Войти на сайт
29 Марта  2024 года

 

  • Экеулен сёлеше тура эселе, орталарына барыб кирме.
  • Джаралыны джастыгъында сау ёлюр.
  • Аджашхан тёгерек айланыр.
  • Эл ауузу – элек, анга ийнаннган – халек.
  • Ашаса, ашамаса да, бёрюню ауузу – къан.
  • Ариу сёз джыланны орнундан чыгъарыр.
  • Джарлыны тону джаз битер.
  • Телини эшигин, махтау джабар.
  • Аман адам элни бир-бирине джау этер.
  • Таукелге нюр джауар.
  • Тойгъа алгъа да барма, тойда артха да къалма.
  • Тойчу джашха къарама, къойчу джашха къара.
  • Джол бла сёзню къыйыры джокъ.
  • Дженгил джетерикме деб, узун джолну къоюб, къысхасын барма.
  • Юйлю уругъа ит чабмаз.
  • Бети бедерден, намыс сакълама.
  • Тил джюрекге джол ишлейди.
  • Джюрекге ариу – кёзге да ариу.
  • Джыланны къуйругъундан басарынг келсе, аны башы болгъанын унутма.
  • Адамны артындан къара сабан сюрме.
  • Айырылмаз джууугъунга, унутмаз сёзню айтма.
  • Къайгъы тюбю – тенгиз.
  • Айранны сюйген, ийнек тутар.
  • Ёлген аслан – сау чычхан.
  • Атадан ёксюз – бир ёксюз, анадан ёксюз – эки ёксюз.
  • Ашхы атаны – джашы ашхы, ашхы ананы – къызы ашхы.
  • Джогъун бар этген, барын бал этген.
  • Аз айтсам, кёб ангылагъыз.
  • Ишин билген, аны сыйын чыгъарады.
  • Чакъырылмагъан джерге барма, чакъырылгъан джерден къалма.
  • Тойгъанлыкъ къойгъа джарашады.
  • Ашатыргъа иш – ашхы, ишлетирге аш – ашхы.
  • Ойнай билмеген, уруб къачар.
  • Чакъырылгъанны аты, чакъырылмагъанны багъасы болур.
  • Хунаны тюбюн къазсанг, юсюнге ауар.
  • Ауругъанны сау билмез, ач къарынны токъ билмез.
  • Джигер – джаннга къыйынлыкъ.
  • Джылыгъа джылан илешир.
  • Киштикге къанат битсе, чыпчыкъ къалмаз эди.
  • Окъуу – билимни ачхычы, окъуу – дунияны бачхычы.
  • Ётюрюкден тюбю джокъ, кёлтюрюрге джиби джокъ.
  • Айтылгъан сёз ызына къайтмаз.
  • Ишге юренсин къоллары, халкъ бла болсун джоллары.
  • Чабар ат – джетген къыз.
  • Чакъырылмагъан къонакъ – орунсуз.
  • Джашны джигитлиги сорулур, къызны джигерлиги сорулур.
  • Сагъыш – къартлыкъгъа сюйюмчю.
  • Гыдай эчки суугъа къараб, мюйюзле кёрмесе, джашма алкъын, дегенди.
  • Биреуге кёлтюрген таягъынг, кесинги башынга урур.
  • Эки къатын алгъан – эки ташны ортасына башын салгъан.

 

Страницы: 1
RSS
надгробный камень
 
подскажите кто знает... можно ли заказать сынташны в обычном бюро ритуальных услуг (важно ли кто по вероисповеданию мастер)?
 
Мен билиб, динде аны юсюнден джукъ аитылмаиды, къуру, джерден бир кесек ергеракъ болуб, алаида ким болгъаны белгили болурча болса болду-деиле. Биздеча мермер ташланы уа , кулли исрафун харам(зырафлыкъ-харамды)деб унамаидыла.Сора дагъыда бир аитырым бу джылны джазгъанны юсюнден сын ташны юсюнде:год рождения-год смертиси джазылса, аны керген адам- о не аман джашлай ауушханды, бу уа джашарын джашаб ауушханды деб керексиз сезлени аитырла деб унамай эди Мисрден бир устазыбыз бу чотну юсюнден
аллах знает лучше, аллаху агълям. Ингирде аттям келсе да бир сорурма , бизде адет къалай болгъанын, ол иги аитыр, аллах аитса. Аллах сау-эсен жетдирсин ингирге барыбызны да
 
О памятниках

На могиле человека разрешается шариатом поставить какой-либо памятник для того, чтобы люди знали, что это могила и не ходили по ней, а также для того, чтобы можно было узнать могилу близкого человека. Указанием на это служит следующий хадис, в котором сообщается, что когда похоронили 'Усмана ибн Маз'уна (да будет доволен им Аллах), пророк (мир ему и благословение Аллаха) повелел одному человеку принести камень, но тот не смог его принести. Тогда пророк (мир ему и благословение Аллаха) пошел и сам принес этот камень и положив его у изголовья, сказал: ?С помощью этого я буду узнавать могилу своего брата, и буду хоронить здесь тех, кто умрет из числа членов моей семьи?. Абу Дауд 3206, аль-Байхакъи 3/412. Шейх аль-Альбани назвал хадис хорошим.
Однако не следует излишествовать в размерах памятника. Шейх Ибн аль-Къайим писал: "Могилы сподвижников пророка (мир ему и благословение Аллаха) были ни слишком поднятыми от земли, ни опущенными, как и могилы пророка (мир ему и благословение Аллаха), Абу Бакра и 'Умара". Он так же сказал: "Не было в Сунне пророка (мир ему и благословение Аллаха) делать могилы высокими, или сооружать на них что-либо из камня, кирпича или гипса, или воздвигать на них купола. Все это порицаемые нововведения противоречащие Сунне". См. "Задуль-ма'ад" 504.
Джабир (да будет доволен им Аллах) рассказывал: "Посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) запрещал нам гипсовать могилы, писать на них что-либо, делать на них какие-либо построения и ходить по ним". ат-Тирмизи 1052, Ибн Маджах 1563. Шейх аль-Альбани подтвердил достоверность.
В этом хадисе довод на то, что писать что-либо на памятниках нельзя!
Что же касается больших и дорогих памятников, изображений, ограждений и всевозможных изощрений в приукрашивании памятников и соперничество в том, чья могила выглядит богаче и достойнее, превратив кладбища в галереи, музеи и т.п. что в наши дни можно увидеть на могиле у мусульманина, то это является большим грехом, уподоблением неверным, показухой и бессмысленной тратой денег, которая не приносит никакой пользы мертвому. Для праведного мусульманина достаточно будет положить у изголовья простой обычный камень или что-то в этом роде.
 
спасибо Вам !
 
Джазаргъа болмай эсе къалай билликбиз ким джатханын?
 
может имеется ввиду слова типа "Аллах размат этсин", или "багъалы анам джандетде джат"
Страницы: 1
Читают тему (гостей: 1)

 

Написать нам