Расширенный поиск
25 Июня  2019 года
Логин: Регистрация
Пароль: Забыли пароль?
  • Эл тойса, тоймагъан, эл къойса, къоймагъан.
  • Къозулугъунда тоймагъан, къойлугъунда тоймаз.
  • Бал чибинни ургъаны – ачы, балы – татлы.
  • Атынг аманнга чыкъгъандан эсе, джанынг тамагъынгдан чыкъсын.
  • Арыгъан къош чамчы болур.
  • Тил – кесген бычакъ, сёз – атылгъан окъ.
  • Ачлыкъда тары гырджын халыуадан татлы.
  • Рысхы джалгъанды: келген да этер, кетген да этер.
  • Келлик заман – къартлыкъ келтирир, кетген заман – джашлыкъ ёлтюрюр.
  • Керек ташны ауурлугъу джокъ.
  • Чалманны аллы къалай башланса, арты да алай барады.
  • Къонакъ аз олтурур, кёб сынар.
  • Керилген да, ургъан кибикди.
  • Джылыгъа джылан илешир.
  • Тойгъа барсанг, тоюб бар, эски тонунгу къоюб бар.
  • Джаш болсун, къыз болсун, акъылы, саны тюз болсун.
  • Атлыны кёрсе, джаяуну буту талыр.
  • Эл бла кёргенинг эрелей.
  • Суугъа – таянма, джаугъа – ийнанма.
  • Къызгъанчдан ычхыныр, мухардан ычхынмаз.
  • Джашлыкъ этмеген, башлыкъ этмез.
  • Джол бла сёзню къыйыры джокъ.
  • Джарлы джети элни сёзюн этер.
  • Насыб бютеу халкъны юлюшюдю.
  • Дженгил джетерикме деб, узун джолну къоюб, къысхасын барма.
  • Адамны аманы адамны бети бла ойнар.
  • Джангыз терек къынгыр ёсер.
  • Джауумдан сора, кюн кюйдюрюр, ётюрюкден сора, айыб кюйдюрюр.
  • Гыдай эчки суугъа къараб, мюйюзле кёрмесе, джашма алкъын, дегенди.
  • Адамны сабийин сюйген джюреги, бычакъча, джитиди.
  • Атлыны ашхысы, ат тизгининден билинир
  • Адам бла мюлк юлешмеген эсенг, ол адамны билиб бошагъанма, деб кесинги алдама.
  • Намыс болмагъан джерде, насыб болмаз.
  • Чомарт джарлы болмаз.
  • Сормай – алма, чакъырылмай – барма.
  • Тай асырагъан, атха минер.
  • Мадар болса, къадар болур.
  • Къан бла кирген, джан бла чыгъар.
  • Окъ къызбайны джокълайды.
  • «Ёгюз, джаргъа джууукъ барма, меннге джюк боллукъса», - дегенди эшек.
  • Аман эсирсе, юйюн ояр.
  • Атадан ёксюз – бир ёксюз, анадан ёксюз – эки ёксюз.
  • Айыбны суу бла джууалмазса.
  • Ишленмеген джаш – джюгенсиз ат, ишленмеген къыз – тузсуз хант.
  • Итли къонакъ джарашмаз.
  • Татлы сёз – балдан татлы.
  • Башы ишлегенни, ауузу да ишлер.
  • Джыланны къуйругъундан басарынг келсе, аны башы болгъанын унутма.
  • Баш – акъыл ючюн, акъылман – халкъ ючюн.
  • Шайтан алдады, тюзлюк къаргъады.

19.12.2018 19:38:30

О том, кто задумался над аятами Корана

0
Рассказывал Джубейр ибн Мут'им о времени, когда он был неверующим: "Я услышал, как пророк, мир ему и благословение Аллаха, во время вечерней молитвы читает суру "Гора". И когда он дошел до аятов:
"Неужели они были сотворены сами по себе (или просто так)? Или же они сами являются творцами?
Или же это они сотворили небеса и землю? О нет! Просто они лишены ясного видения (убежденности).
Неужели у них находятся сокровищницы твоего Господа? Или же они сами являются владыками?" -

Мое сердце едва не взлетело".

Хадис передал имам аль-Бухари под номером 4854.

Писал имам Абу Сулейман аль-Хаттаби аш-Шафии: "Он взволновался, услышав эти аяты, оттого, что хорошо воспринял их смысл и осознал насколько сильное в них содержится доказательство. Он постиг их и прояснил для себя их смысл чуткостью своего понимания". См. "А'лям аль-хадис" 4/1912.

Объясняя смысл упомянутых аятов, хафиз Ибн Хаджар аль-Аскаляни аш-Шафии писал: "И есть объяснение, что это значит: неужели они сотворены без творца? Такое невозможно, им необходим творец. И если они отрицают то, что у них есть творец, значит они сотворили сами себя. А это еще более несостоятельно, ведь как может сотворить тот, кто сам не существует? И если оба варианта несостоятельны, то тем самым установлено перед ними доказательство, что у них есть творец.
Затем (Аллах) сказал: "Или же это они сотворили небеса и Землю?" - То есть, если они могут заявить о сотворении самих себя, то путь тогда еще заявят о сотворении небес и Земли. Это для них невозможно, и тем самым установлено перед ними доказательство.
Затем (Аллах) сказал: "Просто они лишены ясного видения (убежденности)". - И упомянул причину, которая удерживает их от веры - отсутствие ясного видения (убежденности), которое является даром от Аллаха, и которое не заполучить без Его наставления.

Поэтому взволновался Джубейр, так что его сердце едва не взлетело, и склонился к Исламу". См. "Фатх аль-Бари" 8/603.

Источник перевода и арабский текст

Популярные Блоги

Облако тегов

Сейчас обсуждают