- Бёрю да ач къалмасын, эчки да ашалмасын.
- Къуру гыбыт бек дыгъырдар.
- Чомартны къолу берекет.
- Уллу къашыкъ эрин джыртар.
- Эркиши – от, тиширыу – суу.
- Эллинг бла джау болсанг да, юйюнг бла джау болма.
- Эшекни не къадар тюйсенг да, ат болмаз.
- Айтылгъан буйрукъ, сёгюлмез
- Кийим тукъум сордурур.
- Сабийликде юретмесенг, уллу болса – тюзелмез.
- Ишни ахырын ойламай, аллын башлама.
- Джолда аягъынга сакъ бол, ушакъда тилинге сакъ бол.
- Сыфатында болмагъаны, суратында болмаз.
- Туз, гырджын аша, тюзлюк бла джаша.
- Акъыллы эркиши атын махтар, акъылсыз эркиши къатынын махтар.
- Эрине къаргъыш этген къатын, эрнин къабар.
- Орундукъ тюбюнде атылсам да, орта джиликме, де да айлан.
- Къыз чыгъаргъан – къызыл къымжа.
- Къазанда болса, чолпугъа чыгъар.
- Босагъа таш юйге кирмей эди, тыбыр таш эшикге чыкъмай эди.
- Ач къарным, тынч къулагъым.
- Къайгъыны сюйген, къайгъы табар.
- Ичимден чыкъды хата, къайры барайым сата?
- Джыйырма къойну юч джыйырма эбзе кюте эди.
- Ач уят къоймаз.
- Кесине оноу эте билмеген, халкъына да эте билмез.
- Азыкълы ат арымаз, къатыны аман джарымаз.
- Адеб джокъда, намыс джокъ.
- Ауузу бла къуш тута айланады.
- Адамны аты башхача, акъылы да башхады.
- Ёгюзню мюйюзюнден тутадыла, адамны сёзюнден тутадыла.
- Ёлген ийнек сютлю болур.
- Сютден ауузу кюйген, суугъа юфгюре эди.
- Элде адам къалмаса, ит тахтагъа минер.
- Эр сокъур болсун, къатын тилсиз болсун.
- Телиге акъыл салгъандан эсе, ёлгеннге джан салырса.
- Айтхан – тынч, этген – къыйын.
- Айтылгъан сёз ызына къайтмаз.
- Кёкдеги болмаса, джердегин кёрмейди.
- Биреуню къыйынлыгъы бла кесинге джол ишлеме.
- Ётюрюкню къуйругъу – бир тутум.
- Тёрени джагъы джокъ.
- Чабакъ башындан чирийди.
- Ашхы тенг джолгъа салыр, аман тенг джолдан тайдырыр.
- Окъугъан – асыу, окъумагъан – джарсыу.
- Арбаз сайлама да, хоншу сайла.
- Чёбню кёлтюрсенг, тюбюнден сёз чыгъар.
- Соргъан айыб тюлдю, билмеген айыбды.
- Джангызны оту джарыкъ джанмаз!
- Тынгылагъан тынгы бузар.
О посте и садака за родителей мусульман после их смерти
17.07.2010 18:43:01
[b:a90c195fe0]Хадис о садаке и посте за родителей после их смерти[/b:a90c195fe0]
Вопрос: салам алейкум
посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) сказал: ?Если бы твой отец был единобожником, то и твой пост, и твоя милостыня за него принесли бы ему пользу?. Ахмад 2/182
проверьте бисмиЛях достоверен ли хадис.
Ответ:
Уаалейкум Ассалям уа рахматуЛлахи уа баракятух.
Этот хадис передали Ахмад, 6704, Ибн Аби Шейба, 12204.
Хейсами в "Маджму аз зауаид", сказал: [i:a90c195fe0]"В нем есть Хаджадж ибн Арта, и он мудаллис"[/i:a90c195fe0]. (см. "Маджмуа аз-заваид", 4-192)
Однако в данном случае этот мудаллис, передавая хадис, ясно выразил то, что он слышал этот хадис, поэтому нет проблем в этом.
И сказал шейх Шуайб Аль Арнаут в примечаниях к "Муснаду" Ахмада: [i:a90c195fe0]"Его иснад хороший".[/i:a90c195fe0]
Сказал шейх Альбани: [i:a90c195fe0]"Его иснад хороший"[/i:a90c195fe0] (Ахкамуль джанаиз, 1-173)
[i:a90c195fe0]
Что же касается смысла этого хадиса, то сказал имам Аш-Шаукани: "И этот хадис и другие, которые я привел в разделе, указывают на то, что садака от сына, засчитывается их родителям после их смерти, даже если они не сделали такое завещание, и достигает их вознаграждение за нее, и этим конкретизируется обобщенность слов Всевышнего Аллаха: "Человек получит только то, к чему он стремился"[/i:a90c195fe0] (Надж, 39). (см. "Нейлюль Автор", 4-79)
А Аллах знает лучше.
Источник:
|
||||
|
|
|||
Читают тему (гостей: 1)