- Ёлюр джаннга, ёкюл джокъ.
- Къызбайны юйюне дери сюрсенг, батыр болур.
- Джаралыны джастыгъында сау ёлюр.
- Билим къая тешер.
- Адам боллукъ, атламындан белгили болур.
- Байлыкъ болгъан джерде, тынчлыкъ джокъду.
- Джыйырма къойну юч джыйырма эбзе кюте эди.
- Айтылгъан сёз ызына къайтмаз.
- Иесиз малны бёрю ашар.
- Джюз элде джюз ёгюзюм болгъандан эсе, джюз джууугъум болсун.
- Къумурсхала джыйылсала, пилни да джыгъадыла.
- Джахил болса анасы, не билликди баласы?
- Келинин тута билмеген, къул этер, къызын тута билмеген, тул этер.
- Уллу къашыкъ эрин джыртар.
- Иги адамны бир сёзю эки болмаз.
- Ёпкелегенни ашы татлы болады.
- Тёзгеннге, джабылгъан эшик ачылыр.
- Суугъа – чабакъ, къаягъа – ыргъакъ.
- Элде адам къалмаса, ит тахтагъа минер.
- Суу да къайтады чыкъгъан джерине.
- Аджал соруб келмез, келсе, къайтыб кетмез.
- Сакъ юйюне сау барыр.
- Чёбню кёлтюрсенг, тюбюнден сёз чыгъар.
- Айырылгъанланы айю ашар, бёлюннгенлени бёрю ашар.
- Биреу къой излей, биреу той излей.
- Чабакъ башындан чирийди.
- Башда акъыл болмаса, эки аякъгъа кюч джетер.
- Ёлген эшек бёрюден къоркъмайды.
- Мадар болса, къадар болур.
- Къар – келтирди, суу – элтди.
- Айранын берсенг, челегин да къызгъанма.
- Таугъа чыгъаллыкъ эсенг, тюзде къалма.
- Дуния малгъа сатылма, кесингден телиге къатылма.
- Ушамагъан – джукъмаз.
- Сабийни джумушха джибер да, ызындан бар.
- Халкъны юйю – туугъан джери.
- Тилсиз миллет джокъ болур.
- Чомарт джарлы болмаз.
- Аманнга да, игиге да оноусуз къатышма.
- Мухар, кеси тойса да, кёзю тоймаз.
- Иги адам абынса да, джангылмаз.
- Сагъышы джокъ – джукъучу, акъылы джокъ – къаугъачы.
- Ашлыкъны арба юйге келтирир, чана базаргъа элтир.
- Насыб бютеу халкъны юлюшюдю.
- Джангызны оту джарыкъ джанмаз!
- Биреуню эскиси биреуге джангы болмайды.
- Ёзденликни джайгъан – джокълукъ.
- Эм уллу байлыкъ – джан саулукъ.
- Аман адамны тепсинге олтуртсанг, къызынгы тилер.
- Адам туугъан джеринде, ит тойгъан джеринде.
О посте и садака за родителей мусульман после их смерти
17.07.2010 18:43:01
[b:a90c195fe0]Хадис о садаке и посте за родителей после их смерти[/b:a90c195fe0]
Вопрос: салам алейкум
посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) сказал: ?Если бы твой отец был единобожником, то и твой пост, и твоя милостыня за него принесли бы ему пользу?. Ахмад 2/182
проверьте бисмиЛях достоверен ли хадис.
Ответ:
Уаалейкум Ассалям уа рахматуЛлахи уа баракятух.
Этот хадис передали Ахмад, 6704, Ибн Аби Шейба, 12204.
Хейсами в "Маджму аз зауаид", сказал: [i:a90c195fe0]"В нем есть Хаджадж ибн Арта, и он мудаллис"[/i:a90c195fe0]. (см. "Маджмуа аз-заваид", 4-192)
Однако в данном случае этот мудаллис, передавая хадис, ясно выразил то, что он слышал этот хадис, поэтому нет проблем в этом.
И сказал шейх Шуайб Аль Арнаут в примечаниях к "Муснаду" Ахмада: [i:a90c195fe0]"Его иснад хороший".[/i:a90c195fe0]
Сказал шейх Альбани: [i:a90c195fe0]"Его иснад хороший"[/i:a90c195fe0] (Ахкамуль джанаиз, 1-173)
[i:a90c195fe0]
Что же касается смысла этого хадиса, то сказал имам Аш-Шаукани: "И этот хадис и другие, которые я привел в разделе, указывают на то, что садака от сына, засчитывается их родителям после их смерти, даже если они не сделали такое завещание, и достигает их вознаграждение за нее, и этим конкретизируется обобщенность слов Всевышнего Аллаха: "Человек получит только то, к чему он стремился"[/i:a90c195fe0] (Надж, 39). (см. "Нейлюль Автор", 4-79)
А Аллах знает лучше.
Источник:
|
||||
|
|
|||
Читают тему (гостей: 1)