Войти на сайт
29 Марта  2024 года

 

  • Къралынгы – душмандан, башынгы от бла суудан сакъла.
  • Юй ишлеген балта эшикде къалыр.
  • Ашатыргъа иш – ашхы, ишлетирге аш – ашхы.
  • Билими азны – ауузунда кирит.
  • Адамгъа аман кюн соруб келмейди.
  • Къонакъ аз олтурур, кёб сынар.
  • Кёзю сокъурдан – къоркъма, кёлю сокъурдан – къоркъ.
  • Танг атмайма десе да, кюн къоярыкъ тюйюлдю.
  • Аууздан келген, къолдан келсе, ким да патчах болур эди.
  • Сютден ауузу кюйген, суугъа юфгюре эди.
  • Татлы сёз – балдан татлы.
  • Къыз тиширыу кеси юйюнде да къонакъды.
  • Мал ёлсе, сюек къалыр, адам ёлсе, иши къалыр.
  • Уллу сёзде уят джокъ.
  • Тёгюлген тюгел джыйылмайды.
  • Акъыллы эркиши атын махтар, акъылсыз эркиши къатынын махтар.
  • Онгсузну – джакъла, тенгликни – сакъла.
  • Тюкюрюк баш джармаз, налат кёз чыгъармаз!
  • Къаллай салам берсенг, аллай джууаб алырса.
  • Ана къолу ачытмаз.
  • Эллинг бла джау болсанг да, юйюнг бла джау болма.
  • Джашлыкъ этмеген, башлыкъ этмез.
  • Босагъагъа джууукъ орун болса, ашыгъыб тёрге озма.
  • Айырылмаз джууугъунга, унутмаз сёзню айтма.
  • Эл бла кёргенинг эрелей.
  • Хар зат кесини орнуна иги.
  • Тёрде – темир таякълы, къаяда – чыпчыкъ аякълы.
  • Азыгъы аз, алгъа къабар, аты аман, алгъа чабар.
  • Ишни ахырын ойламай, аллын башлама.
  • Аллахдан тилесенг, кёб тиле.
  • Адамны аты башхача, акъылы да башхады.
  • Къозулугъунда тоймагъан, къойлугъунда тоймаз.
  • Къарнынг тойгъунчу аша да, белинг талгъынчы ишле.
  • Ёлмесенг да, къарт дамы болмазса?
  • Ауругъан – джашаудан умутчу.
  • Ёзденликни кёбю ётюрюк.
  • Тура эдим джата, къайдан чыкъды хата?
  • Башсыз урчукъ тюзюне айланмаз.
  • Аман адам элни бир-бирине джау этер.
  • Адам бла мюлк юлешмеген эсенг, ол адамны билиб бошагъанма, деб кесинги алдама.
  • Айтхан сёзюне табылгъан.
  • Къоркъакъны кёзю экили кёрюр.
  • Шапа кёб болса, аш татымсыз болур.
  • Ишге юренсин къоллары, халкъ бла болсун джоллары.
  • Тили узунну, намысы – къысха.
  • Билим къая тешер.
  • Киштикге къанат битсе, чыпчыкъ къалмаз эди.
  • Оюмсуз атлагъан, аджалсыз ёлюр.
  • Бет бетге къараса, бет да джерге къарар.
  • Айран тёгюлсе, джугъусу къалыр.

 

Страницы: 1
RSS
надгробный камень
 
подскажите кто знает... можно ли заказать сынташны в обычном бюро ритуальных услуг (важно ли кто по вероисповеданию мастер)?
 
Мен билиб, динде аны юсюнден джукъ аитылмаиды, къуру, джерден бир кесек ергеракъ болуб, алаида ким болгъаны белгили болурча болса болду-деиле. Биздеча мермер ташланы уа , кулли исрафун харам(зырафлыкъ-харамды)деб унамаидыла.Сора дагъыда бир аитырым бу джылны джазгъанны юсюнден сын ташны юсюнде:год рождения-год смертиси джазылса, аны керген адам- о не аман джашлай ауушханды, бу уа джашарын джашаб ауушханды деб керексиз сезлени аитырла деб унамай эди Мисрден бир устазыбыз бу чотну юсюнден
аллах знает лучше, аллаху агълям. Ингирде аттям келсе да бир сорурма , бизде адет къалай болгъанын, ол иги аитыр, аллах аитса. Аллах сау-эсен жетдирсин ингирге барыбызны да
 
О памятниках

На могиле человека разрешается шариатом поставить какой-либо памятник для того, чтобы люди знали, что это могила и не ходили по ней, а также для того, чтобы можно было узнать могилу близкого человека. Указанием на это служит следующий хадис, в котором сообщается, что когда похоронили 'Усмана ибн Маз'уна (да будет доволен им Аллах), пророк (мир ему и благословение Аллаха) повелел одному человеку принести камень, но тот не смог его принести. Тогда пророк (мир ему и благословение Аллаха) пошел и сам принес этот камень и положив его у изголовья, сказал: ?С помощью этого я буду узнавать могилу своего брата, и буду хоронить здесь тех, кто умрет из числа членов моей семьи?. Абу Дауд 3206, аль-Байхакъи 3/412. Шейх аль-Альбани назвал хадис хорошим.
Однако не следует излишествовать в размерах памятника. Шейх Ибн аль-Къайим писал: "Могилы сподвижников пророка (мир ему и благословение Аллаха) были ни слишком поднятыми от земли, ни опущенными, как и могилы пророка (мир ему и благословение Аллаха), Абу Бакра и 'Умара". Он так же сказал: "Не было в Сунне пророка (мир ему и благословение Аллаха) делать могилы высокими, или сооружать на них что-либо из камня, кирпича или гипса, или воздвигать на них купола. Все это порицаемые нововведения противоречащие Сунне". См. "Задуль-ма'ад" 504.
Джабир (да будет доволен им Аллах) рассказывал: "Посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) запрещал нам гипсовать могилы, писать на них что-либо, делать на них какие-либо построения и ходить по ним". ат-Тирмизи 1052, Ибн Маджах 1563. Шейх аль-Альбани подтвердил достоверность.
В этом хадисе довод на то, что писать что-либо на памятниках нельзя!
Что же касается больших и дорогих памятников, изображений, ограждений и всевозможных изощрений в приукрашивании памятников и соперничество в том, чья могила выглядит богаче и достойнее, превратив кладбища в галереи, музеи и т.п. что в наши дни можно увидеть на могиле у мусульманина, то это является большим грехом, уподоблением неверным, показухой и бессмысленной тратой денег, которая не приносит никакой пользы мертвому. Для праведного мусульманина достаточно будет положить у изголовья простой обычный камень или что-то в этом роде.
 
спасибо Вам !
 
Джазаргъа болмай эсе къалай билликбиз ким джатханын?
 
может имеется ввиду слова типа "Аллах размат этсин", или "багъалы анам джандетде джат"
Страницы: 1
Читают тему (гостей: 1)

 

Написать нам