Расширенный поиск
23 Октября  2019 года
Логин: Регистрация
Пароль: Забыли пароль?
  • Къарыусузгъа кюлме, онгсузгъа тийме.
  • Айран ичген – къутулду, джугъусун джалагъан – тутулду.
  • Джашда акъыл джокъ, къартда къарыу джокъ.
  • Узун джолну барсанг, бюгюн келирсе, къысха джолну барсанг, тамбла келирсе.
  • Адамны джюреги нени кёрюрге сюйсе, кёзю да аны кёрюрге ёч болады.
  • Айырылмаз джууугъунга, унутмаз сёзню айтма.
  • Сакъ юйюне сау барыр.
  • Кирсизни – саны таза, халалны – къаны таза.
  • Къайгъыны сюйген, къайгъы табар.
  • Гыдай эчки суугъа къараб, мюйюзле кёрмесе, джашма алкъын, дегенди.
  • Адам туугъан джеринде, ит тойгъан джеринде.
  • Таукелге нюр джауар.
  • Кёз – сюйген джерде, къол – ауругъан джерде.
  • Билим къая тешер.
  • Арба аугъандан сора, джол кёргюзтюучю кёб болур.
  • Башы ишлегенни, ауузу да ишлер.
  • Къонакъны къачан кетерин сорма, къачан келлигин сор.
  • Билеги кючлю, бирни джыгъар, билими кючлю, мингни джыгъар.
  • Адам къаллай бир ишленмесе, аллай бир кесин уллу кёреди.
  • Иги адамны бир сёзю эки болмаз.
  • Онгсузну – джакъла, тенгликни – сакъла.
  • Байлыкъ тауусулур, билим тауусулмаз.
  • Агъач – джерни чырайы, кийим – эрни чырайы.
  • Джауумдан сора, кюн кюйдюрюр, ётюрюкден сора, айыб кюйдюрюр.
  • Ашына кёре табагъы, балына кёре къалагъы.
  • Элде адам къалмаса, ит тахтагъа минер.
  • Келинни – келгинчи, бёркню кийгинчи кёр.
  • Ата – билек, ана – джюрек!
  • Этни да ашады, бетни да ашады.
  • Чакъырылмагъан къонакъ къачан кетерин сормаз.
  • Сёлеш деб шай берген, тохта деб, сом берген.
  • Ашхы адам – халкъ байлыгъы, ашхы джер – джашау байлыгъы.
  • Суугъа – таянма, джаугъа – ийнанма.
  • Къызын тута билмеген, тул этер, джашын тута билмеген, къул этер.
  • Ата Джуртун танымагъан, атасын да танымаз.
  • Таш бла ургъанны, аш бла ур.
  • Айныгъанлы алты кюн, тогъайгъанлы тогъуз кюн.
  • Чабакъсыз кёлге къармакъ салгъанлыкъгъа, чабакъ тутмазса.
  • Джюрекден джюрекге джол барды.
  • Айранны сюйген, ийнек тутар.
  • Къозулугъунда тоймагъан, къойлугъунда тоймаз.
  • Джылкъыдан – ат чыгъар, тукъумдан – джаш чыгъар.
  • Алтыда кюлмеген, алтмышда кюлмез.
  • Хар ишни да аллы къыйынды.
  • Ишленмеген джаш – джюгенсиз ат, ишленмеген къыз – тузсуз хант.
  • Тёзгеннге, джабылгъан эшик ачылыр.
  • Иги сеники эсе да, сюйген кесимикин этеме.
  • Кёбню кёрген – кёб билир.
  • Тили узунну, намысы – къысха.
  • Телиге от эт десенг, юйюнге от салыр.

14.07.2019 05:39:41

Когда из запретов в Коране и сунне понимается харам?

0
Пишет имам аль-Мардауи: «Когда выражение в лексической форме запрета приходит чистым от упомянутых смыслов и косвенных признаков (иных смыслов), то из него вытекает шариатский запрет (харам) согласно правильному мнению у ученых четырех мазхабов и других».
См. «ат-Тахбир шарх ат-Тахрир» 5/2283.


Поскольку прямой смысл выражений в форме запрета — это запрет, а не нежелательность и прочее, то это значение остается основой в понимании выражений в запретительной форме, когда они приходят «голыми».


- Когда нет контекста, который бы указывал на иной смысл, - когда нет основы, которая бы наделяла ответвления определенным направлением в должном их понимании, - когда нет иных косвенных признаков другого значения, - и когда нет прямых доводов, обязующих оставлением прямого смысла и обращением к переносным —


когда ничего из этого нет, тогда слова, передающие запрет, понимаются в прямом смысле, и из них извлекается положение шариатского запрета — «харам».


Есть и иные мнения о том, какое положение должно извлекаться из «голой» формы запрета, но, как отметил имам аль-Мардауи, указанное мнение выражает позицию подавляющего большинства ученых исламской общины. И в понимании именно этого большинства сформированы дошедшие до нашего времени классические школы (мазхабы) исламского права.


См.: Значения запретов в Коране, сунне и иных шариатских текстах


Телеграм-канал: https://tele.click/muntaqa_info


Наши страницы в социальных сетях:


twitter | youtube | instagram | facebook | vkontakte

Популярные Блоги

Облако тегов

Сейчас обсуждают