- Илму – джашауну джолу.
- Акъдан къара болмаз.
- Джигер – джаннга къыйынлыкъ.
- Юре билмеген ит, къонакъ келтирир.
- Кесине оноу эте билмеген, халкъына да эте билмез.
- Чомарт бергенин айтмаз.
- Къарны аманнга къазан такъдырма, къолу аманнга от джакъдырма.
- Тешигини къатында, чычхан да батыр болур.
- Кесинг сынамагъан затны, адамгъа буюрма.
- Ашатыргъа иш – ашхы, ишлетирге аш – ашхы.
- Тешик этген тынчды, аны джамагъан къыйынды.
- Джиби бир къат джетмей эди да, эки къат тарта эди.
- Чалманны аллы къалай башланса, арты да алай барады.
- Хансыз джомакъ болмаз.
- Эшекни не къадар тюйсенг да, ат болмаз.
- Джети тилни билген джети кишиди.
- Къайтырыкъ эшигинги, къаты уруб чыкъма.
- Артына баргъанны, къатына барма.
- Ариу сёз – джаннга азыкъ, аман сёз – башха къазыкъ.
- Билгенни къолу къарны джандырыр.
- Сабийликде юретмесенг, уллу болса – тюзелмез.
- Баланы адам этген анады.
- Ойнай билмеген, уруб къачар.
- Ойнай билмеген, оюн бузар.
- Къыз тиширыу кеси юйюнде да къонакъды.
- Башда акъыл болмаса, эки аякъгъа кюч джетер.
- Суугъа – таянма, джаугъа – ийнанма.
- Ышармагъан – кюлмез, кюлмеген – къууанчны билмез.
- Билмегенинги, билгеннге сор.
- Берекет берсин деген джерде, берекет болур.
- Ойнаб айтсанг да, эслеб айт.
- Тёрде – темир таякълы, къаяда – чыпчыкъ аякълы.
- Тик ёргени, тик энгишгеси да болады.
- Аманнга алтын чыдамаз.
- Ханнга да келеди хариблик.
- Рысхы – насыбха къор.
- Экеу тутушса, биреу джыгъылыр.
- Ана кёлю – балада, бала кёлю – талада.
- Бермеген къол, алмайды.
- Къазанчы аман болса, къазаны къайнамаз.
- Аякъларынгы джууургъанынга кёре узат.
- Танг атмайма десе да, кюн къоярыкъ тюйюлдю.
- Джаш болсун, къыз болсун, акъылы, саны тюз болсун.
- Оюмсуз атлагъан, аджалсыз ёлюр.
- Сескекли кесин билдирир.
- Тойну къарнашы – харс, джырны къарнашы – эжиу.
- Бек ашыкъгъан меннге джетсин, дегенди аракъы.
- Босагъагъа джууукъ орун болса, ашыгъыб тёрге озма.
- Тойгъа алгъа да барма, тойда артха да къалма.
- Аш иеси бла татлыды.
О посте и садака за родителей мусульман после их смерти
17.07.2010 18:43:01
[b:a90c195fe0]Хадис о садаке и посте за родителей после их смерти[/b:a90c195fe0]
Вопрос: салам алейкум
посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) сказал: ?Если бы твой отец был единобожником, то и твой пост, и твоя милостыня за него принесли бы ему пользу?. Ахмад 2/182
проверьте бисмиЛях достоверен ли хадис.
Ответ:
Уаалейкум Ассалям уа рахматуЛлахи уа баракятух.
Этот хадис передали Ахмад, 6704, Ибн Аби Шейба, 12204.
Хейсами в "Маджму аз зауаид", сказал: [i:a90c195fe0]"В нем есть Хаджадж ибн Арта, и он мудаллис"[/i:a90c195fe0]. (см. "Маджмуа аз-заваид", 4-192)
Однако в данном случае этот мудаллис, передавая хадис, ясно выразил то, что он слышал этот хадис, поэтому нет проблем в этом.
И сказал шейх Шуайб Аль Арнаут в примечаниях к "Муснаду" Ахмада: [i:a90c195fe0]"Его иснад хороший".[/i:a90c195fe0]
Сказал шейх Альбани: [i:a90c195fe0]"Его иснад хороший"[/i:a90c195fe0] (Ахкамуль джанаиз, 1-173)
[i:a90c195fe0]
Что же касается смысла этого хадиса, то сказал имам Аш-Шаукани: "И этот хадис и другие, которые я привел в разделе, указывают на то, что садака от сына, засчитывается их родителям после их смерти, даже если они не сделали такое завещание, и достигает их вознаграждение за нее, и этим конкретизируется обобщенность слов Всевышнего Аллаха: "Человек получит только то, к чему он стремился"[/i:a90c195fe0] (Надж, 39). (см. "Нейлюль Автор", 4-79)
А Аллах знает лучше.
Источник:
|
||||
|
|
|||
Читают тему (гостей: 1)