Расширенный поиск
16 Декабря  2019 года
Логин: Регистрация
Пароль: Забыли пароль?
  • Къаллай салам берсенг, аллай джууаб алырса.
  • Эртде тургъан джылкъычыны эркек аты тай табар.
  • Къарыусузгъа кюлме, онгсузгъа тийме.
  • Итли къонакъ джарашмаз.
  • Джырчы ёлсе, джыры къалыр.
  • Сёз сёзню айтдырыр.
  • Эм уллу байлыкъ – джан саулукъ.
  • Къарнынг бла ёч алма.
  • От кюйдюрген, сау болса да, тот кюйдюрген, сау болмаз.
  • Чабакъ башындан чирийди.
  • Тил – кесген бычакъ, сёз – атылгъан окъ.
  • Ач да бол, токъ да бол – намысынга бек бол.
  • Кёлю джокъну – джолу джокъ.
  • Ёлген ийнек сютлю болур.
  • Чалманны аллы къалай башланса, арты да алай барады.
  • Ашаса, ашамаса да, бёрюню ауузу – къан.
  • Татлы сёз – балдан татлы.
  • Айтханы чапыракъдан ётмеген.
  • Бети къызарыучу адамны, джюреги харам болмаз.
  • Къошда джокъгъа – юлюш джокъ.
  • Аджалсыз ёлюм болмаз.
  • Ачылгъан эт джабылыр, кёрген кёз унутмаз.
  • Аз айтсам, кёб ангылагъыз.
  • Накъырданы арты керти болур.
  • Телиге акъыл салгъандан эсе, ёлгеннге джан салырса.
  • Билмезни кёзю кёрмез, этмезни къулагъы эшитмез.
  • Акъыллы айтыр эди, акъылсыз къоймайды.
  • Сабийликде юретмесенг, уллу болса – тюзелмез.
  • Кютгени беш эчки, сызгъыргъаны уа, джерни джарады.
  • Иги – алгъыш этер, аман – къаргъыш этер.
  • Къыз келсе, джумуш эте келеди, къатын келсе, ушакъ эте келеди.
  • Ашхы тенг джолгъа салыр, аман тенг джолдан тайдырыр.
  • Тёрде – темир таякълы, къаяда – чыпчыкъ аякълы.
  • Къатын байлыкъны сюер, эр саулукъну сюер.
  • Аманнга алтын чыдамаз.
  • Шайтан алдады, тюзлюк къаргъады.
  • Ариуну – ауруу кёб.
  • Джылар джаш, атасыны сакъалы бла ойнар.
  • Ашхы болсанг, атынг чыгъар, аман болсанг, джанынг чыгъар.
  • Адамны артындан къара сабан сюрме.
  • Ётюрюкчюню шагъаты – къатында.
  • Тёзген – тёш ашар!
  • Аш хазыр болса, иш харам болур.
  • Ашхы – джыяр, аман – джояр.
  • Къонагъынгы артмагъын алма да, алгъышын ал.
  • Адамны аты башхача, акъылы да башхады.
  • Тойгъанлыкъ къойгъа джарашады.
  • Къонакъ хазыр болгъанлыкъгъа, къонакъбай хазыр тюлдю.
  • Джырына кёре эжиую.
  • Билимсиз иш бармаз.

20.06.2019 19:30:33

Одежда ниже щиколоток и выше середины голени. Ханбалитский фикх

0
Мнение ханбалитского мазхаба заключается в том, что опускать одежу ниже щиколоток без высокомерия и без нужды в этом нежелательно, т.е. порицаемо, "макрух", за отстранение от которого ожидается награда, а совершение предосудительно, но за него нет греха.

Уместно упомянуть правило, о котором сказали Ибн Раджаб и другие ученые: "Нежелательность исчезает при наличии нужды". И опускание одежды ниже щиколоток не будет запретным деянием (харам) до тех пор, пока оно не сопровождается высокомерием.

Далее приводятся слова имамов ханбалитского мазхаба, да смилуется над ними Аллах, относительно опускания одежды ниже щиколоток:

- Ибн Муфлих аль-Макдиси: "Нежелательно, согласно более достоверной передаче (от имама Ахмада), (носить одежду) ниже щиколоток без нужды" [аль-Фуру', 2/60];

- аль-Мардауи: "Нежелательно удлинение ее ниже щиколоток, согласно более достоверной передаче из двух" ["аль-Инсаф", 1/472];

- Бурхануддин Ибн Муфлих: "Нежелательно, согласно более достоверной передаче, (носить одежду) ниже щиколотки без нужды" ["аль-Мубди'", 1/332];

- аль-Хаджауи: "Нежелательно, чтобы одежда мужчины была (1) выше середины его голени и (2) ниже щиколотки, без нужды" ["аль-Икна'", 1/259];

- Мар'и аль-Карми: "И нежелательно, чтобы одежда мужчины была выше половины его голени или ниже щиколотки, без нужды" ["Гайату аль-Мунтаха", 1/346].

Такыюддин Ибн Таймия, да смилуется над ним Аллах, выбрал, в качестве правильного, мнение об отсутствии запрета (тахрим) ношения одежды ниже щиколоток и умолчал о нежелательности. Сказал Ибн Муфлих аль-Макдиси: "И выбрал шейх Такыюддин, да смилуется над ним Аллах, мнение об отсутствии запрета и не высказался о нежелательности или о ее отсутствии" ["аль-Адаб аш-Шари'а", 4/171].

Источник: телеграм-канал "Муслимские заметки" (https://tele.click/muslim_note)

Популярные Блоги

Облако тегов

Сейчас обсуждают