Войти на сайт
19 Апреля  2024 года

 

  • Джашда акъыл джокъ, къартда къарыу джокъ.
  • Чабакъгъа акъыл, табагъа тюшсе келеди.
  • Таукел адам тау тешер.
  • Джашны джигитлиги сорулур, къызны джигерлиги сорулур.
  • Рысхы джалгъанды: келген да этер, кетген да этер.
  • Къызын тута билмеген, тул этер, джашын тута билмеген, къул этер.
  • Нарт сёз – тилни бети.
  • Хар сёзню орну барды.
  • Окъуусуз билим – джокъ, билимсиз кюнюнг – джокъ.
  • «Ёгюз, джаргъа джууукъ барма, меннге джюк боллукъса», - дегенди эшек.
  • Бети къызарыучу адамны, джюреги харам болмаз.
  • Кийимни бир кюнню аясанг, минг кюннге джарар.
  • Къарнынг ауруса, ауузунгу тый
  • Ашыкъгъанны этеги бутуна чырмалыр.
  • Сабий кёргенин унутмаз.
  • Чакъырылмагъан джерге барма, чакъырылгъан джерден къалма.
  • Керти сёзге тёре джокъ.
  • Эрине къаргъыш этген къатын, эрнин къабар.
  • Биреуню къыйынлыгъы бла кесинге джол ишлеме.
  • Аджалсыз ёлюм болмаз.
  • Таукелге нюр джауар.
  • Борчунг бар эсе, хурджунунга ойлаб узал.
  • Адамны бетине къарама, адетине къара.
  • Джолда аягъынга сакъ бол, ушакъда тилинге сакъ бол.
  • Кёбге таш атма.
  • Аман адамны тепсинге олтуртсанг, къызынгы тилер.
  • Юй ишлеген балта эшикде къалыр.
  • Аман хансны – урлугъу кёб.
  • Суу кетер, таш къалыр.
  • Ачлыкъда тары гырджын халыуадан татлы.
  • Садакъачыны джаны – къапчыгъында.
  • Айран тёгюлсе, джугъусу къалыр.
  • Айтхан – тынч, этген – къыйын.
  • Ашлыкъ – бюртюкден, джюн – тюкден.
  • Сакъалы текени да бар, мыйыгъы киштикни да бар.
  • Уллу айтханны этмеген – уллаймаз.
  • Тёрдеги кюлсе, эшикдеги ышарыр.
  • Тили узунну, намысы – къысха.
  • Джырчы ёлсе, джыры къалыр.
  • Аш берме да, къаш бер.
  • Иги сёз – джаннга азыкъ, аман сёз башха – къазыкъ.
  • Чомарт джарлы болмаз.
  • Эски джаугъа ышанма.
  • Билмезни кёзю кёрмез, этмезни къулагъы эшитмез.
  • Ёзденликни кёбю ётюрюк.
  • Дженгил джетерикме деб, узун джолну къоюб, къысхасын барма.
  • Туз, гырджын аша, тюзлюк бла джаша.
  • Башы джабылгъан челекге, кир тюшмез.
  • Бюгюн дуния кибик, тамбла ахыратды.
  • Мен да «сен», дейме, сен да «кесим», дейсе.

 

Страницы: 1
RSS
надгробный камень
 
подскажите кто знает... можно ли заказать сынташны в обычном бюро ритуальных услуг (важно ли кто по вероисповеданию мастер)?
 
Мен билиб, динде аны юсюнден джукъ аитылмаиды, къуру, джерден бир кесек ергеракъ болуб, алаида ким болгъаны белгили болурча болса болду-деиле. Биздеча мермер ташланы уа , кулли исрафун харам(зырафлыкъ-харамды)деб унамаидыла.Сора дагъыда бир аитырым бу джылны джазгъанны юсюнден сын ташны юсюнде:год рождения-год смертиси джазылса, аны керген адам- о не аман джашлай ауушханды, бу уа джашарын джашаб ауушханды деб керексиз сезлени аитырла деб унамай эди Мисрден бир устазыбыз бу чотну юсюнден
аллах знает лучше, аллаху агълям. Ингирде аттям келсе да бир сорурма , бизде адет къалай болгъанын, ол иги аитыр, аллах аитса. Аллах сау-эсен жетдирсин ингирге барыбызны да
 
О памятниках

На могиле человека разрешается шариатом поставить какой-либо памятник для того, чтобы люди знали, что это могила и не ходили по ней, а также для того, чтобы можно было узнать могилу близкого человека. Указанием на это служит следующий хадис, в котором сообщается, что когда похоронили 'Усмана ибн Маз'уна (да будет доволен им Аллах), пророк (мир ему и благословение Аллаха) повелел одному человеку принести камень, но тот не смог его принести. Тогда пророк (мир ему и благословение Аллаха) пошел и сам принес этот камень и положив его у изголовья, сказал: ?С помощью этого я буду узнавать могилу своего брата, и буду хоронить здесь тех, кто умрет из числа членов моей семьи?. Абу Дауд 3206, аль-Байхакъи 3/412. Шейх аль-Альбани назвал хадис хорошим.
Однако не следует излишествовать в размерах памятника. Шейх Ибн аль-Къайим писал: "Могилы сподвижников пророка (мир ему и благословение Аллаха) были ни слишком поднятыми от земли, ни опущенными, как и могилы пророка (мир ему и благословение Аллаха), Абу Бакра и 'Умара". Он так же сказал: "Не было в Сунне пророка (мир ему и благословение Аллаха) делать могилы высокими, или сооружать на них что-либо из камня, кирпича или гипса, или воздвигать на них купола. Все это порицаемые нововведения противоречащие Сунне". См. "Задуль-ма'ад" 504.
Джабир (да будет доволен им Аллах) рассказывал: "Посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) запрещал нам гипсовать могилы, писать на них что-либо, делать на них какие-либо построения и ходить по ним". ат-Тирмизи 1052, Ибн Маджах 1563. Шейх аль-Альбани подтвердил достоверность.
В этом хадисе довод на то, что писать что-либо на памятниках нельзя!
Что же касается больших и дорогих памятников, изображений, ограждений и всевозможных изощрений в приукрашивании памятников и соперничество в том, чья могила выглядит богаче и достойнее, превратив кладбища в галереи, музеи и т.п. что в наши дни можно увидеть на могиле у мусульманина, то это является большим грехом, уподоблением неверным, показухой и бессмысленной тратой денег, которая не приносит никакой пользы мертвому. Для праведного мусульманина достаточно будет положить у изголовья простой обычный камень или что-то в этом роде.
 
спасибо Вам !
 
Джазаргъа болмай эсе къалай билликбиз ким джатханын?
 
может имеется ввиду слова типа "Аллах размат этсин", или "багъалы анам джандетде джат"
Страницы: 1
Читают тему (гостей: 1)

 

Написать нам