Расширенный поиск
22 Августа  2019 года
Логин: Регистрация
Пароль: Забыли пароль?
  • Ариу сёз – къылычдан джити.
  • Хата – гитчеден.
  • Аллахдан тилесенг, кёб тиле.
  • Окъумагъан сокъурду, сокъур ташха абыныр!
  • Керти сёзге тёре джокъ.
  • Ач уят къоймаз.
  • Кесинге джетмегенни, кёб сёлешме.
  • Чарсда алчыны эл кёреди.
  • Телиге от эт десенг, юйюнге от салыр.
  • Экиндини кеч къылсанг, чабыб джетер ашхам.
  • Шайтан алдады, тюзлюк къаргъады.
  • Сёз садакъдан кючлюдю.
  • «Ёгюз, джаргъа джууукъ барма, меннге джюк боллукъса», - дегенди эшек.
  • Бир онгсуз адам адет чыгъарды, деб эштирик тюлсе.
  • Башсыз урчукъ тюзюне айланмаз.
  • Эринчекни эр алмаз, эр алса да, кёл салмаз, кёл салса да, кёб бармаз!
  • Ёлюр джаннга, ёкюл джокъ.
  • Чыбыкълыкъда бюгюлмеген, къазыкълыкъда бюгюлмей эди.
  • Айтханы чапыракъдан ётмеген.
  • Ёнгкюч къууана барыр, джылай келир.
  • Тешигини къатында, чычхан да батыр болур.
  • Адамны артындан къара сабан сюрме.
  • Кёзюнде тереги болгъан, чёбю болгъаннга кюле эди.
  • Хоншуну тауугъу къаз кёрюнюр, келини къыз кёрюнюр.
  • Урама да – ёледи, сатама да – келеди.
  • Кюн кёрмеген, кюн кёрсе, кюндюз чыракъ джандырыр.
  • Тил – миллетни джаны.
  • Ётюрюкден тюбю джокъ, кёлтюрюрге джиби джокъ.
  • Ойнай билмеген, оюн бузар.
  • Джарлыны тону джаз битер.
  • Берекет берсин деген джерде, берекет болур.
  • Таш бла ургъанны, аш бла ур.
  • Бозанг болмагъан джерге, къалагъынгы сукъма.
  • Рысхысына кёре, джаш ёсер, къышлыгъына кёре, мал ёсер.
  • Бал ашаргъа сюе эсенг, чибин ургъаннга тёз.
  • Иесиз малны бёрю ашар.
  • Киштикге къанат битсе, чыпчыкъ къалмаз эди.
  • Джаханимни кёрмей, джандетге кёл салмазса.
  • Сютню башын джалагъан къутулур, тюбюн ичген тутулур.
  • Тиширыусуз юй – отсуз от джагъа.
  • Бети бедерден, намыс сакълама.
  • Гырджын – тепсини тамадасы.
  • Ат да турмайды бир териде.
  • Атадан ёксюз – бир ёксюз, анадан ёксюз – эки ёксюз.
  • Рысхы джалгъанды: келген да этер, кетген да этер.
  • Къарнынг къанлынга кийирир.
  • Телиге акъыл салгъандан эсе, ёлгеннге джан салырса.
  • Таукел тауну аудурур.
  • Сагъышы джокъ – джукъучу, акъылы джокъ – къаугъачы.
  • Атлыны ашхысы, ат тизгининден билинир

30.06.2019 11:01:17

Обращение в неисламский суд. Имам аш-Шайбани

0
Вопрос, с которым все чаще сталкиваются русскоязычные мусульмане - обращение в государственный суд неисламской страны для защиты своих прав. Насчет этого есть много ответов современных шейхов, но особую ценность представляют слова одного из самых ранних имамов Ислама, жившего более 12 веков назад.

Писал имам Мухаммад ибн аль-Хасан аш-Шайбани (131-189 гг.х.), ученик имама Абу Ханифы и один из столпов ханафитского мазхаба:

«Если мусульманин оставил что-то на хранение другому мусульманину и разрешил в случае своего отсутствия выезжать из данной местности с этой вещью, а тот, кому оставили ее на хранение, стал вероотступником (муртад) и переехал в «дар аль-харб» (неисламскую страну), и там нашел его первый и потребовал вернуть, но второй отказался, и тогда они обратились со своей тяжбой насчет этой вещи к правителю той страны, и мусульманин не смог заполучить ее, а затем жители этой местности приняли Ислам, то эта вещь остается тому, кому была отдана на хранение, и нет у настоящего ее хозяина пути заполучить ее обратно».

Как видно из описания, мусульманин и вероотступник обратились на суд к правителю-немусульманину, и после этого имам аш-Шайбани продолжил называть первого мусульманином и ни в чем его не осудил.

Эти слова имама аш-Шайбани процитировал имам Мухаммад ибн Ахмад ас-Сарахси аль-Ханафи (ум. 490 г.х.) и лишь дополнил их объяснениями причин постановления, никак не выразив осуждения мусульманину, и не исключив его из Ислама.


См. «Шарх ас-Сияр аль-кабир» 3/168.

Источник: Можно ли обращаться в кафирский суд? Имам аш-Шайбани и группа современных ученых

Телеграм-канал: https://tele.click/muntaqa_info

Наши страницы в социальных сетях:
twitter | youtube | instagram | facebook | vkontakte

Популярные Блоги

Облако тегов

Сейчас обсуждают