Войти на сайт
19 Октября  2018 года

 

  • Дуния мал дунияда къалады.
  • Джукъу тёшек сайламайды.
  • Ашыкъгъанны этеги бутуна чырмалыр.
  • Зарда марда джокъ.
  • Ишни ахырын ойламай, аллын башлама.
  • Джыгъылгъанны сырты джерден тоймаз.
  • Башсыз урчукъ тюзюне айланмаз.
  • Этни да ашады, бетни да ашады.
  • Кесинге джетмегенни, кёб сёлешме.
  • Бети къызарыучу адамны, джюреги харам болмаз.
  • Джаханимни кёрмей, джандетге кёл салмазса.
  • Аууз сакълагъан – джан сакълар.
  • Тёзген – тёш ашар!
  • Аууздан келген, къолдан келсе, ким да патчах болур эди.
  • Махтаннган къыз, тойда джукълар.
  • Мураты болгъанны джюрек тебюую башхады.
  • Адам къаллай бир ишленмесе, аллай бир кесин уллу кёреди.
  • Джол бла сёзню къыйыры джокъ.
  • Ётюрюкден тюбю джокъ, кёлтюрюрге джиби джокъ.
  • Ишге юренсин къоллары, халкъ бла болсун джоллары.
  • Къуллукъчума, деб махтанма, къуллукъ – хаух джамчыды!
  • Суу да къайтады чыкъгъан джерине.
  • Танг атмайма десе да, кюн къоярыкъ тюйюлдю.
  • Ач, тоймам, дейди, тойгъан, ач болмам, дейди.
  • Ётюрюкню къуйругъу – бир тутум.
  • Акъыл неден да кючлюдю.
  • Сангырау къулакъ эл бузар.
  • Ашхы адам – халкъ байлыгъы, ашхы джер – джашау байлыгъы.
  • Садакъачыны джаны – къапчыгъында.
  • Уллу атлама – абынырса, уллу къабма – къарылырса.
  • Кийиминг бла танылма, адамлыкъ бла таныл.
  • От этилмеген джерден тютюн чыкъмайды.
  • Ауурну тюбю бла, дженгилни башы бла джюрюген.
  • Адеб джокъда, намыс джокъ.
  • Джюз элде джюз ёгюзюм болгъандан эсе, джюз джууугъум болсун.
  • Къая джолда джортма, ачыкъ сёзден къоркъма.
  • Ауузу аманнга «иги», деме.
  • Къайгъы тюбю – тенгиз.
  • Ат басханны джер билед.
  • Ётген ёмюр – акъгъан суу.
  • Хар сёзню орну барды.
  • Азыкълы ат арымаз, къатыны аман джарымаз.
  • Азыгъы аз, алгъа къабар, аты аман, алгъа чабар.
  • Керилген да, ургъан кибикди.
  • Билгенни къолу къарны джандырыр.
  • Тойгъа алгъа да барма, тойда артха да къалма.
  • Телиге от эт десенг, юйюнге от салыр.
  • Биреуге аманлыкъ этиб, кесинге игилик табмазса.
  • Ашыкъгъан cуу, тенгизге джетмез.
  • Джашлыкъ этмеген, башлыкъ этмез.

 

Страницы: 1
RSS
ПОЛЕЗНАЯ ИНФОРМАЦИЯ
 
МГУ-ГЪА ЭКЗАМЕНСИЗ КИРИРГЕ СЮЕМИСИЗ?

Адам журналист болалмайды, аллай фахмусу бла тууаргъа керекди, дейдиле. Сени ?тишчиклеринг? къатхан эселе, бек тюз информацияны, чынтты жигитлени, сейирлик сюжетлени табаргъа хазыр эсенг, башхача айтханда, кесинги къарыуунгу журналистикада сынаргъа сюе эсенг, ?Стань журналистом - 2010? деген конкурс санга онг берликди. ?Россейни радиосу?, ?Российская газета? эм МГУ-ну журналистика факультети битеу къыралны абитуриентлерин сынау ишни 8-чи жылны бардырады. Эм фахмулула, журналист факультетге экзамен бере турмай, киредиле.

Алайды да, сен къаламны акуласы болургъа таукелленнген эсенг, къанатларынгы кенгнге иги къатдыр! Бек алгъа быллай темаладан бирине тынгылы сочинение жазаргъа керексе:

Шёндюгюлю телевидение: алгъа барыуну жолу не да оюлуу.
Мени сюйген радиом.
Интернет: окъуйма, къарайма, тынгылайма, сеземе.
Уста журналист: ол къаллай болургъа керекди?
Газет манга неге керекди.

Жазгъан ишинг бла бирге толу автобиографиянгы эм толтурулгъан анкетангы (аланы юлгюлерин ?Россейни радиосуну?, ?Российская газетаны? эм МГУ-ну журналист факультетини официальный сайтларында табаргъа боллукъду) жиберирге унутма. Ол затланы барысын да 15-чи февральгъа дери mgu@radiopus.ru почта ящикге неда тёрели почта бла ?Конкурс ?Стань журналистом - 2010? белгини салып, 125040, Москва, ?Радио России? адрес бла жибер. Сени тынч табар ючюн, кесинги адресинги эм телефон номеринги жазаргъа да унутма.

Жиберилген ишле барысы да энчи конкурс комиссияны столуна тюшерикдиле. Комиссия къыралда бек кенг белгили журналист факультетни профессор-преподаватель къауумуну келечилеринден эм бек уста журналистледен къуралгъанды. Радиотур, тёреде болуучусуча, ?Россейни радиосуну? толкъунларында мартны ал кюнлеринде башланырыкъды. Анга къатышырыкъла журналист факультетни преподавательлерини сорууларына тюзюнлей эфирде жууап берликдиле.

Очный финал сынаула Москвада апрельде бардырыллыкъдыла. Конкурсантлагъа литературадан, тыш къыраллы тилден темалагъа ишлени жазып берирге, собеседованиядан ётерге эм кесини проектин къорууларгъа керек боллукъду.

?Стань журналистом – 2010? конкурсда хорлагъанла МГУ-гъа экзаменсиз, предмет олимпиадалада хорлагъанлача, алынырыкъдыла. Сайлау сынаулагъа РФ-ни быллай гражданлары – битеулю орта билим берген школну (курсланы) эм энчи орта окъуу заведенияланы 2010 жылда бошагъанла – жиберилликдиле.

?ЗАМАН? газет, январны 23, 2010
 
TAULIT ? ХАЛКЪЫБЫЗНЫ ТИН ХАЗНАСЫ САКЪЛАННЫКЪ ДЖЕР

Бу сайт (www.taulit.as-alan.com) къарачай-малкъар джазыучуланы къыйынларындан къуралгъан кютюпхане-библиотека боллукъду. Къалам тутхан таулула ? илму тинтиулерин, суратлау чыгъармаларын да ? салыргъа боллукъдула бери.

Сайт алфавит халда джарашдырылгъанды. Хар бир джазыучуну иши аны тукъуму башланнган харифде-кюбюрде боллукъду. Къаламчыла китабларын, китаблыкъларын да кеслери салыргъа боллукъдула. Не да бизге иерге керекдиле.

Алай а, бери къуру къарачай-малкъар тилде джазылгъанла салыныб къаллыкъ тюлдюле. Бизни миллет бла байламлы чыгъармала ? ким джазса да ? бизни сайтда орун табарыкъдыла.

Бу бек керекли ишди. Бир джанындан ? джазыучуланы тин хазналары тас болмазгъа себеб болур. Экинчи джанындан ? окъуучула излеген авторларыны къыйынларын къыйналмай табарыкъдыла.

Халкъыбызны тин байлыгъы бир джерге джыйылыргъа, сакъланыргъа кереклисин барыбыз да ангылайбыз. Энди джазыучула, эринмей, къол джазмаларын, китабларын бу сайтха джерлешдирирле деб умут этебиз.

Эсен кёрюшейик.

www.taulit.as-alan.com
 
ДЖАНГЫ ИНТЕРНЕТ-САЙТ
http://www.ebze.ru/

Эбзеланы Абу-Юсуф хаджини дин ахлула иги таныйдыла. Кесин танымагъан да, Абу-Юсуф Къуранны ана тилибизге кёчюргенин окъугъан болурла. Бу сайтда Къуран да (къарачай тилде), устазы Яхьяны назмулары да, Абу-Юсуфну кесини назмулары да бардыла.
 
КЪУРАН КЪАРАЧАЙ ТИЛДЕ

Къарачайда, Малкъарда да Къуранны ана тилибизге кёчюрюрге кюрешгенле болгъандыла. Аллай джууаблы ишге таукелликлери джетгенине да сейирсинеме. Ёзге, кими орусчадан кёчюрюрге кюрешгенди, кими магъанасын назмула бла айтыргъа кюрешгенди. Мен ала бла шагъырей болгъандан сора, этгенлери кёлюме джетмей, Къуранны башха тюрк тиллеге кёчюрюлгенлерин къатыма салыб, араб тилге уста бир джашны да джаныма олтуртуб, алгъа арабча окъутуб, макъамына тынгылаб, ызы бла хар бир сурада сёзлени, аятланы магъаналарын соруб, джангыдан кесим да окъуб (Москвада Кърал Университетде эки джылны араб тилге юреннгеним ол затха джарады), ууакъ-ууакъ кёчюре башладым. Сёз ючюн, Аль-Фатиханы мен былай кёчюргенме.

Агъузу-бил-ляhи минаш-шайтанир-раджим
Бисмилляhир-рахманир-рахим

1. Рахман эм рахим болгъан Аллаhны аты бла

2. Хар махтау Аллаhхады ? бютеу Аламланы Иесине,

3. Чексиз хатерлиги, джумшакълыгъы болгъан

4. Къыямат кюнню Тёресине!

5. Джангыз Сеннге къуллукъ этебиз эмда умутчубуз джангыз Сенден:

6. Тюз джолгъа тюзет бизни,

7. Сени чамландыргъанла эмда аджашханла баргъан джолгъа тюл,

Сен разылыгъынгы бергенле баргъан джолгъа.

Аминь.

Бу халда сураланы кёчюре тургъанлайыма, бир кюн Гитче Къарачайдан эл башчы эмда джазыучу Лайпанланы Нюр-Магомет къууаныб меннге телефон этди: ?Эбзеланы Абу-Юсуф (Абюсюб) хаджи Къуранны къарачай тилге кёчюргенди. Окъугъанла бек джаратхандыла?. Абюсюб афендини кесин да таныгъаным себебли, ?кёчюргени къолубузгъа тюшсе, ?Ас-Алан? журналны эндиги номерине салайыкъ? дедим. Алай бла, 2002-чи джыл Эбзеланы Абюсюб афендини сууаблы иши дуния джарыгъын кёрдю. Мен да Къуранны ана тилге кёчюрюб башлагъанымы тохтатдым ? Абюсюбнюкюнден иги эталмазымы ангылагъаным себебли. Абюсюб афенди къуру мийик дараджада кёчюрген бла къалмай, хар сураны магъанасын ачыкълаб, къайсы бирибиз да хапарлы болурча этиб баргъанды. Юлгюге биринчи сураны келтирейик. Абюсюб къысха хапар да айтыб, аны былай ачыкълайды:

?Къуран бютеу да 114 сурагъа бёлюнеди. Ала Къураннга Аллахдан келгенича тюшмегендиле: таблыгъына кёре, узунланы Китабны аллына, къысхаланы да ахырына салгъандыла. Аланы биринчиси Фаатихады. Бу сураны талай аты барды: аланы бири Алхамды, бизде да ол аты бла джюрюйдю; бири да Фаатиха ? Къуранны ачхычы; бири да Уммул Китаб ? китабны анасы...

[ АЧЫУЧУ ]
Рахматлы, джумушакъ Аллахны аты бла

Бисмилляхны юсюнден имамланы арасында тартыш барды. Абу-Ханифа, ол хар сура аны бла башланнган башыды,- дегенди. Бирси юч имам а, къалгъан сурала да аны бла башлансала да, аны Алхамны биринчи аятына санагъандыла. Ол себебден, Абу-Ханифаны мазхабында имам, намазда аны ичинден окъуйду. Шафигъый мазхабында имам тышындан окъуйду.

Муслиман адам хар не тукъум ишин Уллу Аллахны аты бла башларгъа керекди, къуру мал кесген бла кеси кереклисине эшикге къарагъаны болмаса. Мал, Бисмилляяхи Аллаху Акбар, деб кесиледи.

1. Махтаула бары да дунияланы Иеси ?

2. Рахматлы, Джумушакъ Аллаххады

3. (тюзлюк бла) сюд боллукъ кюнню патчахына.

4. (Эй Аллах!) Биз къуру Сеннге къуллукъ этебиз.

5. Болушлукъ да къуру Сенден излейбиз (къуру Сеннге таянабыз).

6. (Энди) Сен бизни тюз джолгъа бир тюзет,

7. ол Сен насыб этгенлени джолуна,

чамланылгъанладан да, аджашханладан да тышында болгъан!

(Аллах чамланнганлагъа уа ? Тауратны тутхан къауумну санайдыла. Нек десенг, ала Аллахны бирлегенликге, эм аллындан да ислам диннге джау болуб, къаршчы чыкъгъандыла. Аны ючюн Аллаху Тагъала алагъа налат бергенди. Аджашханла уа ? христианлыладыла. Нек десенг, ала юч аллах этедиле. Бир Аллахха Мариямны юй бийчеге, Гъыйсаны да анга джашха теджейдиле)?.

Былай барады къалгъан сураланы да ачыкълау эмда кёчюрюу. 2002-чи джыл ?Ас-Алан? дергиде-журналда чыкъгъандан сора, Къуран къарачай тилде Китаб болуб юч джылдан чыкъгъанды. Ол заманны ичинде Абюсюб мубарек, кёчюргенлерине джангыдан къараб, тюзетиб, игилендириб кюрешгенди. Журналда чыкъгъанына ал сёзню джаза, Тоторкъулланы Алий бу затланы чертген эди: ?Бизни халкъны джашауунда эмда культурасында Къуранны ана тилибизге кёчюрюлгени бир белгили затды эмда бир белгиди. Абюсюб афендини къыйыны бизни къолубузгъа сыйлы Рамадан айда тюшгени да иги ышанды. Бизни борчубуз бу Китабны хар бир къарачайлы окъурча этиудю. Алай а, аны деменгили Китаб этиб чыгъарырдан алгъа, журналда басмалансын, алимле, джазыучула, тюз окъуучула да кёллерине келгенни билдирсинле. Сора, тюз-терс айтханланы барысына да автор кеси къараб, халатлы джерлерин тюзетсе, Инша Аллах, энчи Китаб этиуню сагъышына кёчербиз...

Халкъны ичинде, араб тилни билиб, Къуранны магъанасын айталлыкъ аз адам барды. Орус тилге кёчюрюлгенле бла хайырланыучанбыз. Сураланы, аятланы адамла бирча англаялмагъанларындан, кёб дау-дауур да чыгъыучанды. Таб, имамланы арасында да болуучандыла аллай затла. ?Джарты молла дин бузар? деб да, аны ючюн айтылгъанды. Аллах айтса, Абюсюбню бу къыйыны барыбызгъа да Къуранны тюз ангыларгъа болушур деб умут этебиз. Китабны иги этер джанындан не оюмугъуз бар эсе да, авторгъа билдиригиз деб тилейбиз. Османов былай джазады:

?Къуранны араб тилде эмда ачыкъламалары бла ажымсыз кёчюрюлген ана тилде окъуялгъан ангыларыкъды: Ислам бютеу адам улуну таянчагъыды, аны ангысын, культурасын да ёрге кёлтюрген Хакъ керти динди...Ол бютеу адам улугъа джораланнганды, Аллаху Тагъала 7-чи ёмюрде Мухаммад келечисинден билдиргенди аны бизге. Аны себебли бу Сыйлы Китабны ? Аллахны Сёзюн окъуса адам, Хакъ джолгъа къайытыргъа не да Хакъ джолда барыргъа кюч-къарыу табар деб умут этебиз?.

Бютеу джашауун Аллахха къуллукъ этиуге берген Эбзеланы Абюсюб афендиге разылыгъыбызны билдиребиз эмда саулукъ, узакъ ёмюр тилейбиз анга Аллахдан?.

Эбзеланы Абу Юсуф хаджи дин китабла бла, чыгъармала бла бизни шагъырей эте тургъанды. Алай а, аны эм уллу иши ? сыйлы Къуранны ана тилибизге кёчюргениди, хар сураны ким да ангыларча ачыкълагъаныды. Журналда чыкъгъандан сора, юч джылны сюйген, сюймеген да не айтырын сакълагъанды. Юч джылны ичинде джукъ айтмай, эслеген халатларын да джашырыб, энди сёз этерге кюрешгенле бар эселе ? гюнахха киредиле: Китаб чыкъгъынчы айтыргъа керек эди аллай затланы. Алай болса да, олсагъатда окъуялмай, энди окъуб, джангылыч джерлерин кёргенле бар эселе, авторгъа билдирсинле: китаб экинчи кере да чыгъар. Джангыз, айтырларын авторгъа айтмай, джер-джерде сёз чыгъарыб айланыу ? адамлыкъгъа-муслиманлыкъгъа келишген зат тюлдю.

Мени оюмум: Абюсюб афенди бизде, дин джаны бла, не бир алим, не бир тылмач, не бир джазыучу эталмагъан ишни этгенди. Адамлагъа ауаз бериую бла да, динни юсюнден джазгъанлары бла да, дин китабланы кёчюрюую, чыгъарыуу, джайыуу бла да, халкъыбызны Хакъ джолгъа тартыб кюрешеди. Аны ол къыйыны ? халкъыбызны азабдан къутхарыргъа кюрешген иши-сёзю ? тыйыншлы багъасын бизден табмаса да, Аллахдан табар деб, ийнанабыз: Абюсюбню кючю бла Аллахны сёзюн биз ана тилибизде эшитебиз, кёребиз, окъуйбуз. Ахыр файгъамбардан ? Мухаммад файгъамбарыбыздан ? адам улугъа билдирилген Аллахны сёзю бютеу дунияны кючлей барады. Дунияда Къуран кёчюрюлмеген тил къалгъан болмаз. Башха тюрк тиллеге ол эртделеде огъуна кёчюрюлгенди. Къуранны къарачайча чыкъгъаны динибизни, тилибизни, адамлыгъыбызны, халкълыгъыбызны да сакъланырына себеб боллукъду. Не джаны бла алыб айтсакъ да, бизни джашауубузда, культурабызда, тилибизде, тарихибизде да уллу ишди бу. Тюрлю-тюрлю китабланы, тыйыншлы, тыйыншлы тюл эселе да, баямлаб, хахайлаб, презентацияла этиб кюрешедиле. Къуранны ана тилибизде чыкъгъанын а ? бютеу муслиман халкъыбыз, бютеу республика белгилерге керек эди. Джукъ этилмегени, айтылмагъаны ? республиканы башчыларына да, муфтиятха да, дин аралыкълагъа да, джазыучуланы, журналистлени бирлешликлерине да сый тюлдю.

Абу-Юсуф хаджини бизни адабиятха къошхан къыйыны ючюн, джазыучуланы тизимине алыргъа керек эди. Мен кюрешиб, башхаланы да болушдуруб къурагъан Къарачай джазыучуланы Союзун къурутуб къоймасала эди, быллай ишлени этген тынч боллукъ эди...Алай болса да, Абюсюб афенди ? Къуранны къарачай тилге кёчюрген мубарек ? кёб джашасын, муратлары толсунла, Уллу Аллах кеси къууандырсын аны.

Быйыл Къарачай-Малкъар халкъ сюргюнден (1957-2007) Джуртуна къайытханлы 50 джыл болады. Ол ёмюр джарымны ичинде халкъыбызны къууанчындан джарсыуу кёб болгъанды. ?Ол элли джылны ичинде тарих, адабият джаны бла талай онглу китабны айт, тарих, адабият, культура джетишимибизди деб белгилерча эмда халкъыбызгъа эм бек хайыры тийгенди (тиерикди) деб, ёрге тутарча? деселе, бу китабланы, газетлени айтырыкъ эдим:

1. Къуран. Къарачай тилге кёчюрген Эбзеланы Абу-Юсуф хаджи.

2. Мызыланы Исмайылны тарих тинтиулери, китаблары ? бары.

3. ?Кузей-Баты эмда Орта Кавказны халкълары: джашагъан джерлери бла кёчюулери?. Джазгъан Кипкеланы Зарема.

4. Биджиланы Ханафийни, Байчораланы Сосланны, Лайпанланы Къазийни тюрклени юслеринден тинтиулери.

5. Нартла (Къарачай-Малкъар нарт эпос).

6. Джырчы Сымайыл. Джырла бла назмула.

7. Кюренли джазыула. Джазгъан Къагъыйланы Назифа.

8. Къарачайлыла. Сюргюн эмда къайытыу. 1943-1957.

9. газетле ?Юйге Игилик?, ?Тёре?, ?Балкария? эмда журнал ?Ас-Алан?.

Алай а, бу китабланы белгилеген къой, атларын да айтырыкъ тюлдюле. Къарачайда (Къарачай-Черкес джумхуриетде) бюгюн хал алайды ? халкъгъа джарагъан китаблагъа да, аланы джазгъанлагъа да джол джокъду. Алай а, зулму кюн айтылгъан хакъ сёзню багъасына багъа джетмез, ол сёзню айталгъан да халкъны эсинден кетмез.

Лайпанланы Билал
 
Рамзан Кадыров привез в Грозный чашу Пророка Мухаммеда

В среду глава Чечни Рамзан Кадыров привез в центральную мечеть Грозного чашу пророка Мухаммеда. Ее доставили спецрейсом из Лондона. ?Этой святыне более 1400 лет. Она имеет свою многовековую историю и все необходимые официальные подтверждения своей подлинности. Мы приложили много усилий, чтобы чаша великого пророка оказалась в нашей республике?, ? сказал Кадыров, выступая перед пришедшими в мечеть мусульманами.

От аэропорта Грозный реликвию доставил президентский кортеж во главе с Кадыровым, который ехал в кабриолете. Как передает ?Интерфакс?, машину лидера республики приветствовали местные жители, многие из которых плакали при виде чаши пророка.

В Чечню спецрейсом из Лондона привезли, по заявлению Рамзана Кадырова, две святыни ислама: чашу, которой пользовался пророк Мухаммед, и ковер, которым была покрыта его могила сразу после смерти (на фото). Святыни отданы республике на вечное хранение. Такое решение, пояснили в администрации Чечни, приняли потомки пророка.

Кадыров занес святыню в мечеть вместе с председателем совета алимов Чечни Хож-Ахмедом Кадыровым. По словам главы республики, вместе с реликвией в Чечню привезли два ковра, которыми длительное время была покрыта могила пророка. ?Теперь эти три святыни будут вечно храниться в нашей республике?, ? сказал Кадыров.

Он также рассказал историю чаши пророка. ?После кончины пророка чашу хранил его двоюродный брат халиф Али ибн Абуталиб. Затем ? дочь пророка Фатима и ее сыновья Хасан и Хусейн. Далее чаша передавалась потомками пророка из рук в руки. Столетие спустя радикальные исламисты ? приверженцы ваххабизма ? стали преследовать потомков пророка, которые вынуждены были покинуть Мекку и Медину. В итоге эта святыня оказалась в Великобритании, где хранилась до сегодняшнего дня?, ? сказал глава республики. ?Теперь эти бесценные реликвии по согласованию и по желанию потомков пророка обрели новую родину. И они принадлежат всем мусульманам мира?, ? отметил Кадыров.

Отныне ежегодно в день рождения Мухаммеда чашу будут выставлять на всеобщее обозрение, а воду из нее смогут испить все желающие.

О том, почему чаша досталась именно Чечне, а не Саудовской Аравии, и почему в России о ней слышали немногие, газете ВЗГЛЯД рассказала академик Российской академии естественных наук, переводчица Корана Иман Валерия Порохова.

ВЗГЛЯД: Валерия Михайловна, насколько эта реликвия важна для ислама?

Валерия Порохова: От пророка осталось чрезвычайно мало вещей. Большинство из них хранится в Британском музее, либо в Турции, в Софийском соборе, который сначала был превращен в мечеть, а затем ? в музей. Там есть интересные артефакты: меч Хамзы, волос пророка. Для мусульман это просто бесценно.

Когда Рамзан передавал чашу мечети в Грозном, то все мужчины рыдали, глядя на нее. Это чрезвычайно важное событие для России. У нас был Коран, залитый кровью халифа Османа, и Горбачев торжественно передал его из Эрмитажа в Узбекистан. Это был драгоценный дар.

ВЗГЛЯД: Англия подарила Чечне чашу пророка?

В.П.: Не знаю, подарила ли. Скорее всего, продала, потому что англичане прагматичны в этом смысле. На чашу претендовали еще Саудовская Аравия и Иордания. Но все-таки избрана была Чечня. Любые артефакты, связанные с пророком, с его жизнью, бесконечно ценны для ислама.

ВЗГЛЯД: В споре за чашу выиграл тот, кто просто больше заплатил?

В.П.: Я могу только предполагать. Но, зная хорошо природу англичан, ? моя бабушка по отцу англичанка, ? не думаю, что она была подарена. Это мое предположение. Я не знаю, стала ли Англия дарить далекой Чечне, которая была косточкой в горле России, эту чашу.

ВЗГЛЯД: Как долго чаша могла храниться в Англии?

В.П.: Англия была великолепной колониальной державой. Она скупала и воровала. Она обворовала всю Индию и все страны Магриба. Где бы она ни была, она всегда занималась узурпацией ценностей. Англия всегда этим славилась. В общем-то, может, и хорошо, что она так поступала: эти вещи не погибли, а очень трепетно хранятся в Британском музее. Я там видела Евангелие от Иакова ? сводного брата Иисуса Христа.

Ключи от храма Вознесения Иисуса в Иерусалиме хранятся у мусульман в течение 800 лет. Это практика всего мира, потому что чужие реликвии хранятся гораздо бережнее, чем свои.

ВЗГЛЯД: Насколько хорошо известно об этой чаше в России?

В.П.: У нас никто не слышал об этой чаше. Если бы о ней знали раньше, то и купили бы раньше. Возможно, она была выставлена на обозрение для мусульманских стран, и англичане сами решали, кому ее передать. По всем законам, они должны были передать чашу Саудовской Аравии, которая является хранительницей святынь и местом паломничества. Но англичане предпочли Чечню, и в этом я вижу какой-то политический аспект.

ВЗГЛЯД: В подлинности чаши пророка не может быть сомнений?

В.П.: Англичане, как правило, не выставляют подделки. Сейчас же проводятся углеводородные анализы, которые прекрасно установят возраст этой вазы. Это делается очень просто. Подделку на таком уровне сделать невозможно. Так удалось выяснить, что Туринская плащаница была подделкой. Вся Англия знает про чашу.

ВЗГЛЯД: Кроме чаши, в Чечню привезли ковры, которые, как сказал Кадыров, покрывали могилу пророка. Они также размещены в центральной мечети Грозного. В их подлинности тоже не стоит сомневаться?

В.П.: Я не знаю. Я не видела ковры, которые покрывали могилу Мухаммеда. Могила пророка находится в городе Медина. На этом месте воздвигнута потрясающая мечеть в его честь. Скорее всего, там ковров не было, потому что пророк умер в скромной бедности, он был в одной одежде. Была циновка. О каких коврах идет речь, я не знаю.

ВЗГЛЯД: Насколько чаша может укрепить авторитет самого Рамзана Кадырова?

В.П.: Он и так очень крепкий. Вы не представляете, что он сделал для Грозного. Я была там до бомбежки. Потом все это разбомбили...

Кадыров просто молодец. Он строит не просто квартиры для людей, он их меблирует. Я была на проспекте Победы, где заселяются тысячи семей. Они въезжают в очень удобные комфортабельные квартиры, где стоит кухня, сантехника работает и обставлена детская. Мы видим плоды его работы. Он молодец.

ВЗГЛЯД: После приобретения столь ценной реликвии возникнет ли поток паломников и туристов в Чечню из-за границы?

В.П.: Я не думаю. Посмотреть на эту чашу в Чечню приедет весь Кавказ, вплоть до Азербайджана, хотя они и шииты. Приедет Дагестан, Карачаево-Черкесия, Кабардино-Балкария и ингуши. Но иностранные туристы трусливые. Чечня зарекомендовала себя как небезопасное место. Как бы службы безопасности ни работали, все равно есть шанс каких-то ЧП. Я сама езжу туда с огромным удовольствием и ничего не боюсь.

http://www.vz.ru/politics/2011/9/22/524244.html
 
Sabr
можно поподробнее: "Откуда, на какое время и тп."?
 
?Столетие спустя радикальные исламисты ? приверженцы ваххабизма ? стали преследовать потомков пророка, которые вынуждены были покинуть Мекку и Медину.?

Это что-то из шиитских историй

Было бы интересно узнать из исламских источников с достоверным иснадом об этих вещах. То, что их "возраст" 1500 лет ещё не доказывает их принадлежность к Пророку, салля Ллаhу 'алейхи уа саллям.
Страницы: 1
Читают тему (гостей: 1)

 

Написать нам