Уфук Таукул о балкарцах и карачаевцах...
Цитата |
---|
Къара чачлы пишет:
Прочитала в библиотеке «Эльбрусоида» книгу Уфука Таукула «Карачай-Малкар: путешествие к сердцу Кавказа». Поразила, какую чушь несет автор. Вот что он пишет о балкарском народе и вожде карачаевского народа Къарче. Пусть издатели, редактор, рецензенты объяснят, почему такие вещи благословляют и пропускают в печать? Интересно было бы узнать и мнение форумчан. Уфук Таукул. КАРАЧАЙ-МАЛКАР: ПУТЕШЕСТВИЕ К СЕРДЦУ КАВКАЗА "Наименование БАЛКАР является искусственным этническим названием народа выдуманным Советской властью, желающей собрать горцев,проживающих в смежных долинах Басхан, Чегем, Холам, Бызынгы и Балкар под общим названием. Эти горные племена, проживающие в пяти отдельных долинах и имеющие общие этнические корни, историю, культуру и язык, в период царской России назывались Пять горских обществ" (Кудашев, 1991: 155). В период Советской власти русские, планирующие собрать этих горцев внутри общей автономной республики с кабардинцами, объединив их под общим этническим именем, дали название Балкарцы". из главы «Легендарный отец карачаевского народа Карча»(стр.94-103): «...Предания, связанные с Карчой, сохранились и среди карачаевцев, переселившихся в Турцию. Предание, собранное у Юсупа Таукула сына Бекира, принадлежащего к потомству Хасана рода Тохчуковых, поселившихся в ауле Башхюйюк провинции Конья города Сарайёню, содержит несколько отличительную информацию: «Карча, Боташ, Кудай, Абай, Адурхай, Науруз, Будьян, Дадьян, Анзор, Ботай, Мусука. Они были одиннадцатью братьями. У них была сестра по имени Кырымхан. После проживания в Хорасане некоторое время, пришли в Эрзурум в Анатолию, и затем в окрестности Акшехира. Карча убив в Стамбуле одного воина покинул эти места, сначала пришёл в Крым. Карча привёл свой народ из Крыма в Кавказ и здесь они поселились в местности Большой Схауат. Когда им не дали здесь покой абазины, называемые кызылбеками, тогда они переселились в Архыз. В один из дней, кызылбеки напали на их аул и захватили с собой сорок быков. На следующий год опять пришли и потребовали сорок быков из сорока дворов в добавок с их сестрой Кырымхан. Там началось сражение, в результате которого все захваченные кызылбеки были убиты. Однако Адурхай из-за нетерпимости к крови не смог убить кызылбека, застыв на месте. Заметивший это Карча, подоспев со своей саблей, отрубил голову Кызылбеку. Там дали Адурхаю имя «Къан кёрсе, кёлю кетген Адурхай» (Адурхай, которого тошнит при виде крови). Карачаевцы используют эту поговорку и сегодня. Затем народ Карчи через реку Кубань пришёл в местность, называемую Элтаркач. Оттуда перешли в долину Басхан и поселились в верхних частях реки. Однажды кабардинцы явились, поняв по прищепкам дров, об их поселении там, между ними произошло сражение. Рядом с кабардинским князем был юноша по имени Кырымшамхал, который был родом из Крыма. Кырымшамхал присоединился к племени Карчи, и женился на его дочери. После заключения мирного договора, вместо убитых двух карачаевцев кабардинцы отдали из своих двух юношей Тохчука и Тамбия как плату за кровь. Боташ пришедши в долины Большой Кам и Хурзук, посеял в почву семена ячменя. На следующий год заметив их всходы, много людей из Басхана пришли в Хурзук и поселились здесь. Тохчук тоже пришёл с ними. Карачаевские князья принесли много пленных черкесов, осетин и сванов в Карачай. В один из дней Боташ отпустив на волю рабов, сказал: «Пусть каждый вспашет и посеет место, которое он пожелает». На это Карча рассердился и сказал: «Боташ являясь младше меня по возрасту, как может он без моего разрешения отпускать рабов на волю? Я убью Боташа». Самый смелый из одиннадцати братьев Кудай услышав это, сказал: «Если ты тронешь Боташа, я тоже тебя убью». Однако, в один из дней Карча ударив Боташа, убил. Кудай сказал Карче: «В эту ночь и я тебя убью». Абай тоже сказал: «Я приведу Карчу в такое состояние, что он не сможет больше пить из реки Кубань". Однако в эту ночь Карча, заболев от страха, умер.» Вот такое вранье пишет Уфук Таукъул об отце карачаевского народа Къарче. Конечно, если бы жив был Къарча, убил бы своего недостойного потомка (хотя, может Таукъул и не считает себя его потомком, даже представителем его народа, судя по тому как неуважительно пишет он о Къа |
Цитата |
---|
АБРАКАДАБРА! ВЫДУМКИ! ТАМБИЙ-дворянская, гуннская фамилия и никак не мог быть чьим-то дворовым и подаренным адыгами. Это не история, а фантазия, на уровне ныгъышком. |
Цитата | ||
---|---|---|
Tinsirme пишет:
Бу орусда богъан сЕМЕНЛЕГЕ айтылады. Сени алагъа не къатышынг барды? Ала барыб тохтагъан къулланы къулларынданда аманладыла. Ала кеслерине патчахма деб айтсалада мени кёзюмде эм аман халиси богъан къуллагъа санайма. Атасын, анасын, миллетин, динин, .... сатхан адамны(кертиси уа -- аман къулну) сыйы бармытда сора? Мени бек къысха джуукъларым барды Семенледен, Каркадынны халиси узакъда джокъду араларында, аны себебли къарачайны орта (мени сартын 99% аллайдыла богъан къарачай) тукъумларына санайма. |
Цитата |
---|
ТИНСИРМЕ! КЕСИНГЕ КЪАРАТА ТУР. ТАЙЫШХАНЛЫКЪ БАРЧА КЕРЮНЕДИ. БИРАЗ ТЮРЛЮ БОЛГЪАНЫНГ ЭСЛЕНМЕСЕ БУ ДЖАЗГЪАНЫНГ ЮЧЮН СЮДГЕ ТАРТЫЛЫГЪА БОЛЛУКЪ ЭДИНГ. КЕСИНГЕ САКЪ БОЛ, АКЪЫЛЛЫ! |
Цитата |
---|
sony пишет:
ВСЕ РУССКИЕ СЕМЕНОВЫ ЗНАЮТ, ЧТО ОНИ ХАНЫ ХАЗАРИИ И ЧТО ВСЕ СЕМЕНОВЫ В СТРАНЕ-БЫШИЕ ЖИТЕЛИ ХАЗАРИИ. |
Цитата |
---|
Гвидо Фокс пишет:
…."хан" деб тиширыуланы атына къошулгъан юзюкдю. Сёз ючюн, Кемисхан, Абайхан, Дюгерхан |
Цитата |
---|
Джинн пишет:
Это ошибочное мнение, например, имена Залимхан и Бурхан - мужские. Просто таких имен мало. |
Цитата |
---|
sony пишет:
ТИНСИРМЕ! КЕСИНГЕ КЪАРАТА ТУР. ТАЙЫШХАНЛЫКЪ БАРЧА КЕРЮНЕДИ. БИРАЗ ТЮРЛЮ БОЛГЪАНЫНГ ЭСЛЕНМЕСЕ БУ ДЖАЗГЪАНЫНГ ЮЧЮН СЮДГЕ ТАРТЫЛЫГЪА БОЛЛУКЪ ЭДИНГ. КЕСИНГЕ САКЪ БОЛ, АКЪЫЛЛЫ! |
Цитата |
---|
Энди мен не айтыргъа излейме, КАВКАЗМ.
Сен Ильясны Къара чачлыгъа «Сен да бетинге, къызча тут кесинги, уллу эркишилеге тенг болма да" дегенин тюзге санай болурса. Алай а, терслик былайда да, хар къайдача, кесибиздеди. |
Цитата |
---|
Биз, эркишиле борчубузну ажымсыз толтурсакъ, тиширыула сёзге да къошулмаз эдиле. Биз, эркиши борчубузну толу тындыралсакъ, тиширыуларыбыз, аманга-игиге тюбей, аман-иги эшите, базарлада айланырмы эдиле? Огъай. Биз, тыйыншлысыча юйдегилерибизни асыраялмайбыз, ансы тиширыула сюйюб айланмайдыла базарлада. Бу палахха бизни орус кърал келтиргенди. Ишде хал алайды. Сёзде да — алайды. Къара чачлы бу теманы ачыб, китабны осал джерин кёргюзтмесе, тынгылаб тура эдик. Кёребиз, энтда эркишиле, Къарчаны джакълар орнуна, Уфукну джакъларгъа кюрешедиле. Биз Къара чачлыны ауузун джабаргъа керек тюлбюз, халкъыбызгъа табсыз айтханланы тохтатыргъа керекбиз. Мен Къара чачлыны джазгъанында бир табсыз джер кёрмейме. |
Цитата |
---|
Алай а, къайтарама, биз - къызланы, тиширыуланы тюл,- эм алгъа кесибизни терслейик. Тиширыула оноу этген, тиширыула джашатхан, тиширыула джакъларгъа кюрешген халкъгъа нек бурулуб барабыз — ма анга сагъыш этейик. Биз эркишиле джигит эсек, сабий туугъан былай аз нек болгъанды? Чачылгъан юйдегиле былай кёб нек боладыла? Тилибиз, адетлерибиз да нек къуруб барадыла? Биз орус маталлы нек болуб барабыз?
Айтыр зат кёбдю. Къара чачлы уа, Тюзлюк болсун, тилибиз къурумасын, адетибиз-намысыбыз кетмесин деб кюрешген къызларыбызданды. Анычала кёбюрек болсала, джашауубуз тюзелликди, хар небиз да сакъланныкъды. |
Цитата |
---|
Къара чачлыны ачхан темаларына бир кёз джетдир. Къарчаны ол джакъларгъа кюрешеди, «Къарчастанны уллу шайыры» деб, барыбыз да унутуб тургъан Ёзденланы Сапарны 60-джыллыгъын да эслетди. Башха темалада да «намысыбызгъа сакъ болайыкъ», «Ана тилибизде сёлешейик» деб къаджыкъмай кюрешеди. |
Цитата |
---|
Къара чачлыгъа «кёз тиймесин, сёз джетмесин» дегенден башха джукъ айталлыкъ тюлме.
Керти да бир айтыр, эслетир зат болса уа — тюз айтаса, аны да айтайыкъ — кесине энчи, джумшакъ, джанына тиймезча. Къара чачлыча къызларыбызны аяргъа, сакъларгъа да борчлубуз — джаш джюреклери замансыз кюйюб, суууб къалмазча. Аны хакъындан башха айтырым джокъду. Аллах болушсун барыбызгъа да. |
Цитата |
---|
KavkazM, бек сау бол.
"Иги сёзню бычакъ кесмез" деб, Кязим хаджи билмей айтмагъанды. Къыз, джаш да, гитче, уллу да ангыларча ариу джазгъанса, бек сау бол. Динни юсюнден айтханынг бек тюздю. Диннге къаты болсакъ, барын да сакълаяллыкъбыз - тилни да, джуртну да... Дагъыда эслегеним: ана тилибизде айтылгъан ариу кёрюнеди, джюрекге дженгил джетеди. Имамла, динден терен хапарлы къарнашла, ана тилибизни уста билиб, ана тилибизде ауаз бере турсала - эки къат хайырлы боллукъ эди: бир джанындан динден хапарлы этгенлери, экинчи джанындан - тилибиз сакъланырына, айнырына себеб боллукъ эди. Къайсы тилде сёлешсе адам - ол халкъны адамы болуб башлайды. Аллах иман берсин, кюч-билим берсин Динибизни-Тилибизни-Джуртубузну, айтыргъа,- Адамлыгъыбызны, Халкълыгъыбызны сакъларча, эки дуниядан да юлюшлю болурча. Амин. |
Цитата |
---|
sony пишет:
ТЫЛМАЧ! АЛЛАХ КЁРЕДИ, БУ ТАТЫШЫУГЪА КИРДИК ТЮЛ ЭДИМ, АЛАЙ СЕМЕНЛАНЫ СОФЬЯНЫ АТЫН БУ ТЕМАГЪА КЕЛТИРИБ СУКЪГЪАН, КЕСИНЕ МЕКТУБ ДЖАЗГЪАНДЫ-ДЕБ АЛДАГЪАН, ПРОФЕССОР НЕВРУЗГЪА ДЖУАБ БЕРИРГЕ КЕРЕК БОЛДУ ДА, АНДАН КИРДИМ. СОФЬЯ АНГА, НЕ ДА БАШХАЛАГЪА МЕКТУБ ДЖАЗМАГЪАНДЫ, КЕРГЕНИ, ТАНЫГЪАНЫ ДА ДЖОКЪДУ. БЫЛАЙДА ТУРЦИЯДА ДЖАШАГЪАН КЪАРАЧАЙЛЫЛАГЪА САНАЛГЪАН БИР ТАЛАЙ АДАМДАН КЕЛЕЛЛЕ БУ ЗАТЛА. СИЗ АРЫ АЙЛАНЫБ, НЕ ДЕРГЕ КЮРЕШЕСИЗ-ДЕБ БИР СОЛРСАГЪЫЗ А? ЙЫЛМАЗ ТЕРСДИ. ТЮРКДЕ АЛЛАЙ АДЕТ БАРДЫ, БИР ТЕРС ЗАТНЫ ЮСЮНЕ АДАМЛА ДЖАБЫШХАН САГЪАТДА, АЛАНЫ АЛАЙДАН АЙЫРЫР, ЮЧЮН, ТЕРСНИ ДА ДЖЕНГИЛЛЕТИР ЮЧЮН, ЭСЛЕРИН БАШХА ДЖАРЫ БУРУРГЪА, ОРТАГЪА БИР БАШХА ЗАТ АТАДЫЛА. БУ АЛАДА АДЕТДИ. СОФЬЯНЫ АТЫН БЫЛАЙГЪА СУКЪГЪАНЛАРЫ ДА АНДАНДЫ. КЕРЕК ДЖУАБЛАРЫН БЕРДИК. ТИЙСЕЛЕ, БИЗ ДА ТИЕРИКБИЗ, МИЛЛЕТЛЕ АРАСЫ ЗАКОНЛА, ШУКУР БОЛСУН, ИГИ ИШЛЕЙДИЛЕ. УФУКЪНУ ЧАРТ-ГУРТ ДЖАЗГЪАНЛАРЫН АЛГЪЫНДАДН ДА БИЛЕ ЭДИК, АЛАЙ СОФЬЯ БИР ДЖЕРДЕ АНЫ КЪАРАЛАМАДЫ, МАХДАГЪАН БОЛМАСА. БИЗНИКИ ДА-ДЕБ ТУРДУ. АЛА УА АНЫ КЪАРАЛАР ДЫГАЛАСДА. СИЗ КЕРТИГЕ БИР КЁЗ АЧЫГЪЫЗ, КЪАРНАШЛА, ЭГЕЧЛЕ! |
Цитата | ||
---|---|---|
Sabr пишет:
Йылмазны Уфукну юсюнден манга джазгъанын былайгъа салсам къалай болур? Менден да бир джыйырма джылны тамада адамны джюреги къыйналмазмы? Неда Башюйюк элни Софьягъа чамландырыргъа излегени уа неге ушайды? Башюйюкню юсюнден Йылмазны кесини айтыучуларын былайгъа салсам - таб кёрюнюрмю? Бу сайтда Софья Башюйюкню юсюнден бир табсыз сёз айтмагъанды, адамланы тукъумлары бла "къул-ёзден" айырмайды - аллай затны "Эльбрусоид" сайт джиберлик да тюлдю. Джаратмагъан заты бар эсе - Софьяны кесине джазсын Йылмаз. Мени кесиме "Уфукну табсыз джазгъанлары бола туруучанды, айтханлыгъыбызгъа къулакъгъа алмайды" деб джазыб, былайда уа Уфукну терс джазгъанына да хош болгъанына бек сейирсиндим. Не иги иннет бла джаза эсе да Йылмаз, аны джазгъаны "разборкаланы" башлатхан болмаса, бир хайыры болур деб, билмейме. Уфукну Къарчаны юсюнден джазгъанында Йылмаз хата кёрмей эсе, не этейик? Энди Йылмазгъа да джангыдан, сыфырдан Къарачай халкъгъа Къарча ким болгъанын ангылатыргъамы керекди? Йылмаз къарт атасын - Сылпагъарланы Герий Ефендини, кесини атасы Азрет-Алийни къалай багъалата эсе, къарачай халкъ Къарчаны алай багъалатады, кесини Атасына санайды. Тюркде джашагъан тюз адамла аны биле да болмазла, Йылмазча, Уфукча къалам тутханла уа билселе керек эди. Мен ангылагъаннга кёре, чыртда болмай эсе, Йылмаз кесини оюмун къарачай газетге ийсин да, сейирге бир къарасын - халкъ не айтырын эшитир. Кесича акъсакъалла джууаб этерле анга. Эльбрусоидни тамадасы Тотуркъулланы Алийни Уфукну китабыны юсюнден айтханын Йылмаз биле болмаз, ансы "джазгъанымы сайтда салыгъыз" деб да айтырыкъ болмаз эди. Алийни айтханын, алимлени айтханларын, бютеу халкъны айтханын окъуса Йылмаз, кюрешмез эди бери джукъ джазыб. Йылмазны да, Уфукну да таныйма - сау-эсен, къууанч бла кёб джашасынла. Алай а, бири Къарчаны учуз этиб, бири да ол джазгъаннга ёкюл болуб, джюрегибизни джармасынла-къыйнамасынла. САБР, БЫЛАЙДА, ПРОФЕССОРЛАГЪА ДЖУАБ БЕРЕБИЗ, УЛЛУ БИЛГИН АДАМЛА БЛА ТАРТЫШАБЫЗ-ДЕБ, ТУРЦИЯДАН КЕЛГЕН ПИСЬМОГЪА АЛАЙ УЛЛУ ЭС БЁЛМЕГИЗ. ТУРЦИЯДА, ХАР КОЛЛЕДЖ НЕ ДА ИНСТИТУТ УЧИТЕЛИНЕ ПРОФЕССОР ДЕЙДИЛЕ. ОЛ АТНЫ БИЛИМ БЛА БАЙЛАМЛЫЛЫГЪЫ ДЖОКЪДУ. ЧЫРТДА ДЖУКЪ БИЛМЕГЕНЛЕ, УЛХУ/РЮШВЕТ БЛА, ТАНЫШ-ДЖОЛДАШ-ДЖУУКЪ ЮСЮ БЛА, АЛЛАЙ УЧИТЕЛЛИКГЕ КИРЕДИЛЕ, СОРА ПРОФЕССОРБУЗ-ДЕБ САНДЫРАКЪЛАРЫН ХАР ДЖЕРДЕ ДЖАЙЫБ БАШЛАЙДЫЛА. БИЗДЕЧА, ПРОФЕССОР БОЛУУ, УЛЛУ БИЛИМГЕ, БИЛИМ ЧЫГЪАРМАГЪА, АРАШТЫРМАЧЫЛЫКЪГЪА ТАЯНМАЙДЫ ТУРЦИЯДА. |
Цитата |
---|
МЫНДАН ХАПАРЫГЪЫЗ БОЛСУН!!! |
Цитата |
---|
БЫЛАЙДА БИР ЭГЕЧИБИЗ БЕК ТЮЗ ДЖАЗГЪАН ЭДИ, "БУ ДЖАЗЫУНУ ПРОФЕССОР ДЖАЗГЪАНЫНА ИЙНАНАЛМАЙМА"-ДЕБ. САУ БОЛСУН. КЕРТИ ПРОФЕССОРЛУКЪ БОЛМАСА, ДЖАЗЫУУ ДА АЛАЙ БОЛАДЫ. |
Цитата |
---|
АЛАЙДЫ ДА БУ МЕКТУБХА УЛЛУ ЭС БЕЛМЕГИЗ, ДЖАШЛА/КЪЫЗЛА. ТУРЦИЯДАГЪЫ КЪАРАЧАЙ БИЗНИ КЪАРАЧАЙГЪА ЧЫРТДА УШАМАЙДЫ. БИЗ АЛКЪЫН ФИТНА-ФЕСАТ БИЛМЕГЕН, КЕНГ ДЖЮРЕКЛИ, КЪЫЗСАКЪ, АЙТСАКЪ ДА КЕРТИ ХАЛЫБЫЗНЫ АЧХАНЛАДАНБЫЗ, АНДА УА "БИР КЪОЛУ САЛАМ БЛА, БАШХА КЪОЛУ ХАРАМ БЛА" -ДЕГЕН НАРТ СЁЗДЕ КИБИКДИ. ТЮБЮНДЕ, ГЫЛ ЧЫГЪАРЫ БОЛМАГЪАН БИР ЗАТНЫ ДА ЭТЕРИК ТЮЛДЮЛЕ. БУ АЛАНЫ ТЕРСЛИГИ ТЮЛДЮ. ЭРТДЕДЕН КАПИТАЛИЗМДЕ ДЖАШАБ АЛАЙ БОЛУБ КЪАЛГЪАНДЫЛА. МЕНТАЛИТЕТИБИЗ БЕК БАШХАДЫ. АЛАЙ БЛА, БУ КИТАБЛА ДЖАЗЫЛА ЭСЕ, АЛАНЫ ИЧИНДЕ ДА АСЫЛЛАНЫ СЫНДЫРЫУ, УЛЛУЛАНЫ УЧХАРА КЁРГЮЗТЮУ, КАРАЧАЙНЫ ТАМЫРСЫЗ БИР ДЖЫЙЫМДЫКЪ КЁРГЮЗТЮУ БАР ЭСЕ (БАР БОЛГЪАНЫН ДА КЁРЕСИЗ), ОЛ АЛАНЫ АРТЫНДАГЪЫЛАНЫ ЗАКАЗЫДЫ. |
Цитата |
---|
БИЛИБ АЙТАМА. КЕСЛЕРИН ТЫЙМАСАЛА, ДЖЫЙЫЛЫБ ТУРГЪАН БЕЛГЕЛЕНИ ЧЫГЪАРЛЫКЪМА, О ЗАМАН ТУРЦИЯДА ДА, РОССИЯДА ДА. БИР КЪАУМЛАНЫ ДЖАШАУУ ТЮРЛЕННИКДИ. МЕН КЁБ ДЖЫЛНЫ ТЫНГЫЛАБ ТУРДУМ. МУНДАН АРЫ ТЁЗЮУ КЪАЛМАДЫ. ЭМ ИГИСИ, ХАЛКЪЫБЫЗНЫ МУНДАН АРЫ КЪЫЗДЫРМАДАН ТОХДАСАЛА, КЕСЛЕРИНЕ ИГИ БОЛУР. |
Цитата |
---|
ТАУКЪУЛ, ТУКЪУМУН ТЁЛЕУГЕ БЕРГЕН КЪАБАРТЫГЪА БАРСЫН ДА, АНДА, "ХАН-БИЙ" УНВАНЫН КЁРГЮЗТСЮН ДА, АЛАНЫ ЮСЮНДЕН ДЖАЗСЫН, БАШЛАРЫНА ОЛТУРСУН ДЖИГИТ ЭСЕ. САЛАМЫН АЛЛЫКЪМЫДЫЛА, БИР СОРСУН! АЛА, ДЖАНГЫЗ, СЕРИРЕКЛЕГЕ КЕСЛЕРИНИ ИШЛЕРИН ЭТДИРЕДИЛЕ. |
Цитата |
---|
АНДАГЪЫ КЪАРАЧАЙ "БИЗ ЧЕРКЕСЛЕНИ БИР БОЙУБУЗ (КЪОЛУ)-ДЕБ ТУРАДЫЛА КЕСИ АУЗЛАРЫ БЛА, МУНДАН ДА ХАПАРЫГЪЫЗ БОЛСУН КАВКАЗДАГЪЫ КЪАРАЧАЙ!!! |
Цитата |
---|
СОФЬЯГЪА ЁЧЮКГЕНЛЕРИ ДА, НАРТИАДАНЫ, НАРТ МИФОЛОГИЯНЫ, НАРТ СЁЗЛЕНИ, НАРТ ДЖУЛДУЗЛАМАНЫ, АТАЛАРЫБЫЗ ХУНЛА -ДЕГЕН КИТАБНЫ ЧЫГЪАРГЪАНЫ, КЪАРАЧАЙНЫ АСЫЛ КУЛЬТУРАСЫН ТАНЫТХАНЫНДАНДЫ. АНГА ДЕРИ, БЮТЕУ БИЗНИ КУЛЬТУРАБЫЗНЫ, НАРТИАДАБЫЗНЫ ОЛ АТИГИЛЕ КЕСЛЕРИНЕ АЛЫБ, БАРЫДА БИЗНИКИДИ-ДЕБ, ИНТЕРНЕТГЕ САЛЫБ, КИТАБЛА ЧЫГЪАРЫБ ТУРА ЭДИЛЕ, БИЗНИКИЛЕ ДА КЪАРА ТЫНГЫЛАУНУ БАСЫБ. ДЖЕЛ КЪАЙДАН УРГЪАНЫ БЕЛГИЛИДИ. КЪАРАЧАЙ УФУКЪНУ ТУКЪУМУН ТАНЫЙДЫ. АСЫЛЛАГЪА ТИЛ УЗАТЫБ КЮРЕШМЕСИН. СЕМЕНЛАГЪА ДЖАЗГЪАН ОЛ КИРЛИ СЁЗЛЕРИН А, ЫЗЫНА КЪАЙТАРЫБЫЗ, СЁЗ ЧЫКЪГЪАН ДЖЕРИН ТАНЫТАДЫ, ОЛ СЁЗ КЕСИ ТУКЪУМУНА ТЫЙЫШЛЫ БОЛУР. САЛАМ БЛА, БАРЫГЪЫЗГЪА ДА, КАВКАЗ КАРАЧАЙГЪА ДА!.. |
Цитата | ||||
---|---|---|---|---|
Джинн пишет:
Прям по Каракетову: хазарско-иудейское наследие...))) Дурная мысль что сорная трава, пускает корни не только в запущенных мозгах... А вы тут Умара Алиева склоняете, он-то хоть знал, ради чего привирал...
|
Цитата | ||
---|---|---|
z2123 пишет:
|
Цитата | ||
---|---|---|
Тылмач пишет:
Йылмаз Неврузну сиз анга мектуб джазгъансыз деб айтханын мен кёралмайма. Аны айтханы ма былайды: "Семенланы Софья Эльбрусоидни блогунда Уфукга эмда башхюйюкчюлеге аманла джазгъанды Лайпанланы Б. айтханды деб кесида..." Ол джазылгъанны тюркден адамла окъуб, Эльбрусоидни къуллукъчуларына сюртюлюрю ючюн тилекчи болгъандыла. Калайса Пикчерс (Ильяс) аны джазды 5 бетде. Ма ол сизни алайдагъы (блогда) джазыуугъуздан сора Йылмаз да Эльбрусоидни почтасына бу темагъа салыннган, бешинчи бетдеги джазыуну ашыргъанды. Ол себебли, сизни ол блогда джазыуугъуз болмаса эди бу тартышыу чыртда башланырча тюл эди. Уфук да Семенланы юсюнден ол джазыуну кеси къурашдырмагъанды, 1993 джыл Нальчикде басмаланнган "Эски джырла" китабда не джазылыб эсе аны кёчюргенди. Алайда сёз Къырым ханланы юсюнден барады кеси да. Керек эсе былайгъа да салырма ол китабны копиясын. Андан ары сизни сёзюгюзню этгенни биз кёралмайбыз, бир кесек сабыр болугъуз, не этерик эсегиз да. (Йылмазны джазыуун джангыдан бир окъугъуз 5 бетде) |
Цитата |
---|
sony пишет:
ТАУКЪУЛ, ТУКЪУМУН ТЁЛЕУГЕ БЕРГЕН КЪАБАРТЫГЪА БАРСЫН ДА, АНДА, "ХАН-БИЙ" УНВАНЫН КЁРГЮЗТСЮН ДА, АЛАНЫ ЮСЮНДЕН ДЖАЗСЫН, БАШЛАРЫНА ОЛТУРСУН ДЖИГИТ ЭСЕ. САЛАМЫН АЛЛЫКЪМЫДЫЛА, БИР СОРСУН! АЛА, ДЖАНГЫЗ, СЕРИРЕКЛЕГЕ КЕСЛЕРИНИ ИШЛЕРИН ЭТДИРЕДИЛЕ. |
Цитата |
---|
sony пишет:
ЧЫРТДА ДЖУКЪ БИЛМЕГЕНЛЕ, УЛХУ/РЮШВЕТ БЛА, ТАНЫШ-ДЖОЛДАШ-ДЖУУКЪ ЮСЮ БЛА, АЛЛАЙ УЧИТЕЛЛИКГЕ КИРЕДИЛЕ, СОРА ПРОФЕССОРБУЗ-ДЕБ САНДЫРАКЪЛАРЫН ХАР ДЖЕРДЕ ДЖАЙЫБ БАШЛАЙДЫЛА. БИЗДЕЧА, ПРОФЕССОР БОЛУУ, УЛЛУ БИЛИМГЕ, БИЛИМ ЧЫГЪАРМАГЪА, АРАШТЫРМАЧЫЛЫКЪГЪА ТАЯНМАЙДЫ ТУРЦИЯДА. |
Цитата |
---|
sony пишет:
КЪАРАЧАЙ УФУКЪНУ ТУКЪУМУН ТАНЫЙДЫ. АСЫЛЛАГЪА ТИЛ УЗАТЫБ КЮРЕШМЕСИН. СЕМЕНЛАГЪА ДЖАЗГЪАН ОЛ КИРЛИ СЁЗЛЕРИН А, ЫЗЫНА КЪАЙТАРЫБЫЗ, СЁЗ ЧЫКЪГЪАН ДЖЕРИН ТАНЫТАДЫ, ОЛ СЁЗ КЕСИ ТУКЪУМУНА ТЫЙЫШЛЫ БОЛУР. |
Цитата |
---|
sony пишет:
А УРУСОВЫ? А ШАМАНОВЫ?-ТОЖЕ РАЗНЫЕ НАРОДЫ? ТОЖЕ НЕ КАРАЧАЕВЦЫ? ИХ ПО РОССИИ - ТЬМА! ОТКУДА У РАЗНЫХ НАРОДОВ ОДИНАКОВЫЕ ФАМИЛИИ? КУДА ДЕВАЛСЯ НАРОД ХАЗАРИИ, ГОРЕ-ЗНАТОКИ! ЧЕМУ ВАС УЧИЛИ НА УРОКАХ ИСТОРИИ? ВЫ ЧТО, МАНКУРТЫ? СОВСЕМ ЧТО ЛИ МУТАНТЫ С ОТСУТСТВИЕМ СЕНСОРОВ? ПРОСИТСЯ НА ЯЗЫК КРЕПКОЕ СЛОВО... |
Цитата |
---|
EVREN пишет:
ТЮЗЮ АЛАЙДЫ,ИГИ ДЖАШ! |
Цитата | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
sony пишет:
|
Цитата |
---|
Тылмач пишет:
Йылмаз Неврузну сиз анга мектуб джазгъансыз деб айтханын мен кёралмайма. Аны айтханы ма былайды: "Семенланы Софья Эльбрусоидни блогунда Уфукга эмда башхюйюкчюлеге аманла джазгъанды Лайпанланы Б. айтханды деб кесида..." Ол джазылгъанны тюркден адамла окъуб, Эльбрусоидни къуллукъчуларына сюртюлюрю ючюн тилекчи болгъандыла. Калайса Пикчерс (Ильяс) аны джазды 5 бетде. Ма ол сизни алайдагъы (блогда) джазыуугъуздан сора Йылмаз да Эльбрусоидни почтасына бу темагъа салыннган, бешинчи бетдеги джазыуну ашыргъанды. |
Цитата |
---|
Sabr пишет:
"Аллах айтса, в течении следующих, максимум, пяти лет мы собираемся сделать больше чем за последние сто. Лёд тронулся, господа! Все осознали необходимость единого Научного Центра карачаево-балкароведения. С осени заработает сайт НЦ, где будут все планы и новости". |
Цитата |
---|
z2123 пишет:
"Бурхан" здесь вообще ни при чем, там нет форманта "хан". |
Цитата |
---|
sony пишет:
ДЖИН! А УРУСОВЫ? А ШАМАНОВЫ?-ТОЖЕ РАЗНЫЕ НАРОДЫ? ТОЖЕ НЕ КАРАЧАЕВЦЫ? ИХ ПО РОССИИ - ТЬМА! ОТКУДА У РАЗНЫХ НАРОДОВ ОДИНАКОВЫЕ ФАМИЛИИ? КУДА ДЕВАЛСЯ НАРОД ХАЗАРИИ, ГОРЕ-ЗНАТОКИ! ЧЕМУ ВАС УЧИЛИ НА УРОКАХ ИСТОРИИ? ВЫ ЧТО, МАНКУРТЫ? СОВСЕМ ЧТО ЛИ МУТАНТЫ С ОТСУТСТВИЕМ СЕНСОРОВ? ПРОСИТСЯ НА ЯЗЫК КРЕПКОЕ СЛОВО... |
Цитата |
---|
Sabr пишет:
"Аллах айтса, в течении следующих, максимум, пяти лет мы собираемся сделать больше чем за последние сто. Лёд тронулся, господа! Все осознали необходимость единого Научного Центра карачаево-балкароведения. С осени заработает сайт НЦ, где будут все планы и новости". |
Цитата |
---|
lon пишет:
ВЫСТАВЛЯЮ ГЕРБ И ДРУГОГО ПРЕДСТАВИТЕЛЯ ВЫСШЕЙ АРИСТОКРАТИИ КАРАЧАЯ, УРУСОВЫХ. |
Цитата |
---|
lon пишет:
ВЫСТАВЛЯЮ ГЕРБ И ДРУГОГО ПРЕДСТАВИТЕЛЯ ВЫСШЕЙ АРИСТОКРАТИИ КАРАЧАЯ, УРУСОВЫХ. |
Цитата |
---|
lon пишет:
ВЫСТАВЛЯЮ ГЕРБ |
Форум Мобильный | Стационарный