- Ариу сёз джыланны орнундан чыгъарыр.
- Бетинги сатма, малынгы сат.
- Суу кетер, таш къалыр.
- Ат басханны джер билед.
- Къонакъ кёб келюучю юйню, къазаны отдан тюшмез.
- Хар зат кесини орнуна иги.
- Ашаса, ашамаса да, бёрюню ауузу – къан.
- Ач да бол, токъ да бол – намысынга бек бол.
- Рысхы джалгъанды: келген да этер, кетген да этер.
- Олтуруб кёрюнмей эди да, ёрге туруб кёрюне эди.
- Аз айтсам, кёб ангылагъыз.
- Таукел адам тау тешер.
- Къоркъакъны кёзю экили кёрюр.
- Тойгъан джерге джети къайт.
- Хар адамгъа кеси миннген тау кибик.
- Билеги кючлю, бирни джыгъар, билими кючлю, мингни джыгъар.
- Эрине къаргъыш этген къатын, эрнин къабар.
- Къатыны харакетли болса, эри къымсыз болур.
- Тёрдеги кюлсе, эшикдеги ышарыр.
- Акъыллы – эл иеси, тели – эл баласы.
- Тёгюлген тюгел джыйылмайды.
- Ата – билек, ана – джюрек!
- Аз сёлеш, кёб ишле.
- Къулакъдан эсе, кёзге ышан.
- Чабакъ башындан чирийди.
- Бермеген къол, алмайды.
- Керти сёзге тёре джокъ.
- Алма терегинден кери кетмез.
- Сакъламагъан затынга джолукъсанг, не бек къууанаса, не бек ачыйса.
- Джерни букъусу кёкге къонмаз.
- Чакъырылгъанны аты, чакъырылмагъанны багъасы болур.
- Адамны сыфатына къарама, сёзюне къара.
- Къонакъ аман болса, къонакъбай джунчур
- Мал ёлсе, сюек къалыр, адам ёлсе, иши къалыр.
- Иги болса, тамадама – махтау, аман болса, меннге – айыб.
- Этек чакъмакълары баш джаргъан, сёлешген сёзлери таш джаргъан.
- Дуния аламаты сен эсенг да, игиме деб айтма.
- Сёз къанатсыз учар.
- Акъыл бла адеб эгизледиле.
- Сыфатында болмагъаны, суратында болмаз.
- Ашлыкъ – бюртюкден, джюн – тюкден.
- Элни кючю – эмеген.
- Окъугъан – асыу, окъумагъан – джарсыу.
- Эм ашхы къайын ана мамукъ бла башынгы тешер.
- Аман эсирсе, юйюн ояр.
- Аджаллыгъа окъсуз шкок атылыр.
- Чакъырылмагъан къонакъ – орунсуз.
- Ёпкелегенни ашы татлы болады.
- Телиге от эт десенг, юйюнге от салыр.
- Башы джабылгъан челекге, кир тюшмез.
О посте и садака за родителей мусульман после их смерти
17.07.2010 18:43:01
[b:a90c195fe0]Хадис о садаке и посте за родителей после их смерти[/b:a90c195fe0]
Вопрос: салам алейкум
посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) сказал: ?Если бы твой отец был единобожником, то и твой пост, и твоя милостыня за него принесли бы ему пользу?. Ахмад 2/182
проверьте бисмиЛях достоверен ли хадис.
Ответ:
Уаалейкум Ассалям уа рахматуЛлахи уа баракятух.
Этот хадис передали Ахмад, 6704, Ибн Аби Шейба, 12204.
Хейсами в "Маджму аз зауаид", сказал: [i:a90c195fe0]"В нем есть Хаджадж ибн Арта, и он мудаллис"[/i:a90c195fe0]. (см. "Маджмуа аз-заваид", 4-192)
Однако в данном случае этот мудаллис, передавая хадис, ясно выразил то, что он слышал этот хадис, поэтому нет проблем в этом.
И сказал шейх Шуайб Аль Арнаут в примечаниях к "Муснаду" Ахмада: [i:a90c195fe0]"Его иснад хороший".[/i:a90c195fe0]
Сказал шейх Альбани: [i:a90c195fe0]"Его иснад хороший"[/i:a90c195fe0] (Ахкамуль джанаиз, 1-173)
[i:a90c195fe0]
Что же касается смысла этого хадиса, то сказал имам Аш-Шаукани: "И этот хадис и другие, которые я привел в разделе, указывают на то, что садака от сына, засчитывается их родителям после их смерти, даже если они не сделали такое завещание, и достигает их вознаграждение за нее, и этим конкретизируется обобщенность слов Всевышнего Аллаха: "Человек получит только то, к чему он стремился"[/i:a90c195fe0] (Надж, 39). (см. "Нейлюль Автор", 4-79)
А Аллах знает лучше.
Источник:
|
||||
|
|
|||
Читают тему (гостей: 1)