Расширенный поиск
20 Июля  2019 года
Логин: Регистрация
Пароль: Забыли пароль?
  • Тиширыусуз юй – отсуз от джагъа.
  • Юре билмеген ит, къонакъ келтирир.
  • Адам къаллай бир ишленмесе, аллай бир кесин уллу кёреди.
  • Кёзню ачылгъаны – иги, ауузну джабылгъаны – иги.
  • Акъыллы айтыр эди, акъылсыз къоймайды.
  • Рысхы – насыбха къор.
  • Чакъырылмай келген къонакъ сыйланмай кетер.
  • Малны кют, джерни тюрт.
  • Эртде тургъан джылкъычыны эркек аты тай табар.
  • Адамны джюреги нени кёрюрге сюйсе, кёзю да аны кёрюрге ёч болады.
  • Къонакъ аман болса, къонакъбай джунчур
  • Дженгил джетерикме деб, узун джолну къоюб, къысхасын барма.
  • Сабыр джетер муратха, сабырсыз къалыр уятха.
  • Аджашханны ызындагъы кёреди, джангылгъанны джанындагъы биледи.
  • Иги сеники эсе да, сюйген кесимикин этеме.
  • Тенгни тенглиги джашай барсанг билинир.
  • Тили узунну, намысы – къысха.
  • Иги бла джюрюсенг, джетерсе муратынга, аман бла джюрюсенг, къалырса уятха.
  • Биреуню къыйынлыгъы бла кесинге джол ишлеме.
  • Эринчекни эр алмаз, эр алса да, кёл салмаз, кёл салса да, кёб бармаз!
  • Уясында не кёрсе, учханында аны этер.
  • Чарсда алчыны эл кёреди.
  • Акъдан къара болмаз.
  • Тил джюрекге джол ишлейди.
  • Къуру гыбыт бек дыгъырдар.
  • Эм уллу байлыкъ – джан саулукъ.
  • Джаш болсун, къыз болсун, акъылы, саны тюз болсун.
  • Терслик кетер, тюзлюк джетер.
  • Айраннга суу къош, телиге джол бош.
  • Тойгъа барсанг, тоюб бар, эски тонунгу къоюб бар.
  • Къонакъ болсанг, ийнакъ бол.
  • Зар адам ашынгы ашар, кесинги сатар.
  • Джукъу тёшек сайламайды.
  • Таула не мийик болсала да, аууш табылыр.
  • Борчунг бар эсе, хурджунунга ойлаб узал.
  • Огъурлуну сёзю – суу, огъурсузну сёзю – уу.
  • Башланнган иш битер, къымылдагъан тиш тюшер.
  • Джырчы ёлсе, джыры къалыр.
  • Гугурук къычырмаса да, тангны атары къалмаз.
  • Ашына кёре табагъы, балына кёре къалагъы.
  • Джыйырма къойну юч джыйырма эбзе кюте эди.
  • Мал ёлсе, сюек къалыр, адам ёлсе, иши къалыр.
  • Бир абыннган – минг сюрюнюр.
  • Адамны аты башхача, акъылы да башхады.
  • Эки итни арасына сюек атма, эки адамны арасында сёз чыгъарма.
  • Кёл – къызбай, къол – батыр.
  • Къанны къан бла джуума, аманны аман бла къуума.
  • Уллу сёлешме да, уллу къаб.
  • Ач, тоймам, дейди, тойгъан, ач болмам, дейди.
  • Аман эсирсе, юйюн ояр.

09.07.2019 06:49:44

Должны ли мусульмане требовать и анализировать доводы имамов в фикхе?

0
Сказал имам Абу аль-Ма’али аль-Джувейни аш-Шафии: «Единогласны ученые, что нет на простом мусульманине обязанности анализировать пути доказательств к отдельным вопросам, и он не сможет этого, кроме как собрав в себе качества муджтахидов. И если мы вменим обязанность всем людям достигать степени муфтиев, то лишим их возможности обеспечивать свое существование, и это приведет к невозможности пребывания учащихся на пути поиска знаний».
См. «Аль-Иджтихад», с. 54. Подробнее: "Откуда взялось мнение о запрете таклида для всех мусульман?"


Пишет имам Муваффакуддин Ибн Кудама аль-Макдиси: «Сказали некоторые кадариты, что простые мусульмане обязаны рассматривать доказательства и в вопросах фикха тоже. — И это несостоятельно по единогласному мнению сподвижников: они давали фатвы простым мусульманам, не приказывая им достигать степени иджтихада. Это из того, что невозможно не знать в религии, и это известно большим числом передач (тауатур) от ученых и простых мусульман из их (сподвижников) числа». См. «Рауда ан-назыр» 3/1019.


Выдающийся маликитский имам Абу Исхак аш-Шатыби писал: «Фатвы муджтахидов для простого народа подобны шариатским доказательствам для муджтахидов. И доводом этому является то, что наличие доводов и их отсутствие равнозначны для мукаллидов, поскольку они не извлекут них ничего. И рассмотрение доводов, и извлечение постановлений из них не в их компетенции. Это не разрешено им вообще. Сказал Всевышний: «Спросите обладателей знания, если вы не знаете»». См. "аль-Мувафакат" 4/292. См. статья: "Грубые искажения в переводах".


Говорил шейх уль-Ислам Такыюддин Ахмад ибн Таймия: «Также и с вопросами ответвлений (т.е. фикха): среди ушедших в крайность мутакаллимов и занятых фикхом были те, кто вменил в обязанность рассмотрение (доказательств) и иджтихад для каждого, даже для обычных мусульман. И это слабое мнение. Потому что если бы достижение знания в этих вопросах было личной обязанностью каждого, то эта обязанность была бы связана со способностью их познать. А способность достичь их познания, исходя из детализованных доказательств, недостижима или труднодостижима для большинства обычных мусульман». См. «Маджму’ аль-фатауа» 20/203. С арабским текстом: https://muntaqa.info/trebovat-dokazatelstva


Телеграм-канал: https://tele.click/muntaqa_info


Наши страницы в социальных сетях:


twitter | youtube | instagram | facebook | vkontakte

Популярные Блоги

Облако тегов

Сейчас обсуждают