаз.
  • Кёл ашады да, кеси ашады.
  • Биреуге аманлыкъ этиб, кесинге игилик табмазса.
  • Тил – миллетни джаны.
  • Иги сёз – джаннга азыкъ, аман сёз башха – къазыкъ.
  • Къыйынлы джети элни къайгъысын этер.
  • Кёб ант этген, кёб ётюрюк айтыр.
  • Ётюрюкчюню шагъаты – къатында.
  • Туз, гырджын аша, тюзлюк бла джаша.
  • Сёз садакъдан кючлюдю.
  • Чалманны аллы къалай башланса, арты да алай барады.
  • Ариу сёзде ауруу джокъ.
  • Киштикге къанат битсе, чыпчыкъ къалмаз эди.
  • Тамчы таш тешер.
  • Къазанчы аман болса, къазаны къайнамаз.
Уфук Таукул о балкарцах и карачаевцах..., Надо же такое написать!
 
Прочитала в библиотеке «Эльбрусоида» книгу Уфука Таукула «Карачай-Малкар: путешествие к сердцу Кавказа». Поразила, какую чушь несет автор. Вот что он пишет о балкарском народе и вожде карачаевского народа Къарче. Пусть издатели, редактор, рецензенты объяснят, почему такие вещи благословляют и пропускают в печать? Интересно было бы узнать и мнение форумчан.

Уфук Таукул. КАРАЧАЙ-МАЛКАР: ПУТЕШЕСТВИЕ К СЕРДЦУ КАВКАЗА

"Наименование БАЛКАР является искусственным этническим названием народа выдуманным Советской властью, желающей собрать горцев,проживающих в смежных долинах Басхан, Чегем, Холам, Бызынгы и Балкар под общим названием. Эти горные племена, проживающие в пяти отдельных долинах и имеющие общие этнические корни, историю, культуру и язык, в период царской России назывались Пять горских обществ" (Кудашев, 1991: 155).
В период Советской власти русские, планирующие собрать этих горцев внутри общей автономной республики с кабардинцами, объединив их под общим этническим именем, дали название Балкарцы".

из главы «Легендарный отец карачаевского народа Карча»(стр.94-103):
«...Предания, связанные с Карчой, сохранились и среди карачаевцев, переселившихся в Турцию. Предание, собранное у Юсупа Таукула сына Бекира, принадлежащего к потомству Хасана рода Тохчуковых, поселившихся в ауле Башхюйюк провинции Конья города Сарайёню, содержит несколько отличительную информацию:
«Карча, Боташ, Кудай, Абай, Адурхай, Науруз, Будьян, Дадьян, Анзор, Ботай, Мусука. Они были одиннадцатью братьями. У них была сестра по имени Кырымхан. После проживания в Хорасане некоторое время, пришли в Эрзурум в Анатолию, и затем в окрестности Акшехира. Карча убив в Стамбуле одного воина покинул эти места, сначала пришёл в Крым. Карча привёл свой народ из Крыма в Кавказ и здесь они поселились в местности Большой Схауат. Когда им не дали здесь покой абазины, называемые кызылбеками, тогда они переселились в Архыз. В один из дней, кызылбеки напали на их аул и захватили с собой сорок быков. На следующий год опять пришли и потребовали сорок быков из сорока дворов в добавок с их сестрой Кырымхан. Там началось сражение, в результате которого все захваченные кызылбеки были убиты. Однако Адурхай из-за нетерпимости к крови не смог убить кызылбека, застыв на месте. Заметивший это Карча, подоспев со своей саблей, отрубил голову Кызылбеку. Там дали Адурхаю имя «Къан кёрсе, кёлю кетген Адурхай» (Адурхай, которого тошнит при виде крови). Карачаевцы используют эту поговорку и сегодня.
Затем народ Карчи через реку Кубань пришёл в местность, называемую Элтаркач. Оттуда перешли в долину Басхан и поселились в верхних частях реки. Однажды кабардинцы явились, поняв по прищепкам дров, об их поселении там, между ними произошло сражение. Рядом с кабардинским князем был юноша по имени Кырымшамхал, который был родом из Крыма. Кырымшамхал присоединился к племени Карчи, и женился на его дочери. После заключения мирного договора, вместо убитых двух карачаевцев кабардинцы отдали из своих двух юношей Тохчука и Тамбия как плату за кровь.
Боташ пришедши в долины Большой Кам и Хурзук, посеял в почву семена ячменя. На следующий год заметив их всходы, много людей из Басхана пришли в Хурзук и поселились здесь. Тохчук тоже пришёл с ними. Карачаевские князья принесли много пленных черкесов, осетин и сванов в Карачай. В один из дней Боташ отпустив на волю рабов, сказал: «Пусть каждый вспашет и посеет место, которое он пожелает». На это Карча рассердился и сказал: «Боташ являясь младше меня по возрасту, как может он без моего разрешения отпускать рабов на волю? Я убью Боташа». Самый смелый из одиннадцати братьев Кудай услышав это, сказал: «Если ты тронешь Боташа, я тоже тебя убью». Однако, в один из дней Карча ударив Боташа, убил. Кудай сказал Карче: «В эту ночь и я тебя убью». Абай тоже сказал: «Я приведу Карчу в такое состояние, что он не сможет больше пить из реки Кубань". Однако в эту ночь Карча, заболев от страха, умер.»

Вот такое вранье пишет Уфук Таукъул об отце карачаевского народа Къарче. Конечно, если бы жив был Къарча, убил бы своего недостойного потомка (хотя, может Таукъул и не считает себя его потомком, даже представителем его народа, судя по тому как неуважительно пишет он о Къарче).
"Къадарны этегинде...","Сени ючюн"...(с)
Страницы: Пред. 1 ... 11 12 13 14 15 След.
Ответы
 
Цитата
sony пишет:
z2123 къарнаш, Аллах болушсун!
Къайтарыб талай кере Тохчукъланы сыйсыз этерге кюрешдинг. Эрши кёрюннгенни къоюб олтурайыкъ. Сен ариуну-эршини алай къолай айырмагъаннга ушайса, не эсе да. Мени не Тохчукъладан, не Семенледен бир деб бир къатышым джокъду. Бу тукъум айыргъан чотну кесим огъурамагъанлыкъгъа, къартладан сюйсем-сюймесем да эшите тургъанма. Бир адам Тохчукъланы Семенледен сыйсыз этмегенди, эталлыкъ да тюлдю! Билмей эсенг аны, проблема сендеди, Тохчукълары бла Семенледе тюлдю. Энтда бир тилерим: сыйлы тукъумунгу сыйсыз этиб кюрешме! Семенлери кеслери къыйынлары бла джашаб келген тукъум болгъандыла. Ол сыйсызлыкъ тюлдю, ол сыйды! Сёз ючюн, мен сыйсыз адамгъа санайма шабай тутаргъа, къул тутаргъа излеб тургъан адамны. Мени сартын, бир адамны ишлете эсенг кесинге (бусагъатда узбеклиле ишлейдиле асламысына бизде), аны да сыйын кёрюб, айлыгъын да заманындан оздурмай бериб, ишин тыйыншлысыча тындырса уа айлыгъына къошхан да этиб тургъан - олду адамлыкъ. Сен къул орнуна тутаргъа излеб тебресенг а бир джарлыны, аны болумсузлугъу бла, джарлылыгъы бла хайырланыб, "меннге джууаб къайтаралмаз" деб - сора ит да бир, аллай адам да бир! Ол себебден ёлюб къалгъанлыкъгъа меннге къул керек тюлдю! Аллахха минг шукурла болсун, ата-бабаларым не кишиге къуллукъ этмегендиле, не къул тутмагъандыла! Мен ма аны сыйгъа санайма!
"Где, как не здесь, ты увидишь политику Всепрощения всепрощающего Человечного Человека" - Rassel

После общения с некоторыми людьми, у меня возникает стойкое чувство собственной полноценности.
 
Цитата
sony пишет:
КИШДИК ДЖЕРМЕГЕ ДЖЕТАЛМАГЪАНЫНДА НЕ ДЕГЕН ЭДИ?..
:lol: Табчы бир материал къарачай Семенлери бла Орусланы бий этген! Крымшаухаллары, Дудалары, Къарабашлары билемилле экен сизни да бий болгъаныгъызны? :гыы: :гыы: Окъуй эселе уа сени бу джазгъанларынгы, ненча кюле болурла? Ол сыйлы тукъумунгу сыйсыз этгенинг къачан тохтарыкъды экен? :онет!:
"Где, как не здесь, ты увидишь политику Всепрощения всепрощающего Человечного Человека" - Rassel

После общения с некоторыми людьми, у меня возникает стойкое чувство собственной полноценности.
 
Цитата
z2123 пишет:
Цитата
sony пишет:
БЫЛАЙДА ИННЕТ, СЁЗНЮ СЕМЕНЛАГЪА ТАРТЫБ, УФУКЪНУ ЁТЮРЮК ДЖАЗЫУЛАРЫН ДЖАБАР ДЫГАЛАСДЫ.
СЕМЕН УЛУ СЫМАЙЫЛНЫ СЫЙЫН ДА, КЪАРЧАГЪА ЭТГЕНЛЕРИЧА, ТЮШЮРЮР ДЫГАЛАСДЫ.
МУНУ АРТЫНДА ДА, ДЖАУЛУКЪ ЭТИБ ТУРГЪАН БИР ХОНШУ ХАЛКЪНЫ КЪОЛУНА "МА, КЕСИГИЗ ДЖАЗГЪАН"-ДЕБ КЁЗГЕ ТУТАРЧА БИР "ТАРИХ" БЕРИУДЮ.

ЭЙ "КЪАДЫР АТХА ТАРТМАЗ, ЭШЕКГЕ ТАРТЫР"-ДЕБ БОШ АЙТМАГЪАНДЫЛА...

КАВКАЗДАГЪЫ КЪАРАЧАЙ, САКЪ БОЛ!..
Семенлени Сымайылны сыйын сенича тюшюрген адам кёрмей къалдым, тейри... Сен, аны къызы болуб, аллай бир учхара, ушагъыусуз, кюлкюлюк зат джазаса... Сени ол джазгъанларынгы кёрсе кеси, саудан джерге кирлик боллукъ эди асыры уялгъандан, мени сартын. Атангы сыйын барыбыз да кёргенлей турабыз, алай а джаш адамла, сени атангы творчествосундан хапарлары болмагъан, сени бу джазгъанларынгы кёрюб къаллай сый берирле сени ёсдюрген атагъа? Анга бираз сагъыш эт да, эгечим, сыйлы атангы да, сыйлы тукъумунгу да сыйларын тюшюргенни къой, миллетни да кесинге кюлдюрме!
Цитата
СЕН МИЛЛЕТ ТЮЛСЕ, ОЛ БИРИ.
Цитата
МЕНДЕН БАШХАЛА ДА СЕНИ ДЖАЗГЪАНЫНГА АЙТХАНЛАРЫН КЁРМЕЙМИСЕ?
Цитата
СЕН ДЖУКЪ АНГЫЛАМАГЪАН, БАШЫНДА ДЖАНГЫЗ БИР БУРХУСУ ИШЛЕГЕН АДАМГЪА УШАЙСА, ЧЫРТДА ДЖУКЪ АНГЫЛАМАГЪАНЫНГА КЕРЕ, ШАГЪАТЛЫКЪЛА ДА МЫЙЫНГА ДЖЕТАЛМАГЪАНЫНА КЁРЕ, СЕНИ БЛА МЫНДАН АРЫ СЁЛЕШИУ МАГЪАНАСЫЗДЫ..,
Цитата
МЕН АТАМЫ СЫЙЫН КЁТЮРГЕН, АНГА ТЫЙЫНШЛЫ БОЛГЪАН, ТАМАМ ТАРИХХЕ ТАЯНГАН КИТАБЛА ЧЫГЪАРДЫМ,
Цитата
СЕН ДА. НЫГЪЫШДА ЭШТГЕНЛЕРИНГИ ДЖАЗЫБ ХАЛКЪНЫ КЮЛДЮРДЮНГ, АРАБЫЗ АЛАЙ УЗАКЪДЫ.
Цитата
БИЛМЕГЕНЛЕНИ АРАСЫНДА БИЛГЕН-БИЛМЕЗ БОЛУР, ТЕЛИЛЕНИ АРАСЫНДА-АКЪЫЛЛЫ ДА ТЕЛИГЕ САНАЛЫР. ОЛ БЕЛГИЛИ ЗАТДЫ.
Цитата
МЕНИ "АТАЛАРЫБЫЗ ХУНЛА","МИФОЛОГИЯ", "НАРТ СЁЗЛЕ" КИТАБЛАРЫМ КЪАРАЧАЙНЫ ТАС БОЛГЪАН ЗАТЛАРЫН ОРТАГЪА ЧЫГЪАРГЪАНДЫЛА, СЕН А. ХАЛКЪНЫ УЛЛУСУНА, БОЙЛУСУНА ТИЛ ДЖЕТДИРИБ АТЫНГЫ КЪОЛАЙСЫЗ АЙЦТДЫРГЪАНСА.
Цитата
КЕРТИ ТАРИХНИ БИЛМЕЙСЕ, ДЖУУГЪУНДАН ДА ЁТМЕГЕНСЕ, ПРОФЕССОР.
Цитата
БИР СЁЗЮМДЕ УЯЛЛЫКЪ ЗАТЫМ ДЖОКЪДУ. ХАР СЁЗЮМЮ АРТЫНДАМА.. КЮЛКЮЛЮКНЮ ЮСЮНДЕН А АЙТДЫРМАЙ КЪОЙСАНГ ИГИ БОЛУР: БЕТ ДЖОЙГЪАНЛА КЪАТЫГЪЫЗДА. СЕН КЕСИНГИ КЪАРАЧАЙ ЭТМЕ! МЫНДАН АРЫ ДА СЕЛЕШДИРМЕ!. БЕШ БАРМАГЪЫМЧА БИЛЕМЕ КИМНИ НЕ МЫСХАЛ ТАРТХАНЫН. МЕН СЕЛЕШСЕМ СЕНИ АРТЫНГДАГЪЫ ОЛ ЭКИ ... ДА, СЕН ДА БЕТ ДЖАРЫКЪЛЫ БОЛМАЗСЫЗ. МЕНИ БЛА ДА, ТУКЪУМУМ БЛА ДА, АТАМ БЛА ДА, КЪАРАЧАЙ БЛА ДА КЮРЕШМЕГИЗ. КЕСИ АСЫЛЫГЪЫЗГЪА КЕРЕ ДЖАШАГЪЫЗ.
Цитата
КЪАЙТАРЫБ АЙТАМА, САЙТДА АДАМЛА СЕНИ КИТАБЫНГЫ БАГЪАСЫН БЕРГЕНДИЛЕ, МЕНИ КЪОЙ ДА, ДЖИГИТ ЭСЕНГ, АЛАГЪА БИР ЧАРТЛА! НЕ МУРАТ БЛА ДЖАЗГЪАНЫНГЫ ДА ХАЛКЪГЪА БИР АЧЫКЪЛА!
Цитата
КЕРЕК ДЖЕРЛЕГЕ АДВОКАТЫМ ХАПАР ИЙДИ, РОССИЯДА, ТУРЦИЯДА ДА. БЫЛАЙДА СЕНИ АЙТХАН СЫНДЫРЫУЛАРЫНГ БАРЫСЫ АЛЫНДЫ, КЕТЕРИБ КЮРЕШМЕ.
Цитата
МЕН САЙТДАН ЧЫГЪАМА, ТЁРЕДЕ КЮРЮШЮРБЮЗ.
 
Цитата
Sabr пишет:
z2123, салам алейкум!

Усталыгъынгы, билиминги, энергиянгы бир башха джерде хайырландырырмы эдинг? "Демократическая организация "Джамагъат" деб, бир организациябыз барды. Тамадасы Кечерукъланы Азрет (Къарачай шахардан). Ол организацияны къолгъа алыб, ишин бардыралмазмыса? Излесенг, мадарынг болса, бек иги боллукъ эди. Ансы бластла аны джабдырыргъа излеб, кеслери къурагъан организациягъа къошулугъуз деб, тохтаусуз кюрешедиле.
Уаалейкум салам, Билял!
Энди, не джашырыу, энергиямы мен да башхалача джангыз бир затха хайырландырыб кюрешеме: халал хакъ тюшюрюб кюрешгеннге! Ол себебден, къарыуум асыры кёбден аны къайры хайырландырыргъа билмей турмайма. Алгъаракъ джыллада бу политика къозгъалыулагъа мен да тамам терен кириб кетген эдим. Политика бек кир, хылымылы иш болгъаны белгилиди кимге да, артыкъ да бек бу онгмагъан Эресей къралда. Ол себебден, бу политикагъа кирген не властла джанына ауаргъа керекди, неда заманында тохтай билирге керекди. Властла джанына аугъан сатлыкъ болады, ол себебден бу джол бла бараллыкъ тюл эдим; къазауатны тохтатмай, башын отха сугъуб тургъаннга да бек кечге къалмай джаназы къылынады. Ёлюмден къоркъгъаным да джокъ эди, аны ючюн тохтамадым мен да. Мени тыйгъан бир зат болду: миллетни атындан сёлеширге кюрешген адамла хаман манга келиб, "миллет ючюн, дин ючюн этебиз бу джумушну" деб, мени да алгъа тюртюб тургъандыла. Мен да артха тура билмей, джанымы-къанымы аямай урушну бардыргъанлай турдум. Тохтай да биллик тюл эдим, Ашхы Аллах кеси тыйды ансы. Мени кесими къайгъыларым болгъанлай, мен да ол мени алгъа тюртюб, мен этген джумуш бла бошуна хайырланыб тургъан адамлагъа болушлукъ излеб бардым. Алай а биринден чёб тенгли бир болушлукъ табмадым. Эталлыкъ ишлери бола тургъанлай, бири къымылдамады мени башымы теренден терен отха сукъдуруб баргъан болмаса. Ол кёзюуде толусу бла ангыладым мен "миллет ючюн, дин ючюн" дегенлери бу адамланы хыйлалыкъ болгъаны! Менича телилени алдаб, кеслерини бизнес-проектлерин баджаргъан болмаса, миллетге джан аурутхан ичлеринде бир джангызы джокъду! Кеслерине джетсе, къазауат эте да биледиле, биреуню башын юздюрюб кетерге да хап-хазыр, алай а миллет ючюн бири бармагъын да къымылдатмаз. Бусагъатда да бир къауумлары анда-мундам меннге ууакъ-тюек джумушла этдирирге излеселе, башымы алыб къояма. Мени да кесимча ишим, джашауум, къалгъанладан джукъ излемейме, кесими сыртыма да кишини энди, Аллах айтса, миндирмем.
Ол организацияланы юсюнде уа... заманында кюрешгенимде "власть контрольда тутхан организацияла бла бир болмагъыз" деб, мени атымы карьеристге, организациягъа башчы болургъа излегеннге чыгъардыла. Сора мен да: "Уругъуз башыгъызгъа организацияларыгъызны!" дедим да кетдим.
Тюзюн айтайым, джокъду менде халкъны джыйыб, организацияланы съездлерин бардырыб айландырырча фахму. Неда сюдлюк-джоллукъ болурча болса, биягъы мен кесими башымы отха сугъуб сирелликме, башха джаш адамланы тюртгенден эсе ары. Властха къаршчы организацияда уа ансыз да боллукъ тюлдю. Ол себебден, хар ким джашагъаныча джашай барсын, мен а бусагъатда гырджын бла бышлакъ къайгъылыма...
Аны тышында бу форумлада-ишде бир къауум хоншу миллетлени орунларына салыу, неда кесибизни ичибизде къутуруб айланнганланнганлагъа да эс джыйдыртыу, мени сартын, керексиз джумуш тюлдю. Аны бла уа талай джыл болады мен кюрешгенли. Аллахха шукур, айтыр затым да бар тарихни, тилни юсюнден, айтхан да этеме. Аллах буюрса, къачан болса да китаб-иш дегенча джазар умутум да барды, энди не джашырыу.
Ол себебден, Билял, бир организациягъа да бу кёзюуде башчы болалмам. Ол къралны джигине-джилигине дери кемириб, къурутуб баргъан путинле къуругъунчу, джамагъат организацияладан чёб тенгли бир хайыр болаллыкъ тюлдю. Къалгъанлача мен да печатны хурджунума сугъуб, "къарачай организацияны башчысыма мен!" деб тургъандан а чырт пайда кёрмейме. Реалистме мен, Билял!
"Где, как не здесь, ты увидишь политику Всепрощения всепрощающего Человечного Человека" - Rassel

После общения с некоторыми людьми, у меня возникает стойкое чувство собственной полноценности.
 
Jazarigimi latin harfla bla jazayim, turkdegile da jazganimi tilmachsiz angilarcha.

Alanla, Karchani koturebiz deb, bir biribizni alay kalay tushurub koyduk? Meni aytirigim birinchi Ufuknu usundendi. Biz karachay-malkar milletni ulanlari, kayda bolsakda milletibizge har biribizda hayir eterge kureshebiz amalibizga kere. Kimi tarih, kimi kultur, politic jani bla kureshedi. Ufuk ertteden tarih bla kureshgeni belgilidi, bugun tanilgan adam tuyuldu. Sora ol adam baribizgada ariu korunub, bugun kitabini ichinde bir jaziu’uchun kalay erishi bolub kaldi sizge? Ani bla kalib, tersmi - tuzmu jazdi kitabinda - anga birinchi kim sordu nek jazding bunu blay deb, kim soleshdi? Ol milletde jurugen aituuladan birin jazdi, ma budu em kerti hapar – deb aytmadi, variantladan biridi deb jazdi. Ariu eteme demedi, erishi korguzteme deb da kureshmedi – kartladan eshitgenin jazdi. Ani oyumun sormay, ani niyetin bilmey, anga bu jazganlaribizni jazarga bizge kim erkinlik berdi? Tarihchi ichibizde kim bolmaganin usta bilesiz, sizden a kaysigiz usta tarihchisiz, bir chigigiz menme deb? Bolganni katishdirib, bashhalani janglishtirib, Ufuknu usune baribiznida burgan nege ushagan ishdi? Aman tarihchi’ese – tarihchile soleshsinle, ilmuchula ilmuchulacha aytsinla, tuzetsinle – ol alani ishidi. Ani bla kalmay, ani kullugun-biyligin jazib, kimge ishlegenin, kimden achha alganin – billay zatlani jurutgen adamlaga men bilib fitnachi deyle, biz a fitna demedikda, betden betge tartdik-sozduk. Achha alganin, ish ishlegenin kim kezu bla korub, kim kolundan tutdu? Allahdan korkmaymisiz? Ichibizde ish etib fitna etgenda em birinchi sony’di. Men ani kaydaneseda eshitib aytmayma, blayda bashirakda kesi jazganlarin okub aytama. Ufukga aytalganin aytgani bla kalmay, tukumunda tushururge kureshdi, kesi tukumun a Biylege kelishdireme deb halk bla da daulashdi, bashhalaga da kir tokdu.. Ani biyligine ogayim jokdu, ishimda jokdu, alay biz Biylebiz degen – kesin biycha tutsun sora. Nek sora Han tukumdan chikgan tishiruu sony, Turkde karachay-malkarlila jashagan bir ullu ashhi el Bashhuuknu shayga sanamay boklarga kureshdi? http://www.elbrusoid.org/blogs/sony-blog-s1/953/ - ma blayda jazdi ani, Turkden soleshib, taushsuz jabarga tiledile, menda jabdim adam okumazcha, alay jangidan achdim sozume shagat boluruchun. Bu Bashuyuk elni siyin tushurmedi, alay sony’ni siyina ua ekilime.. Sizge da seiyir eteme, ol tuzluknu suygenle, Karchani Ufukdan jaklab, kesin da soz ayamay sogub kureshgenle, sony halkga, baribizga bu jazganlaga kalay tozduguz, ol tabilmagan tozumuguz kaydan tabilib kaldi? Ogese meni atam milletge belgili adam bolsa, ozaman meni da saulay tukumlaga, ellege, milletge kir jagarga erkinligimmi bollukdu? Allahni allinda biy-kul tulbuz, borchubuz birdi, milletibiz birdi, bugunlukde kul degen, tukumuna kore tuldu, uyalmay biylik ayrgandadi kul-hallik. Ol sanalmaganmidi burun zamandada kul halge – adamga bet, namis ete bilmegen, adetge kirelmegen? Milletni ekige bolgen, krallani arasinda milletni ichine fitna salgan - milletni jauudu, milletge zaranchidi. Ufukga cherkeslile toleydile, kesi milletine aman jazdiradila deb, izi bla kesi bu zaranlik etgeni’uchune cherkeslile har cherkes elge ati bla sin tash salirga kerekdile. Men Ufuk janli tulme, siz janlida tulme, millet janlima, millet – ol mif tuldu, kesicha bir kitabda turgan, biz har biribizda milletbiz, milletni sue’esek, bir biribizni suerge kuresheyik, karabizni izlemey, aklarga amal izleyik; bir biribizni tozalmay maltayesek a, milletni suebiz deb aldamayik kesi kesibizni.

Turkdegi karnashlaga da aytirigim. Elbrusoidni forumu – millet jiyilgan bir jerdi. Blayda jazilgan ne saulay milletni atindan, ne elbrusoidni atindan jazilmaydi, har kim kesi atindan jazadi. Ani sebebli, bu jazilganla sizni jarsitgancha, har biribizni da jarsitadi, alay ullu kaygi salmasin ortabizga. Ichibizde igida bardi, amanida bardi, baribizda jangilgan adamlabiz, bir milletbiz, kolubuz kalmasin aniuchun bir biribizden. Turknu da taniybiz, Turk elleribiznida bilebiz-suebiz, kishi ortabizni buzalliktuuldu, inshaLlah. Blayda ters zat jazilganese, kechigiz. Allah baribiznida tuz jolga salsin.
...
 
Цитата
Sabr пишет:
Хар автор "кесича силдейди", алай а, ол зат халкъыбызны ёргеми кёлтюреди, энгишгеми тюшюреди? Ма алай да къараргъа керек болур.

Къуру тюзлюк, кертилик керекди, алдаукъ бла халкъны кётюргени кишиники да керек тюйюлдю. Ол хата бла чыгъарыкъды.
Изменено: Баксанец - 10.10.2013 16:59:07
 
Totur_Ram:
09.10.2013 14:49:35
"Тема "Уфук Таукъул о карачаевцах и балкарцах" (автор: Къара Чачлы) закрыта для обсуждений и удалена в корзину, т.к. исчерпала себя и люди забыв о теме, уже начали оскорблять друг друга.
Если тема дальше начнет еще представлять из себя ценность, то, по решению администрации форума, ее восстановят, отредактировав.
В общем, по пунктам 3.3, 2.13 Правил форума она удалена".

_____________________________

KALAYSA Pictures:
10.10.2013 01:42:30

"Позвонили с Турции, очень возмущены всей этой историей, которая началась с Къарчи но затронула очень много тем, включая целое карачаево-балкарское поселение в турции и всю диаспору. Поэтому все же нужно как то расставить все точки над и. Не претендую на истину в конечной инстанции, но все же имею что сказать, надеюсь т.з. диаспоры тоже прозвучит. С разрешения модератора, тему "Уфук Таукъул о карачаевцах и балкарцах" временно открываю".


__________________________________
__________________________________


Sabr:
Оллахий, мен теманы ачылырын излемей эдим, алай а, Ильяс - ол айтырын айтыр ючюн - ачдырды болур джангыдан. Болмай эсе, теманы Йылмаз Наурузну письмосуна дери тургъаныча къоюб (къуру Къарча бла байламлы затла айтылсынла алайда), Йылмазны письмосу бла джангы тема ачылсын. Андан сора джазылгъанла да алайда салынсынла. Тукъумланы сюзюу да (кереклиге санай эсегиз) алайда барсын. Ансы Къарчаны юсюнден теманы башы тюбюне айландырыргъа джарамаз. Мени акъылым алайды.

Рахат ушакъ Йылмазны письмосундан сора бузулуб башлагъанды. Ильяс, ол письмо бла джангы тема ач да, Къара чачлыны темасын кесине къой, марджа. Ол письмогъа дери, бу темада къул-бий-ёзден айырыу, бир-бирине ат-бет атагъан, оскорблять этген болмагъанды.Аллай затла башланнганларында уа - модератор бютеу теманы джабаргъа керек болгъанды.

Аны себебли къайтарама: Йылмазны письмосу бла, аны ызындан баргъан затла Къара чачлыны темасындан башха болсунла - джангы тема болсунла. Ол заманда, Къара чачлыны темасын да джабар кереклиси боллукъ тюлдю. Алай болса - хар ким кесини темасына джууаблы болур.
Изменено: Sabr - 10.10.2013 17:33:33
 
БУ ТЕМАНЫ МЕН БИР БИРИГИЗНИ СЫНДЫРЫГЪЫЗ, БИР БИРИГИЗГЕ КЮЛЮГЮЗ, ТУКЪУМЛАГЪА, КЪАРАЧАЙНЫ АЙТХЫЛЫКЪ АДАМЛАРЫНА ЖЕТИГИЗ, ЁЛГЕНЛЕНИ ОСАЛ АТДАН САГЪЫНЫГЪЫЗ ДЕП АЧМАГЪАНМА!!!
БИЛАЛ, ТЮЗ АЙТАСА, БУСАГЪАТДА ТЕМАДА ЖАНГЫЗ АНА ТИЛДЕ УШАКЪГЪА КЪУУАНЫРГЪА БОЛЛУКЪДУ,КЪАЛГЪАНЫНА УА ЖАРСЫРГЪА.
КИТАПНЫ, КЁП БОЛМАЙ, БЕРБЕРЛАНЫ БУРХАННГА БЕРГЕН ЭДИМ, БИР КЪАРАГЪЫЗ ДЕП, ЮЙЮНЕ ЭЛТИП, ОКЪУГЪАН ДА ЭТГИНЧИ, БЕК КЁП ТЕРС ЖАЗЫЛГЪАН ЗАТЛАНЫ ЭСЛЕЙ ЭДИ.
БИРГЕСИНЕ АЛГЪАНДЫ, ТАПСЫЗ ЗАТЛАНЫ ЖАЗЫП АЛЫРМА ДЕГЕН ЭДИ,САКЪЛАЙМА.
КИТАП БЕК АРИУ ЭТИЛГЕН КИТАПДЫ, СУРАТЛАРЫ ДА АЛАЙ, АЛАЙ А, ОЛ СУРАТЛАДА ОКЪУНЧА АТЛАРЫ ТЕРС ЖАЗЫЛГЪАН ЖЕРЛЕ ТАМАМДЫЛА.

ЖАМАУАТ, АЛАНЛА, МИЛЛЕТИМ, КЕЛИГИЗ БУ СЫЙСЫЗ СЁЗЛЕНИ КЪОЮП, КИТАП СЮЗЮУГЕ КЁЧЕЙИК.

ЖЫРЧЫ СМАЙЫЛНЫ ЖЕРИНДЕ БИР КЪОЮГЪУЗ. АНГА БИРИБИЗ СЁЗ АЙТЫРЧА ТЮЙЮЛБЮЗ, КЪАРЧАДАН АНГА ЁТЕРГЕМИ БАШЛАГЪАНСЫЗ? КЪЫЗЫН ОЛ КЕРЕКЛИСИЧА ЮЙРЕТГЕН БОЛУР, СЁЗСЮЗ. БУ АТА-АНАГЪА ЖЕТГЕН КЪЫЛЫКЪНЫ БИР КЪОЮГЪУЗ.
МИЛЛЕТНИ АЛЛЫНДА ЖЫРЧЫ СМАЙЫЛ ХАМАНДА ЧАГЪЫП ТУРГЪАН, КЪУРУМАЗЛЫКЪ, БИР БОРАН ДА СЫНДЫРМАЗЛЫКЪ ТЕРЕКДИ, ТАТЫУУ ДА АНГА КЮРЕ. АНДАН КЕТГЕН ТЕРЕКЛЕ УА, ЖАЙЫЛГЪАН БУТАКЪЛА УА КЕСЛЕРИ ЖАНГЫ ЖАШАУ КЪУРАЙДЫЛА,ТАМЫР АЛАГЪА ЖОЛ АЧАДЫ,ОЛ ЖОЛНУ АХЫРЫ ОЛ ТАМЫРГЪА ТАШ БОЛУП ТЮШЕР ОНГУ ЖОКЪДУ.
"Къадарны этегинде...","Сени ючюн"...(с)
 
KALAYSA Pictures,
Sau bol İlyas!
Tüz adamsa! Allah razı bolsun senden
Razıma, razı bol!
Taularıbız tebmesinle,
Kartlarıbız ölmesinle,
Turganıça tursun taş-agaç...
 
Цитата
Къара чачлы пишет:
ЖЫРЧЫ СМАЙЫЛНЫ ЖЕРИНДЕ БИР КЪОЮГЪУЗ. АНГА БИРИБИЗ СЁЗ АЙТЫРЧА ТЮЙЮЛБЮЗ, КЪАРЧАДАН АНГА ЁТЕРГЕМИ БАШЛАГЪАНСЫЗ? КЪЫЗЫН ОЛ КЕРЕКЛИСИЧА ЮЙРЕТГЕН БОЛУР, СЁЗСЮЗ. БУ АТА-АНАГЪА ЖЕТГЕН КЪЫЛЫКЪНЫ БИР КЪОЮГЪУЗ.
Bugünlükte han biy tuuduğu bolsang ne bolmasang ne, canglız bazı tukumlanı Han bolganları Hazardan kelgenleri tüz Karaçay tarihi açısından önemli bolabilir! Semenleni Cırçı Sımayılnı bazı nazmularında, cırlarında da "han Semenleri" degeni körüledi. Aktamak cırında, kalganlada barese de bilmeyme. Aktamak cırında tübegenme dep turama "han/şam Semenlege kelin eteyim" dep.. "Han Semenle" bolgan nazmu, cırların tabalsam salırma bılayga..:

Literaturnaya Balkaria i Karaçay dergisinde Begiyleni Abdullah'nı cazganlarından:

"Bayam, İsmayılnı surat salğan fahmusu da bolur edi. Ma anı suratlarından ülgüle (nazmusun saylap almağanma), kesimi, bu aythanımı da sınar üçün, kitabın bir açıp eslegenimi körgüzteme:

Tram Semenni caşı edim,
Karaçaynı kadau taşı edim,
nazmuçulanı başı edim…

Karağız: jırçılanı demeydi – nazmuçulanı deydi. Men da ma şöndü esledim anı! Jırçı tül, Nazmuçudu dep bu men başında aythanña İsmayıl kesi da şağatlık etgença boldu..."

"Oktyabr elde jaşayma dep, Oktyabr elde jaşağanı üçünmü esgeredi elini atın da? Oğay!..

Ey, han Semenni caşı edim,
Karaçaynı kadau taşı edim…
ne eteyim? Krau urdu, katdırdı,
Örge–enişge çabdırdı,
aytmaz sözümü aytdırdı…"


Загрузка плеера

Sony ol cazıunu bılayga men salmaganma dep aytıp turganı halde ogay sen salgansa dep turgannı maganası bolmaz dep tüşüneme.. Sonra ol cazıu kalay alay silinngendi, canngıdan ortaga çıgarılmasa da boluredi.. Sonny ol cazıunu red etkenine (unamaganına) köre, cazganese bile (ki katı katı men salmaganma deydi) sokranngandı, cannglış bolganın anglagandı.. Bılayda Karça'nı üsünden cazılganla tartışılayedi....

Bir de bu "fitna, fitnaçıla" sözü.. Son künlede negese de fitna, ol/ala fitnaçıdı/fitnaçıladı degen sözle cayılıp tebrenngendi (kulaktan kulakga) (bir bakımga sonny'ni bazı cazganların doğrularcasına-hak berirçesine). "Fitna, provokasyon" ça sözleni aytkanla bir birde caratmaganlarına, işlerine kelmegen zamanlada aytkanlarına tübeybiz, içlerinde maalesef karnaşlarım da boluuçandıla.. Cuuklada bir (başka) karnaşım (Forumda cazıp turgan tamadalanı) birini üsünden "bek şaşırganma, (Karça'nı üsünden söleşilgen cerde) "tışından arabıznı buzarga izleydile, fitna sugadıla, munu bilip etedile" zat denilgendi.. Aytkannga kimdi fitnaçı degeninde tamadaladan birini atı aytılgandı.. Ol tamadanı kulağına ketse bu söz, ortalık canngıdan katışırga boluredi.. Kalaysa Pictures'nı cazganların okuy turup bu fitna söz alayda da bardı, sonra bazı sözle, bu temada bısagatta deri cazılgan, aytılgan birileni argümanlarına uşagança, kesi kesime bu Kalaysa Pictures'ni cazıu da bolmaz, birile iyip mi ya da söleşip, alaga inanıp, aytkanların tüzge sanap mı, iygen derçe de boldum..

Birliğibiz buzulmasın, daha da köp birbiribizge küç bereyik, cıyılayık, süyeyik, süyüleyik.. Türkçe sözle de katıştırgan bolurma, keçmeklik, kalgan hata kusurlarım da bolganese..
Esenlikle Barıbızga..
Изменено: Tinibek - 11.10.2013 01:57:04
 
 
KALAYSA'nı cazıuna cuab.

Jazarigimi latin harfla bla jazayim, turkdegile da jazganimi tilmachsiz angilarcha.

Alanla, Karchani koturebiz deb, bir biribizni alay kalay tushurub koyduk? Meni aytirigim birinchi Ufuknu usundendi. Biz karachay-malkar milletni ulanlari, kayda bolsakda milletibizge har biribizda hayir eterge kureshebiz amalibizga kere. Kimi tarih, kimi kultur, politic jani bla kureshedi. Ufuk ertteden tarih bla kureshgeni belgilidi, bugun tanilgan adam tuyuldu. Sora ol adam baribizgada ariu korunub, bugun kitabini ichinde bir jaziu’uchun kalay erishi bolub kaldi sizge? Ani bla kalib, tersmi - tuzmu jazdi kitabinda - anga birinchi kim sordu nek jazding bunu blay deb, kim soleshdi? Ol milletde jurugen aituuladan birin jazdi, ma budu em kerti hapar – deb aytmadi, variantladan biridi deb jazdi. Ariu eteme demedi, erishi korguzteme deb da kureshmedi – kartladan eshitgenin jazdi. Ani oyumun sormay, ani niyetin bilmey, anga bu jazganlaribizni jazarga bizge kim erkinlik berdi? Tarihchi ichibizde kim bolmaganin usta bilesiz, sizden a kaysigiz usta tarihchisiz, bir chigigiz menme deb? Bolganni katishdirib, bashhalani janglishtirib, Ufuknu usune baribiznida burgan nege ushagan ishdi? Aman tarihchi’ese – tarihchile soleshsinle, ilmuchula ilmuchulacha aytsinla, tuzetsinle – ol alani ishidi. Ani bla kalmay, ani kullugun-biyligin jazib, kimge ishlegenin, kimden achha alganin – billay zatlani jurutgen adamlaga men bilib fitnachi deyle, biz a fitna demedikda, betden betge tartdik-sozduk. Achha alganin, ish ishlegenin kim kezu bla korub, kim kolundan tutdu? Allahdan korkmaymisiz? Ichibizde ish etib fitna etgenda em birinchi sony’di. Men ani kaydaneseda eshitib aytmayma, blayda bashirakda kesi jazganlarin okub aytama. Ufukga aytalganin aytgani bla kalmay, tukumunda tushururge kureshdi, kesi tukumun a Biylege kelishdireme deb halk bla da daulashdi, bashhalaga da kir tokdu.. Ani biyligine ogayim jokdu, ishimda jokdu, alay biz Biylebiz degen – kesin biycha tutsun sora. Nek sora Han tukumdan chikgan tishiruu sony, Turkde karachay-malkarlila jashagan bir ullu ashhi el Bashhuuknu shayga sanamay boklarga kureshdi? http://www.elbrusoid.org/blogs/sony-blog-s1/953/ - ma blayda jazdi ani, Turkden soleshib, taushsuz jabarga tiledile, menda jabdim adam okumazcha, alay jangidan achdim sozume shagat boluruchun. Bu Bashuyuk elni siyin tushurmedi, alay sony’ni siyina ua ekilime.. Sizge da seiyir eteme, ol tuzluknu suygenle, Karchani Ufukdan jaklab, kesin da soz ayamay sogub kureshgenle, sony halkga, baribizga bu jazganlaga kalay tozduguz, ol tabilmagan tozumuguz kaydan tabilib kaldi? Ogese meni atam milletge belgili adam bolsa, ozaman meni da saulay tukumlaga, ellege, milletge kir jagarga erkinligimmi bollukdu? Allahni allinda biy-kul tulbuz, borchubuz birdi, milletibiz birdi, bugunlukde kul degen, tukumuna kore tuldu, uyalmay biylik ayrgandadi kul-hallik. Ol sanalmaganmidi burun zamandada kul halge – adamga bet, namis ete bilmegen, adetge kirelmegen? Milletni ekige bolgen, krallani arasinda milletni ichine fitna salgan - milletni jauudu, milletge zaranchidi. Ufukga cherkeslile toleydile, kesi milletine aman jazdiradila deb, izi bla kesi bu zaranlik etgeni’uchune cherkeslile har cherkes elge ati bla sin tash salirga kerekdile. Men Ufuk janli tulme, siz janlida tulme, millet janlima, millet – ol mif tuldu, kesicha bir kitabda turgan, biz har biribizda milletbiz, milletni sue’esek, bir biribizni suerge kuresheyik, karabizni izlemey, aklarga amal izleyik; bir biribizni tozalmay maltayesek a, milletni suebiz deb aldamayik kesi kesibizni.

Turkdegi karnashlaga da aytirigim. Elbrusoidni forumu – millet jiyilgan bir jerdi. Blayda jazilgan ne saulay milletni atindan, ne elbrusoidni atindan jazilmaydi, har kim kesi atindan jazadi. Ani sebebli, bu jazilganla sizni jarsitgancha, har biribizni da jarsitadi, alay ullu kaygi salmasin ortabizga. Ichibizde igida bardi, amanida bardi, baribizda jangilgan adamlabiz, bir milletbiz, kolubuz kalmasin aniuchun bir biribizden. Turknu da taniybiz, Turk elleribiznida bilebiz-suebiz, kishi ortabizni buzalliktuuldu, inshaLlah. Blayda ters zat jazilganese, kechigiz. Allah baribiznida tuz jolga salsin.


KARNAŞIM!
1.SİZ UFUKNU BİR TUKUMĞA 'B..'-DEB NEK CAZĞANIN, TUKUMLA BİR BİRİNE ÇABARÇA NEK ETGENİN
NEK SORMAYSIZ TÜZ İNNET BAR ESE ORTADA?
ÇURUM KİM ÇIĞARDI?
SİZ BUSAĞATDA CUABLANI SÜZÜB, ÇURUMNU ÇIĞARĞANNI NEK SÜZMEYSİZ?
ALAY ETMEGENİGİZGE KÖRE YA-AMAÇ/MURAT BAŞHA BOLĞANÇA KÖRÜNEDİ.

2.SİZNİ TUKUMUĞUZĞA ALLAY BİR ZATNI KİTAPDA CAZIB ÇIĞARĞAN BİRİNE SİZ NE ETERİK EDİĞİZ?

3. UFUK MUNDAN ARI CAZĞAN ZATLARIN SURATLAU KİTAP ETİB ÇIĞARSIN, OL ZAMAN ANGA KİŞİ DA KÖLKALDI ETERİK TÜLDÜ,
NE ÜÇÜN DESENG ALLAY KİTAPDA HAR CAZIUÇU SÜYGENİÇA FANTAZİYA ETERGE ERKİNDİ,
ALAY TARİH SIFAT BLA HALKNI TARİHİN, ULLUSUN, NIĞIŞTA CIYILĞAN HAPARLA BLA TANITIU CARAŞIUSUZDU, BİLİM TIŞINDADI. ANI ANGLATIRĞA KÜREŞDİK, ANGLAĞANGA...
ESEN KALIĞIZ.
 
Цитата
sony пишет:
1.SİZ UFUKNU BİR TUKUMĞA 'B..'-DEB NEK CAZĞANIN, TUKUMLA BİR BİRİNE ÇABARÇA NEK ETGENİN
NEK SORMAYSIZ TÜZ İNNET BAR ESE ORTADA?
Ма бу китабны (1993 джыл Нальчикде чыкъгъанды): http://shot.qip.ru/00ew6w-4Tn5efHSD/
38 бетинде: http://shot.qip.ru/00ew6w-4Tn5efHSE/ тюбюнден бешинчи тизгинине къара! Ол сен хаман айтыб тургъан сёз анданды! :)
Ма былайда: http://shot.qip.ru/00ew6w-3Tn5efHSF/ ол китабны джарашдыргъанла кимле болгъанлары джазылыб турады. Хайда ал да барысын да сюдге тарт, болмай эсен! :гыы:
"Где, как не здесь, ты увидишь политику Всепрощения всепрощающего Человечного Человека" - Rassel

После общения с некоторыми людьми, у меня возникает стойкое чувство собственной полноценности.
 
sony,
Jazganigiz tuzdu, bu soruula etilirge kerkdile. Karchani usundenda, tukumlani usundenda, bolgan ters korungen zatlaga sorulurga keregedi. "Ufuk suygenin jazsin, anga soz aytmagiz!" - degen kishida jokdu. Har kimda etgen ishine, aythan sozune soruuludu. Alay tarihden az-maz haparli bolgan adamla, bir biri bla dau ete, kitab jazganga aman aytib, bolgan bolmagan haparnida koshub, - soruu sorulgan tuldu. Bu ahir jazganigiz tuzdu, alay ol aytilmay, kob kereksiz sez jazdik baribizda blayda. Bilmeyme, bu jazilganladan sora adam bir birin kechermi. Allah kechsin.

Endi blayda ne soruu, ne juuab bolmaz, kishini ogayi jogese, har kimda raziese, dagida turkden soz aytirik barese sorub, jabayim kechirek bu betni.
...
 
Йылмазны джазгъанын бек сейирсиниб, джангыдан окъудум. Бир джахил къарт адам джазса, джукъ айтмай къояргъа да болур эдим. Алай а, кёзюме Дудаданы Махмутну тин сохтасыча кёрюннген адамны, сёзюн сан этмей къояргъа джарамаз. Йылмаз 75 джыл болгъан акъсакъалды, тамадады. Алай а, Къарачайны атасына тергелген, Темирни (Тимурну) сюргюнюнден къайытыб, Къарачай Элни къураялгъан Къарча - барыбыздан да тамадады. Аллай уллу адамыбызгъа къатылгъаннга — Къарачайда киши разы боллукъ тюлдю.

Йылмаз, Сиз тюз айта болурсуз — Уфук халкъыбызгъа кёб джараулу иш этген болур. Сиз андан да кёб хайырлы иш этген болурсуз. Алай а, не уллу ишле этиб турсагъыз да, Къарачай халкъны символун — Къарчаны селеке этерге джарамайды. «Къарнашын ёлтюрген мурдар, къоркъгъандан ёлюб къалгъан къызбай» - бу сёзлени Къарчагъа тыйыншлыгъамы санайсыз Сиз? Ёмюрде кишиге бойсунмай, халкъын джакълаб, сакълаб, уруш этиб тургъан Къарчагъа, бир сюрюлген малын ызына эки къат этдиртиб къайтартыучу Къарчагъа, бир ёлген адамы ючюн къабарты бийлени къоркъутуб, адам бла тёлеу алгъан Къарчагъа (ол адамланы бирини туудугъуна санай шойду кесин Уфук), энди ол Къарчагъа кимни эркинлиги барды къара джагъаргъа, неда аны таурухха, мифге санаргъа?

Кетген ёмюрде Къарчагъа аман йтханла да чыкъгъан болурла, энди биз да алагъа къошулуб, не тариххе, не адамлыкъгъа келишмеген ётюрюкню джайыб, кёбейтиб, тюрк тилде басмалагъан бла къалмай, орус тилге да кёчюртюб, ол бизни сюймегенле «ма кесигизни адамла джазгъан» деб, байракъ этиб айланырча, нек этебиз?

Андан эсе, Уфук «Къарчагъа бу адам ма былай иги айта эди» деб, джазса, иги тюлмю эди? «Огъай, къалай айтхан эсе, алай джазама, тюзюн джазама» дерге да болур Уфук. Алай эсе, тюзюн джаз, керти тарихчи эсенг. Тюзю уа — Боташ Къарчаны къарнашы тюлдю, Боташны ёлтюрген да Къарча тюлдю, Ёзденди. Къан илипин ол затха шагъатды. Чырт билмеген — ол затны юсюнден къарачай газетде Ёзденланы Альбертни уллу статьясын окъусун. Ансы, бир адам былай айтды деб, ётюрюкню керти этерге кюрешиб, тарих этерге кюрешиб тебресек, алимлик да, адамлыкъ да къайда?

Къарча къураб кетген Эл, орус империя кесине къылыч бла къошхунчу, кесини тёреси-джоругъу бла джашай келгенди. Алгъа орус империя, артхаракъда совет империя кёб къыйынлыкъ джетдиргенди бизни халкъгъа. Алай а, эм къыйын кёзюуледе, халкъыбыздан онглу адамла чыгъа, Къарачайны джакълай, сакълай келгендиле. 1920-чы джыллада аллай адамыбыз Алийланы Умар болгъанды. Къарачай округну, Къарачай-Черкес областны, Къарачай областны да къуратхан - Умарды. Къарчадан сора эм онглу адамыбыз Алийланы Умар болгъан болур деб оюм этеме.

Алай а, «къабарты бийлени тюбюнде тургъанды Къарачай» деб джазгъанын, ол ётюрюкню бизни халкъ бюгюн да кечмейди Умаргъа. Душманларыбыз а, аны джазгъанын юлгюге келтириб, хар джерде айтадыла. Уфукну Къарчаны юсюнден айтханын да, сюймегенле ма алай байракъ этиб айланныкъдыла, «кесигиз джазгъансыз, ма» деб, Уфукну китабын да кёзюбюзге тюртюб.

Уфукну Къарчаны юсюнден джазгъаны, сиз да ол джазыугъа ёкюллюк этгенигиз — унутуллукъ тюлдюле. Не уллу ишле этген эсегиз да, Алийланы Умардан уллу ишле этмегенсиз. Халкъны бети бла ойнагъанны Умаргъа огъуна кечмегенди халкъ (Умар а , халкъыбызны мискин, джарлы кёргюзтюб — совет власт аллайлагъа эс бёле эди, аллайланы власты эди — халкъыбызгъа джерин къайтартыргъа, хакъын къайтартыргъа кюрешгенди). Уфук а, Къарчагъа аман айтыб, не табады? Сиз да аны джакълаб, не табасыз? Ётюрюкню Умаргъа кечмеген халкъыбыз, сизге да кечерик тюлдю — ол ётюрюкден бизни халкъгъа заран барды, душманларыбызгъа къууанч барды, сизге уа не барды? Хайыры бар эсе — кесигиз биле болурсуз.

Йылмаз Бей, Сизни да, Уфукну да иги ишлеригиз, иги джазыуларыгъыз ючюн багъалатама. Алай а, терсигизни да мен айтмасам, ким айтырыкъды? «Къарнаш айтырын къоймаз» дейдиле. Уфук да энди чыгъарлыкъ китабларында быллай джангылычланы иймез. Киши бизни Къабартыгъа къул этиб, джасакъ тёлеб тургъан этиб кёргюзтмесин, Къарчаны (алай демек Къарачайны) мурдар этиб, къоркъакъ этиб кёргюзтмесин. Ётюрюкню Аллах, адам да огъурамазла.

Сизге, Уфукга да — саулукъ-эсенлик. Таубагъа къайытыргъа, Тюз сёзню айтыргъа, Хакъ джолда барыргъа Аллах болушсун барыбызгъа да.

_________________________

Йылмаз-Бей! Сиз да, Уфук да бизге багъалы адамласыз. Тарих бла, адабият бла да кёб кюрешесиз. Ишлеген адамны джангылычы да болады. Тюзюн айтханыбыз ючюн, киишин кёлю къалмазгъа керекди. Барыбыз да халкъыбызгъа игиси болсун деб кюрешебиз. Ким — Къарачайда, ким — тышында. Тюркде сизнича кюрешген хазна къарачайлы джокъду. Сизге Аллах кюч-къарыу берсин. Къыза келсек, табсыз джазгъаныбыз да бола болур. Интернетде джазылгъан бир-бир сёзге, артыкъ магъана, эс да бёлмегиз. Джазгъаныгъыз - бизни бирикдирир ючюн джазылгъанын ангылайма. Чыдаялмай, Тамада сёзюгюзню айтдыгъыз — Аллах разы болсун. Мен да кёлюме келгенни айтдым — манга да разы болугъуз. Сиз да, Уфук да, къалгъан къарнашларыбыз да Аллахха аманат болугъуз, кёб джашагъыз.
Изменено: Sabr - 13.10.2013 01:37:05
 
Цитата
KALAYSA Pictures пишет:
Endi blayda ne soruu, ne juuab bolmaz, kishini ogayi jogese, har kimda raziese, dagida turkden soz aytirik barese sorub, jabayim kechirek bu betni.
Теманы ачхан Къара чачлы да, темагъа къошулгъанла да - бары да разы эселе - джабылсын тема. Джабылсын, киши ары джукъ джазалмазча. Алай а, ачыкълай къалсын: окъуйма деген - окъуй турурча. Анда кёб белгили адамны оюмлары бардыла: Тоторкъулланы Алийни айтханы да, Къаракетланы Муратны айтханы да, Йылмазны айтханы да, башхаланы айтханлары да...

Аны себебли - тема джабылсын, алай а, окъурукълагъа ачыкълай къалсын. Мен айтырыкъ буду.
Изменено: Sabr - 13.10.2013 01:54:12
 
Sabr,
Айтханыгъызча болсун. Разы болугъуз.
...
 
Цитата
z2123 пишет:
Цитата
sony пишет:
1.SİZ UFUKNU BİR TUKUMĞA 'B..'-DEB NEK CAZĞANIN, TUKUMLA BİR BİRİNE ÇABARÇA NEK ETGENİN
NEK SORMAYSIZ TÜZ İNNET BAR ESE ORTADA?
Ма бу китабны (1993 джыл Нальчикде чыкъгъанды): http://shot.qip.ru/00ew6w-4Tn5efHSD/
38 бетинде: http://shot.qip.ru/00ew6w-4Tn5efHSE/ тюбюнден бешинчи тизгинине къара! Ол сен хаман айтыб тургъан сёз анданды!
Ма былайда: http://shot.qip.ru/00ew6w-3Tn5efHSF/ ол китабны джарашдыргъанла кимле болгъанлары джазылыб турады. Хайда ал да барысын да сюдге тарт, болмай эсен!


Цитата
KALAYSA Pictures пишет:
Sabr,
Айтханыгъызча болсун. Ра

Цитата
z2123 пишет:
Цитата
sony пишет:
1.SİZ UFUKNU BİR TUKUMĞA 'B..'-DEB NEK CAZĞANIN, TUKUMLA BİR BİRİNE ÇABARÇA NEK ETGENİN
NEK SORMAYSIZ TÜZ İNNET BAR ESE ORTADA?
Ма бу китабны (1993 джыл Нальчикде чыкъгъанды): http://shot.qip.ru/00ew6w-4Tn5efHSD/
38 бетинде: http://shot.qip.ru/00ew6w-4Tn5efHSE/ тюбюнден бешинчи тизгинине къара! Ол сен хаман айтыб тургъан сёз анданды!
Ма былайда: http://shot.qip.ru/00ew6w-3Tn5efHSF/ ол китабны джарашдыргъанла кимле болгъанлары джазылыб турады. Хайда ал да барысын да сюдге тарт, болмай эсен!
SAU BOL!
 
Цитата
Джинн пишет:
Что Вы знаете обо мне, чтобы судить?
Редкий случай, но, полагаю, достаточно вот этого:


Джинн пишет:
Не знаю, кто писал под ником azi (пост от 26.04.2013 09:16:38), но автор, по моему мнению, продемонстрировал самый трезвый подход к обсуждаемой тематике. И мысли ясные, и слог хороший, читал с удовольствием! Очень Вам рекомендую,

Если не поняли, то поясню:

Лица типа AZI страшны тем что являются образцовыми проводниками идей партии и правительства
( пока плохого нет, хотя можно следовать не так слепо) даже в случае совершения ими преступлений
против человечности (вот это плохо, например геноцид народов капказа в годы ВОВ). До свершения акта геноцида
над моим народом ведущими чиновниками в ней были копии AZI (за редким исключением = Батча улу, ..).
Так вот они ничего не предприняли против убийства своего народа и также были выселены. Этими azi были и
председатель райкома и директор совхоза в 60-70 годах ( 12 сезонов был на заготовке сена), но уже сами занимались
геноцидом добровольно, наверное(?) даже без нажима сверху. Если не этим, то как объяснить что один хвастался
введением им комендантского часа(упивался своей властью) и в тоже время в районе не было угля для отопления домов.
Ездили в Нарсана, или из нее шабашники привозили за 130 руб. самосвал угля, говорили 3 тонны(поверим?). При доходе
на семью(7 чел.) в 41 руб.(пенсия за умершего отца, остальные мал-мала меньше и мать) очень уж сильно экономили,
например золу просеивали, отбирали не до конца сгоревшие кусочки угля и вторично использовали. В то же время этот уголь
в русских селах стоил 8 руб. даже спустя двадцать (20!) лет, при зарплате на одного в 250-300 руб. Также было, наверное, и
с другими товарами для населения, не знаю, пишу что сам видел. У второго ази (директор совхоза ) за прополку гектара
кукурузы(?) получили 3 руб. 60 копеек, впятером пололи 3 дня, т.е. 25 копеек в день. С картошкой еще хуже обманывал
когда брали на обработку гектар. 14-16 руб. за 1 тонну сена( с 1-го гектара -2 или 2,5 тонны), а в русском селении 24руб
80 копеек за 1-ну тонну сенажа из камыша( 15 тонн с 1-го гектара). Одним серпом можно было заработать 100-200 руб. в день.
Пример для сравнения:
Каждый год наша семья выходила на сенокос (брали своих коров для заготовки сыра и масла,часто отвозили на рынок).
Так 1975 году я, мой младший брат, младшая сестренка и наша мать заготовили совхозу 107 тонн сена, другие
братья, сестры и зять тоже помогали, а в 1976 году работаю на заводе в городе с 400 тысячным населением.
Нашему цеху дали план в 50 тонн сена, при заготовке были постоянно работающие,а в выходные, за 10 руб. в день
выходили по 100-150 человек. Заготовили эти 50 тонн потратив 2000 человеко - дней, более 20000 тысяч. теперь
посчитайте во сколько обходился литр молока или кг. масла в КЧРе и в русских селах, к тому же учтем что ни одного
дома или квартиры не построили у нас для крестьян, а здесь всем.
Может не производительно работали? Да нет, вот цифры из книжки " Географические ресурсы Карачаево-Черкессии":
60% валовой и 40% готовой продукции Став. края давала КЧР, т.е. в 6-10 раз работали производительнее чем
ставропольские жители.



Цитата
Джинн пишет:
Чем Вы были полезны своему народу?
Тем что примерно за 40 лет моей жизни вне своей нации не позволил никому быть лучше меня, т.е. работал в разы
производительнее, был в высшей степени благожелателен, чист, честен душой и делами к окружающим меня людям.

Цитата
Джинн пишет:
Или вопросы тут неуместны - Вы бесспорный носитель "минг-мильон" добродетелей?
Если 2% КБ за пределами республики живут, то с вероятностью 49 к 1-му сделал для имиджа КМ больше чем ты.
Пунктом выше перечитай.

Цитата
Джинн пишет:
Такие как Вы ура-патриоты из самых лучших побуждений совершают поступки, наносящие непоправимый вред и себе и окружающим..
Вред себе был из-за высшей степени моей порядочности, чем и пользовались. Знал это, но изменить свое отношение
к окружающим не мог -- карачаевское воспитание, в тоже время жестко критиковал неправедные и неправильные
поступки начальства(например однажды на собрании назвал их нелюдью и чтобы жить они должны превратиться
в крыс).


Цитата
Джинн пишет:
Снимите шоры с глаз: мы живем не в джунглях среди врагов, мы живем в мире таких же людей, как и мы. И многие из тех, кто посещает форум, являются выходцами соседствующих с нами людей, имея осетинские, грузинские, черкесские и тп. корни, или на крайний случай - хазарские))).

Никогда, ни по какому- нибудь признаку не сортировал людей, но говорил и буду говорить что не все одинаково
относятся к неправедным доходам, т.е. некоторые с меньшим зазрением совести будет жить за счет другого, КМ же
всегда был полезен для других и жил своим трудом.

Цитата
Джинн пишет:
Вы-то, уважаемый Тинсирме, тоже небось из засланных казачков?))) А вот я - самый местный из местных! Мои предки стояли у истоков Карчая.


Если намекаете на R1a, то возможно по отцу -- да, но во мне есть все наши гаплогруппы.


Цитата
Джинн пишет:
Тинсирме, я не собираюсь выискивать в необъятных просторах интернета все посты неизвестного мне Azi, но именно тот пост, о котором я упомянул выше, самый взвешенный и трезвый из всех прозвучавших.
И не надо! Но именно этого поста и достаточно!


Цитата
Джинн пишет:
И знаете что, это мое ЛИЧНОЕ мнение и я его Вам не навязываю. И в отличие от Вас я не считаю Вас, Тинсирме, врагом Карачая и Балкарии только потому, что Ваше мнение расходится с моим. Хотя, не скрою, меня жутко раздражает, когда люди говорят о высоком, а сами пишут "интда" вместо энтда, "кэтэрликсе" вместо кетерликсе.
И я не считаю Вас врагом, пока, но меня пугает повторение Вами тех же поступков или отсутствие таковой
как у чиновников о которых написал выше, если Вы таковым сейчас являетесь.
КЭТЭРЛИКСЭ - литературный прием выделения, этим иногда пользуюсь, в других постах можешь увидеть!
ИНТДА - вариативно, нет жестко установленных правил, даже нет полноценных своих правил.
Допускаю что вам нравится изящный слог, но причем здесь это? Разговор то совсем о другом, упрек
неуместен, по твоей логике все должны молчать даже если их будут убивать? Будет искать в словаре
как кричать: убийцы или убивцы? Или выучить надо все 2500 языков планеты? (для хорошего слога).



Цитата
Джинн пишет:
УФУК озвучил одну из фольклорных версий, она не популярна, так что же теперь, забрасывать Уфука камнями? А может еще забросаем камнями и тех стариков, которые посмели "очернить" светлое имя Карчи, озвучив ему эту версию?!
Однажды срубили Джангыз терекни, теперь давайте начисто сотрем память о нем..
Для меня намного приемлемо Уфука версия, даже если бы он назвал его самыми плохими словами.
В крайнем случае на все бросания нам грязью, я знаю что мы самодостаточны, обойдемся без чьей либо
помощи и тем более клеветы, сами знаем кто есть для нас Къарча, чем принять писанину AZI, которая реально
грозить смертью людям.

Я знаю место где рос этот Джангыз терек, знал и фамилию и имя комсомольского активиста срубившего дерево.
Его убило молнией.

По большому счету я был бы не против обсуждения вопроса о возврате к Тейрианству (Тенгрианству) если бы
не глубокая вера в Аллаха моей бабушки и матери, и через которое не могу перешагнуть.
 
Цитата
Tinsirme пишет:
Если не поняли, то поясню:
Уважаемый Тинсирме, для себя я все предельно ясно понял.
Каждому желаю того же.
 
KALAYSA!
BUGÜN BLOGUMA KİM KİRGENDİ?
CAZIU KİM SALĞANDI BİR KARAĞIZ.
 
sony, блогунгу адресин бир айт. Джукъ джазарым джокъду, так просто посмотреть... :)
"Где, как не здесь, ты увидишь политику Всепрощения всепрощающего Человечного Человека" - Rassel

После общения с некоторыми людьми, у меня возникает стойкое чувство собственной полноценности.
 
Цитата
z2123 пишет:
sony, блогунгу адресин бир айт. Джукъ джазарым джокъду, так просто посмотреть...
NAJMİ NA NİK İ VSYO.
 
sony,

Цитата
sony пишет:
KALAYSA!
BUGÜN BLOGUMA KİM KİRGENDİ?
CAZIU KİM SALĞANDI BİR KARAĞIZ.

Bloguguznu tunene ingirde siz ketergen etgensiz, kim sallikdi bolmagan blogga jaziu? :dont_know:
...
 
KALAYSA!
BİYAĞI CAZIU SALINIB TURA EDİ DA KÖRGENLE AYTIB, MEN KİRİB ALAY KETERDİM. BLOGUMU DA CABDIM. HAPARIĞIZ BOLSUN.
 
sony,

Цитата
sony пишет:
BİYAĞI CAZIU SALINIB TURA EDİ DA KÖRGENLE AYTIB, MEN KİRİB ALAY KETERDİM. BLOGUMU DA CABDIM. HAPARIĞIZ BOLSUN.

kachan jazildi?
...
 
 
Какие новости по этой книге?)))
"Къадарны этегинде...","Сени ючюн"...(с)
 
Цитата
Къара чачлы пишет:
Какиеновости по этой книге?)))
къаллай хапарланы юсюнден соргъанынгы бек да англаялмадым, алай а чырт джукъ хапар да джокъду, мен билиб. Уфук аманлыкъчы болмагъаны англашылгъан болур деб, умут этеме. Энди хар зат ётюб бошагъанды, ызына къайтарыр къарыуубуз а джокъду, ансы анга асыры къатылыкъ этилди, мени сагъышым бла. Китабны ачха бла чыгъаргъан Зульфия да игилик этеме джууугъума, миллетиме деб тургъанлай, быллай затла бла тюбегенинде сагъышлы болгъан болур... :pardon:
 
Нект сордум десенг, май айда Къарачайда конференция боллукъду, "Къарча. Реальное и ирреальное" деген темагъа статья жаза турама.Бу затны юсюнден да андан айтыргъа излейме, научно эсе да, тюйюл эсе а! Мындан да талай адамны жазгъаны, посту боллукъду. Тылманч, сен да аны кёчюрген адамча, анда болсанг бир иги болур эди)))
Шаманланы Ибрагим да болур деп, ышанама)))
Талай жыл бу тема эсимден кетмейди да...
"Къадарны этегинде...","Сени ючюн"...(с)
 
Занятный тут был спор. Приход Къарчи из Турции, это одна из версий. Эта книга еще в библиотеке Эльбрусоида? А то чтоб я зря не искал. Автор, судя по всему, пишет самостоятельно, забыв проконсультироваться с "линией партии".
 
zarbuzan,манга билдиргенлеринден, китапны Эльбрусоидну китапханасындан кетеребиз деген эдиле. Тюзюн а, билмейме.
Кеси аллына жаза эсе, жомакъла жазсын! Аллай адамла бизге бусагъатда бек керекдиле ансы, миллетлерине къажау ишлеген тарыхчыладан угъай!
"Къадарны этегинде...","Сени ючюн"...(с)
Страницы: Пред. 1 ... 11 12 13 14 15 След.
Читают тему (гостей: 1)

Форум  Мобильный | Стационарный