Войти на сайт
28 Марта  2024 года

 

  • Кюлме джашха – келир башха.
  • Чомартны къолун джокълукъ байлар.
  • Аман киши кеси юйюнде – къонакъ.
  • Башы ишлегенни, ауузу да ишлер.
  • Керилген да, ургъан кибикди.
  • Баш болса, бёрк табылыр.
  • Бюгюн дуния кибик, тамбла ахыратды.
  • Эртде тургъан джылкъычыны эркек аты тай табар.
  • Мал ёлсе, сюек къалыр, адам ёлсе, иши къалыр.
  • Ауузу аманнга «иги», деме.
  • Къая джолда джортма, ачыкъ сёзден къоркъма.
  • Кесинге джетмегенни, кёб сёлешме.
  • Чабакъсыз кёлге къармакъ салгъанлыкъгъа, чабакъ тутмазса.
  • Джахил болса анасы, не билликди баласы?
  • Сескекли кесин билдирир.
  • Акъыллы башны – тили къысха.
  • Джумушакъ сёз къаты таякъны сындырыр.
  • Эки итни арасына сюек атма, эки адамны арасында сёз чыгъарма.
  • Акъыллы – эл иеси, тели – эл баласы.
  • Агъач халкъгъа алтынды, иссиликге салкъынды.
  • Адеб джокъда, намыс джокъ.
  • Тешик этген тынчды, аны джамагъан къыйынды.
  • От этилмеген джерден тютюн чыкъмайды.
  • Айран ичген – къутулду, джугъусун джалагъан – тутулду.
  • Ашхы атаны – джашы ашхы, ашхы ананы – къызы ашхы.
  • Халкъны юйю – туугъан джери.
  • Къолунгдан къуймакъ ашатсанг да, атаны борчундан къутулмазса.
  • Эрни эр этерик да, къара джер этерик да, тиширыуду.
  • Келинни – келгинчи, бёркню кийгинчи кёр.
  • Ишленмеген джаш – джюгенсиз ат, ишленмеген къыз – тузсуз хант.
  • Уллу сёлешме да, уллу къаб.
  • Акъыл неден да кючлюдю.
  • Юйлю уругъа ит чабмаз.
  • Бек анасы джыламаз.
  • Накъырданы арты керти болур.
  • Этек чакъмакълары баш джаргъан, сёлешген сёзлери таш джаргъан.
  • Ана къойну – балагъа джандет.
  • Азыгъы аз, алгъа къабар, аты аман, алгъа чабар.
  • Сабий кёргенин унутмаз.
  • Джаш къарыу бла кючлю, къарт акъыл бла кючлю.
  • Ат да турмайды бир териде.
  • Бетинги сатма, малынгы сат.
  • Ётген ёмюр – акъгъан суу.
  • Адебни адебсизден юрен.
  • Тёзгеннге, джабылгъан эшик ачылыр.
  • Къыз келсе, джумуш эте келеди, къатын келсе, ушакъ эте келеди.
  • Мал тутхан – май джалар.
  • Эшекни не къадар тюйсенг да, ат болмаз.
  • Эллинг бла джау болсанг да, юйюнг бла джау болма.
  • Гугурук къычырмаса да, тангны атары къалмаз.

 

Страницы: 1
RSS
надгробный камень
 
подскажите кто знает... можно ли заказать сынташны в обычном бюро ритуальных услуг (важно ли кто по вероисповеданию мастер)?
 
Мен билиб, динде аны юсюнден джукъ аитылмаиды, къуру, джерден бир кесек ергеракъ болуб, алаида ким болгъаны белгили болурча болса болду-деиле. Биздеча мермер ташланы уа , кулли исрафун харам(зырафлыкъ-харамды)деб унамаидыла.Сора дагъыда бир аитырым бу джылны джазгъанны юсюнден сын ташны юсюнде:год рождения-год смертиси джазылса, аны керген адам- о не аман джашлай ауушханды, бу уа джашарын джашаб ауушханды деб керексиз сезлени аитырла деб унамай эди Мисрден бир устазыбыз бу чотну юсюнден
аллах знает лучше, аллаху агълям. Ингирде аттям келсе да бир сорурма , бизде адет къалай болгъанын, ол иги аитыр, аллах аитса. Аллах сау-эсен жетдирсин ингирге барыбызны да
 
О памятниках

На могиле человека разрешается шариатом поставить какой-либо памятник для того, чтобы люди знали, что это могила и не ходили по ней, а также для того, чтобы можно было узнать могилу близкого человека. Указанием на это служит следующий хадис, в котором сообщается, что когда похоронили 'Усмана ибн Маз'уна (да будет доволен им Аллах), пророк (мир ему и благословение Аллаха) повелел одному человеку принести камень, но тот не смог его принести. Тогда пророк (мир ему и благословение Аллаха) пошел и сам принес этот камень и положив его у изголовья, сказал: ?С помощью этого я буду узнавать могилу своего брата, и буду хоронить здесь тех, кто умрет из числа членов моей семьи?. Абу Дауд 3206, аль-Байхакъи 3/412. Шейх аль-Альбани назвал хадис хорошим.
Однако не следует излишествовать в размерах памятника. Шейх Ибн аль-Къайим писал: "Могилы сподвижников пророка (мир ему и благословение Аллаха) были ни слишком поднятыми от земли, ни опущенными, как и могилы пророка (мир ему и благословение Аллаха), Абу Бакра и 'Умара". Он так же сказал: "Не было в Сунне пророка (мир ему и благословение Аллаха) делать могилы высокими, или сооружать на них что-либо из камня, кирпича или гипса, или воздвигать на них купола. Все это порицаемые нововведения противоречащие Сунне". См. "Задуль-ма'ад" 504.
Джабир (да будет доволен им Аллах) рассказывал: "Посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) запрещал нам гипсовать могилы, писать на них что-либо, делать на них какие-либо построения и ходить по ним". ат-Тирмизи 1052, Ибн Маджах 1563. Шейх аль-Альбани подтвердил достоверность.
В этом хадисе довод на то, что писать что-либо на памятниках нельзя!
Что же касается больших и дорогих памятников, изображений, ограждений и всевозможных изощрений в приукрашивании памятников и соперничество в том, чья могила выглядит богаче и достойнее, превратив кладбища в галереи, музеи и т.п. что в наши дни можно увидеть на могиле у мусульманина, то это является большим грехом, уподоблением неверным, показухой и бессмысленной тратой денег, которая не приносит никакой пользы мертвому. Для праведного мусульманина достаточно будет положить у изголовья простой обычный камень или что-то в этом роде.
 
спасибо Вам !
 
Джазаргъа болмай эсе къалай билликбиз ким джатханын?
 
может имеется ввиду слова типа "Аллах размат этсин", или "багъалы анам джандетде джат"
Страницы: 1
Читают тему (гостей: 1)

 

Написать нам