Расширенный поиск
24 Сентября  2018 года
Логин: Регистрация
Пароль: Забыли пароль?
  • Чомарт къонакъ юй иесин сыйлар.
  • Айырылмаз джууугъунга, унутмаз сёзню айтма.
  • Уллу айтханны этмеген – уллаймаз.
  • Билим насыб берир, билим джолну керир.
  • Къызгъанчдан ычхыныр, мухардан ычхынмаз.
  • Къарнынг тойгъунчу аша да, белинг талгъынчы ишле.
  • Кёбге таш атма.
  • Кёб джат да, бек чаб.
  • Намысы болмагъанны, сыйы болмаз.
  • Ашарыкъда сайлагъаннга – чий гырджын.
  • Адеб джокъда, намыс джокъ.
  • Узун джолну барсанг, бюгюн келирсе, къысха джолну барсанг, тамбла келирсе.
  • Сагъышы джокъ – джукъучу, акъылы джокъ – къаугъачы.
  • Арбаз къынгырды да, ийнек сауалмайма.
  • Айныгъанлы алты кюн, тогъайгъанлы тогъуз кюн.
  • Аякъларынгы джууургъанынга кёре узат.
  • Ишни ахырын ойламай, аллын башлама.
  • Уллу сёлешме да, уллу къаб.
  • Тюкюрюк баш джармаз, налат кёз чыгъармаз!
  • Ашаса, ашамаса да, бёрюню ауузу – къан.
  • Тойну къарнашы – харс, джырны къарнашы – эжиу.
  • Кёрмегеннге кебек – танг, битмегеннге сакъал – танг.
  • Аман киши кеси юйюнде – къонакъ.
  • Таукел къуру къалмаз.
  • Джангыз терек къынгыр ёсер.
  • Къатын байлыкъны сюер, эр саулукъну сюер.
  • Къууут – джелге, берне – бошха.
  • Элни кючю – эмеген.
  • Сёз къанатсыз учар.
  • Ашха уста, юйюнде болсун
  • Тюзню ётмеги тюзде къалса да, тас болмаз.
  • Таш ата билмеген, башына урур.
  • Эки итни арасына сюек атма, эки адамны арасында сёз чыгъарма.
  • Тура эдим джата, къайдан чыкъды хата?
  • Айтханы чапыракъдан ётмеген.
  • Джюрекден джюрекге джол барды.
  • Ашлыкъны арба юйге келтирир, чана базаргъа элтир.
  • Къартха ушагъан джаш – акъыллы, джашха ушагъан къарт – тели.
  • Эл ауузу – элия.
  • Башы джабылгъан челекге, кир тюшмез.
  • Ачыкъ джюрекге джол – ачыкъ.
  • Ат да турмайды бир териде.
  • Игилик игилик бла сингдирилиучю затды.
  • Ашхы – джыяр, аман – джояр.
  • Айранны сюйген, ийнек тутар.
  • Эл ауузу – элек, анга ийнаннган – халек.
  • Туз, гырджын аша, тюзлюк бла джаша.
  • Аш иеси бла татлыды.
  • Къан бла кирген, джан бла чыгъар.
  • Телини эшигин, махтау джабар.
Страницы: 1
Балкарский государственный драматический театр им. К.Кулиева приглашает!, премьеры, спектакли, объявления!
 
Уважаемые форумчане, в этой теме мы будем вывешивать информацию о спектаклях в Балкарском государственном драматическом театреим. К. Кулиева

По многочисленным просьбам зрителей спектакль "Плачет ива за горой" ("Тау артында тал жиляйды") снова на сцене 17.10. 2012г. в Балкарском государственном драматическом театр им. К.Кулиева

Загрузка плеера
если хочешь обвинить человека, прежде найди ему семьдесят оправданий ©
 
Плачет ива за горой

Драма
Режиссёр: Мусалим Кульбаев

Описание:
Спектакль рассказывает о вечных человеческих ценностях, прежде всего о любви – жертвенной, всепобеждающей и вечной, как сама жизнь. В основе повествования непростая судьба двух обычных людей – Мусы и Джамили, сумевших преодолеть все выпавшие на их долю испытания. Сорок третий год. Небольшая балкарская деревня. Джамилю преследуют беды: без вести пропал муж, в деревне голод, и чтобы спасти детей от смерти, она крадет маленький мешочек зерна. За воровство женщине грозит тюремное заключение...
если хочешь обвинить человека, прежде найди ему семьдесят оправданий ©
 
как хорошо , что с отпуска вовремя приехала...как классно....и мне билетик :гыы:.... спектакль оч классный.....
 
Скажите, а билеты как-то еще заказать можно? или уже поздно спохватился?
 
мафия, :)Билеты должны быть в свободной продаже в кассе театра..., или же присоединяйтесь к нам!! Эльбрусоиде проводит просвет!!! :)
 
Всем желающим!!! Встречаемся в Эльбе или у театра в 18.00, пароль: "Эльбу ждали?" Ответ: "Наши в городе!" :гыы: Хош келигиз, без опозданий!:):):)
если хочешь обвинить человека, прежде найди ему семьдесят оправданий ©
 
17 октября в Балкарском государственном драматическом театре им. Къ. Кулиева прошла премьера спектакля "Плачет ива за горой" по пьесе стерлитамакского драматурга Владимира Жеребцова «Жизнь еще впереди» в постановке режиссёра Мусалима Кульбаева , Заслуженного деятеля искусств Республики Башкирия.




В основе спектакля судьба двух обычных людей — Муссы (Заслуженный артист КБР Кемал Мамучиев) и Джамили(Засл. арт. КБР и КЧР, нар. арт. РИ Фатима Мамаева), сумевших преодолеть все выпавшие на их долю испытания. … Сорок третий год. У главной героини Джамили одна беда за другой. На фронте без вести пропал муж Мусса. В деревне — голод. Чтобы избежать смерти, Джамиля ради детей украла маленький мешочек зерна.Об этом узнала завистливая соседка Саният (Лауреат Госпремии КБР Марьям Созаева) и сообщила председателю колхоза. Дело шло к тюремному заключению по пресловутому закону о «трех колосках». И тогда председатель колхоза Къадый протянул бедной женщине руку помощи. Но небескорыстно. За свою свободу Джамиля должна выйти замуж за Къадыя (Засл.арт.КБР и КЧР, нар.арт. РИ Мажит Жангуразов). Когда познавший все фронтовые тяготы, ужасы заключения в концлагере Мусса вернулся в родной аул, он испытал новое потрясение — его супруга была замужем за другим … Оба героя, оказавшись перед сложным выбором, выходят из ситуации достойно!
gg.jpg (506.36 КБ)
getImage (3).jpg (50.93 КБ)
ggdfhdfh.jpg (422.4 КБ)
getImage.jpg (69.38 КБ)
Изменено: ЭгешЦик - 22.10.2012 17:55:38
 
Старая, надвое расколотая ударом молнии ива — напоминание о расколотых войной человеческих судьбах. Ива — место встречи Муссы и Джамили,там они впервые признались друг другу в любви. Ива их мирит и ставит точку в их непростой судьбе, где последнее слово остается за всепобеждающей любовью. Джамиля возвращается к мужу, и их семья уезжает из деревни.

Пьеса о войне, о влиянии войны на жизнь, судьбы и характеры людей, не просто рассказывает очередную историю чьей-то жизни, но и служит нравственным примером для современного поколения.


getImage (1).jpg (73.67 КБ)
 
из статьи Сараккуевой Асият (газета Заман).

"Кёп болмай Къулийланы Къайсын атлы малкъар къырал драма театрда В. Жеребцовну «Тау артында тал жиляйды» деген драмасыны премьерасы болгъанды. Аны бизни жерлешибиз, Башкъортостан Республиканы Миллет жаш тёлю театрыны баш режиссёру Къулбайланы Мусалим салгъанды.

Режиссёр бла интервьюда ол пьеса драматургияны жорукъларына кёре, бир чурумсуз жазылгъанын, анда кётюрюлген проблемала къайсы заманда да жашауда болгъанларын белгилеген эди. Бизни сахнада оюнну салгъанла пьесада болгъан ишни Башкъортостандан Малкъаргъа кёчюргендиле.

Алайды да, Джамиляны эри урушдады, ач сабийлерин тойдурур ючюн жарлы тиширыу колхозну будайындан бир кесекчикни юйюне алып келеди. Аны кёрген къоншусу Саният а керек жерге билдиреди. Джамиляны сюд сакълайды. Эрттеден бери да анга сансыз болмагъан колхозну председатели Къадый болушлукъ этерге дейди…ол анга эрге барса. Амалсыз тиширыу анга бой салады. Урушдан Муса да къайтады. Юч сабийини да аналарыны хапарын эшитеди. Алай жашауда бир бирин кече билгенлени жарыкъ кюнле да сакълайдыла…

Къысха айтханда, пьесаны магъанасын былай берирге боллукъду. Иги сагъыш этсег а, мында жашау кертиликге келишмеген ишге тюбейбиз. Ол авторну кемчилиги тюйюлдю. Пьесада баргъан ишни Малкъаргъа кёчюре туруп, таулула уруш бошалыр заманда кёчгюнчюлюкде болгъанларын эсге алмагъандыла. Аны бла байламлыдыла кемчиликле.

Спектакльге къарай, актёрлагъа тынгылай да драманы малкъар тилге шатык, ариу кёчюрюлгенине тюшюнмей къалмайса. Ол жумушну актёр Бапыналаны Зариф айыпсыз тамамлагъанды. Зарифни малкъар тилге уста болгъанын да биле тургъанлай, быллай жууаплы ишни, кесине базынып, къалай алгъанды къолгъа деген сагъышым да бар эди. Премьерадан сора, анга тюбеп, оюмуму билдиргенимде, ол къысха жууап берди: «Мен сахнаны билген этеме да». Бапына улу не къараучуну, не актёрланы усталыгъы бла сейирсиндирирге кюрешмей ишлегени сезилип турады.

Ма алай, бир кишини сейирсиндирирге излемей, салыннганды оюн да. Мында жигитлени жашаулары бузулгъан, къуралгъан да этеди.
Халкъда сёз барды «юйюнде сабийи болгъанны урусу жашырылмаз» деп.

Джамиляны (Мамайланы Фатима) гитче къызчыгъы анасы как бла тойдургъанын, дагъыда андан ашаргъа сюйгенин элдеги милициягъа Маратха (Бачиланы Александр) айтып къойгъаны, тиширыуну адыргылыгъы, аны ол болуму бла хайырланып, сатыу–алыу бардырып, кесине къатын этген эр кишини (Жангоразланы Мажит), бир тюрлю жангы амалла излемей, барыбыз да билген ыз бла кёргюзтеди режиссёр. Бирлеге бу стиль эскича кёрюнеди (пьесаны юсюнден да бар эдиле аллай хапарла). Алай ол ыз драмагъа тап келишгенин белгилерге керекди.

Былайда Мусалимни пьесаны юсюнден айтханы бла да ыразыма: сахнада адамны жашаууду сейир, ол, сайлауну аллында туруп, къаллай жол бла барлыгъы. Джамиляны сайлауу къутлу тюйюл эди. Ол да жашауду.

Оюн ашыгъышлы тюйюлдю, хар бир жигитни къадары аллыбызда аз–аздан ачыла барады. Алай бла биз Муса (Мамучиланы Кемал) тутмакъда урушну биринчи кюнюнден бери тургъанын, анда кёрген къыйынлыкълары анга тынчлыкъ бермей, ол кесине къол кётюрюп, жашаудан кетерге ыразылыгъын, аны жипден Хасан (Бапыналаны Зариф) жетип алгъанын кёребиз. Барына да ийнанабыз. Жаланда Кемал асыры бекми къыжырыкълана болур деп келеди кёлюме.

Хасанны къадарына да киши сукъланырыкъ тюйюлдю: жашлары урушдан къайтмагъандыла. Алай Зарифни ойнауунда ол жарыкъ кёллюдю: адамлагъа жюрек къыйынлыгъын кёргюзтмей, кеси аллына ичи кюйгенледен.

Джамиляны анасы Рабийгъаны (Будайланы Ольга) да сагъыныргъа керекди. Биз таулу аналаны сыфатларын эсгерсек, ала да бирча тюйюлдюле. Бирлери битеу элге да аналыкъ эте эселе, бир къаууму къатыракъдыла, къыстырыкъны сюйгенле, жарыкъла, кёзлери жарымагъанла да бардыла. Оюнда Рабийгъа жашау сынауладан бир кесек къатхан, къургъакъ сёзлюдю. Къызыны ишине ыразы болмаса да, туудукъларын а бир затха да алышырыкъ тюйюлдю. Бютюнда аны Муса бла суратын белгилерге сюеме. Ачыуундан къызыннган киеуюн ол кесини тёзюмю, тиширыу терен акъылы бла хорлайды.

Барды мында бир сурат, башха оюндан алыннганча, башха чыгъармадан кёчгенча, жомакъ кибик. Ёксюз Фархад сюйген къызын байлыкъны ишин этген аппасындан тилерикди да, Хасандан болушлукъ излейди.

Былайда Мусаны жарыкъ кёллюлюгю, амал тапдырыргъа сюйгени да билинедиле. Барындан да сейир а Камматды (Мырзаланы Солтан). Солтанны уллайгъан эр кишилени рольларын не заманда да, бир бирине ушатмай, аламат тап къурагъанын билебиз.

Мында да андан кёзюнгю алмай къарайса. Алай бош къартчыкъ тюйюлдю Каммат. Жютю сакъалчыгъын къалтырата, айтханындан таймайды. Андан жашыракъ жашланы чамларын да ангылап, кеслерича жууапла береди. Тюз жомакъда кибик, Муса алтын табакъны хапарын айтады, Фархадны да аллайы барды деп тутады. Тюз жомакъдан алыннган сурат – сёзлери, болуму, актёрланы ойнаулары, Камматны къапталы, битеу ариу сыфаты да. Къысха айтханда, бу юзюк эстрада номер да боллукъду, концертледе кёргюзтюрге жарагъан.

Артда бу суратны юсюнден кёп сагъыш этдим, ол асыры жомакълыды деген оюмда тохтадым. Алайлыгъын тап айырыр ючюн, анга дагъыда бир кере къарагъан тюз болур эди. Жарсыугъа, экинчи премьерагъа баралмагъаным себепли, Камматны ролюн башха кюн къурагъан Шауаланы Орусбийни кёрмегенме. Мындан сора баргъан суратда жомакъ ачы кертиликге бурулады. Муса Хасаннга биринчи кюнден бери концлагерьде тургъанын, анда уа таматаны, кертиси бла да, алтын табагъы болгъанын, ачдан жанлары чыгъа тургъан, жарлы жесирле аны бла анга татыулу ашарыкъла элтгенлерин эсгереди. Былайда жашауну кёп тюрлю бетли болгъаны, бюгюн насыплы, тамбла мискин болуп, тюненеги жарлы бай болгъанына тюшюнебиз. Эрим сауду деп тургъан Джамиля да, сюймеген Къадыйге эрге барып, андан жаш табады. Кесин жерни тутуругъу суннган Къадый да бир ненча минутну ичине Муса жесирде болгъан эсе да, аланы тиширыулары, аны юйюнде сют башында кёмюкча жашагъанлыкъгъа, биринчи эрин сюйгенин ангылайды, Джамиляны кесинден эркин этеди.

Пьесада дайымда Джамиля бла байламлы барып тургъан бир тема барды. Ол бир ненча кере айтады тиширыу эр кишини къатында къарыусуз болгъанын, аны къарыулу кесине бойсундургъанын, оноуун башхала этерге ёч болгъанларын.

Была эндиги жашауда эски болгъанча оюмла кёрюне эселе да, жашаугъа жютюрек къарасакъ, бюгюн да быллай болумда кёп тиширыула болургъа боллукъларын ангылайбыз. Бютюнда уруш, тюйюш баргъан жерледе. Алай эсе, пьеса тиширыуну къадарына къайгъырады, ол хар заманда жюреги сюйгенни сайлаялмагъанына эс бурдурады.

Алай, адамланы араларында сюймеклик, ангылау болса, не чурумладан да ётерге онг табадыла. Сабийлерине тансыкъ болуп юйюне келген Муса, жашаугъа да къайта башлап, Джамиляны да кечеди. Тиширыу ючюн уруш, тюйюш ачхан эки эрине да айталгъанын айтып, Муса бла олтуруучу тал терекни тюбюне барып жиляйды. Бутакъларын энишге ийип, суу жагъасында сюелген тал терекни фольклорда тиширыуну мудахлыгъы, сагъышлары бла тенглешдиредиле. Пьесаны автору Жеребцов да аны хайырланады. "Тау артында тал жиляйды" деген оюннга багъа бере, бир затха эс бурургъа керекбиз. Спектакль бек къысха заманны ичинде салыннганды. Къараучу мени аны бла ишим жокъду, дерге да эркинди. Ол да тюз боллукъду. Алай мен мынга, пьеса жазылгъаныча, Малкъаргъа кёчюрюлмей къараргъа ыразы эдим. Не десек да, бу проблема бизге да белгилиди. Узакъ Азияда бла Къазахстанда кёп анала ачыгъандыла мында айтылгъан болумдан. Сора бу оюнну малкъар театр Уфагъа фестивальгъа элтир муратлыды. Къулбайланы Мусалим аны анда да салгъанды".
если хочешь обвинить человека, прежде найди ему семьдесят оправданий ©
 
хотелось бы почитать и отзывы простых зрителей...


мираж, как тебе постановка?
Как хорошо проснуться на рассвете,
Глядеть на мир, за птицами следить
И знать, что выше счастья жить на свете
На свете ничего не может быть...©
 
 
Piece of Happiness, как простой зритель могу сказать, что спектакль (если не акцентировать внимание на кое-каких моментах, что, сугубо по-моему мнению (будь я режиссером) исключила бы) мне лично понравился… заставил задуматься… вжиться в образ героев, представить, что пришлось пережить людям того времени … Аллах сакъласын деп… (((
Перескажу эпизод… Мусса, пережив все ужасы войны, фронтовые тяготы, концлагеря вернулся домой… где его уже никто не ждет… новое потрясение - супруга замужем за другим (об этом будем рассуждать чуть позже)...
В родном ауле налаживается послевоенная жизнь… готовятся к свадьбе… Муса удачно справился с возложенной на него почетной миссией… келецилик зумушун тамамлайды… здесь мы его видим жизнерадостным, хочется верить, что он вернулся к жизни, полон сил и надежд… но это обманное, мимолетное впечатление… уже вечером, когда он остался сам с собой… со своими мыслями и страхами… готов уже был наложить на себя руки… хотел повеситься… его спасает друг Хасан (Бапинаев Зариф) … переломный момент… тут раскрывается еще одна трагическая судьба… Зарифа… что может быть страшнее того, что человек пережил своего ребенка… все сыновья не вернулись с войны… но он находит в себе силы продолжать ЖИТЬ… помогать людям… восхищаешься мужеством и стойкостью этого человека...
Мусса пересказывает Хасану весь тот ужас… бесконечные ряды солдатских могил… груды искромсанных трупов… ежедневные бессмысленные смерти... страдания… со слезами на глазах он рассказывает, как в концлагере на золотом подносе он несет ужин генералу, в то время как заключенные умирали от голода … в голове крутятся мысль...вот образ людей, которых называют именитые писатели "потерянным поколением" ... опустошенные глаза... человеческие души... страшно представить что творилось в сердцах людей, возвратившись которые нашли воронки вместо своих прежних домов… страшные годы, уничтожившие не только миллионы жизней, но и идеи, понятия и веру…
Судьба Джамили ... чтобы спасти детей от голодной смерти украла маленький мешочек зерна… и была вынуждена выйти замуж за другого… и в конце Мусса готов ее простить и принять… а смог ли каждый, будь на его месте… оправдать ее? Председатель Кыдай… отпустил… а смог ли каждый… с нашим менталитетом…
если хочешь обвинить человека, прежде найди ему семьдесят оправданий ©
 
Загрузка плеера
 
20 декабря в 18:30 в Государственном Балкарском Драматическом театре состоится показ спектакля "Трактирщица"
Карло Гольдони.

Загрузка плеера


Кесибизча айтханда уа "Къонакъ юйню бийчеси"...

Аланла, келигиз! Джууукъ болугъуз!:превед:
Смекаешь?
 
30 января в 18:30

"Ма санга инопланетянин"
(комедия)

Загрузка плеера

Хош келигиз! :превед:
если хочешь обвинить человека, прежде найди ему семьдесят оправданий ©
 
28 февраля в 18:30


комедия "Африканец":превед:

Загрузка плеера
если хочешь обвинить человека, прежде найди ему семьдесят оправданий ©
 
Загрузка плеера
Изменено: Аубекир - 12.07.2013 17:56:21
 
Загрузка плеера
 
Загрузка плеера
 
Балкарский государственный драматический театр приглашает 31 марта в 18:30 на спектакль Русского государственного театра из Ингушетии "Паспорт" по сценарию и в постановке Микаила Базоркина.

В спектакле заняты актеры РГМДТ, а также, по приглашению коллег, актеры Театра юного зрителя, которые донесут современникам те невзгоды и горести, которые пришлось пережить старшему поколению в годы сталинской депортации.

Вход свободный!
если хочешь обвинить человека, прежде найди ему семьдесят оправданий ©
Страницы: 1
Читают тему (гостей: 1)

Форум  Мобильный | Стационарный