Войти на сайт
25 Апреля  2024 года

 

  • Эл ауузу – элия.
  • Иги сеники эсе да, сюйген кесимикин этеме.
  • Биреуге аманлыкъ этиб, кесинге игилик табмазса.
  • Тилде сюек болмаса да, сюек сындырыр.
  • Мураты болгъанны джюрек тебюую башхады.
  • Чомартны къолу берекет.
  • Иги болса, тамадама – махтау, аман болса, меннге – айыб.
  • Биреуню эскиси биреуге джангы болмайды.
  • Керилген да, ургъан кибикди.
  • Билими азны – ауузунда кирит.
  • Тойгъа алгъа да барма, тойда артха да къалма.
  • Нёгер болсанг, тенг бол, тенг болмасанг, кенг бол.
  • Уруну арты – къуру.
  • Ауузу аманнга «иги», деме.
  • Битмегеннге сакъал – танг.
  • Тюз сёз баргъан сууну тыяр.
  • Аджалсыз ёлюм болмаз.
  • Аз сёлешген, къайгъысыз турур.
  • Нарт сёз – тилни бети.
  • Алгъанда – джууукъ, бергенде – джау.
  • Таукел къуру къалмаз.
  • Акъыллы – эл иеси, тели – эл баласы.
  • Ариу сёз – къылычдан джити.
  • Ашхы адам – халкъ байлыгъы, ашхы джер – джашау байлыгъы.
  • Зарда марда джокъ.
  • Джаным-тиним – окъуу, билим.
  • Джыланны къуйругъундан басарынг келсе, аны башы болгъанын унутма.
  • Къазанда болса, чолпугъа чыгъар.
  • Ёлмесенг да, къарт дамы болмазса?
  • Ат да турмайды бир териде.
  • Адамны адамлыгъы къыйынлыкъда айгъакъланады.
  • Билимли ёлмез, билимсиз кёрмез.
  • Сангырау къулакъ эл бузар.
  • Келлик заман – къартлыкъ келтирир, кетген заман – джашлыкъ ёлтюрюр.
  • Джети тилни билген джети кишиди.
  • Чомартны къолун джокълукъ байлар.
  • Аманны эки битли тону болур, бирин сеннге кийдирир, бирин кеси киер.
  • Айран ичген – къутулду, джугъусун джалагъан – тутулду.
  • Рысхы – насыбха къор.
  • Башланнган иш битер, къымылдагъан тиш тюшер.
  • Атлыны ашхысы, ат тизгининден билинир
  • Къозулугъунда тоймагъан, къойлугъунда тоймаз.
  • Этни бети бла шорпасы.
  • Окъуу – билимни ачхычы, окъуу – дунияны бачхычы.
  • Кёб ант этген, кёб ётюрюк айтыр.
  • Эринчекни аурууу – кёб.
  • Тёгюлген тюгел джыйылмайды.
  • Тилсиз миллет джокъ болур.
  • Хоншуну тауугъу къаз кёрюнюр, келини къыз кёрюнюр.
  • Кийим тукъум сордурур.

 

Страницы: 1
RSS
надгробный камень
 
подскажите кто знает... можно ли заказать сынташны в обычном бюро ритуальных услуг (важно ли кто по вероисповеданию мастер)?
 
Мен билиб, динде аны юсюнден джукъ аитылмаиды, къуру, джерден бир кесек ергеракъ болуб, алаида ким болгъаны белгили болурча болса болду-деиле. Биздеча мермер ташланы уа , кулли исрафун харам(зырафлыкъ-харамды)деб унамаидыла.Сора дагъыда бир аитырым бу джылны джазгъанны юсюнден сын ташны юсюнде:год рождения-год смертиси джазылса, аны керген адам- о не аман джашлай ауушханды, бу уа джашарын джашаб ауушханды деб керексиз сезлени аитырла деб унамай эди Мисрден бир устазыбыз бу чотну юсюнден
аллах знает лучше, аллаху агълям. Ингирде аттям келсе да бир сорурма , бизде адет къалай болгъанын, ол иги аитыр, аллах аитса. Аллах сау-эсен жетдирсин ингирге барыбызны да
 
О памятниках

На могиле человека разрешается шариатом поставить какой-либо памятник для того, чтобы люди знали, что это могила и не ходили по ней, а также для того, чтобы можно было узнать могилу близкого человека. Указанием на это служит следующий хадис, в котором сообщается, что когда похоронили 'Усмана ибн Маз'уна (да будет доволен им Аллах), пророк (мир ему и благословение Аллаха) повелел одному человеку принести камень, но тот не смог его принести. Тогда пророк (мир ему и благословение Аллаха) пошел и сам принес этот камень и положив его у изголовья, сказал: ?С помощью этого я буду узнавать могилу своего брата, и буду хоронить здесь тех, кто умрет из числа членов моей семьи?. Абу Дауд 3206, аль-Байхакъи 3/412. Шейх аль-Альбани назвал хадис хорошим.
Однако не следует излишествовать в размерах памятника. Шейх Ибн аль-Къайим писал: "Могилы сподвижников пророка (мир ему и благословение Аллаха) были ни слишком поднятыми от земли, ни опущенными, как и могилы пророка (мир ему и благословение Аллаха), Абу Бакра и 'Умара". Он так же сказал: "Не было в Сунне пророка (мир ему и благословение Аллаха) делать могилы высокими, или сооружать на них что-либо из камня, кирпича или гипса, или воздвигать на них купола. Все это порицаемые нововведения противоречащие Сунне". См. "Задуль-ма'ад" 504.
Джабир (да будет доволен им Аллах) рассказывал: "Посланник Аллаха (мир ему и благословение Аллаха) запрещал нам гипсовать могилы, писать на них что-либо, делать на них какие-либо построения и ходить по ним". ат-Тирмизи 1052, Ибн Маджах 1563. Шейх аль-Альбани подтвердил достоверность.
В этом хадисе довод на то, что писать что-либо на памятниках нельзя!
Что же касается больших и дорогих памятников, изображений, ограждений и всевозможных изощрений в приукрашивании памятников и соперничество в том, чья могила выглядит богаче и достойнее, превратив кладбища в галереи, музеи и т.п. что в наши дни можно увидеть на могиле у мусульманина, то это является большим грехом, уподоблением неверным, показухой и бессмысленной тратой денег, которая не приносит никакой пользы мертвому. Для праведного мусульманина достаточно будет положить у изголовья простой обычный камень или что-то в этом роде.
 
спасибо Вам !
 
Джазаргъа болмай эсе къалай билликбиз ким джатханын?
 
может имеется ввиду слова типа "Аллах размат этсин", или "багъалы анам джандетде джат"
Страницы: 1
Читают тему (гостей: 1)

 

Написать нам