Цитата |
---|
Папин Южак пишет:
Ассалам алейкум, аланла!
Айыб этмегиз джууаб джазмай тургъаныма. Биринчиси, форумгъа кирмегенли джылдан артыкъ болад дерчады. Экинчиси, хапар айтсала да, къатышырым да келмей эди, заман да къыт болуб. Бюгюн Билалдан почтама форумда бола тургъанны юсюнден хапар келгенди. Ол себебден, кириб джууаб бермей къояргъа болмайды.
Теперь по теме и по порядку, постараюсь тезисно и коротко, да и не писатель я, может только непризнанный поэт, немножко.))) Шучу,)
1) Приношу официально извинения всем, кого смутило, оскорбило, обидело, задело, нарушило права...издание двухтомника Исмаила Семёнова. У нас не было и в мыслях кого-либо обидеть или навлечь на себя гнев и я уверен, что вы это знаете. Честно говоря и трагедии никакой не вижу и вины не чувствую, но ещё раз искренне прощу прощения.
2) Авторские права ничьи не нарушены, так как книги изданы по просьбе прямых родственников и материалы, в большинстве своём, предоставлены ими же. Да и проект не коммерческий, родственники, обе семьи, получили одинаковое количество тиража, остальное пойдёт в школьные и публичные библиотеки.
3) Наверняка есть огрехи в этом издании, как может и в любом другом из наших изданий, мы не академия наук или нии, университет и т.д., хоть и стремимся выпускать качественный материал. Да и издание не академическое, чтобы тыкать в лицо мелкими огрехами и заслонять ими весь труд родственников Поэта и сотрудников Фонда. Зачем из мухи слона рисовать? Хотя Всевышним так задумано, что и это может приносить пользу. Судя по накалу страстей в литературных кругах, мы даже помогли новому витку интереса к изучению наследия Народного Поэта и даже материал подготовили.)) Нет худа без добра.
Все выпускают книги, какие могут и хотят, даже единолично, а как доходит до Эльбы, так надо комиссии создавать.)) Парадокс.
4) Я знаю, что вас больше всего смущает. Это статья Азрета Семёнова, родного сына Поэта, где он пишет об ошибках, допущенных в издании выпущенном вами. В остальном не думаю, что в нашем издании полно искажений и оскорблений, о которых вы пишете. Сам не читал сборник, да и специалист я никакой, но Кази-Магомед Тоторкулов и Зухра Караева не могли допустить такого, если даже сомневаетесь в компетенции или намерениях Фатимы Байрамуковой.
Не надо было размещать эту статью, хоть она и достоверная. Во-первых, наше издание не академическое и не было нужды этого делать.
Во-вторых, эта статья вас оскорбляет, так как низводит ваш титанический, без преувеличения, труд на нет. Я знаю и помню сколько труда Билал вложил в первое издание. Аллах разы болсун сеннге!
В третьих, размещение этой статьи восхваляет наше издание и принижает ваше. Хотя, на мой взгляд, оба издания заслуживают большого уважения.
Фатима Байрамукова проделала огромную работу, за что я ей премного благодарен, хоть и выслушала от меня всё, что я думаю о размещении этой злополучной статьи. Это ваши литературно-поэтические поединки и Фонду незачем влезать в такое и поощрять. От имени Фонда ещё раз приношу свои извинения.
5) Обещаю выпустить третье издание, если вы все объединитесь и ючюнчюсю кертиси деб, соберёте новое, исправленное и полное собрание сочинений великого поэта. Бир къаты хыйны этилмегенесе, всё, что связано с основоположником нашей литературы всегда идёт с большим скрипом. Это, к сожалению, говорит о многом и многих, о народе, родственниках, власти, литераторах...
Как говорил Горбачёв, нужно новое мЫшленЬе, гласность и перестройка, в первую очередь, мышления.
6) Приглашаю всех на презентацию. Хош келигиз!
Абдуллах, Софья, Билал, Нюр-Магомед, вы все люди знаковые и достойные уважения, ещё раз приношу извинения за нечаянно нанесённую обиду и прошу вас успокоится. Давайте из-за мелочей не портить друг другу и себе жизнь.
7) Уважаемые форумчане, зима на носу и времени свободного должно быть побольше, если вы ещё живы здесь, то скоро вернусь и разберусь и с вами.)))
Сау иш этигиз!
|
Сыйлы къарнашыбыз, Къарачайны кёз джинкиси болуб тургъан, асыл, халал джюреги бла, халкъыны кёлюн кёлтюрген адамыбыз, учхаралыкъгъа къын салыб, мийик муратлагъа джаш тёлюню джанашдыргъан, узакълагъа къаратхан онглу джашыбыз, Сизни кишиден кечмеклик тилерге амалыгъыз джокъду, не ючюн десенг, болгъан учхаралыкъладан Сиз сорумлу тюлсюз. Былайда энтда бир кере къайтарыб айтайым: бек уллу хакъыгъыз барды китабны юсюнде, хакъыгъызны юйдегиге халал этигиз, Сизге бюсюреуден башха бир сёз айтылалмаз.
Мен билген бла, бек сый бергеним, Къазий-Магомет Тоторкулов бла Къараланы Зухра да, атлары китабда джазылса да, болмаз затла китабха киргенинден хапарлы болмагъан болур ансы, ала литературная энциклопедия деб айтылгъан бир китабха, аллай тутарсыз, аман иннетли, атамы адабиятха къайтханына себеб болгъан китабны тамамы бла къаралагъан бир джазыуну
(аны Азрет джазманын да былайда билдирейим) салдырлыкъ тюл эдиле. Алай бла, ол эки алимибизге, тюк чакълы айыб джокъду, атамы юсюнден джазгъан затлары ючюн а, кеслерине уллу бюсюреу этеме.
Семенланы Маруа да къолундан келгенни этиб бергенди, ол берген зикирле тамам атамыкъыдыла, алагъа киши да дау эталлыкъ тюлдю, кеси уа "составитель" деб джазылса да, китабха киргенледен хапарсызды. Эм азында Маруа бла кенгешилсе, аллай учхаралыкъ боллукъ тюл эди.
Уллу къыйнагъан "Акътамакъды", ичи тюрлендирилген, атамы сёзю чанчхакъланыб, керексиз затла къошулуб, мен санагъан бла 420 артыкъ куплет атамдан тюлдю, хаталары уа сансыз-санаусуз.
Назмуланы юсюнден а, аланы бир-бири ызындан салыныу халы, сёзлерин тюрленгени, тышдан кирген назму бла зикирлени салыннганы, кесини 32 иги назмусун чыгъарылыб атылгъаны, алай бла атамы ётгюр сёз урумун бир къарангы къатынны сёз урумуна келгени, къошулгъан джаланладан атамы ёз сыфаты, бир бёгек адамдан, бир джарлы-факъыргъа дери эндирилгени, атамы тилиниде ёмюрде болмагъан "сенге", "деймен", д. б. тамал эм сыфат бузгъан хаталаны болгъаны, джашлыкъда джазылгъан, заманнга кёре баш джарашдыргъан заманда джазылгъан "агитка" назмуланы алгъа чыгъарылгъаны, артда джыллада джазылгъан, джаралы сезимлери бла джюреклеге ётген назмуларыны арасына бирер эски "агитканы" сугъулгъаны д.б. табсызлыкъла, джарашдыргъанны не бу ишни билмегенин, не да биле-биле этгенин кёргюзтеди.
Аны ючюн бу кёлкъалды болду. Керти затха киши "огъай" деяллыкъ болмаз. Былайда форумда огъуна, "аны мен джазмагъанма" деб адамла хар сёз ючюн ол сагъат тебги бере тургъан заманда, этилген бу артыкълыкъгъа атамы джаны къалай къарай болур?
ДЖАШАУУНДА ДЖАРЫТМАГЪАН ЭДИЛЕ, ЭНДИ, ДЖАРЛЫНЫ, ЁЛГЕНДЕН СОРА ДА БУ ЁТЮРЮКДЕН БИР КЪУТХАРЫГЪЫЗ!-деб къычырырча болгъанды хал.
Былайда "юйдегиси бергенди"-деб къолгъа тюшгенни китабха салыу тюз тюлдю. Хар сабий тенгди мал барлыкъ, кири къалса ата-анадан, алай чыгъармачылыкъ, джаратыучу ишлеге келгенде, осият ол ишден ангылагъан, аны баджара, тарта билгенге этиледи.
Азрет бла манга осияты да андан болгъан эди.
Артда бир адам да терсейтмесин -деб, кеси аузу бла айтыб, "Джашчыкъгъа" деген осиятын кеси джаздыргъанды Азретге, къарыусуз болгъанын таныгъанында.
Ачыкъ айгъакълау бла халкъгъа белгили этилген, басмаланнган осият, аны чыгъармачылыкъ хазнасын ким джюрютюрге керек болгъанын ачыкъ ортагъа салыб турады.
Китабны къурагъанланы уа, муну не билмей, не да билмезге сюйюб, биринчи тизгин мирасчылары сау-эсен тургъанлай, осиятлысы мен да айта тургъанлай, Азретни юйдегисине чыгъарыу хакъ нек бергенлери бек сейир этдиреди, не ючюн десенг, атасына этилген джаратыучулукъ ишдеги осият, законнга кёре, туудукълагъа джайылмайды, алай бла Азретни туудукълары атамы хазнасына, ёз балалары саулугъунда, тиерге амаллары джокъду.
Атам мени къолумдан тутуб, "сёзюм санга аманат, къызым" деб, орунда джатхан заманында, кетерине бир талай ай къала, къаты тилеген эди.
Ол тилекге керти бола атамы хазнасыны тюзлюгюн, адамлыгъыны тазалыгъын, джашау джолуну кертилигин, джазгъанлырыны ёз мухурун, айтхан затыны да бузулмай халкъгъа джетерин къорургъа борчлу болуб, сюйген Къарачайы бла Малкъарына кертилени талай кере айтдым, эштилир, ангылашылыр деб да умут этеме.
Энди ата бизники болса да, ол Къарачай бла Малкъарны уланыды, аны ючюн Кесигиз билгенча этигиз.
Сёзюм эсге алыныр онг бар эсе уа бир тилегим барды:
"Ахыр Айтыулары" китабы басмагъа хазыр халгъа келгенди, ичи да бек уллуду, толуду, 3 джилт чакълы барды. Ол чыкъгъынчы, бу чыкъгъан китабны джайылыуун тохадатыб, сора бу презентацияны артхаракъгъа алыгъыз - дейме,
алай оноу Сиздеди.
Уллу бюсюреу бла Сизге, Халкъыбызгъа, атамы иши бла кюрешген бютеу алимлеге, адамлагъа
Семенланы Софья(Суфиля).
Джазыучу, режиссер, тылмач.