Войти на сайт
23 Апреля  2024 года

 

  • Аууз сакълагъан – джан сакълар.
  • Дууулдаса – бал чибин, къонса – къара чибин.
  • Тойгъан джерге джети къайт.
  • Башынга джетмегенни сорма.
  • Таукел къуру къалмаз.
  • Чомартха хар кюн да байрамды.
  • Нёгер болсанг, тенг бол, тенг болмасанг, кенг бол.
  • Сабий болмагъан джерде, мёлек болмаз.
  • Айтханы чапыракъдан ётмеген.
  • Къаллай салам берсенг, аллай джууаб алырса.
  • Эринчекге кюн узун.
  • Насыблы элин сюер, насыбсыз кесин сюер.
  • Хатерли къул болур.
  • Алма терегинден кери кетмез.
  • Арпа, будай – ащды, алтын, кюмюш а – ташды.
  • Ёлген ийнек сютлю болур.
  • Алим болгъандан эсе, адам болгъан къыйынды.
  • Джарлыны тону джаз битер.
  • Уллу атлама – абынырса, уллу къабма – къарылырса.
  • Къобан да къуру да къобханлай турмайды, адам да къуру да патчахлай турмайды.
  • Къатын къылыкъсыз, эр тынчлыкъсыз.
  • Таукел адам тау тешер.
  • Аманны эки битли тону болур, бирин сеннге кийдирир, бирин кеси киер.
  • Юреннген ауруу къалмаз.
  • Ишлемеген – тишлемез.
  • Билмезни кёзю кёрмез, этмезни къулагъы эшитмез.
  • Айраннга суу къош, телиге джол бош.
  • Уллу къазанда бишген эт, чий къалмаз.
  • Джашлыкъ этмеген, башлыкъ этмез.
  • Адамны адамлыгъы къыйынлыкъда айгъакъланады.
  • Экеу тутушса, биреу джыгъылыр.
  • Урунуу – насыбны анасы.
  • Бюгюн дуния кибик, тамбла ахыратды.
  • Накъырда – кертини келечиси.
  • Ачылгъан эт джабылыр, кёрген кёз унутмаз.
  • Ариу сёз – къылычдан джити.
  • Джылыгъа джылан илешир.
  • Тели турса – той бузар.
  • Биреуге аманлыкъны тилеме да, кесинге ашхылыкъны тиле.
  • Тойгъанлыкъ къойгъа джарашады.
  • Къошда джокъгъа – юлюш джокъ.
  • Нёгерсизни джолу узун.
  • Сагъыш – къартлыкъгъа сюйюмчю.
  • Босагъа таш юйге кирмей эди, тыбыр таш эшикге чыкъмай эди.
  • Къыз тиширыу кеси юйюнде да къонакъды.
  • Къумурсхала джыйылсала, пилни да джыгъадыла.
  • Тёрени джагъы джокъ.
  • Ашыкъгъан cуу, тенгизге джетмез.
  • Аз сёлешген, къайгъысыз турур.
  • Къар – келтирди, суу – элтди.

 

Страницы: 1
RSS
надгробный камень
 
подскажите кто знает... можно ли заказать сынташны в обычном бюро ритуальных услуг (важно ли кто по вероисповеданию мастер)?
 
Мен билиб, динде аны юсюнден джукъ аитылмаиды, къуру, джерден бир кесек ергеракъ болуб, алаида ким болгъаны белгили болурча болса болду-деиле. Биздеча мермер ташланы уа , кулли исрафун харам(зырафлыкъ-харамды)деб унамаидыла.Сора дагъыда бир аитырым бу джылны джазгъанны юсюнден сын ташны юсюнде:год рождения-год смертиси джазылса, аны керген адам- о не аман джашлай ауушханды, бу уа джашарын джашаб ауушханды деб керексиз сезлени аитырла деб унамай эди Мисрден бир устазыбыз бу чотну юсюнден
аллах знает лучше, аллаху агълям. Ингирде аттям келсе да бир сорурма , бизде адет къалай болгъанын, ол иги аитыр, аллах аитса. Аллах сау-эсен жетдирсин ингирге барыбызны да
 
О памятниках

На могиле человека разрешается шариатом поставить какой-либо памятник для того, чтобы люди знали, что это могила и не ходили по ней, а также для того, чтобы можно было узнать могилу близкого человека. Указанием на это служит следующий хадис, в котором сообщается, что когда похоронили 'Усмана ибн Маз'уна (да будет доволен им Аллах), пророк (мир ему и благословение Аллаха) повелел одному человеку принести камень, но тот не смог его принести. Тогда пророк (мир ему и благословение Аллаха) пошел и сам принес этот камень и положив его у изголовья, сказал: ?С помощью этого я буду узнавать могилу своего брата, и буду хоронить здесь тех, кто умрет из числа членов моей семьи?. Абу Дауд 3206, аль-Байхакъи 3/412. Шейх аль-Альбани назвал хадис хорошим.
Однако не следует излишествовать в размерах памятника. Шейх Ибн аль-Къайим писал: "Могилы сподвижников пророка (мир ему и благословение Аллаха) были ни слишком поднятыми от земли, ни опущенными, как и могилы пророка (мир ему и благословение Аллаха), Абу Бакра и 'Умара". Он так же сказал: "Не было в Сунне пророка (мир ему и благословение Аллаха) делать могилы высокими, или сооружать на них что-либо из камня, кирпича или гипса, или воздвигать на них купола. Все это порицаемые нововведения противоречащие Сунне". См. "Задуль-ма'ад" 504.
Джабир (да будет доволен им Аллах) рассказывал: "Посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) запрещал нам гипсовать могилы, писать на них что-либо, делать на них какие-либо построения и ходить по ним". ат-Тирмизи 1052, Ибн Маджах 1563. Шейх аль-Альбани подтвердил достоверность.
В этом хадисе довод на то, что писать что-либо на памятниках нельзя!
Что же касается больших и дорогих памятников, изображений, ограждений и всевозможных изощрений в приукрашивании памятников и соперничество в том, чья могила выглядит богаче и достойнее, превратив кладбища в галереи, музеи и т.п. что в наши дни можно увидеть на могиле у мусульманина, то это является большим грехом, уподоблением неверным, показухой и бессмысленной тратой денег, которая не приносит никакой пользы мертвому. Для праведного мусульманина достаточно будет положить у изголовья простой обычный камень или что-то в этом роде.
 
спасибо Вам !
 
Джазаргъа болмай эсе къалай билликбиз ким джатханын?
 
может имеется ввиду слова типа "Аллах размат этсин", или "багъалы анам джандетде джат"
Страницы: 1
Читают тему (гостей: 1)

 

Написать нам