Иногда на детях гениев природа отдыхает... Но я уверен, что это не тот случай. [IMG]
Цитата
sony пишет:
Текст песни Ачей улу Ачемез, Альберт Токов:
муз. и сл. народныеКърым Семенлары Азнаур къабакъгъа келдиле,Ала аннга ханса, бийсе уа демелле.Азнаур къабакъны ала къазсыз, тауукъсуз этдиле,Къазанланы къызбайны сауутсуз-сабасыз этдиле.Алаандан Ачемез къабакъгъа келдиле,Бу элде ханнга бир кечеге кимни къатыны ариуд дедиле.Ачемезни къатынчыгъы ариу БоюнчакъБургъан чачлы, джумушакъ сёзлю, оюнчакъ.Ачемезге Кърым хан келечисин салгъанды,Буну адамы салыб джигит Ачемезге баргъанды.- Мени хан да келечиге санга ийгенди,Юйюнден дженгил къораб кетсин дегенди.Юйюнден а дженгил къораб кетсин дегенди,Ариу Боюнчакъны хан кесине излейди.- Излей эсе, патчах бла хан бирди,Башха болмай къатын бла джан бирди.Ханны къатыным бла хатерин кёралмам,Джаным саулай къатынымы бералмам.Ол джууаб бла келечиси къайтханды,Ханнга барыб бу хапарны айтханды.- Итден туугъан Ачемез алай джигит эсе уа,Атасындан къалгъан къой сюрюую къайдады?Хан а алай залим хан эсе,Алгъын туугъан тюнгюч уланы къайдады?Алай эштгенлей, хан секириб тургъанды,Сермеб алыб, сауутларын такъгъанды.Ачемезни юйюне барыб, къакъгъанды.Ариу Боюнчакъ ханны аллына чыкъгъанды.- Къурманынг болайым, аурууунгу алайым,Терк огъуна тёше-мёшелени салайым,Тийрем, хоншум сёзчюдюле, тийме, къой,Джарыкъ айны бир кесекге батма къой,Хан а кетди кёзюуге дери эшикге,Ачемез садагъын салыб турду тешикге.Хан келиб тёше-мёшеге олтургъанд,Ариу Боюнчакъ ханны чарыкъларын тартханд.Джигит Ачемез садагъын чардакъдан атханд,Акъ орунну къызыл къандан толтургъанд...Ханны кийизге чырмаб, салдыла чанагъа,Джандет бош болсун Ачемезни табхан анагъа.Уфук Таукул занялся переделкой вот этого текста в своей, предыдущей книге и напечатал с нецензурными словами, видимо, свойственными для его рода. Надо вам всем спросить, если вы Карачаевец, кому онслужит и чего добивается. Всех благ, знаток истории z2123!
Не знаю как переделал эту известную песню Уфук Таукул (не читал, признаюсь!), но как бы он ее ни переделал, к карачаевским Семеновым названные отрицательные персонажи - крым семенле никакого, даже самого отдаленного, отношения не имеют. И не надо, полагаю, искажать текст: не "Крым Семенлары", а "Крым семенле". А если и были в некоторых версиях "Крым семенлери", то это не фамилия, а изафетная конструкция, для современной карачаевской речи уже менее характерная, чем для древней. Такая же конструкция - "Кавказ тюрклери" вместо "Кавказ тюркле". И не надо пытаться кого-либо вводить в заблуждение: как раз формы "Крым семенЛАРЫ" (вернее, семенЛЯРЫ) там нет.
Так что, даже если, как вы считаете, Уфук Таукул переделал текст, то точно не для того, чтобы вредить карачаевским Семеновым![IMG]
Кстати, я с Уфуком не знаком и вообще не знаю о чем здесь спор. Просто меня насмешило то, что в Карачае объявились очередные ханы.
Цитата
О ВАШИХ ЗНАНИЯХ ГОВОРИТ ВАШ ПОСТ. НА САЙТЕ ЕСТЬ ГЕРБ ДВОРЯН СЕМЕНОВЫХ И КРАТКАЯ ИСТОРИЯ РОДА. ОЗНАКОМЬТЕСЬ. Я НЕ ОТНОШУСЬ К СЕМЕНОВЫМ, НО ТАК ПОСТУПАТЬ С ВЫДАЮЩИМИСЯ РОДАМИ МОГУТ ТОЛЬКО БАНДЫ, А НЕ НАРОД. СЕМЕНОВЫ И УРУСОВЫ ОТНОСЯТСЯ К ВЫСШЕЙ АРИСТОКРАТИИ РУСИ. ДРУГИЕ НАРОДЫ, ИМЕЯ ТАКИЕ НЕОСПОРИМЫЕ ДОКАЗАТЕЛЬСТВА СЛУЖЕНИЯ ИМПЕРИИ, КАКИХ ТОЛЬКО БЛАГ БЫ ДЛЯ СВОЕГО НАРОДА НЕ ИЗВЛЕКЛИ. КАК ХОРОШО, ЧТО Я С ДЕТСТВА ЖИВУ ДАЛЕКО. КАРАЧАЙ НИКОГДА НЕ ЛЮБИЛ ДРУГ ДРУГА, А ПОТОМУ НИКОГДА НЕ СТАНЕТ НАРОДОМ. ПРОСТО АССИМИЛИРУЕТСЯ И ИСЧЕЗНЕТ ИЗ ИСТОРИИ. ЭТО ПОКАЗЫВАЕТ И УРОВЕНЬ НЕЗНАНИЯ СВОЕЙ, ПОДЛИННОЙ ИСТОРИИ. ДЖАШЛА, Я КАЖЕТСЯ НЕ ТУДА ПРИШЕЛ. АЙЫБ ЭТМЕГИЗ. КЪУАНЧ БЛА КЪАЛЫГЪЫЗ.
Уфук Таукул о балкарцах и карачаевцах..., Надо же такое написать!
sony пишет:
ТЫЛМАЧ! АЛЛАХ КЁРЕДИ, БУ ТАТЫШЫУГЪА КИРДИК ТЮЛ ЭДИМ, АЛАЙ СЕМЕНЛАНЫ СОФЬЯНЫ АТЫН БУ ТЕМАГЪА КЕЛТИРИБ СУКЪГЪАН, КЕСИНЕ МЕКТУБ ДЖАЗГЪАНДЫ-ДЕБ АЛДАГЪАН, ПРОФЕССОР НЕВРУЗГЪА ДЖУАБ БЕРИРГЕ КЕРЕК БОЛДУ ДА, АНДАН КИРДИМ. СОФЬЯ АНГА, НЕ ДА БАШХАЛАГЪА МЕКТУБ ДЖАЗМАГЪАНДЫ, КЕРГЕНИ, ТАНЫГЪАНЫ ДА ДЖОКЪДУ. БЫЛАЙДА ТУРЦИЯДА ДЖАШАГЪАН КЪАРАЧАЙЛЫЛАГЪА САНАЛГЪАН БИР ТАЛАЙ АДАМДАН КЕЛЕЛЛЕ БУ ЗАТЛА. СИЗ АРЫ АЙЛАНЫБ, НЕ ДЕРГЕ КЮРЕШЕСИЗ-ДЕБ БИР СОЛРСАГЪЫЗ А? ЙЫЛМАЗ ТЕРСДИ. ТЮРКДЕ АЛЛАЙ АДЕТ БАРДЫ, БИР ТЕРС ЗАТНЫ ЮСЮНЕ АДАМЛА ДЖАБЫШХАН САГЪАТДА, АЛАНЫ АЛАЙДАН АЙЫРЫР, ЮЧЮН, ТЕРСНИ ДА ДЖЕНГИЛЛЕТИР ЮЧЮН, ЭСЛЕРИН БАШХА ДЖАРЫ БУРУРГЪА, ОРТАГЪА БИР БАШХА ЗАТ АТАДЫЛА. БУ АЛАДА АДЕТДИ. СОФЬЯНЫ АТЫН БЫЛАЙГЪА СУКЪГЪАНЛАРЫ ДА АНДАНДЫ. КЕРЕК ДЖУАБЛАРЫН БЕРДИК. ТИЙСЕЛЕ, БИЗ ДА ТИЕРИКБИЗ, МИЛЛЕТЛЕ АРАСЫ ЗАКОНЛА, ШУКУР БОЛСУН, ИГИ ИШЛЕЙДИЛЕ. УФУКЪНУ ЧАРТ-ГУРТ ДЖАЗГЪАНЛАРЫН АЛГЪЫНДАДН ДА БИЛЕ ЭДИК, АЛАЙ СОФЬЯ БИР ДЖЕРДЕ АНЫ КЪАРАЛАМАДЫ, МАХДАГЪАН БОЛМАСА. БИЗНИКИ ДА-ДЕБ ТУРДУ. АЛА УА АНЫ КЪАРАЛАР ДЫГАЛАСДА. СИЗ КЕРТИГЕ БИР КЁЗ АЧЫГЪЫЗ, КЪАРНАШЛА, ЭГЕЧЛЕ!
Йылмаз Неврузну сиз анга мектуб джазгъансыз деб айтханын мен кёралмайма. Аны айтханы ма былайды: "Семенланы Софья Эльбрусоидни блогунда Уфукга эмда башхюйюкчюлеге аманла джазгъанды Лайпанланы Б. айтханды деб кесида..." Ол джазылгъанны тюркден адамла окъуб, Эльбрусоидни къуллукъчуларына сюртюлюрю ючюн тилекчи болгъандыла. Калайса Пикчерс (Ильяс) аны джазды 5 бетде. Ма ол сизни алайдагъы (блогда) джазыуугъуздан сора Йылмаз да Эльбрусоидни почтасына бу темагъа салыннган, бешинчи бетдеги джазыуну ашыргъанды.
Ол себебли, сизни ол блогда джазыуугъуз болмаса эди бу тартышыу чыртда башланырча тюл эди. Уфук да Семенланы юсюнден ол джазыуну кеси къурашдырмагъанды, 1993 джыл Нальчикде басмаланнган "Эски джырла" китабда не джазылыб эсе аны кёчюргенди. Алайда сёз Къырым ханланы юсюнден барады кеси да. Керек эсе былайгъа да салырма ол китабны копиясын. Андан ары сизни сёзюгюзню этгенни биз кёралмайбыз, бир кесек сабыр болугъуз, не этерик эсегиз да.
(Йылмазны джазыуун джангыдан бир окъугъуз 5 бетде)
TЫЛМАЧ! МЕКТУБНУ ДЖАНГЫДАН ОКЪУ. БАШЫРАГЪЫНДА БЕК АРИУ ДЖАЗЫЛЫБ ТУРАДЫ,
Цитата
ДЖАШЛА, СОФЬЯ КЪАЛАЙ БЛОГДА ДЖАЗГЪАНДЫ? ОЛ БЕРИ КИРИБ БИЛМЕЙМЕ.
Уфук Таукул о балкарцах и карачаевцах..., Надо же такое написать!
sony пишет:
ТЫЛМАЧ! АЛЛАХ КЁРЕДИ, БУ ТАТЫШЫУГЪА КИРДИК ТЮЛ ЭДИМ, АЛАЙ СЕМЕНЛАНЫ СОФЬЯНЫ АТЫН БУ ТЕМАГЪА КЕЛТИРИБ СУКЪГЪАН, КЕСИНЕ МЕКТУБ ДЖАЗГЪАНДЫ-ДЕБ АЛДАГЪАН, ПРОФЕССОР НЕВРУЗГЪА ДЖУАБ БЕРИРГЕ КЕРЕК БОЛДУ ДА, АНДАН КИРДИМ. СОФЬЯ АНГА, НЕ ДА БАШХАЛАГЪА МЕКТУБ ДЖАЗМАГЪАНДЫ, КЕРГЕНИ, ТАНЫГЪАНЫ ДА ДЖОКЪДУ. БЫЛАЙДА ТУРЦИЯДА ДЖАШАГЪАН КЪАРАЧАЙЛЫЛАГЪА САНАЛГЪАН БИР ТАЛАЙ АДАМДАН КЕЛЕЛЛЕ БУ ЗАТЛА. СИЗ АРЫ АЙЛАНЫБ, НЕ ДЕРГЕ КЮРЕШЕСИЗ-ДЕБ БИР СОЛРСАГЪЫЗ А? ЙЫЛМАЗ ТЕРСДИ. ТЮРКДЕ АЛЛАЙ АДЕТ БАРДЫ, БИР ТЕРС ЗАТНЫ ЮСЮНЕ АДАМЛА ДЖАБЫШХАН САГЪАТДА, АЛАНЫ АЛАЙДАН АЙЫРЫР, ЮЧЮН, ТЕРСНИ ДА ДЖЕНГИЛЛЕТИР ЮЧЮН, ЭСЛЕРИН БАШХА ДЖАРЫ БУРУРГЪА, ОРТАГЪА БИР БАШХА ЗАТ АТАДЫЛА. БУ АЛАДА АДЕТДИ. СОФЬЯНЫ АТЫН БЫЛАЙГЪА СУКЪГЪАНЛАРЫ ДА АНДАНДЫ. КЕРЕК ДЖУАБЛАРЫН БЕРДИК. ТИЙСЕЛЕ, БИЗ ДА ТИЕРИКБИЗ, МИЛЛЕТЛЕ АРАСЫ ЗАКОНЛА, ШУКУР БОЛСУН, ИГИ ИШЛЕЙДИЛЕ. УФУКЪНУ ЧАРТ-ГУРТ ДЖАЗГЪАНЛАРЫН АЛГЪЫНДАДН ДА БИЛЕ ЭДИК, АЛАЙ СОФЬЯ БИР ДЖЕРДЕ АНЫ КЪАРАЛАМАДЫ, МАХДАГЪАН БОЛМАСА. БИЗНИКИ ДА-ДЕБ ТУРДУ. АЛА УА АНЫ КЪАРАЛАР ДЫГАЛАСДА. СИЗ КЕРТИГЕ БИР КЁЗ АЧЫГЪЫЗ, КЪАРНАШЛА, ЭГЕЧЛЕ!
Йылмаз Неврузну сиз анга мектуб джазгъансыз деб айтханын мен кёралмайма. Аны айтханы ма былайды: "Семенланы Софья Эльбрусоидни блогунда Уфукга эмда башхюйюкчюлеге аманла джазгъанды Лайпанланы Б. айтханды деб кесида..." Ол джазылгъанны тюркден адамла окъуб, Эльбрусоидни къуллукъчуларына сюртюлюрю ючюн тилекчи болгъандыла. Калайса Пикчерс (Ильяс) аны джазды 5 бетде. Ма ол сизни алайдагъы (блогда) джазыуугъуздан сора Йылмаз да Эльбрусоидни почтасына бу темагъа салыннган, бешинчи бетдеги джазыуну ашыргъанды.
Ол себебли, сизни ол блогда джазыуугъуз болмаса эди бу тартышыу чыртда башланырча тюл эди. Уфук да Семенланы юсюнден ол джазыуну кеси къурашдырмагъанды, 1993 джыл Нальчикде басмаланнган "Эски джырла" китабда не джазылыб эсе аны кёчюргенди. Алайда сёз Къырым ханланы юсюнден барады кеси да. Керек эсе былайгъа да салырма ол китабны копиясын. Андан ары сизни сёзюгюзню этгенни биз кёралмайбыз, бир кесек сабыр болугъуз, не этерик эсегиз да.
(Йылмазны джазыуун джангыдан бир окъугъуз 5 бетде)
TЫЛМАЧ! МЕКТУБНУ ДЖАНГЫДАН ОКЪУ. БАШЫРАГЪЫНДА БЕК АРИУ ДЖАЗЫЛЫБ ТУРАДЫ,
Уфук Таукул о балкарцах и карачаевцах..., Надо же такое написать!
РУССКИЕ ИСТОРИКИ ГУННОВ НАЗЫВАЛИ РАЗНЫМИ ПРОЗВИЩАМИ, ПОТОМУ ЗДЕСЬ В ТЕКСТЕ НАПИСАНО "ТАТАРСКОГО", ХОТЯ ТАТАРЫ-ВОЛЖСКИЕ БУЛГАРЫ И ЯВЛЯЕТСЯ ЭТНОНИМОМ ТАТАР В МИРОВОЙ ИСТОРИИ. ГУННОВ И ВСЕ РОДОВЫЕ ВЕТВИ ВНУТРИ ЭТОГО НАРОДА, РУССКИЕ НАЗЫВАЛИ "ТАТАРАМИ". ОТСЮДА ТАКАЯ ЗАПИСЬ РОДОСЛОВНОЙ.
ТЕКСТ ИЗ ИСТОРИЧЕСКОГО ИСТОЧНИКА:
"княжеские фамилии татарского происхождения известны в России, как укоренившиеся и едва ли не все до сих пор продолжающиеся: Аиповы, Ак-Девлетовы, Ак-Чурины, Аладжевы, Алачевы (и Алашевы), Асланбеговы (Исламбек), Аталыковы, Ахматовы, Ачкасовы (Ачкась-ага), Байгильдеевы, Бекбулатовы, Бекорюковы, Бектабеговы, Бигловы, Булушевы, Газы-Булат — Вали-Хановы, Девлет-Кильдеевы, Долоткозины (Даулет-Газы), Елгозины, Енаковы, Еналеевы, Енбилевы, Кара-Мурзины, Казуровы, Кейкуатовы, Кыльдишевы, Кугушевы, Кудашевы, Куль-Маметевы-Субашины, Кутумовы, Кучу-бей, Максютовы, Маматевы, Мамины, Мамлеевы, Муратовы-Шихмаметовы, Мур-залимовы, Мустафины, Нарымовы, Сююншевы (непризн.), Таузаковы, Тулушевы, Туркестановы, Тюрмантеевы (и Чурмантеевы), Ураковы, Уцмиевы, Хыдырбековы, Хункаловы, Чаадаевы, Шахмаметевы, Эделевы, Янышевы".
Уфук Таукул о балкарцах и карачаевцах..., Надо же такое написать!
lon пишет:
ВЫСТАВЛЯЮ ГЕРБ И ДРУГОГО ПРЕДСТАВИТЕЛЯ ВЫСШЕЙ АРИСТОКРАТИИ КАРАЧАЯ, УРУСОВЫХ.
РОД свой ведут Урусовы от Едигея Мангита, второго образователя Ногайской орды. У сына его Нурадина старший сын был Аказ-мурза, отец трех сыновей: Мусы, Ямгургея и Арслана мурз. У Муса-мурзы (из восьми сыновей) от третьего вели род князья Кутумовы (теперь не существующие); пятый (Юсуф-мурза) сделался родоначальником русских князей Юсуповых; седьмой — прародитель угасшего рода князей Шейдяковых; у последнего же — мурзы Измаила был единственный сын мурза Урус Магмет Айдарович, по разрядным книгам Уруслан, князь ногайский, переселившийся в Россию и получивший — как выше замечено — в 1600 году от царя Бориса г. Касимов во владение с титулом царя. От него пошли ногайские князья на службе московскому государству — Урусовы.
Уфук Таукул о балкарцах и карачаевцах..., Надо же такое написать!