Войти на сайт
23 Апреля  2024 года

 

  • Къартны бурнун сюрт да, оноугъа тут.
  • Ашхы – джыяр, аман – джояр.
  • Адеб базарда сатылмаз.
  • Къартны сыйын кёрмеген, къартлыгъында сыйлы болмаз.
  • Къонакъны къачан кетерин сорма, къачан келлигин сор.
  • Шекер бла туз – бир болмаз, ушамагъан – юй болмаз.
  • Байны къызы баймакъ болса да, юйде къалмаз!
  • Къонакъ кёб келюучю юйню, къазаны отдан тюшмез.
  • Юйюнг бла джау болгъандан эсе, элинг бла джау бол.
  • Аман хансны – урлугъу кёб.
  • Ёлген аслан – сау чычхан.
  • Татлы тилде – сёз ариу, чемер къолда – иш ариу.
  • Чакъырылгъанны аты, чакъырылмагъанны багъасы болур.
  • Сакъ юйюне сау барыр.
  • Этим кетсе да, сюегим къалыр.
  • Джарлы джети элни сёзюн этер.
  • Джангыз торгъай джырламаз.
  • Ишлерге уял да, ашаргъа табма.
  • Кийимни бичсенг, кенг бич, тар этген къыйын тюлдю.
  • Къартха ушагъан джаш – акъыллы, джашха ушагъан къарт – тели.
  • Эки къатын алгъан – эки ташны ортасына башын салгъан.
  • Сёз сёзню айтдырыр.
  • Байлыкъ болгъан джерде, тынчлыкъ джокъду.
  • Тюзню ётмеги тюзде къалса да, тас болмаз.
  • Шайтан алдады, тюзлюк къаргъады.
  • Суугъа – чабакъ, къаягъа – ыргъакъ.
  • Тилчиден кери бол.
  • Бастасын ашагъан, хантусун да ичер.
  • Накъырда – кертини келечиси.
  • Бермеген къол, алмайды.
  • Ханы къызы буюгъа-буюгъа киштик болду.
  • Таякъ этден ётер, тил сюекден ётер.
  • Ойнай-ойнай кёз чыгъар.
  • Къошда джокъгъа – юлюш джокъ.
  • Аджаллыгъа окъсуз шкок атылыр.
  • Таукелге нюр джауар.
  • Башда акъыл болмаса, эки аякъгъа кюч джетер.
  • Ашлыкъны арба юйге келтирир, чана базаргъа элтир.
  • Сакъалы текени да бар, мыйыгъы киштикни да бар.
  • Джюз элде джюз ёгюзюм болгъандан эсе, джюз джууугъум болсун.
  • Къайтырыкъ эшигинги, къаты уруб чыкъма.
  • Байлыкъ адамны сокъур этер.
  • Ата – билек, ана – джюрек!
  • Зар адам ашынгы ашар, кесинги сатар.
  • Бозанг болмагъан джерге, къалагъынгы сукъма.
  • Ётген ёмюр – акъгъан суу.
  • Бек анасы джыламаз.
  • Хатерли къул болур.
  • Тешик этген тынчды, аны джамагъан къыйынды.
  • Байма, деб да, къууанма, джарлыма, деб да, джылама.

 

Страницы: 1
RSS
надгробный камень
 
подскажите кто знает... можно ли заказать сынташны в обычном бюро ритуальных услуг (важно ли кто по вероисповеданию мастер)?
 
Мен билиб, динде аны юсюнден джукъ аитылмаиды, къуру, джерден бир кесек ергеракъ болуб, алаида ким болгъаны белгили болурча болса болду-деиле. Биздеча мермер ташланы уа , кулли исрафун харам(зырафлыкъ-харамды)деб унамаидыла.Сора дагъыда бир аитырым бу джылны джазгъанны юсюнден сын ташны юсюнде:год рождения-год смертиси джазылса, аны керген адам- о не аман джашлай ауушханды, бу уа джашарын джашаб ауушханды деб керексиз сезлени аитырла деб унамай эди Мисрден бир устазыбыз бу чотну юсюнден
аллах знает лучше, аллаху агълям. Ингирде аттям келсе да бир сорурма , бизде адет къалай болгъанын, ол иги аитыр, аллах аитса. Аллах сау-эсен жетдирсин ингирге барыбызны да
 
О памятниках

На могиле человека разрешается шариатом поставить какой-либо памятник для того, чтобы люди знали, что это могила и не ходили по ней, а также для того, чтобы можно было узнать могилу близкого человека. Указанием на это служит следующий хадис, в котором сообщается, что когда похоронили 'Усмана ибн Маз'уна (да будет доволен им Аллах), пророк (мир ему и благословение Аллаха) повелел одному человеку принести камень, но тот не смог его принести. Тогда пророк (мир ему и благословение Аллаха) пошел и сам принес этот камень и положив его у изголовья, сказал: ?С помощью этого я буду узнавать могилу своего брата, и буду хоронить здесь тех, кто умрет из числа членов моей семьи?. Абу Дауд 3206, аль-Байхакъи 3/412. Шейх аль-Альбани назвал хадис хорошим.
Однако не следует излишествовать в размерах памятника. Шейх Ибн аль-Къайим писал: "Могилы сподвижников пророка (мир ему и благословение Аллаха) были ни слишком поднятыми от земли, ни опущенными, как и могилы пророка (мир ему и благословение Аллаха), Абу Бакра и 'Умара". Он так же сказал: "Не было в Сунне пророка (мир ему и благословение Аллаха) делать могилы высокими, или сооружать на них что-либо из камня, кирпича или гипса, или воздвигать на них купола. Все это порицаемые нововведения противоречащие Сунне". См. "Задуль-ма'ад" 504.
Джабир (да будет доволен им Аллах) рассказывал: "Посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) запрещал нам гипсовать могилы, писать на них что-либо, делать на них какие-либо построения и ходить по ним". ат-Тирмизи 1052, Ибн Маджах 1563. Шейх аль-Альбани подтвердил достоверность.
В этом хадисе довод на то, что писать что-либо на памятниках нельзя!
Что же касается больших и дорогих памятников, изображений, ограждений и всевозможных изощрений в приукрашивании памятников и соперничество в том, чья могила выглядит богаче и достойнее, превратив кладбища в галереи, музеи и т.п. что в наши дни можно увидеть на могиле у мусульманина, то это является большим грехом, уподоблением неверным, показухой и бессмысленной тратой денег, которая не приносит никакой пользы мертвому. Для праведного мусульманина достаточно будет положить у изголовья простой обычный камень или что-то в этом роде.
 
спасибо Вам !
 
Джазаргъа болмай эсе къалай билликбиз ким джатханын?
 
может имеется ввиду слова типа "Аллах размат этсин", или "багъалы анам джандетде джат"
Страницы: 1
Читают тему (гостей: 1)

 

Написать нам