Войти на сайт
28 Марта  2024 года

 

  • Сибиртки да сыйлы болду, кюрек да кюнлю болду.
  • Бастасын ашагъан, хантусун да ичер.
  • Къозулугъунда тоймагъан, къойлугъунда тоймаз.
  • Ачылгъан эт джабылыр, кёрген кёз унутмаз.
  • Дженгил джетерикме деб, узун джолну къоюб, къысхасын барма.
  • Адам къыйынлыгъын кёлтюрюр, зауукълугъун кёлтюрмез.
  • Тиширыусуз юй – отсуз от джагъа.
  • Джашда акъыл джокъ, къартда къарыу джокъ.
  • Айырылгъанланы айю ашар, бёлюннгенлени бёрю ашар.
  • Ойнай билмеген, уруб къачар.
  • Иги сёз – джаннга азыкъ, аман сёз башха – къазыкъ.
  • Адам бла мюлк юлешмеген эсенг, ол адамны билиб бошагъанма, деб кесинги алдама.
  • Адамны сыфатына къарама, сёзюне къара.
  • Сакъ юйюне сау барыр.
  • Джашынгы кесинг юретмесенг, джашау юретир.
  • Эр абынмай, эл танымаз.
  • Къарнынг ауруса, ауузунгу тый
  • Тойгъан антын унутур.
  • Кирсизни – саны таза, халалны – къаны таза.
  • Джыйырма къойну юч джыйырма эбзе кюте эди.
  • Ач да бол, токъ да бол – намысынга бек бол.
  • Сабийни джумушха джибер да, ызындан бар.
  • Босагъагъа джууукъ орун болса, ашыгъыб тёрге озма.
  • Джиби бир къат джетмей эди да, эки къат тарта эди.
  • Тилчиден кери бол.
  • Экеу тутушса, биреу джыгъылыр.
  • Ачны эсинде – аш.
  • Ишленмеклик адамлыкъды.
  • Ашда – бёрю, ишде – ёлю.
  • Суугъа – чабакъ, къаягъа – ыргъакъ.
  • Айран ичген – къутулду, джугъусун джалагъан – тутулду.
  • Аз сёлеш, кёб ишле.
  • Бичгенде ашыкъма, тикгенде ашыкъ.
  • Ёпкелегенни ашы татлы болады.
  • Намысы болмагъанны, сыйы болмаз.
  • Ётюрюкню къуйругъу – бир тутум.
  • Бюгюн дуния кибик, тамбла ахыратды.
  • Къарт бла баш аша, джаш бла аякъ аша.
  • Малны кют, джерни тюрт.
  • Тили узунну, намысы – къысха.
  • Дуния аламаты сен эсенг да, игиме деб айтма.
  • Къатын къылыкъсыз, эр тынчлыкъсыз.
  • Къайгъы тюбю – тенгиз.
  • Уллу сёзде уят джокъ.
  • Джангыз торгъай джырламаз.
  • Мухардан ач ычхынмаз.
  • Аякъларынгы джууургъанынга кёре узат.
  • Адебсиз адам – джюгенсиз ат.
  • Чакъырылмагъан къонакъ къачан кетерин сормаз.
  • Эм уллу байлыкъ – джан саулукъ.

 

Страницы: 1 2 След.
RSS
Танзиля Зумакулова - заслуженная награда чудесной, балкарской поэтессы
 
Указ Президента РФ от 24 февраля 2011 г. N 228 ?О награждении государственными наградами Российской Федерации?
За заслуги в развитии отечественной культуры и искусства, многолетнюю плодотворную деятельность наградить:
ОРДЕНОМ ПОЧЕТА ЗУМАКУЛОВУ Танзилю Мустафаевну ? поэта, Кабардино-Балкарская Республика.

 
Зумакулова - поэт по призванию. Ее творчество - это меньше всего так называемая женская поэзия с ее ограниченностью чувств и мысли. Ее поэзия многообразна и полнозвучна как жизнь, которую она отображает,- со всеми ее противоречиями, радостями и огорчениями.

Стихи Зумакуловой отмечены большим талантом, глубокой искренностью и самобытностью, они легко находят дорогу к людским сердцам. Поэтесса заслуженно пользуется всенародной любовью.
В произведениях Зумакуловой яркие краски и образы Востока соседствуют с европейскими поэтическими канонами. Приобщение к мировой и русской классике, следование традициям балкарской народной лирики и творчества старших предшественников - известных горских поэтов, - все это способствовало развитию таланта Зумакуловой, формированию ее как художника высокой требовательности и честности:
?Я не ловчу, пусть будет путь гористым,
Тернистым будет пусть, но будет чистым?
(?Кто хочет взять от жизни слишком много...?).
Зумакулова ставит труд поэта в один ряд с трудом простых тружеников. Быть всегда с людьми, переживать события вместе со своими героями - вот главное для поэта, считает Зумакулова, и нет большего счастья, чем быть понятым теми, для кого поэт творит:
?И чтобы слезы чьи-то осушить,
Боль облегчить, поэт, ты должен быть
Не исполнителем какой-то роли,
Ты должен слезы горькие пролить,
Сам не избегнуть настоящей боли?
(?Должны дожди, чтоб корни напоить...?).

Поэтессу волнуют и тревожат отдельные людские судьбы. ?Вся ее поэзия дышит большой любовью к человеку?, - верно подметил литовский поэт Эдуардас Межелайтис. Но наряду с этим ее беспокоит и будущность мира, человечества:
?Люди, братья, земляки, земляне,
За грядущее в ответе мы?
(?Вся моя надежда на тебя?. Поэма).

По характеру своего дарования Зумакулова - лирик. Для нее поэзия разлита во всем окружающем ее мире. Дерево, горная река, высокие вершины - все это, обогащенное ее пониманием, находит поэтическое воплощение в творчестве. Самое главное в ее поэзии - отсутствие подмены истинных представлений о мире, о людях и их жизни поддельными, лживыми. Зумакулова излагает свои мысли и чувства с такой искренностью, будто это нечаянно вырвавшееся признание. Поэтесса понимает, что утрата естественности, правдивости - гибель для поэзии.

Но стихи Зумакуловой - это не просто лирика, это философские обобщения, раздумья о жизни и смерти, о прошлом и будущем, о непримиримости борьбы добра со злом, о радости и горе, мгновении и вечности. Взять, к примеру, размышление по поводу извечных загадок мира и человеческой жизни:
?Сойду я в землю, став самой землей.
Смешаюсь с глиной, став самою глиной,
И кто-то этой глиной дом родной
Потом обмажет и она застынет?
(?Весна в горах появится едва...?).

Такие мотивы нередки в мировой поэзии (Шекспир, Омар Хайям и др.). В каждом произведении поэтически выраженное мироощущение автора. Но Зумакулова интерпретирует эту тему по-своему - так написать мог только художник, связанный с горской национальной традицией и с особым пониманием и чувствованием ?вечных? тем. Эти стихи дышат любовью к человеку: даже оставив этот мир, поэт, как бы побеждая смерть, выполняет свое предназначение - хранить и дарить тепло людям.
Мир человека, мир природы, отношение человека к природе - важные аспекты творчества Зумакуловой. В ее авторском понимании назначение природы не просто в том, чтобы радовать своей возвышенной красотой, но и в конкретном служении человеку. Природа учит человека добру, формирует его духовный мир. В свою очередь, считает поэтесса, человек не должен вносить в мир природы дисгармонию, он должен стремиться достичь таких же высот, как горы, их чистота - вот стиль жизни, к которому надо стремиться.


Тут статья советую прочесть
URL

Приглашаем всех желающих в среду 23 марта в 15.00 на вечер посвященный творчеству Танзили Зумакуловой в Нальчикский Филиал

Все кто пожелает оставить свои пожелания в этой теме Танзиле Зумакуловой, задать ей вопросы не останется без внимания, заранее всем спасибо
 
?Лучше пылая, сгореть скорее,
Нежели тлеть, никого не грея?

*я так с этим согласна*:-)
 
 
 
Здорово

В краю балкарцев, где снега и скалы
От века молчаливы и тихи,
До моего рожденья не бывало,
Чтоб сочиняли женщины стихи.

Эдуардас Межелайтис называл Танзилю Эльбрусской Сапфо...
 
Чингиз Айтматов был преданным почитателем литературного таланта Зумакуловой и когда побывал на праздновании ее 65-летия в Нальчике, он произнес в ее честь следующий тост: "Танзиля - это настоящая кавказская фреска, над Кавказом развевается платок горских поэтесс, из которых ярче всех выделяется она, окутывая заботой и любовью свой маленький горский народ, так пусть же цвет ее творчества становится только ярче с годами, развеваясь на ее родным Эльбрусом"
 
Танзиля ЗУМАКУЛОВА:

"Махтау анга -
Джырлай билиб, джырлагъаннга.
Андан да уллу махтау анга -
Джырлаялмазлыгъын билиб тохтагъаннга".

"Я требую правды любою ценой!"

Вопросы к Танзиле:

Есть ли будущее у балкарского народа вообще и балкарской поэзии, в частности?

И второй вопрос: должен ли писатель участвовать в общественно-политической жизни своего народа?
 
Поэзия - это прекрасно. Поздравляю с высокой наградой!
 
*тему почистила*
 
Танзиля, респект и уважение! Доказательство таланта кавказцев, и отдельно кавказских женщин.
Но вот это вот, простите, не могу оставить без внимания:
Есть ли будущее у балкарского народа вообще и балкарской поэзии, в частности?

Как не может быть будущего у прекрасного народа и тем более у его поэзии?! Я несколько удивлен вопросом. Оставьте политику в теме про Танзилю. Извините и еще раз поздравляю.
 
Я читал ее книги еще подростком, сейчас этих книг у меня нет к сожалению. Мне кажется, человек заслуживает, что бы у нее был сайт, где можно прочитать ее стихи (сейчас искал в интернете почитать, не нашел). По любому, достояние народа.
 
Поздравляю Танзилю Мустафаевну ! Долгих лет жизни Ей!!!Къарачай -Малкъар миллетибизни атын айтдыргъан Поэтессабызгъа АПЕРИМ!!!
 
Facts
Скоро найдешь в электронной библиотеке Эльбрусоида
 
Мы временем умеем дорожить,
Часы бывают лишними едва ли,
И всадник друга ждет на перевале
Не потому что некуда спешить.
И ношу со спины того, кто хил,
Берет на спину человек прохожий
Не от того, что слишком много сил,
И он никак растратить их не может.
И человек не потому, что сыт,
Свой скудный хлеб голодным предлагает,
И мать не от бессоницы не спит
И люльку полуночную качает,
В морских волнах, в пороховом дыму
Безвестный мальчик за святое дело
Жизнь отдает свою не потому,
Что жить ему на свете надоело.
Нам людям каждый час необходим,
Ни лишних сил, ни хлеба не бывает,
И отдающий отдает другим
Лишь то, что от себя он отрывает.
Ни у кого нет жизни запасной.
Как век ни длинен, не хватает века,
И все же люди жертвуют собой.
Оправдывая званье человека!
 
Так верно сказано, на все времена
 
Танзиля Мустафаевна, поздравляю Вас с высокой и заслуженной наградой
 












 
 












 


 
 
Легенда кавказской поэзии!!!
 
Вышла статья в газете "Заман"
?Поэзия уялчакълыкъны, буюгъуулукъну сюймейди?
Кёп болмай газет билдирген эди КъМР-ни халкъ поэти Зумакъулланы Танзиля РФ-ни Президентини буйругъу бла Сыйлылыкъны ордени бла саугъаланнганын. Ол къууанчлы ишни эсге алып, Поэзияны кюнюне бла Культурада ишлегенлени байрамына атап, ?Эльбрусоид? фондда поэтесса бла тюбешиу бардырылгъанды. Ары шайырны чыгъармачылыгъын сюйгенле, жаш тёлю, журналистле да келген эдиле.
Ол кюн анда Танзиляны кесинден сора, аны поэзиясы да сыйлы къонакъ эди. Назмучу С. Чахкиевни ?Танзиля? деген сёзлерине Д. Сагов музыка тагъып, поэтессагъа аталгъан жыр бла тюбешгенлеринде уа, ол бир кесек абызырагъан окъуна этгенча эди. ?Эльбрусоидчиле? сейир этдиргенлерин аны бла къоймадыла. Шайырны, Москвада, Къызыл майданда Къулийланы Къайсын бла айлана, Къайсынны 60-жыллыкъ юбилейинде сёлешгенин да кёргюзтдюле. Баям, аллай хрониканы сакъламагъан Танзиля: ?Къайдан да тапхансыз быланы? Ол къа-чан болгъанын да эсгералмайма?, - дей эди. Сора Къайсын-ны огъурлулугъуну, кимге да билеклик этерге хазыр болгъаныны юсюнден тынгылы хапар айтады.
Жашауну хар тюрлю бетин, жанын да кёрген адамны Туугьан журтуна, Малкъарына атагъ-ан назмулары, поэмапары, сюймеклик лирикасы да поэзияны ахшы тёрелерине кёре жазылгьандыла. Андан сюйген китабын айтырын тилегенлеринде, ол ?Ата журтума? деген поэмасын белгилегенди, кёчгюнчюлюкде туугъан ташларына термилгенлерин кёргюзтген биринчи чыгъарманы ол жазгъанын да эсгерип.
Танзиля назмуларында дайым да чертгенлей турады ол чынтты таулу тиширыу болгьанын. Миллет адет-тёрелеге кёре уа, таулу къыз сюймеклигини юсюнден ачыкъ айтмайды. Шайыр а ол сезимни сейир терен ачыкълайды лирикасында, хар къууанчын, жарсыуун, кёлкъалдысын да жашырмай. Поэтесса жюрегин алай къалай ачыкъ эталгьанды деген соруу да болгьанды. Танзиля ол аллай назмуларын окъуучуну аплында окъумагьанын,аланы жангыз да къагьытха ышаннганын чертгенди. Сора хар сюймекликге аталгъан тизгинле аны кесини сезимлери тюй юлдюле, анга кёпле хапарлагьандыла эки адамны арасында болгьан ишни юсюнден. Шайыр а аланы назмулагьа кесини атындан салгьанды. Актёр кибик, аланы хар бирини къабына кирип, ол тизгинле да авторну жюрегинден чыкъгъандыла.
- Андан жетедиле ала окъуучуну жюрегине да. Поэзия уялчакълыкъны, буюгъуулукъну сюймейди, ол аладан азат болургьа керекди, - дегенди Танзиля.
Баям, къайсы поэтге да аны назмула-рын кёлден окъугъан уллу къууанчды. ?Эльбрусоидге? келген жаш тёлю аланы билгенлерин кёргюзтгенди. Мусукланы Жамиля, Малкъондуланы Люба, Ахкёбекланы Кулина - малкъар, Этезланы Мадина - орус тилледе окъугьандыла. Нечик ыразы эди ол алагъа.
- Жарсыугъа, арт кезиуде поэзиягъа хазна эс бурулмайды, аны себепли ары-бери мен хазна бармайма. Бюгюн а мен мында поэзиягьа сейирни, сюймекпикни сездим, - дей эди къонакъ.
Тюбешиуню бардыргъан Ксаналаны Фатима уа ?Эльбрусоидни? сайтында Танзиляны кесини, лирикасыны юсюнден жазылгьан оюмланы окьугъанды. Аланы кёбюсю поэтни тизгинлерин жашау жорукъгъа алгъанларын, Айтматов, Межелайтис кибик, сёз устала шайыргъа атагъан тизгинлени да эсгергендиле
- Ол заманда уллу къуллукълада ишлегенле, жазыучула мени назмуларымы окъуп, не къадар ариу сёз жазгъандыла. Мен энди ангылайма, къаллай насыплы адамма, - деп Танзиля ол къууанчын да жашырмагъанды.
Жазыучу сабийлигии тас этмезге кереклилигин Къулийланы Къайсын да кёп жазгъанды. Тюбешиуде Танзиляны суратларын, хрониканы да кёргенинде айтхан сёзлеринде да, сабийдеча, бир сейир ачыкълыкъ, жарыкълыкь бар эди. Аллай такъыйкъалада толу ийнанаса, поэтни жюрегинден чыкъгъан хар сёзю литературада, халкъыны жашауунда да уллу белгиге буруладыла. Танзиляны поэзиясында ташда ёсген гюлча.
Танзиляны биргесине келген къоншусу Аналаны Маржан поэтесса аланы тийрелерин, кюн кибик, жарытханын, хар бирини юсюнден ариу сёзле жазгъанын айтды. ?Эльбрусоидни? таматасы Аналаны Марат сабийлигинден бери сюйген жомакь маталлы назмусун да окъуду.
- Анга жомакъ дегенлигиме, кесим къурагъанма, - дегенди ол.
Кёпледен эшитирге тюшеди Къулийланы Къайсын бла тюбешиулерин бюгюнлюкде уллу насыпныча эсгергенлерин. Танзиля бла тюбешиуге келгенле да алай айтырла деп ышанама. Андан чыкъгъаныбызда мени жаш коллегам: ?Таурухлу адам бла тюбешдик?, - деген эди.
САРАККУЛАНЫ Асият
 
мальчики на фото,такие грустные, будто их силком затащили
Страницы: 1 2 След.
Читают тему (гостей: 1)

 

Написать нам