Войти на сайт
19 Января  2021 года

 

  • Чомарт джарлы болмаз.
  • Билимден уллу байлыкъ джокъду.
  • Кёлю джокъну – джолу джокъ.
  • Гитче джилтин уллу элни джандырыр.
  • Джылар джаш, атасыны сакъалы бла ойнар.
  • Элге къуллукъ этмеген, элге ие болмаз.
  • Сабий кёргенин унутмаз.
  • Тулпарлыкъ, билекден тюл – джюрекден.
  • Орну джокъну – сыйы джокъ.
  • Кечеси – аяз, кюню – къыш, джарлы къаргъагъа бир аш тюш!
  • Тамырсыз терекге таянма – джыгъылырса.
  • Биреуге аманлыкъны тилеме да, кесинге ашхылыкъны тиле.
  • Ётюрюкню башын керти кесер.
  • Хоншуну тауугъу къаз кёрюнюр, келини къыз кёрюнюр.
  • Ач уят къоймаз.
  • Аджашханны ызындагъы кёреди, джангылгъанны джанындагъы биледи.
  • Арбаз сайлама да, хоншу сайла.
  • Атадан ёксюз – бир ёксюз, анадан ёксюз – эки ёксюз.
  • Гырджын – тепсини тамадасы.
  • Ёзденликни джайгъан – джокълукъ.
  • Кюн кёрмеген, кюн кёрсе, кюндюз чыракъ джандырыр.
  • Чёбню кёлтюрсенг, тюбюнден сёз чыгъар.
  • Къарны аманнга къазан такъдырма, къолу аманнга от джакъдырма.
  • Джылкъыдан – ат чыгъар, тукъумдан – джаш чыгъар.
  • Ёлмесенг да, къарт дамы болмазса?
  • Бек ашыкъгъан меннге джетсин, дегенди аракъы.
  • Таула не мийик болсала да, аууш табылыр.
  • Байлыкъ адамны сокъур этер.
  • Бичгенде ашыкъма, тикгенде ашыкъ.
  • Къарнынг бла ёч алма.
  • Чабакъгъа акъыл, табагъа тюшсе келеди.
  • Джумушакъ терекни къурт ашар.
  • Башда акъыл болмаса, эки аякъгъа кюч джетер.
  • Кийимни бичсенг, кенг бич, тар этген къыйын тюлдю.
  • Ата джурт – алтын бешик.
  • Тойгъа алгъа да барма, тойда артха да къалма.
  • Тюз сёз баргъан сууну тыяр.
  • Окъуусуз билим – джокъ, билимсиз кюнюнг – джокъ.
  • Аманны къуугъан, аманлыкъ табар.
  • Джаз бир кюнню джатсанг, къыш талай кюнню абынырса.
  • Керек ташны ауурлугъу джокъ.
  • Шекер бла туз – бир болмаз, ушамагъан – юй болмаз.
  • Ишлегенде эринме, ишде чолакъ кёрюнме.
  • От кюйдюрген, сау болса да, тот кюйдюрген, сау болмаз.
  • Кийиминг бла танылма, адамлыкъ бла таныл.
  • Айыбны суу бла джууалмазса.
  • Къыйынлы джети элни къайгъысын этер.
  • Сескекли кесин билдирир.
  • Байлыкъдан саулукъ ашхыды.
  • Ханы къызы буюгъа-буюгъа киштик болду.

 

Страницы: 1
RSS
надгробный камень
 
подскажите кто знает... можно ли заказать сынташны в обычном бюро ритуальных услуг (важно ли кто по вероисповеданию мастер)?
 
Мен билиб, динде аны юсюнден джукъ аитылмаиды, къуру, джерден бир кесек ергеракъ болуб, алаида ким болгъаны белгили болурча болса болду-деиле. Биздеча мермер ташланы уа , кулли исрафун харам(зырафлыкъ-харамды)деб унамаидыла.Сора дагъыда бир аитырым бу джылны джазгъанны юсюнден сын ташны юсюнде:год рождения-год смертиси джазылса, аны керген адам- о не аман джашлай ауушханды, бу уа джашарын джашаб ауушханды деб керексиз сезлени аитырла деб унамай эди Мисрден бир устазыбыз бу чотну юсюнден
аллах знает лучше, аллаху агълям. Ингирде аттям келсе да бир сорурма , бизде адет къалай болгъанын, ол иги аитыр, аллах аитса. Аллах сау-эсен жетдирсин ингирге барыбызны да
 
О памятниках

На могиле человека разрешается шариатом поставить какой-либо памятник для того, чтобы люди знали, что это могила и не ходили по ней, а также для того, чтобы можно было узнать могилу близкого человека. Указанием на это служит следующий хадис, в котором сообщается, что когда похоронили 'Усмана ибн Маз'уна (да будет доволен им Аллах), пророк (мир ему и благословение Аллаха) повелел одному человеку принести камень, но тот не смог его принести. Тогда пророк (мир ему и благословение Аллаха) пошел и сам принес этот камень и положив его у изголовья, сказал: ?С помощью этого я буду узнавать могилу своего брата, и буду хоронить здесь тех, кто умрет из числа членов моей семьи?. Абу Дауд 3206, аль-Байхакъи 3/412. Шейх аль-Альбани назвал хадис хорошим.
Однако не следует излишествовать в размерах памятника. Шейх Ибн аль-Къайим писал: "Могилы сподвижников пророка (мир ему и благословение Аллаха) были ни слишком поднятыми от земли, ни опущенными, как и могилы пророка (мир ему и благословение Аллаха), Абу Бакра и 'Умара". Он так же сказал: "Не было в Сунне пророка (мир ему и благословение Аллаха) делать могилы высокими, или сооружать на них что-либо из камня, кирпича или гипса, или воздвигать на них купола. Все это порицаемые нововведения противоречащие Сунне". См. "Задуль-ма'ад" 504.
Джабир (да будет доволен им Аллах) рассказывал: "Посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) запрещал нам гипсовать могилы, писать на них что-либо, делать на них какие-либо построения и ходить по ним". ат-Тирмизи 1052, Ибн Маджах 1563. Шейх аль-Альбани подтвердил достоверность.
В этом хадисе довод на то, что писать что-либо на памятниках нельзя!
Что же касается больших и дорогих памятников, изображений, ограждений и всевозможных изощрений в приукрашивании памятников и соперничество в том, чья могила выглядит богаче и достойнее, превратив кладбища в галереи, музеи и т.п. что в наши дни можно увидеть на могиле у мусульманина, то это является большим грехом, уподоблением неверным, показухой и бессмысленной тратой денег, которая не приносит никакой пользы мертвому. Для праведного мусульманина достаточно будет положить у изголовья простой обычный камень или что-то в этом роде.
 
спасибо Вам !
 
Джазаргъа болмай эсе къалай билликбиз ким джатханын?
 
может имеется ввиду слова типа "Аллах размат этсин", или "багъалы анам джандетде джат"
Страницы: 1
Читают тему (гостей: 1)

 

Написать нам