Письмо Алию Хасановичу от молодежи.

Письмо Алию Хасановичу от молодежи.

WNO 10.05.2015 06:44:22
Сообщений: 56

5 0

Уважаемый Алий Хасанович!

Пишем Вам от лица группы «Алания» на сайте vk.com. Уже более 10 лет Эльбрусоид является одним из символов Единства карачаево-балкарского (аланского) народа. Поставленные Эльбрусоидом цели и высокие результаты решенных задач всегда оказывали особенное влияние на наш народ, за что мы безгранично благодарны.

После же прошедшей знаменательной Конференции и ее замечательных итогов, Эльбрусоид загорелся в сердцах карачаево-балкарцев совершенно новой энергией. Появилась уверенность, что во главе с нашими лидерами, наш народ может решить даже самые сложные задачи.

Мы понимаем, что у Эльбрусоида и у Барс Эля и так множество планов и вероятно просьба с которой мы обратимся уже находится в списке целей Организаций.
Просим Вас повторно оказать особое внимание для установления единого флага для карачаево-балкарского (аланского) народа и скорейшего разрешения этого важного вопроса в целях Единства нашего народа.

В истории стран и народов, ранее флаги возникали различными путями: одни из них возникали в результате установления ханом своего родового знака общенародным флагом или флаги возникали спонтанно во время военных событий и так далее.
Но и то и другое вряд ли сейчас нам предстоит.
Мы надеемся на рациональный и разумный подход наших лидеров, старейшин, экспертов, с последующей популяризацией принятого итога.

По проведенным нами наблюдениям и опросам в интернете, многие среди нашей молодежи, готовы воспринимать (уже воспринимает) Текмет (с Эльбрусом внутри) как единый символ нашего народа:



Но важная момент в том, что у аланов Балкарии распространен синий цвет и на памятных датах люди поднимают флаги с синим фоном:



В то время как у аланов Карачая, как известно, распространен зеленый фон, независимо от того Текмет ставят или волка.

В Карачае, организация «Къарачай Алан Халкъ» предлагала свой флаг, но он не получил распространения.
Также Эльбрусоид ранее делал предложение флага, но не было утверждено/популяризировано.

У потомков мухаджиров в Турции, Европе и США и т.д., используется данный флаг (зеленый с Текметом) и он у них распространен как единый "Karachay-Malkar" флаг:



Он также получил и продолжает получать широкое распространение у аланов Карачая, очень быстро вытесняя ранний флаг с волком:



Но вероятно о нем еще мало знают в Балкарии. Хотя сам Текмет популярен в Балкарии также, как и в Карачае.

Для многих из нас (карачаево-балкарской молодежи) не важно каким будет фон у флага: синим или зеленым, может даже белым, главное чтобы он был Единый для карачаево-балкарцев. Лишь желательно чтобы флаг был легким. Возможно более легко будет распространить уже флаг принятый у потомков мухаджиров? В любом случае мы готовы принять любой утвержденный и подписанный старейшинами, экспертами и лидерами итог и следовать за решениями Эльбрусоида в распространении информации в сети и в жизни.

Вероятно, для решения данного вопроса нужно отдельное собрание (конференция) старейшин, лидеров и экспертов Карачаево-Балкарии (Вероятно с участием и ССБН и "Къарачай Алан Халкъ" ?) на тему флага. По итогам которого большое количество старейшин, лидеров и экспертов и Балкарии(!) и Карачая(!) поставят свои подписи, после чего все остальное население и молодежь с уважением к авторитету большого количества подписантов примет Единый символ и на всех мероприятиях будут поднимать данный символ Единства нашего народа оставив предыдущие независимо от того синий он, зеленый, белый или же иной.

Уважаемый Алий Хасанович, чем дольше наш народ живет без одного единого флага, тем сильней закрепляются в нашем народе два различных символа.
Если же большое количество Старейшин, экспертов, лидеров и Балкарии(!) и Карачая(!):
- поставят свои подписи на Резолюции по Единому флагу,
- в дальнейшем с производством какого-либо числа экземпляров данного Единого национального символа с продажей в филиалах Эльбрусоида и иных организациях,
- с последующим поднятием данного флага организаторами различных мероприятий в Балкарии и в Карачае (например на дни скорби (депортации), возрождения и т.д),
то молодежь (основные носители флагов) быстро и легко примут данный флаг.

И это кажется нам единственным возможным способом принятия единого флага и в Карачае и в Балкарии.

Просим прощения за время, которое отняли у Вас и благодарим, за Ваше внимание!
Надеемся на прогресс в данном вопросе.
Бек сау болугъуз!

С уважением,
группа "Алания".

(vk.com/as_alania)
Изменено: WNO - 16.05.2015 03:24:19

Ответы

бездушный кролик 15.05.2015 11:20:42
Сообщений: 14960
Цитата
Хитрый Гонсалес пишет:
Цитата

пестицид пишет:
Балкарцы называются балкарцами , простите за тав
тологию с начала прошлого века и флаг с того же века. И заметьте, это все существует бесспорно, в отличии от мифических аланов и т.д.
....думаю смысла нет спрашивать кто есть предки балкарцев и откуда они переселились....то есть пестицид,карачаевцы для вас ровно так же как и кумыки ногайцы?вас с карачаевцами объединяет только язык тюркского происхождения?
Мы даже родственники друг другу!!!!Хапар айтма)))

Религиозность – это не только нахождение в мечети, но и хорошие взаимоотношения с людьми и благой нрав. Вот на эти качества должна обратить внимание молодежь при выборе второй половинки.
Хитрый Гонсалес 15.05.2015 11:44:32
Сообщений: 6340
Хоу,дальний родственникле))

Si vis pacem, para bellum
Ева 15.05.2015 11:48:52
Сообщений: 1858

1 0

Наличие флага у Балкарии и Карачая никак не препятствует тому, чтобы был единый флаг. Считаю, что он должен быть новым, во избежание споров. Считаю, разговоры о том, что мы разные народы на форуме Эльбрусоида Неправильными и разочаровывающими, вы имеете право на свое мнение, но и мы тоже. А одна из целей фонда, на минуточку, если забыли - единение.
То, что так считают многие люди вне форума - это факт, но, это от недостатка знаний.
Поддерживаю мнение вереск, что таким шансом увеличиться в численности нельзя не воспользоваться!
пестицид 15.05.2015 14:34:55
Сообщений: 81
Хватит мямлить ,пора говорить правду.).)
Хитрый Гонсалес 15.05.2015 14:42:14
Сообщений: 6340
Цитата

пестицид пишет:
Хватит мямлить ,пора говорить правду.).)

ну так расскажи правду откуда появились балкарцы в Балкарии?)что связывает их с карачаевцами?

Si vis pacem, para bellum
mid1980 15.05.2015 14:48:18
Сообщений: 655
:серенада:
Сайтланы ичинде письмобузну таб
Артдан сен окъу аны джылаб
Джюрегинги уа бергенсе фейсбукка ааа
ПЮ а къалгъанды букъуда...
.....
МэйбийТаубийКантинью
janet 15.05.2015 17:02:51
Сообщений: 11878
я опять про свое))
давайте заказывать единую символику у специалистов. текмет с мини эльбрусом в точке - некрасиво, и, как рассказал Катик с Раном не пропорционально.
Изменено: janet - 16.05.2015 01:37:15
Azamat_SPb 15.05.2015 18:59:47
Сообщений: 2229

1 0

За единый флаг! Если будет принят и начнет популяризироваться какой-то вариант, то рано или поздно станет привычным для всех, только это нужно сделать.
Несколько лет назад разработан был флаг, в том числе с участием форума, правда, отложилось все в долгий ящик, следующими соображениями, что когда-нибудь соберется народ в какой-либо форме, там будет принят и тогда начнем популяризировать. Это затянулось, так и забылось, к сожалению.
Думаю, если бы с тех пор просто хотя бы начали популяризировать, уже начал бы быть привычным этот вариант флага. Там отражены были три элемента, которые посчитали наиболее важными - религия (зеленый цвет полотна), география (белый Эльбрус), и история (текмет золотистого цвета).


.
Мерсéдес 15.05.2015 20:43:20
Сообщений: 2158

1 0

В соцсетях как-то задавала вопрос, но так и не получила ответа, видимо, от молодежи особо его и ожидать не стоит. Но здесь люди посерьезнее, повзрослее будут.

Скажите, те, кто разъединил балкарцев и карачаевцев на два самостоятельных народа, по каким именно критериям вы это сделали?
В конце концов, это может быть просто "субъективным хотением", на это каждый из нас имеет право, другое дело - выдавать "субъективное хотение" за объективные факты...

По поводу объективных фактов, на полном серьезе спрашиваю про признаки: в области лингвистики, истории, антропологии (краниология, соматология и пр.), обычаев, традиций, религиозных воззрений (древних, доисламских), фольклор и т.д.? На основании каких научных данных делается вывод о раздельности народа?

Про обратное не буду говорить, потому что за исключением редких "ученых", гонявшихся за сиюминутными диссерами и признанием на местечковом уровне, ни от одного еще не слышала, чтобы рассматривали народ как два независимых целых...

You don't have a soul. You are a Soul. You have a body. © (C.S. Lewis)

Когда у меня проблемы: или финансовые, или там личные, я вспоминаю, что я молодой здоровый карачаевец)))) и сразу становится так радостно)))) (с)
Azamat_SPb 15.05.2015 20:46:27
Сообщений: 2229
WNO, Алий Хасанович просил сообщить, что тему видел, ответит на письмо позже, т.к. сейчас в отъезде.

.
Мерсéдес 15.05.2015 20:47:49
Сообщений: 2158

1 0

п.с. значение единой символики трудно переоценить. Вообще, не надо недооценивать символику, эти вещи поддерживаются на уровне мировых держав не из понту или от нечегоделанья...

Она нужна однозначно.
И должна быть принята, наверное, на уровне каких-то выборных советов, того же Барс Эля...С учетом мнений историков и этнологов)) Ну и плюс к сказанному Жанет: разработкой лучше заняться профессиональному художнику/художникам)) Можно было бы даже перечислить необходимые символы и устроить конкурс на лучшую работу)))

You don't have a soul. You are a Soul. You have a body. © (C.S. Lewis)

Когда у меня проблемы: или финансовые, или там личные, я вспоминаю, что я молодой здоровый карачаевец)))) и сразу становится так радостно)))) (с)
janet 15.05.2015 20:54:19
Сообщений: 11878
Цитата
Мерсéдес пишет:
Можно было бы даже перечислить необходимые символы и устроить конкурс на лучшую работу)))

+1 и приз будет вполне себе привлекательным)) войти в историю)))
Pardus 16.05.2015 01:08:09
Сообщений: 71
Кто - нибудь может объяснить что означает эта геометрическая композиция - текмет? Кто его придумал и почему выбор остановился именно на нем?
Читая разную литературу про разные символы, узоры и тамги у балкарцев я текмет не встречал ни разу. Мне он напоминает овечью шкуру, натянутую на школьный обруч)
Sabr 16.05.2015 01:53:12
Сообщений: 7254
Sabr 16.05.2015 01:54:21
Сообщений: 7254
Sabr 16.05.2015 01:56:23
Сообщений: 7254


http://www.kamatur.org/index.php/haberler/5-bashueyuekde-konakda-mill-t-b-yr-k-h-lkni-birikdirg-n-b-lgi
Sabr 16.05.2015 02:12:05
Сообщений: 7254
БАШЮЙЮКДЕ КЪОНАКЪДА : МИЛЛЕТ БАЙРАКЪ - ХАЛКЪНЫ БИРИКДИРГЕН БЕЛГИ

Аппаланы Нюрчюк

Август айны аллында Къарачайда, Малкъарда, Тюркде да белгили джазыуучу, поэт, журналист, алим къарнашыбыз Аппаланы Адилханны чакъыргъаны бла Тюркде къонакъда болдум.

Бек ариу тюбедиле, къонакъбайлыкъ этдиле. Кавказдан келген бир тюз къарачайлы деб къоймай, уллу сый бердиле, кёб джерлеге элтдиле, кёб затны кёргюздюле. Стамбулда, Анкарада, Коньяда джашагъан къарачайлылада да къонакъда болдум. Тюркню юсюнден хапар айтыла тургъанды, мен да айтайым.

ХХ-чы ёмюрню 80-чы - 90-чы джылларында Тюркге барыб, андан бери анда болмай тургъан адам, бусагъатда барса, бек уллу сейирсинникди. Арт 20 джылны ичинде уллу тюрлениуле болгъандыла. Экономикасы къарыусуз, джашау дараджасы энгишгеде болгъан кърал, иги алгъа кетгенди. Экономиканы ёсюу джолу Къытай эмда Къыбыла Корея бла тенг болгъанды. Алимле бегитгеннге кёре, аллыбызда джыллада джер башында биринчи оруннга чыгъарыкъды. Миллетни джашау дараджасы иги мийикдеди. Ол адамланы ишлегенлеринде, ашагъанларында, кийиннгенлеринде да кёрюнюб турады. Кёллери игиди, тамблагъы кюнлерине сагъыш этмейдиле, къоркъмайдыла.

Стамбулда къаллай бир айландым эсем да, не бир къарыусуз кийиннгенни, не садакъа тилегенни кёрмедим. Стамбул а бек уллу шахарды, асыры уллудан музейлени, заводланы, фабрикаланы кёблюгюнден кеси бир къралды, деб къоярыкъса. Аны тёгерегинде, анга къарагъан шахарчыкъла бла бирге алсакъ, 20 миллион адам джашайды. Европада эм уллу шахаргъа саналады. Ол дунияны башында джангыз шахарды эки континентде орналгъан джартысы Европада, джартысы Азияда. Шахарны Босфор богъаз экиге бёледи. Босфорну юсю бла узунлукълары 1,7 километрден артыкъ эки кёпюр салыныбды, кенгликлери 33 метр, мийикликлери сууну башындан кёпюрге дери 64 метрди. Къысхасы, адам айтыб къолундан келмезча кёб сейир зат барды. Мен барындан да бек ол уллу шахарны алай кирсиз тутуб тургъанларына сейир болдум.

Къралны ара шахары уа Анкарады. Ол бир кесек гитчерек да кёрюнеди, ёзге анда да 6 миллион адам джашайды. Юйлери, орамлары, джоллары ариу, кирсиз, джерде, не бир тютюн тюб, не бир къагъыт атылыб кёрлюк тюлсе. Саулай дунияны ауламасам да, мен бир талай къралда болгъанма, кёб шахарны кёргенме, алай а Анкарача адамгъа джашау этерге хар неси да таб джарашхан шахарны кёрмегенме. Алай болса да эм сейир кюнлерим къарачайлыла джашагъан эм уллу эл Башюйюкде ётдюле.

Аны 1905-1910 джыллада Тебердиден кёчген мухаджирле къурагъандыла. 1943-1945 джыллада да ары Герман джесирден башларына бош болуб, СССРге къайтыргъа къоркъуб, онла бла къарачай джашла келиб тюшгендиле. Артда, ол джашланы кёбюсю, Америкагъа кёчгендиле. Ала ол къралгъа тюшген биринчиле боладыла. Алай а Башюйюкде къалыб, толу юйдегиле ёсдюрюб, къартлыкъгъа дери джашагъанла да болгъандыла. Сёз ючюн, Къартджуртдан Боташланы Къасым, Тебуланы Къасым, Къумушдан Гочияланы Юсуф, дагъыда башхала. Мен ала джашагъан юйлени да кёрдюм. Бир талай кюнню, ингирде башланыб, танг аласына дери барыб тургъан таза къарачай тойлагъа къараб, къууаныб турдум. Эл ариуду, кирсизди. Туугъан элим Къумушну бир элге да ауушдурмайма, мени кёзюм бла къарагъанда, дунияны башында андан иги эл да джокъду. Алай болса да, келиб, Башюйюкню кёргенимде, бютеу къарачай элле да былай болсала эди деб, сукъландым.

Орамлада адамла джюрюген джолчукъла болуб къалмай, машинала джюрюген джоллагъа дери плитка тёшелибди. Бу эл саулай къралда да хар неси да джарашхан эм ариу эллени бириди, дейдиле. Кёбле шахарлагъа, тыш къраллагъа кёчгенлери себебли, адамы арт джыллада азайгъанды, бусагъатда минг бла джарым чакълы бирди. Алай а мындан ары адам саны джылдан джылгъа аздан аз болуб барлыкъгъа ушамайды. Нек дегенде, элде кёб джангы юй ишлениб эди, ишлене тургъан юйле да кёб эдиле. Юч межгит барды. Ара межгит уллулугъу, ариулугъу бла да адам сейирсинирчады. Таб, Стамбулда белгили Ахмет Султанны межгитинден кем тюлдю, дерчады. Элде школ, юч этажлы медпункт, тюкенле, кафеле бардыла. Бир элни ичинде быллай бир кафе неге керек болур деб тура эдим да, артда айтдыла, кесим да кёрдюм, хар кафеде джыллары бир-бирине келишген адамла олтуруб, чай иче, ушакъ эте эдиле. Къартла олтургъан кафеге джаш адамла бармай эдиле. Ол кафеде не орта джыллыны, не сабийни кёрлюк тюлсе - хар тёлюню кесини кафеси. Не адам джыйылгъан джерде, не орамда бир-бирине къычырыб неда аман айтыб сёлешгенни эшитирик тюлсе. Аракъыны къымылдатмайдыла. Уру-гуду джокъ, хаулелик джокъ, ишлей, ойнай-кюле, тойла эте, бир-бирине сый бере, керек кюнде бир-бирине билек бола джашайдыла.
Башюйюкден кёб белгили адам чыкъгъанды. Мен джангыз эки адамны юсюнден айтыргъа излейме.

Архитектор, уллу къурулуш компанияны тамадасы Текелени Селим Итез Тюркде да, Россияда да уллу къурулушла бардырады. Бизни республикада да, ётген ёмюрню 90-чы джылларында, евростандартха келишген биринчи автозаправкаланы ол ишлетгенди. Аны миллетге этген хайырын, сууаблыкъ ишлерин айтыб айталмайдыла. Кеслеринде не аз да фахмусу болгъан адамгъа къайгъыргъанлай, болушханлай турады ол. Мындан, Кавказдан, ары джырлаучуланы, тепсеучюлени элтиученди. Селимни джюрегини кенглигин, миллетин къаллай бир сюйгенин талай сёз бла айтхан къыйынды.

Абайханланы Нихат аскер лётчикди, Кази деген атны джюрютеди. «Кази» деген бизде Россия Федерацияны Джигити дегенчады. Саулай къралда да аллай атны джюрютгенле бек аздыла. Мен Нихат бла, нёгерлери бла да ушакъ этдим. Ол бек намыслы, асыулу джаш, кесини юсюнден алай кёб хапар да айтмады, Кавказда миллетибиз не эте джашайды деб, менден хапар соруб тургъан болмаса. Нёгерлери хапар айтхандан а, курд сепаратистле бла къазауатны заманында бек уллу джигитликле этгенди.

Къарачайда, саулай Тюрк дуниясында да белгили къыз Хурриет Эрсой (Маршанкъулланы Айджаякъ) да бу элден къызды.

Бусагъатдагъы джаш тёлюню да къаллай адамлыгъы, ишленмеклиги, намысы болгъанын элде тюкени да, кафеси да болгъан бизнесмен джаш Сюйюнчланы Сулейманны юсюнде кёрдюм.

«Бу къадар игиликни, ашхылыкъны ичинде адам джаратмазча бир затлары да джокъму эди?» - деб сорадыла меннге кёбле. Бары да аламат эди, нени да джаратдым, десем, мен да тюз болмам. Мен джаратмагъан затланы бири - аз сабий къурау. Бу къыйынлыкъ Къарачайда, Макъарда да барды. Былай къарасанг, деменгили, акъылы, хыйсабы да джетишген, элге къой, саулай къралгъа оноу этерча бирер джаш, юйдегиси-неси барды десенг, бир неда эки сабийи. «Кесинги уа ненча къарнашынг, эгечинг барды?» - деб сорсанг: «О, мен, уллу юйдегиде ёсгенме, биз беш (алты, джети, сегиз андан да кёб) сабий бар эдик», - деб хапар айтадыла. Да сора малчылыкъ бла, джерчилик бла кюреше, ол къыйын заманлада аталары, аналары аллай бир сабий ёсдюрген джерде, бусагъатда джашла, окъуулары, къуллукълары да бола тургъанлай, эки сабий бла тохтаб нек къаладыла?

Мен Анкарада Ахтауланы Юстюн Йылмазны юйюнде къонакъда болдум. Юстюн иги окъууу болгъан, бек болумлу джашды. Кърал къуллукъда ишлей тургъанлай, бизнес бла да кюрешеди. Юй бийчеси Амина къонакъны сюйген, чырайлы, сюйюмлю тиширыу. Джашлары Вейсель университетде окъуйду, къызчыкълары Хилял школгъа джюрюйдю. Шахарда джашагъан орта къарачай юйдеги былай болур, дерчады бюгюн.

Экинчиси, мени артыкъ да бек къыйнагъан, джаш тёлюню къарачайча сёлешмегени. Къарачайча сёлешген сабийлени да кёрдюм, алай а аллайла бек аз эдиле. Сёз ючюн, мен ата къарнашларымда, Сюйюнчлада, къонакъда болдум. Тёрт къарнашны бир-бири къатында тёрт деменгили юйлери. Тёрт юйде да къартла, джашла, сабийле да къарачай тилде сёлешедиле. Аны къой, бир келинибиз, бир ашхы, ариу тюрк тиширыу бизнича, таза сёлешиб турду. Мен аны къарачайлы болмагъанын ангыламай къалдым, артда айтханларында, сейирсиннген да, къууаннган да этдим. Тюрк келинибизни апсыны да Кавказдан баргъан малкъар къызды. Дагъыда мен анда болгъан кёзюуде Башюйюкге эки келин келдиле Къарачайдан. Мени сартын, мындан ары, андан да бери къыз ала, къыз бере турсала, байламлылыкъ иги боллукъ эди, тилибиз да анга кёре иги сакъланныкъ эди. Андан да игиси уа джыл сайын, джай каникулланы кёзюуюнде, андан бери иги окъугъан сабийлени келтириб, ата джуртларын кёргюзюб, мындан да ары элтиб, къарачай эллени кёргюзюб турсакъ, байламлылыкъ да иги боллукъ эди, сабийле да иги окъургъа, ана тиллерин билирге тырмашырыкъ эдиле. Бу затны юсюнден хар ким кёлюне келгенни джазса, оноулашыр эдик, бир оноугъа келир эдик.

Тюркде къарачай элледе, бир талай шахарда да бизде джамагъат общество дегенча, организацияла-дернекле ишлейдиле. Мен Башюйюк элни дернегини иши бла бир кесек шагъырей болдум. Анга талай джылдан бери да джаш адам Джабаланы Алий башчылыкъ этиб турады. Мен анда болгъан кёзюуде «Башюйюкню эт хычын кюню» деб, джыл сайын да болуучусуча уллу байрам этдиле. Ол кюн элни ара майданына беш минг адам джыйылгъан болур эди. Къуру Тюркню эллери бла шахарларындан болуб къалмай, Америкадан, Европаны къралларындан да къарачайлыла келген эдиле ол байрамгъа. Майданда кёб къазан къурулуб эди. Эт, гардош, бышлакъ хычынла этилдиле ол къадар адамгъа. Бу байрамны къурагъанлагъа, хычынланы биширгенлеге бюсюреу, алгъыш эте, мен да кёрдюм хычынланы не тюрлюсюню да татыуун. Не, къалай болгъан эсе да, хычын хычынлай къалгъанды, бир да тюрленмегенди джюз джылны узагъына. Алай а байрам хычын бишириу бла бошалыб къалмады. Элни ансамбли къарачай тепсеуледен къуралгъан аламат концерт программаны кёргюздю. Юслеринде кийимлери аламат, тепсегенлери да тамам уста. Заманын, къарыуун да аямай, хакъ да алмай, ансамблни бу дараджагъа джетдирген Къарабашланы Шарафетдин эди. Алайгъа джыйылгъанла бары анга бюсюреу эте эдиле.

Концерт бошалгъандан сора, сахнагъа элни башчысы Байкъулланы Хусеин, чыгъыб, элни проблемаларыны юсюнден сёлешди. Аны ызындан дернекни тамадасы Джабаланы Алий, чыгъыб, бир бек магъаналы ишни юсюнден айтды, алайгъа джыйылгъан миллетни да сагъайтды. Меннге да бу статьяны джазаргъа къолума къаламны алдыргъан ол болду. Дернекни тамадасы: «Тюркде джашагъан къарачай-малкъар миллетни миллет ангысын, миллет сезимин кёлтюрейик, бирикдирейик, бир байракъны тюбюне джыйылайыкъ, деб бу байракъны къабыл этгенбиз», - деб, Тюркню кърал байрагъыны къатында къарачай-малкъар миллет байракъны кёлтюргенлеринде, алайгъа джыйылгъанла бары, ёрге туруб, харс уруб, къууаннганларын билдирдиле. Асыры къууаннгандан кёзлерине джыламукъла ургъанланы кёрдюм.

- Бизни халкъ ёмюрде да байракъсыз болмагъанды, деди Джаба улу. - Уллу халкълада джюрюген миллет белгиледиле Байракъ, Тамгъа, Орайда. Байракъны къабыл этген сагъатда талай затха къарайды халкъ. Амалсыз кёрюнюрге керекли шартла: халкъны дини, джурту, тарихи. Алай бла, Байракъ мийикде чайкъала, хар ёсюб келген тёлюге эсгертгенлей турады: бил, сакъла, къоруула дининги, джуртунгу, тарихинги, деб. Байракъ, халкъны белгиси, бети болгъаны бла къалмай, халкъны сакъланырына, джашарына себеб болады. Джаш тёлюню миллет ангысын, тарих эсин къозгъагъанлай турады. Аны ючюндю дунияда байракъсыз халкъ болмагъаны. Джангыз къарачай-малкъар халкъ эди байракъсыз тургъан. «Байракъ неге керекди?», «Ана тил неге керекди?» - дегенлени заранларынданды бизни бедишлик болуб тургъаныбыз. Джетиб келген джаш тёлюню кёлюн аман этмезге керекди. «Бизни байрагъыбыз джокъмуду, биз халкъ тюлбюзмю?» - деб сорсала, алагъа джууаб бармыды? Кърал байракъны ёрге тутуб, буду бизни байрагъыбыз дегенни тышында да, къарачай-малкъарны бирикдирген белгибиз-байрагъыбыз да болургъа дурусду».

Къарачай-малкъар миллет байракъны джаратылгъаны бла алайда джыйылгъанла, бир-бирлерин алгъышлаб къоймай, байрамгъа чакъырылгъан къонакъла, Тюркню кърал органларында ишлеген къуллукъчула да алгъышладыла къарачайлыланы. Алайда мен бир талай къралдан келген адам бла ушакъ этдим, бу ишге сансыз къарагъанны кёрмедим. Байрагъыбызны тюбюнде биригиб, тилибизни, адетибизни, адабиятыбызны сакъларгъа кюреширикбиз, деб къууана эдиле.

Байракъ а бек ариу байракъ, ата-бабаларыбыздан аланладан - къалгъан, Къарачайны эски эллерини бири Къартджуртда табылгъан эм эски тамгъаны тамалында этилгенди. Ол тамгъасы болгъан ташны табыб, сакълаб тургъан да Карачаевск шахарда университетни деканы Ёзденланы Таусолтаннга разылыкъларын билдире, таныгъан-танымагъан да салам бере эдиле. Мен да, чууакъ кёкде Тюркню кърал байрагъы бла тенгде чайкъалгъан къарачай-малкъар миллет байракъгъа къарай, бирде къууана, бирде да бир уллу поэтибиз джазгъанлай: «Ата джуртум тюшюб эсге, кесими да санай терсге, тёгерекге мен ахсыныб къарайма», - дегенлей болдум. Нек десегиз, анда-мында бир сагъыннган болмаса, бизде байракъны юсюнден сёлешгеннге хазна тюбемеген эдим.

«Кавказда джашагъан миллетибиз, Тюркдеги миллетибизча, бир-бирин ангылаб, бир байракъны тюбюне джыйылыр насыбны Аллах берсин», - дедим ичимден. Бизни миллетден алгъа джамагъат организация къурагъан миллет да болмагъан эди. Бу кёзюуге дери бир талай организация миллетни атындан сёлешиб турду. Алай а джангыз бири да: «Бу бизни миллет байрагъыбызды, тамгъабызды, орайдабызды, муну тюбюне джыйылайыкъ, биригейик», - деб, айтыб эшитмегенбиз. Джыйылгъан джерледе даулашдыла, бизни байракъ буду, деб бирле, огъай буду, деб башхала, ненча тюрлю байракъны юсюнден айтдыла. Тюркде 20 минг адам этгенни Къарачай бла Малкъарда 300 мингден артыкъ адам нек эталмай турдукъ?

Бу байракъны саулай дунияда джашагъан къарачайлыла бла малкъарлылагъа белгили этейик, деб, Интернетге да чыгъаргъандыла. Европаны къралларындан келгенлеге да берген эдиле бирер байракъ. Америкадан Кърымшаухалланы Сагъадет эгечибиз: «Мен АКБАгъа (Американ Къарачай Бирлешлик Ассоциация) табдырырма», - деб, бир байракъны алыб кетди. «Анда миллетибизге кёргюзюрсе», - деб, меннге да бир байракъны бериб ийдиле.

Ол сагъышланы эте, бери къайтханымдан сора, талай айдан, Аллахха шукур, джамагъат организацияларыбыз бирлешдиле. Байракъны сюзюб, къабыл этдиле. Бу суратлада кёрюннгенича, анда байракъ бла мында байракъны арасында бир кесек башхалыкъ барды. Аланланы символикаларыны ичине, джукъ къошулмай, алгъынча сакъланыргъа керекди. Закон-джорукъ алайды. Къарачай халкъны съезди къабыл этген байракъны ары да табдырыргъа керекди. Бир огъай - талайны. Тыш къраллада джашагъанла Тюркге кёб келедиле. Алагъа да берирле.

Ахырында айтырым: миллетибиз Тюркню ичинде эриб, тас болуб кетмесин, деб кюрешгенле кёбдюле къралыбызны ичинде. Мен а къарыуларын, заманларын да аямай алай кюрешген Башюйюкден бир талай джашны атын айтыргъа излейме: Текеланы Селим Итез, Къуатланы Метин Гючлю, Баучуланы Абдурахман Багъджы, Шереметланы Хасан Юлкер, Сюйюнчланы Алятдин Севинч, Къарабашланы Сами Зюгюл, Аппаланы Адилхан Адилоглу... Артыкъсыз да бек, бу къарнашларыбыздан артха къалмай, миллетибиз ючюн къайгъырыб, джумуш этиб айланнган Салпагъарланы Бирсен эгечибизге разылыгъымы билдиреме.

Къарачай газет, 31 Март 2012.
Сахадин 16.05.2015 02:23:08
Сообщений: 5401
Цитата
бездушный кролик пишет:
Мы даже родственники друг другу!!!!Хапар айтма)))
(Д)жамауат! сейир-тамаша хапарла барады бу белюмде, тасхачыла ишлей болурла ансы, къоншу халкъланы тилерида башха болуп тургъанлай биз бир халкъбыз деп турадыла, бизде уа тилибизда бир болуп, ДНКадабызда келишип тургъанлай бир бирни бырнакъ этерге кюрешебиз. :чёссе: Алий ангыламагъанданмы бу организациягъа былай ат берип тургъан сунасыс? Къарындаш-къарындашха, хоншу-хошугъа, орам-орамгъа, тукъум-тукъумгъа, эл-элге, ауз-аузгъа, шахар-шахаргъа, миллет-миллетге, къырал-къыралгъа, дин-динге... эришген ол зарлыкъны ишиди. Сау болсун Алий бизни нек бирге жыйыштыргъа кюрешип айланганын унутмагъыз.

Бир соруум барды.



Бу байракъны манганасын ким биледи?
Сахадин 16.05.2015 12:12:17
Сообщений: 5401
Эки ызлыкъ - КЪАРАЧАЙ-МАЛКЪАР.
WNO 17.05.2015 04:12:10
Сообщений: 56
Цитата
Сахадин пишет:
Эки ызлыкъ - КЪАРАЧАЙ-МАЛКЪАР.
да биз бир ыз болсакъ керек эди... эки ыз болмай...
алай а,
не болса да - бир байракъ болсун. эки, юч, тёрт ыз болса да..
Сахадин 17.05.2015 04:50:57
Сообщений: 5401
WNO, угъайм жокъду, мен ол терс хапарланы жаратмагъанма ансы, Алийда ангылаун айтыр.
Sabr 17.05.2015 19:11:38
Сообщений: 7254
Бюгюн Норвегияны миллет байрамыды. Хар бир мекямны - кърал юй болсун, энчи юй болсун, шорбатында норвеж байракъ чайкъалады.
улу-гитче да , миллет кийимлерин кийиб, къолларында да гитче байракъчыкълары бла шахарны толтургъандыла...

Бютеумиллет бир байрагъыбыз болмагъаны джангыдан эсиме тюшдю. Мен бу проблеманы айтыб тургъанлы эм азында бир 25 джыл бола болур. Иш орнундан тебмейди. Энтда теберми?

Мен ангылагъандан - бютеухалкъ джыйылыуну сакълаб тургъандан хайыр джокъду.Не этерге керекди?

КъарачайМалкъар халкъны бирикдирген джангыз бир организация барды - "Барс Эл". Ма ол организация кесини байрагъын джарашдырыб, ёрге тутаргъа керекди. Ол таб байракъ болса - заман бла миллет байрагъыбыз болуб къаллыкъды.
"Къарачай-Малкъар халкъны этногенезини хакъындан миллетле арасы Конференцияны бардырыргъа кючлери джетгенле - байракъны оноуун да эталлыкъ болурла. Байракъ бла Гимн амалсыз керекдиле.

Миллет Байракъда уа - динибиз да, джуртубуз да, тарихибиз да кёрюнюрге керекдиле. Миллет Орайда да (Гимнде) кёрюнюрге керекдиле ала. Гимнни (Миллет Орайданы) музыкасы джазылса, анга кёре сёзлерин джазаллыкъла табьыллыкъдыла. Бизде композитор джокъду ансы, поэтле джетишедиле.

Узун сёзню къысхасы: бютеухалкъ бир джыйылыуну-къурултайны сакълаб турмай, "Барс Эл" кесини байрагъын - миллет шартларыбызнны ачыкълагъан бир байракъны джарашдырыб, ёрге тутса - ол миллет байракъ болуб кетерикди. Андан къысха джол билмейме мен.
Изменено: Sabr - 23.05.2015 23:10:55
Botash_A 22.05.2015 19:28:13
Сообщений: 275
Аланла, весь Кавказ гордится Эльбрусом. Эльбрус же дан Богом именно нам! Минги тауубуз тургъанлай, зачем придумывать новые символы!

Наверное текмет имеет свою древнюю историю, но здесь на флаге он по моему ни к месту. Никто толком, не мы сами, ни тем более другие народы, не знают его сакральное значение, просто устанем всем объяснять. Будет много шуток, кто то обвинит в язычестве, кто то придаст ему какой то новый смысл и пр.

Возможно текмет найдёт своё место на гербе, печати какой нибудь общественной организации и пр.

Цитата
Azamat_SPb пишет:
Думаю, если бы с тех пор просто хотя бы начали популяризировать, уже начал бы быть привычным этот вариант флага. Там отражены были три элемента, которые посчитали наиболее важными - религия (зеленый цвет полотна), география (белый Эльбрус), и история (текмет золотистого цвета).

Зелёный цвет это уже позднее наслоение, на самом деле любимым цветом пророка был белый цвет.
Цитата
Сахадин пишет:

Бир соруум барды.



Бу байракъны манганасын ким биледи?
Мне очень нравится этот флаг. Две полосы могут символизировать наш КБ народ, проживающий по обе стороны Эльбруса.


WNO, хорошая инициатива! Только прошу всё таки советоваться и с простыми смертными а не только с "цветом" нации )) , пятиконечные звёзды вместо изначально шестиконечных, для американского флага придумала и сшила простая 24-летняя швея, Бетси Росс.)
Pardus 23.05.2015 03:27:18
Сообщений: 71
Botash_A, сау бол!
Каждое твое слово со смыслом и к месту. Эльбрус как символ просто великолепен! Две линии обозначают Карачай и Балкарию по обе стороны Эльбруса. Синий цвет - цвет свободы и цвет тюркского мира. Ничего лишнего.
WNO 23.05.2015 22:35:44
Сообщений: 56
Любой приличный флаг. Хоть и этот с двумя полосками. Хоть любой другой.

Лишь бы утвердили его ЕДИНЫМ на общем большом собрании люди и с Карачая и с Балкарии, а не по отдельности придумывали у себя на местах.
Чегем77 24.05.2015 11:54:33
Сообщений: 18
Люди, которые говорят о том, что балкарцы и карачаевцы являются родственными народами, либо имеют личные причины это говорить, может кто на ногу наступил, либо не утрудили прочитать элементарную литературу об истории своего народа, его быте, культуре и сущности в целом.
Добрая часть иностранных историков и исследователей, баксанцев и чегемцев называла именно карачаевцами. И ведь абсолютно понятно, что к примеру, если бы баксанцев в свое время вошли в карачаевскую автономную область, то были бы карачаевцами (наглядный пример тому аул Джамагъат), как и если бы пару сел из КЧР переехали в Чегемское ущелье, стали бы называться общим этнонимом для народа с этой стороны Эльбруса - балкарцы.
Сегодня, тенденция к объединению народа диктуется не только анализом действительности единости народа, но и инстинктом самосохранения, отстаиванием своей самоидентификации, без которой мусор в Хасанье могут начать собирать или не собирать люди, говорящие на другом языке.
Лично мне нравится больше всего синий флаг с Эльбрусом, но я лично понимаю, что есть куда более важный вопросы, чем то, как он будет выглядеть, главное, чтобы он был символом сильного и процветающего народа.
А та хваленая балкарская интеллигенция, в те самые годы дружно сделала все, чтобы балкарцы сегодня не жили в своей республике, тогда этого хотели как кабардинцы, так и балкарцы, но ТА наша интеллигенция, отказавшись от этой исторической возможности, обрекла свой народ на бесконечную борьбу за свое прошлое, настоящее и будущее, хотя могли бы, не без начальных проблем и сложностей конечно, жить самостоятельно и в дружбе с соседями.
Изменено: Чегем77 - 24.05.2015 12:19:29
Botash_A 24.05.2015 14:47:42
Сообщений: 275
Цитата
Pardus пишет:
Botash_A, сау бол!
Каждое твое слово со смыслом и к месту. Эльбрус как символ просто великолепен! Две линии обозначают Карачай и Балкарию по обе стороны Эльбруса. Синий цвет - цвет свободы и цвет тюркского мира. Ничего лишнего.
Сен да Сау Бол! )
Гвидо Фокс 24.05.2015 15:04:10
Сообщений: 421
Как карачаевец я за нынешний балкарский флаг: он красив, символичен. Если найдется в каком-то архиве иои документе картинка иои описание реального исторического флага, тогда и заменим
Sabr 24.05.2015 15:10:12
Сообщений: 7254

1 0

Цитата
Чегем77 пишет:
А та хваленая балкарская интеллигенция, в те самые годы дружно сделала все, чтобы балкарцы сегодня не жили в своей республике, тогда этого хотели как кабардинцы, так и балкарцы, но ТА наша интеллигенция, отказавшись от этой исторической возможности, обрекла свой народ на бесконечную борьбу за свое прошлое, настоящее и будущее, хотя могли бы, не без начальных проблем и сложностей конечно, жить самостоятельно и в дружбе с соседями.
Чегем77, кого ты подразумеваешь под интеллигенцией? Я думаю, балкарской республике не дали образоваться партийно-хозяйственная номенклатура, чиновники различного ранга. Именно они не дали состояться и Карачаевской республике. А интеллигенция...что она решает - часть продажная, часть трусливая, часть патриотичная и только единицы готовы пойти до конца. Какой народ - такая и интеллигенция, ибо она из нашего же народа. Конечно, в идеале, интеллигенция должна была быть "умом, честью, совестью" народа и вести его за собой. Но пока этого нет.
Сахадин 24.05.2015 16:43:54
Сообщений: 5401
Sabr, Сау бол! бек тюз келиштиргенсе.
Читают тему (гостей: 1)

Форум  Мобильный | Стационарный